2020-08-11, 08:12
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Jag beundrar din optimism. Jag tänkte samma sak för 15 år sedan, naiv som jag var. Nu tror jag att skiten kommer att fortsätta tills det blir inbördeskrig.

Hade det varit min 12-åriga dotter som blev skjuten av hudfärgshandikappade narcogangsters när hon rastade hunden så hade inbördeskriget redan varit i full gång.

Jag hör vad du säger. För 15 år sedan var Sverige ett lugnare land jämfört med idag, utvecklingen har inte blivit bättre. Nu ser vi att partier och folk av alla färger diskuterar problemet.

För 15 år sedan fick du inte nämna att för stor invandring är ett problem, eller påtala att integrationen misslyckats. Nu talar till och med mina mest vänsterextrema bekanta att invandringen behöver begränsas och integrationen behöver lösas en gång för alla.
Citera
2020-08-11, 08:15
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kravlöst? Du menar leva på bidrag? Varför skulle man vilja vara en fattigpensionär och bara sitta hemma och glo hela tiden?

Somalier är den lyckligaste folkgruppen i Sverige, just genom att de gör ingenting. De gör exakt samma sak de gjort nere i Somalia med den skillnaden att här får de betalt för att vegetera. Tror du att de skulle fungera som en västerlänning och känna uttråkning? Absolut inte. De har en extremt låg IQ, kanske den lägsta i världen. De ligger under 70 i IQ. De inte bara gillar att vara andligt overksamma, leva men inte uträtta något, utan de har inget val - det är nedärvt genom tusentals generationer. De vegeterar och känner att de är lyckade bara genom att tagit sig till livstids försörjning.

Att klanernas avkommor blivit Sveriges superkriminella mördargrupper såsom Shottaz och Mordpatrullen etc. kan bero på att de vill vara som black lives matter i USA. De strävar efter en karriär inom hiphop, mord, våld, narkotika och gangsterism efter att de rånat en trettonårig svennerasist på hans jacka och mobil och pissat honom i munnen efteråt. Mobilen öppnar upp porten till blm-livsstilen. inspirationen flödar fritt.

Sossarna brukar gärna prata om värdegrund och när det gäller sossarnas nya adel så slår sossarna huvudet på spiken. Sossarnas värdegrund handlar om att bara du röstar på oss får du bidrag för resten av ditt liv och du kan leva BLM liv i den svenske rasistens plånbok, om du känner för det. (obs. jag hänvisar till den negativa delen av BLM och inte grundtanken)
Senast redigerad av Whitfields 2020-08-11 kl. 08:18.
Citera
2020-08-11, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är så jobbigt att behöva förklara att ALLA de som bor i Sverige måste vara med hjälpa till med att ge en bit utav sin lön till samhället = att betala skatt .

Varför vill inte ett antal människor göra det när de vet vilka bra saker som pengarna går till ...badhus , bibliotek ja allt som är till för alla ....
Men de allra flesta blir ju aldrig ens självförsörjande utan går på bidrag eller har skattefinansierade(lönebidragsjobb) hela livet. Alltså har många inte ens nån lön det kan dras skatt på..
Citera
2020-08-11, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av token
Jag hör vad du säger. För 15 år sedan var Sverige ett lugnare land jämfört med idag, utvecklingen har inte blivit bättre. Nu ser vi att partier och folk av alla färger diskuterar problemet.

För 15 år sedan fick du inte nämna att för stor invandring är ett problem, eller påtala att integrationen misslyckats. Nu talar till och med mina mest vänsterextrema bekanta att invandringen behöver begränsas och integrationen behöver lösas en gång för alla.

Det är en sak att prata, en annan sak att göra något år problemet. Även inför förra valet var det mycket snack om migrationen, men sedan hände inte speciellt mycket. Vi har fortfarande en extremt hög invandring. Personligen tror jag inget parti vågar eller har möjlighet att göra vad som skulle krävas vilket innebär i princip allt från att högre straff och fler poliser till indragna bidrag för utländska etniska föreningar.
Citera
2020-08-11, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Mest jämlika ska väl Svenskarna vara? Vi bor väl i Sverige?
Och största religionsfriheten ska väl Svenskarna ha? Eller?
Och håna muslimer är så klart yttrandefrihetsfråga? Givetvis.
Och andra kulturer som inte respekterar ovanstående ska väl bannlysas i landet?
Öh, ja, kulturer som inte respekterar svenska lagar, jämlikhet och yttrandefrihet borde helt logiskt bannlysas.
Men du kanske skänker hundra procent av din (eventuella) lön till dessas bidrag och är helt ok med att bli rånad/våldtagen??
Citera
2020-08-11, 08:39
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Det kommer inte ske. Det är slut på den generösa invandringen, i närtid kommer vi bara hålla oss till kvotflyktingar och då 5000 om året. Inga andra kommer få permanent uppehållstillstånd.
Under 2019 gavs cirka 120 000 uppehållstillstånd. Toppåret 2016 gavs cirka 160 000. Det finns i dagsläget ingenting som skulle tyda på att vi närmaste 10 åren kommer hamna under 100 000 uppehållstillstånd per år. Visst, många av dessa är inte permanenta. Men många är. Plus givetvis att vi har andra och tredje generationens invandrare. Så lite beroende på hur vi räknar kommer nog prognosen att svensken hamnar i minoritet inom 30-40 år vara helt korrekt.
Citera
2020-08-11, 08:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Jo, du har flera gånger i denna tråd fått det att låta som om majoriteten av invandrarna skulle bidra till välfärden, vilket ju är totalfel. Titta som skrivet tex bara på Malmös ekonomi så ser du att en stor andel folk med utländsk härkomst INTE bidrar med mycket skattemedel..(Malmö är ju Sveriges i särklass fattigaste kommun som kräver 1/3 av alla statsbidrag)

