2020-08-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Kan du läsa? Jag skrev att de tar över landet, inte mitt jobb eller mina egendomar.

Vilket land kommer du ifrån?

Han kommer väl från individualist-land, landet där inget annat än jag:et betyder något. Där allt som händer efter den egna döden är irrelevant och meningslöst.
Citera
2020-08-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så du menar att Sverige inte hade nån nytta av finnarna som kom på 50- och 60-talen eller grekerna och turkarna som kom på 70-talet eller juggarna på 90-talet?

Dagens invandrare kan också sättas i arbete och bidra om integrationen förbättras.
Finnarna skapade inte utsatta förorter med maffiagrupperingar, juggarna har väl funkat något sådär.
Jag tror inte att invandrarna från MENA kommer bidra positivt, jag tror att dom kommer fortsätta skapa enklaver som är som deras hemländer.
Citera
2020-08-12, 16:24
Medlem
Citat:
Jag håller med om att det är helt fel att alldeles för många människor lever på bidrag i år efter år. Ingen ska bli bidragsberoende. Sänk bidragen gradvis och fasa ut människor i arbetslivet. Kräv att folk ska jobba eller plugga för att ens få bidrag. Det krävs lite jävlaranamma! Inte uppgivenheten som denna tråd uppvisar.
Gärna för mig(dra in bidragen). Däremot kommer politikerna aldrig göra detta, så det är tyvärr lika orealistiskt som återvandring.
Citera
2020-08-12, 16:39
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Grunden för det är socialt kapital, vi har en gemensam kultur som gör att vi kan förstå varandra och lita på varann. När vi kommer överens om något förstår bägge parter vad som lovats. Och till allra största delen kan vi lita på att den andre gör sitt bästa för att uppfylla sitt åtagande.
Så är det långt ifrån i alla kulturer.

jo jag vet och det är ju det som gör att jag älskar mitt land .
Och de som flyttar in i landet måste göra som alla vi andra = tillstå med en del utav sin inkomst så att detta land förstätter att blomstra.

Det går inte att flytta in och tycka att det är rätt att få få och få ännu mer utav det som vi andra offrat för att få landet att fungera.

Om ett gäng bara får och får utan att ge något så går landet sönder -det borde till och med dessa personer inse....

Vad skall de då göra när det ingenting finns att få längre ?
Citera
2020-08-12, 16:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Men de allra flesta blir ju aldrig ens självförsörjande utan går på bidrag eller har skattefinansierade(lönebidragsjobb) hela livet. Alltså har många inte ens nån lön det kan dras skatt på..

Jo jag vet ......

Därför kanske vi måste berätta för de som vill flytta in i landet ,ATT det finns ingen mera möjlighet att FÅ pengar här utan landet behöver få ordning på den arbetslöshet vi redan har och att en PAUS måste sättas i inflytt utav människor ,tills det samhälle vi har inte tippar och går sönder ...det är en sanning som verkligen är sann ,så det är bara att förstå....

Och blir de arga bittra och irriterade då så får de bli det på sina broschor som flyttat in i landet och bara driver omkring...hade derss egna broschor tagit tag i sitt arbetstänk och sett till att börja jobba istället för att FÅ och FÅ utan att göra något för pengarna de FÅR ,så hade vi ju kunnat ta in fler i landet som då hade "gått runt" =fungerat vidare....

Money makes the World go around ....det vet vi ju...och i Sverige är det ju så att Pengar i skatt ifrån varje person gör så att landet Blomstrar och är ett fint land att leva i ,MEN då måste VARJE person se till att hjälpa till med den kostnaden!!!!!!!

Det tycker jag varje nyinflyttad borde skriva under på när de går igenom tullen ,så att de som vill UTNYTTJA vårat samhälle får vända vid ingången -enda sättet för att få vårat land att inte gå under.
Eftersom vi här i landet alltid velat hjälpa till att bygga upp landet så måste de som flyttar in VILJA göra det OCKSÅ; ifrån hela sitt hjärta !!
Parasiter har vi aldrig gillat.Varken myggor eller folk som suger ut de de kan utan att hjälpa till.
Det stjälper ett intelligent uppbyggt samhälle .Det har tagot många år ,mer än hundra år att få Sverige att vara så bra som NU och det får inte förstöras utav folk som är ovilliga att hjälpa till ,som svenska folket alltid velat gjort.
Vem tycker att det är rätt att låta svenska folket behöva jobba för att ge pengar till slöa människor som dessutom kastar skit på oss ?
Inte någon utav oss har någon vilja att hjälpa sådana människor .

Så som Du skriver att alla skall göra så gott de kan ,Är en mycket bra filosofi.

+ att de som agerar kriminellt skall sättas på en flotte i Östersjön med ett metspö
Senast redigerad av landbandy 2020-08-12 kl. 17:24.
Citera
2020-08-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag är totalt ointresserad av vad kottar vet.
Tråden handlar inte om detta.
Tråden handlar om ett exakt påstående om NÄR det kommer att ske att svenskarna blir minoritet.

Du väljer att tro utan att veta. Ett sektbeteende. Gör dej själv en tjänst och börja använda hjärnan i stället.

Det du frågar om är bortom förväntningarna för vad en Flashback-tråd kan leverera, och förmodligen också bortom vad någon människa i världen kan leverera.

Du vill alltså ha en EXAKT (genetisk?) definition av vad en svensk är. Var mer tydlig, tack. I avseende på nationalitet, etnicitet eller kulturellt?

Vad har du för krav på bevisbörda, för än så länge verkar den vara alldeles för tung.

Personligen så anser jag att det räcker med utseende, egenskaper och beteende. Detta ska vara i enlighet med svenska normen. Vad är den svenska normen? Det är summan av beteendet och utseendet hos alla svenskar som någonsin levt. Varsågod.

