Citat:
Ursprungligen postat av
Sandemose
Men det du sier og tenker motbeviser på ingen måte min hypotese.
Vet ikke om det på dette tidspunkt har så mye for seg og engasjere privatetterforskere, men det han definitivt burde gjøre er å utlove dusør til tips som fører til oppklaring, det er flere grunner til det, først og fremst og få svar på hva som skjedde med kona hans gjennom nesten 50 år. I tillegg vil en slik avgjørelse være med på å svekke mistanken mot TH.
Så han har altså gode grunner til å åpne lommeboka.
Så blir neste spørsmål, selv om jeg leser at dette er vurdert av han siden høsten 2019, har han altså ikke gjort dette, det jeg kjenner at jeg veldig gjerne skulle hatt svar på er "HVORFOR"
Er TH så gjerrig at han ikke kan spandere småpenger på å få svarene på gåten, og hva sier dette om hvor opptatt TH er av penger dessverre. Hvor langt er en "onkel skrue" villig til å gå for å slippe og redusere formuen.
Er det verdt og leve med mistanken over seg resten av livet han har igjen. Finnes det i det hele tatt noen som helst forklaring på at TH ikke gjør dette?
Sånn sett er det veldig enkelt og forstå hvorfor politiet mistenker han, det er ikke sikkert det er han, men det er nok lenge siden politiet har stilt seg spørsmålet om hvor langt han er villig til å gå for hegne om formuen sin. Han trenger ikke være GM, men har avslører med dette hvor mye penger betyr for han.
Vil tro mange har sendt signaler til han om at han burde gjøre dette, men han står imot. Det er da jeg stusser når han fremstilles som familiekjær ektemann og far.
Tviler sterkt på dette, men kan være han er det, men tydelig at penger er det viktigste i livet til TH, noe som sikkert har voldt mye smerte for familien hans. Det er ikke det minste rart om AEH gikk lei av og leve med en gjerrigknark. Etter som årene gikk og han ikke engang sluttet og jobbe er det lett og forstå hennes frustrasjon.
Man kan si at AEH ikke hadde det ille økonomisk totalt sett, da ser man vekk fra at dette ikke var en vanlig mann, men en mann med en formue større enn de fleste.
Man kan undres over TH sin tankegang, tror han at han kan ta disse pengene med seg i graven. Hva er planen tro?