2020-08-12, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Okej.
Tack.
Finns det nån skicklig i tråden som fixar fram en eventuell överklagan i så fall?

(skall bli intressant och se hur en sådan överklagan kommer se ut i så fall. Dom vill nog försöka jobba ner livstidsstraffet till ett tidsbegränsat straff)
Det blir sannerligen spännande. Grejen är att Tishko hittills har nekat. Fortsätter han med det är han rökt.

Vill han ha tidsbestämt borde han erkänna, påpeka vilka förmildrande omständigheter han anser finnas, samt leda polisen till Wilmas kropp.
Han borde inse att rättssystemet, liksom allmänheten, redan ser honom som en mördare. Den sista som vägrar se det är han själv.

Det skulle innebära många år i frihet att erkänna.
Med det sagt - han är för stolt och kommer neka, in i kaklet...
Citera
2020-08-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jo men kan ty ka att det brukar läcka nånstans med många kockar som kör i hop.
sant sant. tror iof att har de nåt med saken att göra så kommer det fram på ett eller annat sätt.. har de vart med ska de sitta maxstraffet för griftefrid 2 år.. samt skyddande av grov brottsling tyvärr har jag ingen spåkula.. men sånt här kommer tära på samvetet både nattetid och dagtid.. hur gick det för den ena hjälpredan i Fässb*rg mordet en snara runt halsen.. sen sov han gott för all evighet...
Citera
2020-08-12, 17:52
Medlem
Citat:
Jo men kan ty ka att det brukar läcka nånstans med många kockar som kör i hop.

Det finns mycket som inte stämmer.
Bl.a med deras tider.
Ena kusinen ljuger om både Messenger och sin Facebook som gäller konversationer med W.
Jag har skrivit om det tidigare.
Citera
2020-08-12, 17:54
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Inte helt enkelt att förklara..
Frågan är ju också, om man nu skulle be någon om hjälp, litar man verkligen på att den/dom gör sig av med kroppen på ett tillräckligt bra vis?
Nej den idén låter inte ha ngn verklighetsanknytning.
Citera
2020-08-12, 18:11
Medlem
Citat:
Hörde nånstans att kroppen måste ligga mot underlaget för att hunden ska markera. Jag menar kan ju legat på andra soppor, förmodligen i och att det var nära tömning.

Liket avger lukt efter 20-30 min, partiklar som hundar markerar på.
Gas/lukt som kroppen avger kan spåras från ett lik flera meter under vatten av en likhund.
Instängd i en grön binge? Nog tror jag det lukten sätter sig så pass i en instängd binge så en likhund kan känna det.
Citera
2020-08-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Tror inte ens åklagaren köper att T agerat helt själv, med tanke på att det satt frihetsberövade Far & Styvmor.. hoppas att polisen läser här inne, då någon listat ut vart duschdraperiet är köpt ..kan vara köpt.. Dollarstore finns på Torp & i Alingsås. be om övervakningsfilm någonstans finn dem eller T själv..
Hoppas verkligen inte de lägger ner spåren på den hjälp han troligtvis fått.. vilket jag iof inte tror de gör heller

Finns inget Dollarstore på Torp, mig veterligen, i så fall är det nyöppnat precis nu i samband med att köpcentrumet har öppnat upp efter sin utbyggnad. Det fanns definitivt inte där i vintras i alla fall.
Citera
2020-08-12, 18:38
Medlem
Novotars avatar
Dollarstore finns Trollhättan, Vänersborg och Alingsås. Sökte på duschdraperi, inget kom upp.
Citera
2020-08-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Tror inte ens åklagaren köper att T agerat helt själv, med tanke på att det satt frihetsberövade Far & Styvmor.. hoppas att polisen läser här inne, då någon listat ut vart duschdraperiet är köpt ..kan vara köpt.. Dollarstore finns på Torp & i Alingsås. be om övervakningsfilm någonstans finn dem eller T själv..
Hoppas verkligen inte de lägger ner spåren på den hjälp han troligtvis fått.. vilket jag iof inte tror de gör heller

Dollarstore i Alingsås öppnades i år så det fanns inte förra året.
Citera
2020-08-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ah.. hade ju vart smartare å slänga dom helgen innan 😔

Vad menar du med "helgen innan"? Det måste han väl ha gjort också!
Eller, helgen innan fram till tisdagmorgon när han greps av polisen - eller hur tänker du nu? Senare kan han inte haft möjlighet att kasta ens vatten på Göteborgsvägen.
Citera
2020-08-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Dollarstore finns Trollhättan, Vänersborg och Alingsås. Sökte på duschdraperi, inget kom upp.

Dollarstore är återförsäljare för Gilbert Gilbert, ingen har sagt att det SKA finnas där, dom är återförsäljare för märket.

Se mitt första inlägg om draperiet, har du inte fått upp 2-3 träffar på draperiet har du sökt galet.
Jag har t.o.m länkat till trendkungen med bild och allt på draperiet och märket med artikelnummer. Söker du på artikelnummer kommer det upp träff på trendkungen och en träff på en online butik.

Alla fysiska butiker lägger väl knappast ut hela sitt sortiment?????? Därav svårsökt.
Jag har enbart påstått att Dollarstore är återförsäljare av märket Gilbert Gilbert. Kan t.o.m konstatera det med en egen pryl i hemmet.
Finns nog mååånga mer återförsäljare, det kan Gilbert Gilbert säkert ge ut en lista på om så polisen önskar.
Citera
2020-08-12, 18:51
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag inte. Den stängdes av manuellt fred 15 nov. Och han var i Ljungskile torsdag 14 nov. Tänk lite nu.

ok, säg att om Tiskho skulle vilseleda genom att flytta mobilen, typ slänga den i nedför ett stup eller så.
Tror du då men skulle stänga av den först?
Citera
2020-08-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Har för mig att W sa den 14/11 kl 17:03 att ”nu kommer Tishko” och la på. Rätta mig om j har fel/blandat ihop gångerna.

Exakt som du påpekar - storyn vi fått ihopställt av utredarna stämmer inte, omöjlig ekvation!
Kan man bli dömd på ofullständig utredning där lögnerna (någon eller många talar osanning) inte klaras upp av polisen utan får stå ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in