Använder du samma höga beviskrav för någon som påstår sig vara Japan, Amerikan eller Fransman?

Söker du genetiska markörer så finns de framför din näsa. Blonda, vita och blå- eller brunögda. Det kan även mätas kvantitativt, men du är på fel ställe för sådan info.

Söker du kulturella markörer så får du läsa historia och försöka bilda en uppfattning om vad svenskt beteende är. Kolla även på nationella symboler (Tre Kronor, Flaggan).
Senast redigerad av RainOfMisery 2020-08-12 kl. 16:51.
Citera
2020-08-12, 17:41
Medlem
Citat:
Så du menar att Sverige inte hade nån nytta av finnarna som kom på 50- och 60-talen eller grekerna och turkarna som kom på 70-talet eller juggarna på 90-talet?

Dagens invandrare kan också sättas i arbete och bidra om integrationen förbättras.

Du måste skilja på arbetskraft- och flyktinginvandring. De flesta av oss i tråden pratar om flyktinginvandringen, vilket är den reellt problematiska delen av invandringen. Invandringen under 50-70-talet var framför allt arbetskraftinvandring då Sverige hade en expansiv industri med god tillgång till jobb och där många av dessa jobb var 'enkla', dvs. du behövde inte kunna språket perfekt för att kunna stå på bandet på Volvo. Det är också skillnad på inomeuropeiska invandrare och invandrare från MENA. Handlar inte bara om Islam utan också om kulturella värderingar samt relationen mellan stat/medborgare.

Hade vår invandring varit 90% arbetskraft och 10% flyktingar hade jag kunnat hålla med dig till viss del, eftersom de flesta då får jobb och bidrar till välfärden. Arbetskraftinvandrarna kan "kompensera" för flyktinginvandrarna.

Nu ser det inte ut så och sedvanliga "integrationsinsatser" funkar inte med den överdimensionerade flyktinginvandringen eftersom dessa människor inte har kommit med kompetenser som efterfrågas i Sverige. Dessutom, eftersom det är flyktingar och det är asylskäl, snarare än ekonomiska skäl (dvs. hur mycket de kan bidra, vilken 'integrationskapacitet' de har) som ska avgöra, gör man heller ingen skillnad på ålder ex. Vilket gör att flyktingar som är 40, 50, 60 år kan prioriteras lika högt/högre än yngre, vilket såklart inte heller gör att de har så stor chans att lära sig språket/få jobb etc. Det blir alltså en nettoförlust för Sverige, vilket bl.a. Joakim Ruist visat vetenskapligt.

Alternativet är att man har en villkorad tillgång till välfärden, att för att få medborgarskap så måste man vara självförsörjande t.ex. Ett liknande system har man i Schweiz. Dock kommer det inte funka utan att först helt strypa flyktinginvandringen, eftersom den nuvarande "integrationen" kommer ta minst två-tre decennier att hantera.
Citera
2020-08-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Finnarna skapade inte utsatta förorter med maffiagrupperingar, juggarna har väl funkat något sådär.
Jag tror inte att invandrarna från MENA kommer bidra positivt, jag tror att dom kommer fortsätta skapa enklaver som är som deras hemländer.
Helt sjukt att man jämför dagens invandring från tredje världen med invandringen från Finland.

Finland var bokstavligen en del av Sverige precis som Norrland fram till 1800-talet. Finnar lär sig svenska i skolan. Att någon flyttar från Finland till Sverige är lika naturligt som att en skåning flyttar till Stockholm.

Hur tänker folk? Man blir chockad.
Citera
2020-08-12, 18:43
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Jag är totalt ointresserad av vad kottar vet.
Tråden handlar inte om detta.
Tråden handlar om ett exakt påstående om NÄR det kommer att ske att svenskarna blir minoritet.

Du väljer att tro utan att veta. Ett sektbeteende. Gör dej själv en tjänst och börja använda hjärnan i stället.

Tror vadå? Jag har aldrig satt något årtal.

Det enda jag säger är att svenskarna till slut kommer att bli en minoritet i sitt eget land (om inte invandringspolitiken förändras). Sen exakt vilket år det kommer att ske låter jag andra spåna i.
Citera
2020-08-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Det var en jude vid namn David Schwarz som fick regeringen att rösta för att Sverige skulle bli en mångkultur, och det är judiskt ägda medier som dagligen propagerar för att Sverige skall förbli det.

Idiot, det är dags att vakna nu..
Har du dragit ner foliehatten riktigt ordentligt över öronen?
Vilka är judiskt ägda medier och varför skulle dom främja ”mångkultur”?
Citera
2020-08-12, 19:22
Medlem
Citat:
Med andra ord - ta det lugnt, låt er inte skrämmas.
Ska vi inte bli skrämda av att Sverige på grund av demografisk förändring får fler och fler utsatta områden och kriminella nätverk som skjuter skarpt bland medborgarna?

Knarkar du?
Citera
2020-08-12, 19:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Helt sjukt att man jämför dagens invandring från tredje världen med invandringen från Finland.

Finland var bokstavligen en del av Sverige precis som Norrland fram till 1800-talet. Finnar lär sig svenska i skolan. Att någon flyttar från Finland till Sverige är lika naturligt som att en skåning flyttar till Stockholm.

Hur tänker folk? Man blir chockad.

Hur menar du? Att jämföra invandrade finnar med med flyktinginvandrare från tredje världen är väl naturligt att göra eftetsom man i all statistik och debatt här i landet redovisar dem lika. Han jämställde dock inte finnarna med invandrarna från tredje världen utan förklarade hur stora skillnader det är mellan dessa invandrargrupper.

Hur tänker DU egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in