2020-08-12, 13:21
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Har för mig att W sa den 14/11 kl 17:03 att ”nu kommer Tishko” och la på. Rätta mig om j har fel/blandat ihop gångerna.

Stämmer det kan det kanske vara det som fick bägaren att rinna över ?
Citera
2020-08-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Har för mig att W sa den 14/11 kl 17:03 att ”nu kommer Tishko” och la på. Rätta mig om j har fel/blandat ihop gångerna.

Precis det jag reagerade på. Vart va han då eftersom han va hemma från 14.32 enligt hans telefon.
Citera
2020-08-12, 14:05
Medlem
T hade klippt bort märket på det nya duschdraperiet. Enbart tvättråden fanns kvar.

MEN, efter lite sökningar:

T:s nya duschdraperi är av märket Gilbert Gilbert. Artikelnummer 35932

Gilbert Gilbert har endel återförsäljare verkar det som. Vet att bl.a Dollarstore säljer detta märke.
Vid sökning hittar jag att trendkungen i Jönköping sålt detta draperi.

(Obs det står slut i lager och slutsålt på sökningar, MEN tänk på att detta köptes i november 2019)
Det ser mörkare ut på bilderna i T:s badrum, men det var dåligt ljus (inget fönster) och knäppt med blixt på vissa.
https://trendkungen.se/product/duschdraperi-romb-3/

Obs!!! Jag säger inte att det är köpt just där, utan jag hittade det just där.

Draperiet bör ha köpts under helgen eftersom det fanns på plats när W:s mamma var dit.

Det känns inte som att han köpt detta draperi på t.ex Torp där han har en vän som jobbar.. han ville förmodligen inte bli upptäckt...

Att få veta vart han köpt detta draperi kan visa vart han mer befunnit sig denna helg och ev andra riktningar att söka efter W???
Det verkar ju skumt eftersom han förmodligen klippt bort lappen med märket på draperiet.
Citera
2020-08-12, 14:19
Bannlyst
Har nån koll på nåt eventuellt Överklagande ?
Hur ligger T till där?
Citera
2020-08-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Vad är sannolikheten att Tishko får det tufft på kåken? Han lär ju sitta med likasinnade fjantar.
Släng in han på Kumla.
Han kommer säkert tycka det är coolt att få befatta sig med "eliten" inom kriminalitet, men här typen av illdåd belönas med begränsad respekt hos livsstilskriminella. Alla vet vad han har gjort, så han börjar på minus.

Dessutom verkar han vara en tönt med osympatisk och genomskinlig personlighet. Han kommer knappast hitta någon att bossa runt med som han gjorde med stackars Wilma.
Citera
2020-08-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Hur ligger T till där?
Jag läste mig till att sista dagen att överklaga är måndag. Man planerar alltså att skicka in överklagan "på fredag eller måndag" - detta enligt en av Tishkos advokater (inte BR).
Citera
2020-08-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Har skrivit det förut och jag skriver det igen:

Tishko Ahmed mördade Wilma Andersson
Tishko Ahmed greps sedan av panik.
Tishko Ahmed ringde sin far och farbror
Tishko Ahmed får hjälp av dessa herrar
Tishko Ahmed får rådet att NEKA NEKA NEKA om polisen tar honom.
Tishko Ahmed har fått tydliga instruktioner av sin far hur han ska agera innan han greps.

OM Tishko Ahmed golar eller försäger sig är han en "svart man" och aldrig mer välkommen till familjen/släkten.

Tishko Ahmed är en äcklig råtta som ska dö så som han förtjänar. Hans blatte pappa och övrig släkt som tiger borde brännas levande.

Vidrigt jävla pack.

Tack Herr RÖFVEN!
Om du skrivit detta tidigare, varför du skriver dem igen!? Faktiskt tror jag att han har dumpat kroppsdelarna själv på egen hand. Varför vill du dra hans kusiner och far i mordet när det inte finns något som bekräftar dina spekulationer?
Citera
2020-08-12, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag läste mig till att sista dagen att överklaga är måndag. Man planerar alltså att skicka in överklagan "på fredag eller måndag" - detta enligt en av Tishkos advokater (inte BR).

Okej.
Tack.
Finns det nån skicklig i tråden som fixar fram en eventuell överklagan i så fall?

(skall bli intressant och se hur en sådan överklagan kommer se ut i så fall. Dom vill nog försöka jobba ner livstidsstraffet till ett tidsbegränsat straff)
Citera
2020-08-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Hur ligger T till där?
Sista dagen att överklaga är på måndag.
Huvudförhandlingen i hovrätten blir i september.
Citera
2020-08-12, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Sista dagen att överklaga är på måndag.
Huvudförhandlingen i hovrätten blir i september.

Tack.
Är ni säkra på det?
Hur kan ni veta att det blir en huvudförhandling i Hovrätten i September innan överklagan ens har lämnats in?
Jag förstår inte riktigt detta.

Och är det inte så att Göta Hovrätt har knök-fullt just nu.
Tänker på Lena fallet.

Jag kanske är totalt ute och cyklar nu, och ber om ursäkt i så fall.
Citera
2020-08-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Om du skrivit detta tidigare, varför du skriver dem igen!? Faktiskt tror jag att han har dumpat kroppsdelarna själv på egen hand. Varför vill du dra hans kusiner och far i mordet när det inte finns något som bekräftar dina spekulationer?

Tror inte ens åklagaren köper att T agerat helt själv, med tanke på att det satt frihetsberövade Far & Styvmor.. hoppas att polisen läser här inne, då någon listat ut vart duschdraperiet är köpt ..kan vara köpt.. Dollarstore finns på Torp & i Alingsås. be om övervakningsfilm någonstans finn dem eller T själv..
Hoppas verkligen inte de lägger ner spåren på den hjälp han troligtvis fått.. vilket jag iof inte tror de gör heller
Citera
2020-08-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Tror inte ens åklagaren köper att T agerat helt själv, med tanke på att det satt frihetsberövade Far & Styvmor.. hoppas att polisen läser här inne, då någon listat ut vart duschdraperiet är köpt ..kan vara köpt.. Dollarstore finns på Torp & i Alingsås. be om övervakningsfilm någonstans finn dem eller T själv..
Hoppas verkligen inte de lägger ner spåren på den hjälp han troligtvis fått.. vilket jag iof inte tror de gör heller

Uppgifter om duschdraperiet är inlämnat som tips till polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in