2020-08-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Men jeg leste at en eller flere personer på Futurum var vitne på at TH kom på jobb (kort tid etter at TH parkerte bilen utenfor Futurum). Tenker du at TH reiste fra jobb og til Sloraveien kort tid etter å ha kommet på jobb den morgenen?

Ja. Det tror jeg.

Ikke bare skjedde alibi-samtalen mens bilen til TH var i kamerasonen på Futurum kl 09:14.

Men også siste bevegelse på AEHs mobil kl 10:07, som skjer nøyaktig samtidig som THs oppringinger som ble slettet, 10:06 og 10:07. I nøyaktig samme minutt. 10:07.

Vi har jo sett en sykkel parkert utenfor S4. Han heiv seg vel på sykkelen for å gjøre ferdig staging og vasking og bretting av tøy og innestenging av hund osv.

Nå har jeg svart på mange nok spørsmål fra deg i dag.

Nå skal jeg spørre deg. Hvorfor tror du at TH ikke vil møte i retten i morgen?
Citera
2020-08-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Fetad: Her er det vil 1006 og 1007 du mener.

Dette er også ganske akkurat en time etter han kommer på jobb.

Det er nok noe TH har forklart politiet som vi andre ikke vet om det som ble snakket om/avtalt på morgenen. Ut i fra det TH sier at de skulle ringes for å avtale nærmere en time senere, vil jeg ta anta at det var noe AEH skulle undersøke i mellomtiden. Hva hun skulle undersøke har nok TH forklart politiet. Hun ga vel uttrykk for at hytteturen ikke av avlyst, men utsatt i sms også.
Det er to ting som virker nærliggende å tro var årsaker til utsettelse av det vi vet.
1. Barnevakt
2. Elektriker skulle ordne noe med lyset på kjøkkenet.

1. Ut i fra sms så vet ikke AEH at barnevakt er ordnet. Det kan være at hun sender sms om at hun kan være barnevakt om det trengs og at hun da kan utsette turen en dag. Om det er ordrett det mediene har skrevet så er det vel noe som at hun sier rett frem noe som "Turen er utsatt".
2. Elektrikeren skulle fikse lyset på kjøkkenet. Dette kunne være en jobb som tok litt tid og kunne gjort at turen måtte utsettes en dag for å bli ferdig.

Begge er teorier på hvorfor den timen fra at det bekreftes til lønningsansvarlig at det skal være tur, til de skal snakkes om en time, og den til slutt er utsatt(sms).

Spent på om det kommer ut mer kommunikasjon fra den morgenen eller dagen før. Lenge siden noen lekkasjer rundt sms og oppringingen, men det kan plutselig komme ut mer som farger saken mer.
Nei, det er ikke sagt i media, men noe jeg spekulerte i. Om ordlyden i sms er slik at en kan argumentere med feks uønsket "hjelp" av autokorreksjon. Utsatt/avlyst. Da er den meldingen rimelig bra villedning. Men ordlyden har vel ikke kommet ut.
Jeg vil ikke starte noe trådsannhet.
Citera
2020-08-12, 21:51
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Nei, det er ikke sagt i media, men noe jeg spekulerte i. Om ordlyden i sms er slik at en kan argumentere med feks uønsket "hjelp" av autokorreksjon. Utsatt/avlyst. Da er den meldingen rimelig bra villedning. Men ordlyden har vel ikke kommet ut.
Jeg vil ikke starte noe trådsannhet.
VG 18.05.2020
"Lørenskog-saken: Avlyste hyttetur i SMS på forsvinningsdagen

Klokken 09.10 sender Anne-Elisabeth Hagens telefon en tekstmelding til et familiemedlem. I meldingen står det at turen til Kvitfjell den dagen er avlyst, og at hun kan gjøre en tjeneste for familiemedlemmet.

Anne-Elisa*beths tekstmelding om avlysing og Tom Hagens senere forklaring om at de skulle ringes for å avklare detaljer, har dannet grunnlag for en rekke spørsmål for politiet.

Nettavisen 25.05.2020
"I SMS-en til familiemedlemmet skriver i tillegg Anne-Elis*abeth Hagen at det trolig ikke blir noen tur til hytten på Kvitfjell med ektemannen som de hadde planlagt. Hun tilbyr derfor å kunne sitte barnevakt om kvelden 31. oktober."

Dette er kommet fram i media
Citera
2020-08-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det tror jeg.

Ikke bare skjedde alibi-samtalen mens bilen til TH var i kamerasonen på Futurum kl 09:14.

Men også siste bevegelse på AEHs mobil kl 10:07, som skjer nøyaktig samtidig som THs oppringinger som ble slettet, 10:06 og 10:07. I nøyaktig samme minutt. 10:07.

Vi har jo sett en sykkel parkert utenfor S4. Han heiv seg vel på sykkelen for å gjøre ferdig staging og vasking og bretting av tøy og innestenging av hund osv.

Mye som er påfallende i denne saken som også er ordet politiet har brukt ved en rekke anledninger. Problemet er bare mangel på håndfaste bevis.

Hadde vært interessant å se utfallet av en løgndetektortest på TH, barna, naboene, kollegaene til TH, hans nærmeste forretningspartnere samt de to vitnene i Ås.
Nyeste testene gir opptil 90% korrekt resultat og ser blant annet på endringer i hjerneaktivitet når man svarer. Det hadde nok gitt noen gode indikasjoner på hva som faktisk skjedde.

