2020-08-12, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Sykelig sjalusi, eiesyke, kan slå ut på den måten. Men økenavnet indikerer at det kanske fantes noe mer,. AE ble straffet, de mente hun fortjente straff. Jeg tror ikke det her er bare rykter. Hagen-familien vil helst ikke at noen skal vite om problemer, og TH er meget privat. Men han ble tvunget til å si noe om "turbulensen" i et intervju i Kapital, og de har alle medgitt at det har vært "turbulens". Det betyr at noe relevant og meget alvorlig har skjedd.

Edit: Intervjuet i Kapital er fra ca. 1998, men jeg har ingen link. Det ble postet i tråden, men finner det ikke nå. Mulig brudd på opphavsrett.

Er det denne link

https://kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2020/06/02/7523950/tom-hagen-bygget-opp-formuen-pa-kraft-og-eiendom
Citera
2020-08-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Er det denne link

https://kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2020/06/02/7523950/tom-hagen-bygget-opp-formuen-pa-kraft-og-eiendom

Nei. Intervjuet jeg leste var eldre, fra slutten av 90-tallet. I denne linken omtales noe av det samme. Men ikke like dyptgående om den private krisen.
Citera
2020-08-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Artikkelen i Kapital:
Her er den.
Citera
2020-08-12, 11:03
Medlem
Legokatts avatar
1945 - Krigen er over

TH født i 1950
AEH født 1951
Moren til TH døde 1961 - TH = 11 år
TH og AEH giftet seg i 1969
HHB1 - født 1971
HHB2 - født 1975
TEH - født 1983
De bygde huset i Sloraveien rundt 1980
Ekteskapsproblemer starter 1993?
Ektepakt underskrevet tre dager før julen 1993
Sønnen er da 10 år, døtrene er 18 og 22 år

Ekteskapsproblemer kommer ikke uten en grunn. Det må være noe som skjedde i tiden før julen 1993 som gjorde at TH følte seg nødt til å lage ektepakt. Snakk om skilsmisse er ødeleggende for en familie. Det går også ut over barna selv om det ikke er bevisst. Hvis man ser litt nærmere på barna i Hagen familien så var døtrene voksne i 1993. Sønnen derimot var kun 10 år. Jeg tenker at sønnen tok litt mer "skade" av en familie i oppløsning enn de to døtrene. Dette kan også leses av hva han har postet på sosiale media. Det kan leses av hans valg om å bli skuespiller, samt skrive musikk. Han ville bli sett, noe han mulig ikke ble nok av i hans oppvekst.

Jeg tenker at kallenavn på AEH med negativt fortegn også oppsto før julen 93. Jeg tror TH benyttet alle midler for å holde AEH i ekteskapet. Kallenavn og ektepakt kan være bare et av flere virkemidler. Jeg tror det etterhvert ble en "vane" å bryte ned AEH. Når man ser biler av henne i kronologisk rekkefølge kan man se en utvikling. Hun bøyer seg mer og mer bort fra sin ektemann. En livsglad person ender opp som en person som bare eksisterer. På de siste bildene av henne kan man nesten se det på øynene hennes at hun er bekymret. Hun har gjennomgått mye.

TH ble milliardær. En person som vokste opp i fattigslige kår blant 12 søsken etter krigen. En person som mistet sin mor da han var 11 år. Dette er grunnen til at han måtte benytte alle virkemidler for å holde på AEH i ekteskapet. Å la henne skille seg var ikke et alternativ.

TH har uttalt at han bare ønsket en sikker arbeidsplass. Men jeg tror det å bli rik var drivkraften hans. Han skulle aldri være fattig igjen. Derfor bruke han det meste av tiden sin på å jobbe. Derfor prioriterte han ikke tiden sin med ektefelle og familie. Å se penger vokse gjorde TH tilfreds. Å se at AEH ikke var i stand til å skille seg gjorde TH tilfreds. Pengene vokste samtidig som AEH ble mer og mer ødelagt.

