2020-08-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Man undrar hur vissa människor klarar sig i livet överhuvudtaget . Hur har du kommit fram till din slutsats , vad läser du och vilka umgås du med ? Vet du hur val i USA fungerar ens ? Vilka är dom viktigaste frågor ?

Bästa stället att hitta sannolikheten för vem som vinner är att titta på spelbolagen och till ex 538. Eller så kan du, om du tror på historikern som har har haft rätt de senaste 9 valen. Då vinner Biden.

Just nu är Biden favoriten men cirka var 4:e val skulle Trump vinna. Och det är långt till valet mycket kan hända. Speciellt som de använder sig av electorial college. Om det vore majoritetsval skulle Biden vinna.
2020-08-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag är övertygad om att Biden vinner med över 45% av rösterna.

Nu är ju inte antal röster det viktigaste utan hur rösterna fördelar sig i staterna på grund electorial college.
2020-08-13, 15:37
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Nu när det rapporteras att Jared Kushner och Kanye West haft hemliga möten samt att GOP advokater samlat in underskrifter och betalar för Kanyes valoperation så vågar jag med säkerhet påstå att detta är Donald Trumps verk då han är livrädd för att förlora mot biden och hellre låter Kanye West stjäla de svartas röster. Donald vet att han förlorar och han har blivit desperat.
Desperat nog att se till att postal office kastar röster från vissa val distrikt?

Vad baserar du påståendet att han förlorar valet på, förutom dina egna önskningar?

Trump besegrade Clinton, kan inte se att Joe Biden skulle utgöra ett större hot. Det finns ju faktiskt faktorer som starkt talar emot honom, bla hans helt uppenbart sämre kognitiva förmåga som kan vara ett tecken på demens, hans skandalösa affärer i Ukraina där han påtvingar företag att anställa sin son som saknar kompetens för jobbet, hans minst sagt bisarra sexuella beteenden mot unga kvinnor och flickor....

Visst, Trump har sina sidor också, som inte direkt talar till han fördel, men att räkna ut Trump nu tror jag är att ta ut segern i förskott.
2020-08-13, 15:39
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu är ju inte antal röster det viktigaste utan hur rösterna fördelar sig i staterna på grund electorial college.

Exakt, Trump kan strunta i att kampanja i de folkrika staterna Kalifornien och New York, där ändå Biden med största sannolikhet kommer att vinna och lägga sin energi i de stater som kommer att bli avgörande tex Pennsylvania, Ohio och Florida.
2020-08-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Exakt, Trump kan strunta i att kampanja i de folkrika staterna Kalifornien och New York, där ändå Biden med största sannolikhet kommer att vinna och lägga sin energi i de stater som kommer att bli avgörande tex Pennsylvania, Ohio och Florida.

Problemet för Trump just nu är att Biden har väldigt många vägar att nå 270 elektorer.

Trump, som det ser ut nu, måste försvara sig i Arkansas, South Carolina, Texas, Iowa, Georgia, Ohio och North Carolina samt angripa i Arizona, Florida, Pennsylvania, Minnesota, Wisconsin, Nevada, New Hampshire, Michigan och Colorado.

Det är väldigt mycket stater. Men som jag har sagt innan det är lågt kvar till valet. Bidens enl 538 är ungefär som Clintons var vid samma tid. Vi alla vet hur det gick. Hur som helst Biden är favorit.

Jag tycker det hemskt att USA har två "zombisar" att välja mellan.
2020-08-13, 16:10
Medlem
Citat:
Varför Donald Trump är en farlig politiker
(reflektioner och åsikter,inte fakta)

En gång i tiden tyckte jag att filmen "Idiocrazy" var helt galet absurd och skrattade åt hur någon ens kunde fantisera ihop framtiden som skildras i denna. Idag är jag chockad över att den inte är långt ifrån en profetia.

Att trump ens kandiderade som president var helt sinnessjukt. Att han blev det är ännu mer sinnessjukt, obeskrivligt absurt och efterblivet. Jag har både familj och vänner som argumenterat för varför det skulle vara "bra med förändring" och som sagt att han har bra "business-mind" och inte kan köpas med pengar bl.a.
I samma sekund folk har uttryckt detta, låååångt innan alla skandaler som hopat sig, tappade ni enormt mycket respekt. Jag är ledsen att behöva säga det, men ni som känner er träffade, ni ska veta att ni är en livsfara för mänskligheten och att ni genom era blinda media-styrda beteenden sviker era barn, barnbarn, och alla kommande generationer därefter.
Det är bara så oförlåtligt korkat, och jag passar på att skriva detta nu då inte ens de mest trångsynta möjligen kan blunda för verkligheten. Det värsta är, när så många människor inte ens förstått detta för länge sedan trots att det ALLTID varit solklart vad detta är för människa och vilken politik han kommer driva;
- Kan ni då ens föreställa er hur lång tid det tar innan den genomsnittlige svensken inser hur rubbat vårt egna politiska system är?

