2020-08-13, 00:52
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Om dessa gossar fälls och får en låt säga 20 år, tror ni att de kommer leva samma liv när de kommer ut?

Ja tyvärr så kommer dom att göra det,Kåken har aldrig avskräckt någon, Tvärtom
Citera
2020-08-13, 00:54
Medlem
Citat:
Om dessa gossar fälls och får en låt säga 20 år, tror ni att de kommer leva samma liv när de kommer ut?
Hela högen e mål tavlor så de kommer få skott i pannan så fort de kommer ut
Citera
2020-08-13, 00:54
Medlem
Citat:
Om det dubblas och blir 40, då tror jag inte det
Citera
2020-08-13, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Lite Ot. iofs. men Clark olofsson fick verkligen vad han förtjänade i danskt fängelse. Som jag förstått det var det sannerligen inte svenskt 70-tals fängelse med brajrökning osv. Inbillar mig att dessa herrar om de på ngt. sätt kräver förvaring i DK. kommer utsättas för liknande behandling. Är jag helt fel ute?

Han satt på deras bunkar så du har rätt. Det är dock väldigt få som hamnar där. Exempelvis så har nog ingen av de som dömts för de två stora rånen av värdedepåer suttit på deras bunkrar och jag tror inte att terroristerna som skulle in på Jyllands-Posten satt där heller innan de fördes över till Sverige.
Citera
2020-08-13, 00:58
Medlem
Citat:

De är ju säkert kriminella när de kommer ut men det har ju ändå gått tid så de kommer ju inte kunna leva som de gjort nu. Då är det någon ung kille som poppar dem säkert om de gör det.
Citera
2020-08-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Har du suttit mkt? Free Makkan
Citera
2020-08-13, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Tror mest att de inte kan något annat och inte kan lära sig heller. När egot inte på något sett matchar verklighetens förutsättningar blir det inte så mycket annat än just så.
Citera
2020-08-13, 01:04
Medlem
Fria hela bunten o låt dom göra upp på gatan!
Citera
2020-08-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Frågan är vad händer när de får sina 20 år i Danmark? De styrande idioter här kommer säkert se till att "svenskarna" flyttas "hem" till ett svenskt fängelse. Efter 5 år kommer Sverige säga att för sånt brott i Sverige får man max 15 år och släpper ut dem efter 10 år (2/3 delar av 15). Är sånt möjligt eller kan Danmark kräva att de ska vara inlåsta i 20 år, punkt!

De får domen i DK. Sen har det varit olika hur smidigt det går med överföring så vågar inte säga att det blir så men om de förs över så finns det redan avtal för sånt. De kommer inte trixa med strafftiden på annat sätt än att det är svenskt system med 2/3 delar men det är det väl i Danmark med tror jag? Hur som helst. Poängen är att får livstid där är det sen svenska livstidsregler och samma för tidsbestämt.

När intagna hamnar på riksmottagningen på Kumla så får de de sk särskilda villkoren. Det är individens egna regler för verkställigheten. Där står det om man får permissioner under straffet, när, vilken sort osv. Annat står där med som rör den egna verkställigheten.

Vid en överföring så görs detta på samma sätt. Svenska KV får i detta fall den danska domen och de bygger ett styrdokument så att säga som ger förutsättningar för den intagnes framtid inom KV. Danska år men svenska regler under voltan kan man säga alltså. Den tid de får och om de överförs kommer de göra 2/3 av det om de inte får extratid. Får de livstid så kommer det ta 18-20 år innan de är ute igen skulle jag säga. Aldrig att de där tidsbestämt i Sverige snabbare än så.
Senast redigerad av NoF8 2020-08-13 kl. 01:16.
Citera
2020-08-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Förmodligen personen de skulle göra affär med. Dp kan ha fått info vem dom gör business med i cph och pressat dom att gola när franky odom kommer att vara där. Bara en teori...
Frågan är vart hoodz håller hus eftersom han ej kom och var vittne på rättegången. För mig piraten la ut på instagram för någon vecka sedan typ bror vi ses snart igen eller liknande. Så han sitter förmodligen av något straff

Vittnar han är han ju golare så det är ju rimligt att han håller sig undan
Citera
2020-08-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Tror mest att de inte kan något annat och inte kan lära sig heller. När egot inte på något sett matchar verklighetens förutsättningar blir det inte så mycket annat än just så.
Vill ju ändå framhäva att Shobre är på fri fot. Sen kommer ju dom andra ut snart. Makkan kommer inte ut på ett tag😂 men kan det va så att dom andra håller fortet?🤔
Citera
2020-08-13, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Vill ju ändå framhäva att Shobre är på fri fot. Sen kommer ju dom andra ut snart. Makkan kommer inte ut på ett tag😂 men kan det va så att dom andra håller fortet?🤔

Ja men så kan det såklart vara. Men det är ju bara en tidsfråga innan de är döda eller sitter på kåken. Jag menar då oavsett vilken sida de är på. Man ska komma ihåg att de har ju en närmast märklig vana att döda sina gamla vänner. Dessa individer är ju högeffektiva kompismördare så att säga.

De är ute ett tag och torskar sen på något klantigt om de inte dött innan dess. Allt det där snacket om att de gör mycket pengar och är delägare hit och dit är noll trovärdighet i. Deras mord de har begått är struntsummor och även om de fick dubbelt betalt för Nabil så var det struntsummor ändå. Resten är ju mord på sina egna i stort sett. Narkotikaaffärerna är de ju definitivt inte stora på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in