2020-08-12, 10:31
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Rekommenderar Sims 2 eller Sims 3, helst Sims 2 det är mest stabilt och lika roligt och smidigt varje gång man kör.

Sims 3 är lite buggigt, eller ja, ganska mycket, men det är ändå överlägset bäst!
Är nyfiken på 5:an.
Citera
2020-11-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hur många tycker om att det laddar i princip överallt.

Tror ni att The Sims 5 kommer bli likadant som fyran?

SOm jag har uppfattat det så har många fans klagat på fyran just för att det laddar överallt. The Sims brukar väl lyssna på sina fans?
Hehe, var bara tvungen att citera detta. De är väldigt kända för att absolut inte lyssna på sina fans. Kolla bara stars wars paketet de släppte...inte många som var glada för det... bunkbeds verkar de tycka är omöjligt att fixa, men moddare fixar sånt. Samt öppen värld som i trean, det fixar moddare men Sims teamet verkar även tycka att det är omöjligt (fast de skyller på att det har att göra med att alla inte har datorer som klarar av det- den ursäkten funkade ett tag på varför det laggade i trean, men nej, de är bara lata). Men jag tror att vi kan vänta oss öppen värld i Sims 5. Jag hoppas för guds skull inte att det kommer multiplayer dock. Jag hoppas verkligen att de steppar upp till Sims 5 och fokuserar minst trippelt så mycket mer på gameplayet än vad de gjort i 4an...

Stuffpacket som det verkar gått bäst för är ju Laundry paketet och det var ett paket som fansen fick rösta fram. Mer av sånt tack! Det bästa med nyaste snowy paketet är väl att det faktiskt är simmare som byggt tomterna, EA verkar vara helt inkompetenta när det kommer till husbygge- trots att det är så stor del utav just Sims 4. Det finns inget roligt att göra i spelmode, tyvärr.

Fotoalbumet som de tog bort efter Sims 2 tyckte jag var riktigt tråkigt. Det hade jag velat haft kvar. jag tog ofta bilder och skrev som en ”historia” med hjälp utav albumet.

Jag spelar mycket Sims 4. Men periodvis. Själva spelandet blir väldigt långtråkigt- snabbt. Byggmodet är roligt och bra i Sims 4 och att göra en sim har de utvecklat till något roligt men finns absolut förbättringar i både Sims skapande och definitivt i spelmode. För när man skapat en sim och byggt/inrett ett hus så finns det ingen lust kvar till att spela för man vet att det ändå kommer vara tråkigt.
Hade det inte varit tack vare alla moddare som gör roliga mods och fina möbler/hår osv så hade jag nog lagt av med Sims 4 för längesen.

Sims 2 är min absoluta favorit men min dator är för ny för att spela det tyvärr..
Citera
2020-11-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexamera

Fotoalbumet som de tog bort efter Sims 2 tyckte jag var riktigt tråkigt. Det hade jag velat haft kvar. jag tog ofta bilder och skrev som en ”historia” med hjälp utav albumet.
Jag fick höra rykten om att de lyssnar på sina fans Kanske inte är så då?

Det där med fotoalbumet: Nu var det ett tag sedan som jag spelade The SIms 3 så jag minns inte. Men albumet fanns väl kvar?

Man kunde ta kort och skapa album, eller?. . .

Jag måste minnas fel. Konstigt och tråkigt att ta bort något som är uppskattade.

Att de tog bort den fria världen var ju bara för att det laggade så mycket för många i The Sims 3.

Åh, vad jag hoppas att The SIms 5 kommer bli s.k ''Free world''!
Citera
2020-11-08, 22:41
Medlem
Citat:
Jag fick höra rykten om att de lyssnar på sina fans Kanske inte är så då?

Det där med fotoalbumet: Nu var det ett tag sedan som jag spelade The SIms 3 så jag minns inte. Men albumet fanns väl kvar?

Jag måste minnas fel. Konstigt och tråkigt att ta bort något som är uppskattade.

Att de tog bort den fria världen var ju bara för att det laggade så mycket för många i The Sims 3.

Åh, vad jag hoppas att The SIms 5 kommer bli s.k ''Free world''!
Många fans har tröttnat på att Sims teamet inte alls lyssnar och helt enkelt bara ”rånar” oss på pengar. T.ex. ”Mitt första husdjur” som kom direkt efter att de släppt Cats and dogs, det är egentligen bara en komplettering till just Cats and dogs, istället för att bara göra en fri uppdatering för de som redan köpt Cats and dogs.
Många vill ha paket som t.ex. hobbys för simmarna likt såna som funnits i tidigare Sims, eller t.ex. bondgård för en roligare spelupplevelse och de väljer då istället att släppa ett star wars expansion...vilket i princip ingen önskat.
Bunkbeds som jag nämnde har fansen velat ha sen start, bilar(!!) finns inte heller, att man ska kunna göra saker med spädbarn istället för att de endast ligger helt livlösa i sin säng. Eller spiraltrappor! Det verkar de också vägra, även fast moddare kan fixa sånt hur lätt som helst...listan kan göras väldigt lång men jag är trött just nu haha.

Kolla in Paralives om du inte redan gjort det. De kommer ha husdjur, bunkbeds och i princip det mesta från start och/eller lägga till massor i gratis uppdateringar, som the Sims 4 borde ha... the Sims 4 kändes halvfärdigt när det släpptes.
När man jämför dessa två spel (nu har inte Paralives släppts än, men om det blir som de sagt) så inser man verkligen hur EA bara varit riktigt jävla giriga.