Noe skjedde etter et 49-årig ekteskap.
Jeg tror hverken de voksne barna, kidnappere eller utenomforstående leiemordere er grunnen.

Jeg tror historien bak forsvinningen er grunnen. Ekteskapsproblemer kommer ikke uten en grunn. At AEH ville skilles kommer ikke uten en grunn.
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-12 kl. 11:10.
Citera
2020-08-12, 11:09
Bannlyst
I går kom det en oppfordring om å lage en enkel spørreundersøkelse for brukere her inne hvor man kan huke av for hypotesen man har mest tro på. Jeg har nå laget den, og du kan delta her:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=ZzXCsxw8aEmyZpukFG6Rl73lAXHU7 1JCmbWe66sLk21URjJRSkJTWVZERU9OSFk0SEdDNjhENUg1VC4 u

Håper flest mulig kan delta, og at dere er edruelige nok til å stemme kun en gang. Ellers vil ikke resultatet ha noen verdi.
Undersøkelsen har kun ett spørsmål med alternativer, og den er fullstendig anonym.

Jeg publiserer svaret her en gang i kveld
Håper linken fungerer, lykke til!
Senast redigerad av Hybridbil 2020-08-12 kl. 11:13. Anledning: Feil på link?
Citera
2020-08-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
1945 - Krigen er over

TH født i 1950
AEH født 1951
Moren til TH døde 1961 - TH = 11 år
TH og AEH giftet seg i 1969
HHB1 - født 1971
HHB2 - født 1975
TEH - født 1983
De bygde huset i Sloraveien rundt 1980
Ekteskapsproblemer starter 1993?
Ektepakt underskrevet tre dager før julen 1993
Sønnen er da 10 år, døtrene er 18 og 22 år

Ekteskapsproblemer kommer ikke uten en grunn. Det må være noe som skjedde i tiden før julen 1993 som gjorde at TH følte seg nødt til å lage ektepakt. Snakk om skilsmisse er ødeleggende for en familie. Det går også ut over barna selv om det ikke er bevisst. Hvis man ser litt nærmere på barna i Hagen familien så var døtrene voksne i 1993. Sønnen derimot var kun 10 år. Jeg tenker at sønnen tok litt mer "skade" av en familie i oppløsning enn de to døtrene. Dette kan også leses av hva han har postet på sosiale media. Det kan leses av hans valg om å bli skuespiller, samt skrive musikk. Han ville bli sett, noe han mulig ikke ble i hans oppvekst.

Jeg tenker at kallenavn på AEH med negativt fortegn også oppsto før julen 93. Jeg tror TH benyttet alle midler for å holde AEH i ekteskapet. Kallenavn og ektepakt kan være bare et av flere virkemidler. Jeg tror det etterhvert ble en "vane" å bryte ned AEH. Når man ser biler av henne i kronologisk rekkefølge kan man se en utvikling. Hun bøyer seg mer og mer bort fra sin ektemann. En livsglad person ender opp som en person som bare eksisterer. På de siste bildene av henne kan man nesten se det på øynene hennes at hun er bekymret. Hun har gjennomgått mye.

TH ble milliardær. En person som vokste opp i fattigslige kår blant 12 søsken etter krigen. En person som mistet sin mor da han var 11 år. Dette er grunnen til at han måtte benytte alle virkemidler for å holde på AEH i ekteskapet. Å la henne skille seg var ikke et alternativ.

TH har uttalt at han bare ønsket en sikker arbeidsplass. Men jeg tror det å bli rik var drivkraften hans. Han skulle aldri være fattig igjen. Derfor bruke han det meste av tiden sin på å jobbe. Derfor prioriterte han ikke tiden sin med ektefelle og familie. Å se penger vokse gjorde TH tilfreds. Å se at AEH ikke var i stand til å skille seg gjorde TH tilfreds. Pengene vokste samtidig som AEH ble mer og mer ødelagt.

Noe skjedde etter et 49-årig ekteskap.
Jeg tror hverken de voksne barna, kidnappere eller utenomforstående leiemordere er grunnen.