Så här får ni en lite lättare, ja nästan underhållande, sammanfattning över vad han åstadkommit de senaste dagarna:
Ingenting han säger någonsin håller i mer än 24h innan han säger emot sig själv eller försäger sig. Han ljuger konstant, han är öppet kriminell och tycker sig stå över lagen. Han skiter fullständigt i USA:s befolkning, han vill bara ha makt och mer pengar. Han skiter i miljön, är rasist rakt igenom och har en helt rubbad kvinnosyn. Han "rensar" ingenting efter andra, han sabbar de få saker tidigare presidenter med sina brister faktiskt lyckats åstadkomma. Så länge det finns människor som är "OK" med att någon som Trump är president, så ser våra barns framtid allt annat än ljus ut.
"han är tuff mot kina"
nej.
"han bygger en mur"
verkligen?
"Han rensar bort korruption ur washington"
nej
"Jobben återvänder"
nej
Trump är inte långt ifrån dement, han är en missbrukare av högsta nivå och har varit under hela sitt liv (pengar), han är socialt efterbliven, rasistisk, och fullständigt inkompetent. De beslut han fattar och den utveckling som sker som ett direkt resultat av detta må hända inte ha "dödat fler människor" än andra presidenter i dagsläget, men så kunde man säga om både Hitler och Churchill en gång i tiden med. Miljömässiga konsekvenser och en på tok för stor rubbning av världens ekonomiska samt maktbalans på för kort tid kommer med största sannolikhet att bli förödande med potential att få andra presidenters "dödssiffror" att blekna i jämförelse.

Han är kriminell och byter ständigt lagen, helt öppet, utan att se något fel i det. Han t.o.m. försvarar sina handlingar och står för att han skulle begå samma brott om och om igen.
Ingen människa är perfekt, särskilt inte jag eller kanske du som du säger. Men det finns bra människor, och det finns dåliga människor. Att ni sedan ens kan nämna Trump och ordet ärlig i samma mening är bortom mitt förstånd. Eller så är ni pro-white och gillar att han straffar svarta o bruna.
Vidare har USA:s politik givetvis en direkt inverkan på hela världen, de är trots allt en världsmakt, den största vi har.
Tror du kurderna också tycker att Trump bara är en människa som alla andra med några brister här och där?
Jag får väl hoppas att ni bara trollar á la jorden-är-platt stil
Att bli jämförd med trump som "bara en annan människa som inte är perfekt" är rent åt helvete. Jag är en människa som bryr mig om andra människor. Trump är en människa som inte bryr som andra människor. Jag faller i en ganska normal kategori tillsammans med en majoritet av världens befolkning, Trump hamnar i en ytterst marginell kategori, en kategori man aldrig ens ska våga titta i när det gäller att ge någon makt över ens framtid.
källaavel quvin

Jag bara garvar när jag läser skit från idioter som dig.
Du har en psykisk diagnos som heter Trump derangement syndrome.
Du har knarkat CNN och annan fake news media i åratal. För såna som dig har hjärntvätten
gått så långt att allt hopp är borta. Vilka skandaler har Trump varit inblandad i?
Du säger att Trump är rasist. Ge mig bevis för det eller håll käften din jävla okunniga nolla.
GE MIG BEVIS !!!

På vilket sätt är Trump en livsfara för mänskligheten? Sanningen är ju precis tvärtom.
Till skillnad från Obama har Trump skött konflikten med Nordkorea föredömligt.
Clinton var ju i praktiken beredd att starta ett tredje världskrig med Ryssarna.

Trump har också skött konflikten med Ryssland på bästa sätt.
Trump höll vad han lovade. Var längesen Amerika hade en president som inte startade väpnade konflikter över hela mellanöstern. Jämför med Obama som var en riktig skurk på det området

Om du inte fattat det än så bör du veta att i Washington har du deep state och shadow
government. Dessa hatar Trump och har gjort allt för att stoppa honom.
Detta är onda krafter som Trump bekämpar.

Tror du helt seriöst Trump ville bli president för pengarna? Du är ju riktigt korkad.
Han ger bort lönen varje månad och hade tjänat mer pengar om han inte blivit president.
Innan Coronakrisen var arbetslösheten bland svarta i USA den lägsta sen man började mäta.

På punkt efter punkt ljuger du.
Du sitter ju och hittar på lögn efter lögn som du uppenbarligen tror på.
En jävla tur att inte Hillary blev vald för smutsigare och mer kriminella personer än Clintons får man leta efter.
Du sitter och svamlar en massa lögner om att trump kommer döda mer än andra presidenter och bla bla bla. Var fan får du allt ifrån? Du har ju inte ett enda saklig argument utan bara en masa oklara fantasier och lögner.