Edit: Det hadde også gitt han en gylden mulighet til å ta et stort steg for å bevise sin uskyld siden han mener han er uskyldig.
Senast redigerad av Fbc37 2020-08-12 kl. 21:58.
Citera
2020-08-12, 21:57
Bannlyst
Her er resultatet av spørreundersøkelsen

Hva har skjedd med AEH?

39 stemmer: Planlagt drap med TH som skyldig/medskyldig
14 stemmer: Drept av TH i affekt, krangel, sinne, alkoholrus e.l
8 stemmer: Planlagt drap, begått av noen som ønsker å ramme TH/familien
8 (13) stemmer: Kidnappet og død (Her er det tydelig en som har jukset. 5 like besvarelser innenfor sekunder).
4 stemmer: Ulykke med dødelig utfall, forsøkt skjult som kidnapping
1 stemme: Annet (vet ikke)
0 stemmer: Drept i krangel med et annet familiemedlem
0 stemmer: Kidnappet og levende
0 stemmer: Frivillig forsvinning
0 stemmer: Selvmord, forsøkt skjult som kidnapping

Si fra og kom med tilbakemeldinger og forslag, så kan jeg lage flere slags undersøkelser
Citera
2020-08-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil

Hva har skjedd med AEH?

8 (13) stemmer: Kidnappet og død (Her er det tydelig en som har jukset. 5 like besvarelser innenfor sekunder).

Si fra og kom med tilbakemeldinger og forslag, så kan jeg lage flere slags undersøkelser
Takk! :-) Det var interessant å se resultatet.
Citera
2020-08-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil

Hva har skjedd med AEH?

Interessant! Nå blir neste steg å kontakte VG og be dem legge ut samme poll på forsiden av nettavisen
Citera
2020-08-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det tror jeg.

Takk for detaljer om din teori!
Jeg vet ikke hvorfor TH ikke møter i rettssalen i morgen.

Torsdag klokka 09 skal Nedre Romerike tingrett ta stilling til om politiet får beslaglegge Tom Hagens bolig i Sloraveien 4.
Øst politidistrikt har ønsket å beslaglegge huset i tre måneder. Hagen og hans forsvarer Svein Holden mener ransakingen er ugyldig.
I morgen skal kampen om huset opp i retten.
Retten skal prøve om vilkårene for beslaget er til stede.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=39757

Hva tror dere at blir utfallet? Jeg tror at det vil bli avgjort at villkårene for beslaget er til stede.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-12 kl. 22:33.
Citera
2020-08-12, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Hva tror dere at blir utfallet? Jeg tror at det vil bli avgjort at villkårene for beslaget er til stede.

Jeg tror utfallet blir at Politiet får holde på i S4.
Har på følelsen at en ny avsløring kommer i denne sammenhengen.
Hvorfor TH ikke møter i retten? Enten bare litt pjusk, eller kanskje han synes det er ekkelt at politiet har funnet ut så mye om han.
Citera
2020-08-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
VG 18.05.2020
"Lørenskog-saken: Avlyste hyttetur i SMS på forsvinningsdagen

Klokken 09.10 sender Anne-Elisabeth Hagens telefon en tekstmelding til et familiemedlem. I meldingen står det at turen til Kvitfjell den dagen er avlyst, og at hun kan gjøre en tjeneste for familiemedlemmet.

Anne-Elisa*beths tekstmelding om avlysing og Tom Hagens senere forklaring om at de skulle ringes for å avklare detaljer, har dannet grunnlag for en rekke spørsmål for politiet.

Nettavisen 25.05.2020 "I SMS-en til familiemedlemmet skriver i tillegg Anne-Elis*abeth Hagen at det trolig ikke blir noen tur til hytten på Kvitfjell med ektemannen som de hadde planlagt. Hun tilbyr derfor å kunne sitte barnevakt om kvelden 31. oktober."

Dette er kommet fram i media
Jeg kan ikke se at ordformen gjengis, men det er mulig jeg har sett meg blind da...
"Turen til kvitfjell den dagen er avlyst" åpner for teorien min, ren villedning, men det er nok heller ikke korrekt gjengitt.
Sitatet fra nettavisen gjør ikke det. Men der er det vel heller ikke korrekt ordlyd.
En kan ikke utelukke det som villedning før en vet ordlyden synes jeg.
Citera
2020-08-12, 23:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg kan ikke se at ordformen gjengis, men det er mulig jeg har sett meg blind da...
"Turen til kvitfjell den dagen er avlyst" åpner for teorien min, ren villedning, men det er nok heller ikke korrekt gjengitt.
Sitatet fra nettavisen gjør ikke det. Men der er det vel heller ikke korrekt ordlyd.
På hvilken måte er det villedning - kan du forklare litt nærmere?
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-12 kl. 23:10.
Citera
2020-08-12, 23:05
Medlem
Citat:

Dette er kanskje den nyeste artikkelen hvor innholdet i den sms-en er omtalt?

(03.08.2020) Politiet sitter imidlertid på en SMS som Anne-Elisabeth Hagen sendte til et annet familiemedlem klokken 09.10, like før det siste sikre livstegnet.
Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som følge av et planlagt møte i Lillehammer.
https://www.tv2.no/a/11535844/

Jeg lurer på hvorfor AE skrev at turen var blitt utsatt som følge av et planlagt møte i Lillehammer? TH formidlet også noe om et møte i Lillehammer, men han sa ikke noe om utsatt tur pga møtet? (Er det det samme møtet AE og TH nevnte?)

(18.05.2020) Hagen har også forklart at han skulle i et møte på Lillehammer dagen etter, 1. november, klokken 11 på formiddagen. Avtalen skal ha vært av løs karakter.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-12 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in