Det tar ett antal år för en invandrare att etablera sig på arbetsmarknaden. Många som varit här i några få år bidrar självfallet inte. Men av de som varit här över tio år är det absolut en majoritet som jobbar och betalar skatt.
Citera
2020-08-11, 08:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Men Sverige är värre än de länderna. Sverige har 20% utlandsfödda. Tyskland har 15% och Frankrike har 11%. Varför påstår du att det är lika allvarligt där som här?

Sen har du länderna med färre än 10% utlandsfödda som Danmark, Finland, de östeuropeiska länderna och Sydeuropa. Varför ska just Sverige drabbas av ett sånt här obehagligt experiment?

Du får väl knulla på lite då så att procenten utlandsfödda går ner. Framförallt tror jag du skulle må bra av att leva som en svensk i stället för att gå runt med magsår och oroa dig för invandrarna. Du och jag kommer kunna käka stekt fläsk med löksås 2058 också.
Citera
2020-08-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det tar ett antal år för en invandrare att etablera sig på arbetsmarknaden. Många som varit här i några få år bidrar självfallet inte. Men av de som varit här över tio år är det absolut en majoritet som jobbar och betalar skatt.
Nä, helt fel. Kom nyss en undersökning som visar att de flesta ALDRIG blir självförsörjande i Sverige.
Och att "jobba" innebär ofta lönebidrag, alltså lever på skattemedel ändå, eller att personen jobbar en timme i veckan och går på bidrag resten.
Även alla föräldralediga afrikaner(med 6-8) ungar ingår i de som enligt statistiken "jobbar".
Citera
2020-08-11, 09:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Nä, helt fel. Kom nyss en undersökning som visar att de flesta ALDRIG blir självförsörjande i Sverige.
Och att "jobba" innebär ofta lönebidrag, alltså lever på skattemedel ändå, eller att personen jobbar en timme i veckan och går på bidrag resten.
Även alla föräldralediga afrikaner(med 6-8) ungar ingår i de som enligt statistiken "jobbar".

Skulle gärna vilja se denna rapport. Så en majoritet av ALLA invandrare har aldrig blivit självförsörjande? Gäller det även alla finnar?
Citera
2020-08-11, 09:26
Medlem
Citat:

I Danmark er selvforsørgelsesgraden for flygtninge og familiesammenførte efter 20år i landet 20%:

Citat.Andelen af flygtninge og familiesammenførte til flygtninge, der befinder sig i en kerneposition på arbejdsmarkedet og er selvforsøgende hele året, er på omkring 20 pct. efter 20 års ophold. Til sammenligning er den tilsvarende andel blandt personer med dansk oprindelse i 46-årsalderen lidt over 60 pct.

Citeret herfra.
https://uim.dk/nyheder/2019/copy_of_2019-11/flygtninge-har-en-mere-ustabil-tilknytning-til-arbejdsmarkedet
Citera
2020-08-11, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Sveriges höga invandring kan bara inte upprätthållas övertid. Vi kommer få kännbara ekonomiska effekter i framtiden på grund av socialt utanförskap och parallella samhällen. I och med detta kommer också en naturlig invandringsbroms ske. Opinionen tvärvänder. Det har den redan börjat göra.

Jag vet att uttrycket är slitet men många invandrare själva vill inte att det ska se ut på det sättet som det gör idag.

De som kallas för invandrare kommer kallas för svenskar om 100 år den saken är säker.

Jag är faktiskt inte speciellt orolig.

Hur tror du befolkningen i Turkiet ser ut om 100 år? Hur tror du befolkningen i Saudiarabien ser ut om 100 år? Hur tror du befolkningen i Sydkorea ser ut om 100 år? Hur tror du befolkningen i Kina ser ut om 100 år?

Hur tror du att befolkningen i Sverige ser ut om 100 år? Turkiet kommer att vara överväldigande turkiskt. Saudiarabien övervägande arabiskt, Korea övervägande koreanskt, Kina övervägande kinesiskt.

Sverige - övervägande muslimskt och afrikanskt.

Fatta att det är bara vita länder som förväntas bli mångkulturella - dvs Europa med dess utvidgningar. Det här är riktat specifikt mot oss. Det är en helt annan måttstock jämfört med andra länder.

Det är ingen som skulle säga att det är ett problem att det är för många koreaner som sitter i Sydkoreas regering och att de behöver mångfald.

Det är ingen som skulle säga att den kinesiska polisen har en mångfaldsproblematik eftersom det bara jobbar kineser där.

Det är ingen som skulle säga att för många företag i Turkiet ägs av turkar, och att detta är ett problem.

Det är bara idioter i vita länder som ägnar sig åt detta - och det är bara vita barn som drabbas av vansinnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in