Jeg tror historien bak forsvinningen er grunnen. Ekteskapsproblemer kommer ikke uten en grunn. At AEH ville skilles kommer ikke uten en grunn.

I tillegg har det kommer hint om en voldsepisode våren 1970. Og vi mangler bryllupsbilde.
Citera
2020-08-12, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Her er den.
Det var agvvv som opprinnelig postet sitatet fra Kapital, 21. mai 2020, side 2390, #28671.
Citera
2020-08-12, 11:25
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
I tillegg har det kommer hint om en voldsepisode våren 1970. Og vi mangler bryllupsbilde.
Dette passer inn i historien så det har jeg tro på
Citera
2020-08-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Er det denne link

Ut i fra informasjonen som står her, så er det jo tenkelig at noen kan ha fått interesse av å presse mannen for penger:

Ca Utdrag:

I 1999 omtalte Finansavisen ham som “Lørenskogs store sønn”.

Hagen planla å legge til rette for 4.400 arbeids- og utdannelsesplasser i en “dynamisk og ny type næringspark” i de tomme industrilokalene, ifølge Romerikes Blad. (2000)

“Her lagres Norge”, skrev nettavisen kode24, etter en audiens “midt i skogen i Lørenskog”. (2018)

Hagen kom inn på listen over Norges 400 rikeste i 1999, med formue på 550 millioner kroner. I fjor anslo vi (finansavisen, 2019) at Hagen var god for 1,9 milliarder kroner, opp 200 millioner fra året før. Det plasserte ham som nr. 164 på listen.

De siste 15 årene har han ligget stabilt blant de 150–200 rikeste i landet.

- I tillegg kommer annonseringen i kryptomiljøet om Hagen som en «hval» som var blitt påtruffet.
Citera
2020-08-12, 12:44
Medlem
Saken om huset skal i retten torsdag kl. 0900
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=39757
Citera
2020-08-12, 12:56
Medlem
Hva tenker folk rundt avtalen med elektriker Sk*nsen?
Han skulle ringe AEH 31. oktober og etter avtale utføre arbeid på lampene på kjøkkenet denne dagen. TH må nesten ha visst om denne avtalen.
Om han visste om dette synes jeg det er merkelig om han er innblandet.

Skansen bor kun et par hus bortenfor og kunne kommet på døren i Slv.4 for å ringe på da han ikke fikk svar. Ikke umulig at man da ser inn vinduene også.
Husk at telefonen til AEH var i bevegelse frem 10.07, så om Skansen hadde dratt til huset da han ikke fikk svar på telefonen, så hadde GM mest sannsynlig vært der fortsatt.
Elektrikeren kjenner ekteparet og stusset over at hun ikke svarte. I og med at han er nabo og kjenner de, er det ikke utenkelig at han kunne dratt til Slv.4 uansett.
Det må være en stor risiko å velge denne dagen for ugjerningen om man kjenner til denne avtalen.

Sk*nsen kunne også funnet på å ringe TH da han ikke fikk svar fra AEH. Det kunne kanskje endret litt den dagen mtp at TH kanskje hadde dratt tidligere hjem.

Utdrag fra avis:
– Jeg ringte Anne-Elisabeth klokken 09.48, men jeg fikk ikke svar. Jeg stusset over det, fordi vi hadde en avtale om at jeg skulle bytte lampene på kjøkkenet hennes, sier Elektriker Tommy Skansen til VG.
Han bor i Sloraveien, like ved Hagen-ekteparet, og skulle utføre et arbeid hos dem 31. oktober. Skansen stusset da Anne-Elisabeth Hagen ikke svarte på telefonen. Det var ikke vanlig, ifølge han.
https://www.hadeland.no/nyheter/anne.../s/5-21-643929
Citera
2020-08-12, 13:04
Medlem
Citat:
Nei. Intervjuet jeg leste var eldre, fra slutten av 90-tallet. I denne linken omtales noe av det samme. Men ikke like dyptgående om den private krisen.

Intervjuet i Kapital var i 1998.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in