Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Det absolut lustigaste måste ju ändå vara att jag säkert 15 gånger fått höra att "jag har fel" trots att jag varje gång visat att jag haft helt rätt.
Nu senast tog nog priset när man ville man jämföra enskilda stadsdelsområden med Boroughs i London (som är fem-sex gånger större än hela Södermalm) för att riktigt hitta ett litet område där det är RIKTIGT trångbott i Stockholm.
Nu har jag dock postat en lista på motsvarande stadsdelsområden i London (Wards) för att göra jämförelsen på DEN nivån. Också DÄR visar det sig att London är mycket mer trångbott.
Jag väntar nu på att någon skall posta en uppgift om att jag "har fel som vanligt" eftersom de upptäckt att det bor 16 personer i den där tvårummaren i Rinkeby, och det "bevisar att Stockholm är mer trångbott än London".
Man kan inte sluta skratta år fåntratteriet....
Ja, även vita (både infödda engelsmän och europeiska invandrare) lever oerhört trångt i London, p.g.a. de enormt höga hyrorna. Studenter bor i studenthem, där de delar tre stycken på ett rum, 20 stycken (minst) på ett kök, och 40-50 på duschrum där man byter om och duschar tillsammans. Sjuksköterskor som inte gifter sig, bor ofta hela livet på sköterskehem under sådana premisser. Och de flesta arbetare/arbetartjejer som kommer till London för att söka sin lycka, får bo på ungkarlshotell under sådana premisser, i alla fall de första åren. Vänner delar lägenhet, och till och med fattiga barnfamiljer delar lägenhet med andra barnfamiljer, o.s.v..