2020-08-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette tror jeg du har helt rett i. Futurum-mennene er villedning.

Men hvem er de? Jeg husker at politiet bekreftet at det var to forskjellige menn, blant annet at de to har forskjellige høyder.

Kan det virkelig være TH selv, som hermer kidnapperne fra 2016 foran kameraet?

Da politiet gjorde ransakinger på Futurum, mener jeg at de bar ut noe sengetøy, dyner osv. Hadde TH mulighet til å overnatte på kontoret? Hadde han private værelser der?

Kan han ha øvet på å agere kidnapper selv, etter at kameraene på Futurum ble installert.

Det er noe med disse Futurum-mennene, politiet uttalte engang noe sånt som at de hadde en idé, eller en forklaring, om hvorfor Futurum-mennene ikke var interessante for etterforskningen lenger. Men, de gikk jo ikke i detalj da.

Kanskje finnes det video-opptak et sted av skuespillernes øvelser? Jeg tror ikke at det var TH som var skuespiller.
Citera
2020-08-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje finnes det video-opptak et sted av skuespillernes øvelser? Jeg tror ikke at det var TH som var skuespiller.

Hvor skulle han henvende seg for å leie noen til å agere Futurum-mennene, mener du?

Uansett hvem han hadde leid ville de jo forstå sammenhengen etter at kidnappingen ble kjent. TH ville jo bli sårbar overfor disse mennene hvis han hadde leid dem selv.

Da ville det være både billigere og tryggere å gjøre jobben selv. Vil jeg tro TH må ha tenkt.
Citera
2020-08-12, 20:14
Bannlyst
Hei igjen!
Det har vært bra respons på spørreundersøkelsen om hypoteser, og resultatet kommer kl. 22.

Har du ennå ikke deltatt, kan du gå inn og gjøre det her:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=ZzXCsxw8aEmyZpukFG6Rl73lAXHU7 1JCmbWe66sLk21URjJRSkJTWVZERU9OSFk0SEdDNjhENUg1VC4 u
Citera
2020-08-12, 20:21
Medlem
Citat:
Hvor skulle han henvende seg for å leie noen til å agere Futurum-mennene, mener du?

Uansett hvem han hadde leid ville de jo forstå sammenhengen etter at kidnappingen ble kjent. TH ville jo bli sårbar overfor disse mennene hvis han hadde leid dem selv.

Da ville det være både billigere og tryggere å gjøre jobben selv. Vil jeg tro TH må ha tenkt.
1) Jeg tror ikke at TH har noe med forbrytelsen å gjøre. Men de som står bak denne forbrytelsen har sikkert sikret seg mot at noen medhjelpere tyster. Hvis 4-5 personer står bak hele forbrytelsen (inkludert skuespillene og selve utførelsen av forbrytelsen + planting m.m.) har disse personene kanskje blitt enige om at de alle er like skyldige (ved at alle de 4-5 personene visste hva de skulle gjøre mot AE og TH) og at de derfor ikke skal tyste på hverandre.

2) Hvis det skulle ha vært 1 person som står bak forbrytelsen og denne har leid inn skuespillere og drapsmenn, tror jeg at skuespillerne og drapsmennene er samme personer. Og da har de ingen ting å tjene på å melde fra til politiet om hvem som bestilte skuespill og drap ettersom de selv er skyldige i drap. Men de kan presse oppdragsgiveren.

Hvis det er skuespillere med i bildet, har jeg mest tro på 1) og ingen tro på 2).
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-12 kl. 20:41.
Citera
2020-08-12, 20:31
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke at TH har noe med forbrytelsen å gjøre. Men de som står bak denne forbrytelsen har sikkert sikret seg mot at noen medhjelpere tyster. Hvis 4-5 personer står bak hele forbrytelsen (inkludert skuespillene og selve utførelsen av forbrytelsen + planting m.m.) har disse personene kanskje blitt enige om at de alle er like skyldige (ved at alle de 4-5 personene visste hva de skulle gjøre mot AE og TH) og at de derfor ikke skal tyste på hverandre.

Ja du tror vel på julenissen å du. Tror du virkelig at politiets teknikere har oversett spor etter GM, som må ha oppholdt seg i Sloraveien ganske lenge, og forårsaket fallet i trappen og vasket etterpå, og vært der frem til 10:07, tidspunktet AEHs mobil bevegde seg for siste gang, da mobilen ble lagt på bordet.

