Hva tenker folk rundt avtalen med elektriker Sk*nsen?
Han skulle ringe AEH 31. oktober og etter avtale utføre arbeid på lampene på kjøkkenet denne dagen. TH må nesten ha visst om denne avtalen.
Om han visste om dette synes jeg det er merkelig om han er innblandet.
Skansen bor kun et par hus bortenfor og kunne kommet på døren i Slv.4 for å ringe på da han ikke fikk svar. Ikke umulig at man da ser inn vinduene også.
Husk at telefonen til AEH var i bevegelse frem 10.07, så om Skansen hadde dratt til huset da han ikke fikk svar på telefonen, så hadde GM mest sannsynlig vært der fortsatt.
Elektrikeren kjenner ekteparet og stusset over at hun ikke svarte. I og med at han er nabo og kjenner de, er det ikke utenkelig at han kunne dratt til Slv.4 uansett.
Det må være en stor risiko å velge denne dagen for ugjerningen om man kjenner til denne avtalen.
Sk*nsen kunne også funnet på å ringe TH da han ikke fikk svar fra AEH. Det kunne kanskje endret litt den dagen mtp at TH kanskje hadde dratt tidligere hjem.
Utdrag fra avis:
– Jeg ringte Anne-Elisabeth klokken 09.48, men jeg fikk ikke svar. Jeg stusset over det, fordi vi hadde en avtale om at jeg skulle bytte lampene på kjøkkenet hennes, sier Elektriker Tommy Skansen til VG.
Han bor i Sloraveien, like ved Hagen-ekteparet, og skulle utføre et arbeid hos dem 31. oktober. Skansen stusset da Anne-Elisabeth Hagen ikke svarte på telefonen. Det var ikke vanlig, ifølge han.
https://www.hadeland.no/nyheter/anne.../s/5-21-643929