Sims 4 i all ära, jag spelar det som sagt väldigt mycket. Men jag förstår att communityt tröttnat och känner sig lurade. De har faktiskt slappat väldigt mycket gällande det mesta, tyvärr...
Men det är kanske inte så konstigt att EA gjort såhär och ändå haft skyhöga priser för halvfärdiga expansioner, folk betalar ju ändå då de inte haft någon konkurrens öht i princip förrän nu när Paralives kommer släppas inom snar framtid...

Tillägg: Jag hoppas också verkligen på öppen värld till Sims 5!!
Citera
2020-11-08, 22:48
Medlem
Citat:

Vad jag minns så fanns albumet kvar ett litet tag i trean, sen tog de bort det och man var tvungen att isf ladda upp ”online”. Det var nog lite där som jag började tappa suget på spelmode i Sims. I Sims 2 så hade man ett fotoalbum där man kunde skriva något under varje bild. Jag och många jag känner använde det flitigt till att skriva ”berättelser” så läste vi sedan varandras. Den funktionen finns inte kvar öht i Sims 4. Tråkigt! Jag tror det var uppskattat av många- men även om det inte skulle vara det så är det en så liten funktion som de lika gärna hade kunnat haft kvar..enligt mitt tycke i alla fall
Citera
2020-11-10, 14:37
Medlem
Har försökt komma in i TS4 men tröttnar efter 10 min på spelläget.

Vad fan tänkte de här jämfört med sims 3?

Synd att sims 3 verkar lagga sönder på alla mina datorer så kan inte ens spela det mer.

Saknar att kunna bygga feta lägenheter o hus istället för detta "småplock" som TS4 erbjuder. Samt inga bilar/garage...
Citera
2020-11-11, 15:30
Medlem
Plebdeluxes avatar
The Sims 4 mods

Hej, har en fråga angående modifikationer till The Sims 4. Jag använder mig utav flertalet mods för att förbättra spelkänslan och har märkt att när man söker efter kvalitativa mods så får man många resultat som är kopplade till ett spel som heter "Second Life". Verkar som att texturerna på skor och kläder är mycket bättre på modifikationerna till Second Life. Frågan är, har jag missat något här, är modifikationerna kompatibla? OCH ja, jag känner till thesimsresource och alla andra stora modsidor på nätet. Ge mig något nytt!
Citera
2020-11-11, 19:48
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag har svårt att tänka mig att moddarna är kompatibla. Moddar till Sims 4 görs i Python och moddarna till Second life görs enligt deras hemsida i Lindenscript.
Jag hade inte ens hört talas om Second life innan det nämndes här i tråden så jag har svårt att relatera till det.
Det som "simmare" talar om till Sims 4 är "Alpha-content" när det gäller kläder, skinndetaljer osv. För att det ska se något så när realistiskt ut i spelet måste det även vara "Maxismatch".

Jag länkade upp lite om spelet Second life som du kan kolla lite vidare kring för att se om det finns något relaterat till Sims 4 i det:
https://www.wikiwand.com/sv/Second_Life
https://secondlife.com/
Citera
2020-11-11, 20:27
Medlem
Plebdeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag har svårt att tänka mig att moddarna är kompatibla. Moddar till Sims 4 görs i Python och moddarna till Second life görs enligt deras hemsida i Lindenscript.
Jag hade inte ens hört talas om Second life innan det nämndes här i tråden så jag har svårt att relatera till det.
Det som "simmare" talar om till Sims 4 är "Alpha-content" när det gäller kläder, skinndetaljer osv. För att det ska se något så när realistiskt ut i spelet måste det även vara "Maxismatch".

Jag länkade upp lite om spelet Second life som du kan kolla lite vidare kring för att se om det finns något relaterat till Sims 4 i det:
https://www.wikiwand.com/sv/Second_Life
https://secondlife.com/

Testa och göra en sökning på google efter the sims 4 mods och kika på "bilder" så ser du att mycket utav det som visas är från Second Life.
Citera
2020-11-11, 20:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hm, jag förstår nog inte riktigt. Jag ser inget ovanligt när jag söker så. Det står ju att det är moddar till Sims 4 och inget om spelet Second life
En del av sidorna som sökningen hänvisar till har jag själv använt när jag sökt saker till sims 4 så de är riktiga.

https://www.google.se/search?q=sims+...h=668&biw=1524

https://screenrant.com/sims-4-best-m...ow-to-install/
Citera
2020-11-13, 14:09
Moderator
^Eazs avatar
Frågor om Sims mods infogade i Sims 4 tråden.
/Mod
Citera
2020-11-14, 16:50
Medlem
Plebdeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hm, jag förstår nog inte riktigt. Jag ser inget ovanligt när jag söker så. Det står ju att det är moddar till Sims 4 och inget om spelet Second life
En del av sidorna som sökningen hänvisar till har jag själv använt när jag sökt saker till sims 4 så de är riktiga.

https://www.google.se/search?q=sims+...h=668&biw=1524

https://screenrant.com/sims-4-best-m...ow-to-install/

https://www.google.com/search?q=the+...nt=firefox-b-d

det står tom "sims 4 anpassat innehåll" försök och vara specifik i din sökning
https://www.pinterest.se/pin/725783296185598506/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in