At politiet bekreftet at Futurum-mennene var to forskjellige personer kan jo være "medie-strategi", for at TH skulle føle seg trygg på at han hadde lurt politiet.

Og nå vil ikke TH engang møte i Nedre Romerike tingrett i morgen kl 09:00. Han tør vel ikke. Men overlater til advokatene sine å overbevise retten om at THs ønske om å flytte inn i Sloraveien 4 er viktigere enn at politiet får fullføre sine undersøkelser av åstedet.

TH må være en skyldig mann. Slik som han oppfører seg.
Citera
2020-08-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ja du tror vel på julenissen å du. Tror du virkelig at politiets teknikere har oversett spor etter GM, som må ha oppholdt seg i Sloraveien ganske lenge, og forårsaket fallet i trappen og vasket etterpå, og vært der frem til 10:07, tidspunktet AEHs mobil bevegde seg for siste gang, da mobilen ble lagt på bordet.

At politiet bekreftet at Futurum-mennene var to forskjellige personer kan jo være "medie-strategi", for at TH skulle føle seg trygg på at han hadde lurt politiet.

Og nå vil ikke TH engang møte i Nedre Romerike tingrett i morgen kl 09:00. Han tør vel ikke. Men overlater til advokatene sine å overbevise retten om at THs ønske om å flytte inn i Sloraveien 4 er viktigere enn at politiet får fullføre sine undersøkelser av åstedet.

TH må være en skyldig mann. Slik som han oppfører seg.
Fetad: Synes du at det er merkelig at politiet ikke fant fremmed DNA etter GM? GM hadde vel sikkert brukt nylon og tape.

(Jeg misforsto først).
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-12 kl. 20:44.
Citera
2020-08-12, 20:44
Medlem
Citat:
Tror du at det var TH som var GM og var i Sloraveien helt frem til kl 10.07? Hvem tror du at ringte til AEs mobil fra THs mobil kl 10.06 og 10.07 da? Og hvem var Hettemannen?

På denne tråden skjer det ingenting. Diskusjonene blir dummere og dummere. Og slik kommer det til å fortsette nedover. Politiet kommer snart til å frafalle siktelsen og om ti år kommer Lørenskog-saken til å være et fjernt minne.
Citera
2020-08-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
På denne tråden skjer det ingenting. Diskusjonene blir dummere og dummere. Og slik kommer det til å fortsette nedover. Politiet kommer snart til å frafalle siktelsen og om ti år kommer Lørenskog-saken til å være et fjernt minne.
Hva var dumt synes du?

Se bort fra mitt sitat som du siterte, da jeg endret det etter at jeg skjønte at jeg hadde misforstått Kornblomst.

Hva tror du om skuespillere utenfor Futurum og eventuelt i Ås?
Citera
2020-08-12, 20:50
Medlem
Citat:
Fetad: Synes du at det er merkelig at politiet ikke fant fremmed DNA etter GM? GM hadde vel sikkert brukt nylon og tape.

(Jeg misforsto først).

Det er rett og slett ikke troverdig. At GM har vært i huset lenge, brettet sammen klærne til AEH, og vasket. Og gudene må vite hva annet. Stengt inn hunden. Osv. Uten å legge igjen DNA.

Det har aldri vært noen fremmede GM i Sloraveien.
Citera
2020-08-12, 20:51
Medlem
Citat:
Det er rett og slett ikke troverdig. At GM har vært i huset lenge, brettet sammen klærne til AEH, og vasket. Og gudene må vite hva annet. Stengt inn hunden. Osv. Uten å legge igjen DNA.

Det har aldri vært noen fremmede GM i Sloraveien.
Jeg forstår at du tror på det du skriver. Hvem tror du at var i Sloraveien helt frem til 10.07 og gjorde alle de tingene?
Citera
2020-08-12, 20:58
Medlem
Citat:
Jeg forstår at du tror på det du skriver. Hvem tror du at var i Sloraveien helt frem til 10.07 og gjorde alle de tingene?

Det er nok TH selv. Det skal være mange og lange huller i jobb-alibiet hans.
Citera
2020-08-12, 21:01
Medlem
Citat:
Det er nok TH selv. Det skal være mange og lange huller i jobb-alibiet hans.
Men jeg leste at en eller flere personer på Futurum var vitne på at TH kom på jobb (kort tid etter at TH parkerte bilen utenfor Futurum). Tenker du at TH reiste fra jobb og til Sloraveien kort tid etter å ha kommet på jobb den morgenen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in