På vilket sätt är Trump kriminell? Ge mig ett enda exmpel.
På vilket sätt straffar han svarta och bruna? Före detta slavägarättligen Kamala Harris straffade
fler svarta än någon politiker i USA under sin tid som åklagare där hon var så långt till höger man kan komma.
Att sitta och påstå att Trump inte bryr sig om andra är din personliga åsikt. Du känner inte honom
så det är inget du kan veta. Sådär kan man säga om vem som helst. Utan bevis blir det bara löjligt.
2020-08-13, 16:23
Bannlyst
Grundläggande EC matte. Baserat på delstater med winner takes all EC-röster.
Trump kan omöjligt ta Arizona,Pennsylvania,Michigan. Trump behöver 270 EC röster för att vinna valet.
Biden har fler. Biden har mer pengar och köper fler reklamplatser. Till en faktor 3:1 jämfört med Trump.
Biden har fler frivilliga dörrknackare och folk som står vid walmart/target etc och delar ut flyers. 15 tusen fler än trump
Biden har fler som ringer runt independent voters i swing states( phone banks)

Inte ens ultrakonservativa Wall Street journal tror att Trump har en chans att vinna,och i deras editorial ber de trump kliva åt sidan för någon annan
https://www.wsj.com/articles/heres-an-election-exit-ramp-for-mr-trump-11594150956

Samt att Trumps approval rating till följd av COVID19 är rekordlågt och dåligt.
Ekonomin är i spillror
Trumps parti försöker avskaffa ACA (googla det)

För att göra det ännu mer enkelt.
Biden skulle i dagsläget kunna förgripa sig på små barn och ändå vinna valet därför att Trump är så pass opopulär idagsläget. Och med 81 dagar kvar till valet finns det ingenting Donald Trump kan göra för att säkra sina återvalschanser.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vad baserar du påståendet att han förlorar valet på, förutom dina egna önskningar?

Trump besegrade Clinton, kan inte se att Joe Biden skulle utgöra ett större hot. Det finns ju faktiskt faktorer som starkt talar emot honom, bla hans helt uppenbart sämre kognitiva förmåga som kan vara ett tecken på demens, hans skandalösa affärer i Ukraina där han påtvingar företag att anställa sin son som saknar kompetens för jobbet, hans minst sagt bisarra sexuella beteenden mot unga kvinnor och flickor....

Visst, Trump har sina sidor också, som inte direkt talar till han fördel, men att räkna ut Trump nu tror jag är att ta ut segern i förskott.
2020-08-13, 16:23
Medlem
zergrushs avatar
Har du inga chanser att vinna... då får du helt enkelt se till att sabotera och omöjliggöra ett rättvist val!
https://www.vice.com/en_us/article/m7jkxq/trump-just-admitted-hes-sabotaging-the-usps-to-screw-up-the-election
Citat:
Trump Just Admitted He's Sabotaging the USPS to Screw Up the Election
President Donald Trump said the quiet part out loud, admitting that he was intentionally withholding money from the US Postal Service to undermine its ability to handle mail-in voting in the 2020 election.

And after a Trump lackey now running the Post Office pushed through a series of changes, the mail has been slowed down considerably in a number of states, an alarming sign heading into November’s elections.

Det här är gammal beprövad bananrepublikansk strategi; regimen har inte, och har aldrig haft, ett stöd från majoriteten av den amerikanska befolkningen... Så man måste istället se till att de inte kan, får eller vill rösta:
https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/the-gop-war-on-voting-242182/
Citat:
The GOP War on Voting
Republicans have long tried to drive Democratic voters away from the polls. “I don’t want everybody to vote,” the influential conservative activist Paul Weyrich told a gathering of evangelical leaders in 1980. “As a matter of fact, our leverage in the elections quite candidly goes up as the voting populace goes down.”
https://www.dailykos.com/campaigns/forms/sign-if-you-agree-donald-trump-and-republicans-dont-want-everybody-to-votebecause-they-would-lose
Citat:
Donald Trump and Republicans don't want everybody to vote—because they would lose
2020-08-13, 16:24
Bannlyst
Är inte det där en omöjlig paradox. Jag ska lägga fram bevis för mina lögner?
Samma sak som att bomba för fred menar du?
Eller MAGA-kultmedlemmar med högskolediplom?
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Du kan börja med att lägga fram bevis för dina lögner. Trump är rasist säger du. Bevisa eller tig.
2020-08-13, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Har du inga chanser att vinna... då får du helt enkelt se till att sabotera och omöjliggöra ett rättvist val!
https://www.vice.com/en_us/article/m7jkxq/trump-just-admitted-hes-sabotaging-the-usps-to-screw-up-the-election
[/url]
O..M...G. Han är verkligen korkad.
När man startar med ett arv på 400milj dollar och går i konkurs, då är man inte bara dum utan imbecill
2020-08-13, 16:26
Bannlyst
Citat:

sant. men om jag får gissa mig till ett slutresultat så tror jag att biden vinner med 45% eller mer.
även om det saknar betydelse
2020-08-13, 16:31
Bannlyst
Citat:
Bästa stället att hitta sannolikheten för vem som vinner är att titta på spelbolagen och till ex 538. Eller så kan du, om du tror på historikern som har har haft rätt de senaste 9 valen. Då vinner Biden.

Du talar till de redan frälsta.
Och MAGA-Covidiots vill inte höra verkligheten. De tror fortfarande att Donald Trump är en billionaire som förlorar pengar på att bli president och att han bygger en brand new wall som mexico ska betala för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in