2020-08-12, 13:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Idag är det inga "slöjmoln" här, idag har det sprajats så mycket att chemtrailsen knappast syns i den blekblå sörjan som täcker hela himlen.

När flög planen över dig och utförde denna sprayning? Såg du själv något enda flygplan?
Citera
2020-08-12, 13:34
Medlem
Citat:
Idag är det inga "slöjmoln" här, idag har det sprajats så mycket att chemtrailsen knappast syns i den blekblå sörjan som täcker hela himlen.

Ja det där med väder är läskigt. Ena dagen är det klart väder och nästa dag är en en väderfront på väg.

Det du kallar "blekblå sörja" kallar vi andra för bland annat Cirrostratus och Altostratus. Vanliga moln med andra ord.
Citera
2020-08-12, 16:53
Medlem
Ja har jobbat på flygplats ett tag. Kan garantera er att vanliga passagerar flygplan INTE ger nått vitt moln efter sig. Och Stockholm vart FULL av fakemoln idag vilket inte heller bra för oss som behöver Vitamin D för att förbättra vårt immunsystem. De inge slump att dom håller på nu

Kan visa videos som jag tagit så får ni se skillnader om ni vill
Senast redigerad av shanay 2020-08-12 kl. 16:56.
Citera
2020-08-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shanay
Ja har jobbat på flygplats ett tag. Kan garantera er att vanliga passagerar flygplan INTE ger nått vitt moln efter sig. Och Stockholm vart FULL av fakemoln idag vilket inte heller bra för oss som behöver Vitamin D för att förbättra vårt immunsystem. De inge slump att dom håller på nu

Jaha, och vilken relevans har det att du, en kvinna, jobbat på en flygplats....?

På en flygplats finns allt från gatsopare, städkärringar, hamburgerflippare, mekaniker, bartenders, biljettförsäljare, och fan vet allt... Så vad jobbade du som....?

Dessutom bildas inte vanliga vita kondensslingor på låg höjd i låg fart, därför kan man sällan eller aldrig se dem på eller över flygplatser.

Jag var själv i Sthlm idag, och himlen var inte alls som du påstår.... Såg ut som en helt vanlig himmel med lite stackmoln etc
Citera
2020-08-12, 17:41
Medlem
Citat:

Det där tror jag inte på. All förbränning resulterar i vattenånga. Från flygplanen släpps ångan ut i luften. Om luften redan är mättad eller övermättad med vattenånga, så kommer ångan från förbränningen att kondensera till just de vita strimmor som vi alla kan se. Strimmorna ligger kvar olika länge beroende på fuktighet och temperatur på platsen. Precis detta har jag själv sett i flera årtionden.

Videor tagna från marken och där någon påstår att man kan se skillnad på "chemtrails" och normala strimmor har åtminstone jag sett till leda.
Citera
2020-08-12, 18:57
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Självklart ger flygplan inga veta strimmor på Arlanda. Kondensstrimmor bildas först då planet kommit upp på hög höjd där temperaturen och luftfuktigheten är rätt för att vattenångan skall kondensera till strimmor.
Dina ”fakemoln” är garanterat inget annan än vanliga moln.
Citera
2020-08-12, 19:36
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:

De vet redan skillnaden men fortsätter ändå förneka, det är nämligen deras miserabelt tragiska livsuppgift. Jävla gegga på himlen vareviga dag och de flesta människor märker ingenting, de går bara omkring och glor ner i sina mobiler ...
Citera
2020-08-12, 19:45
Medlem
Citat:
De vet redan skillnaden men fortsätter ändå förneka, det är nämligen deras miserabelt tragiska livsuppgift. Jävla gegga på himlen vareviga dag och de flesta människor märker ingenting, de går bara omkring och glor ner i sina mobiler ...

Nej jag glor inte bara ned i min mobil.
Först spanar jag in himlen och letar efter strimmor och först därefter kollar jag i mobilen och min FR24-app.

På så sätt har jag kommit fram till att de strimmor jag ser kommer från helt vanliga passagerarplan.
Citera
2020-08-12, 20:04
Medlem
Citat:
...Kan garantera er att vanliga passagerar flygplan INTE ger nått vitt moln efter sig...

Trots dina garantier så kan vem som helst konstatera att strimmorna vi ser kommer från vanliga passagerarplan.

Och eftersom jag har spanat in hundratals strimmande plan och konstaterat att samtliga är vanliga passagerarplan så kan jag garantera dig att du har fel.
Citera
2020-08-12, 20:56
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det du kallar gegga är ingenting annat än moln. Förväntar du dig klarblå himmel varje dag?
Moln ser ut på samma sätt idag som när jag var barn på 70-talet och dom flesta av er hävdar att sprayandes startade kring 2000. Även strimmorna såg precis likadana ut på 70-talet förutom att dom var färre vilket är naturligt då vi flyger mer idag än då.
Senast redigerad av Jonas1968 2020-08-12 kl. 20:59.
Citera
2020-08-13, 10:55
Medlem
Citat:
Bor du i Stockholm?
Saknar betydelse. Strimmorna från passagerarplanen ser likadana ut över hela världen. Och har sett likadana ut i flera decennier.
Själv bor jag i Stockholm.
Citera
2020-08-13, 11:07
Medlem
Citat:
Bor du i Stockholm?

Vad i hela världen har det med saken att göra? ( och läs på om regel 1.06)

Flygplan till och från Stockholm skapar ytterst sällan strimmor över Stockholm utan det är andra plan som befinner sig på marschhöjd som skapar strimmor. Strimmande plan över Stockholm flyger typisk på rutter såsom Paris- Tokyo, Dubai-Chicago eller Köpenhamn-Helsingfors.

Nästa gång du ser ett strimmande plan föreslår jag att du kollar upp det i appen FR24. Jag kan lova dig att du kommer kunna identifiera det strimmande planet som ett vanligt passagerarplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in