2020-08-12, 05:37
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Om du missade denna länk förut så kan jag verkligen rekommendera den: Unwanted Truths: Inside Trump’s Battles With U.S. Intelligence Agencies Har kommit halvvägs. Mycket informativ läsning. Oavsett vilken höger-vänster hållning man nu kan tänkas hysa.
Samma Robert Draper som nyligen skrev den här artikeln i New York Times som förskönade Colin Powells roll i att ljuga om Iraks massförstörelsevapen.
https://www.nytimes.com/2020/07/16/magazine/colin-powell-iraq-war.html

Här kritiserar Scott Ritter (tidigare vapeninspektör anställd av FN i Irak) Robert Drapers historieförfalskande artikel.
https://consortiumnews.com/2020/07/19/scott-ritter-powell-iraq-regime-change-not-disarmament-the-fundamental-lie/

Den bästa källan för trovärdiga rapportering kring Ryssland-Trump-konspirationsteorier är Aaron Maté som prisbelönades för hans rapportering i just detta ämne. Andra prisbelönta journalister som har varit duktiga i ämnet är Glenn Greenwald och Matt Taibbi.

Jag roade mig med att motbevisa typ en artikel i veckan, med påhittade historier om rysslands inblanding, i över ett år, i gigant-tråden 'President Trump vs. Robert Mueller'. Så jag har fått en viss vana att identifiera journalister som skriver/slussar propaganda-artiklar.
Senast redigerad av BroderDonut 2020-08-12 kl. 05:58.
2020-08-12, 07:15
Medlem
Okej det blev Kamala som VP. I min mening ett trött val som gör få glada. TYT-sfären blir inte mer benägna att dyka upp på valdagen och definitivt inte att aktivt kampanja för Biden. Valet av Harris hjälper heller knappast att vrida några republikaner eller ens så kallade independents. Möjligt att det sköra lilla hjärtat hos symbolikrunkarna som går igång på en svart kvinna bultar men den typen av individer skulle ändå garanterat dykt upp på valdagen även med brutet ben för att få rösta mot big scary orange..

Vi fick direkt en försmak på hur Trumps kampanj sannolikt kommer att angripa Kamala framöver. Far left, falsk, lömsk. Jag har hört från republikanska partiarbetare i Florida att Trumps kampanj har stött och blött hur dom ska hantera Harris som under de senaste veckorna ryktats vara klar som VP..

Den ena vinkeln har varit att satsa hårt på att ta all heder och ära från Harris riktat mot svarta väljare. Vit make, inga ungar, skickat horder av svarta män i fängelse för droginnehav osv osv. Problemet med den vinkeln är att det finns en risk att hon framstår som rätt okej för alla mer eller mindre oengagerade/okunniga väljare i mittenriket som går mer på magkänsla och vem dom helst skulle ta en öl med..

Vete fan om hela den här vänstervinkeln som man kört mot Biden och antagligen kommer att fortsätta med kommer att funka. Mycket kan sägas om Biden/Harris men det är inte helt lätt att sälja in dom som vänsterradikala Bernie bros till kreti och pleti-väljare. Visst att fox news-sfären glatt kommer pumpa ut den melodin men det är liksom inte den kundkretsen man behöver övertyga..
2020-08-12, 07:46
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Nja. Fox är fortfarande den absolut största kanalen, vanliga väljare gillar inte veganmilitanter eller new york-feminister. Efter chaz och liknande kommer dems att få svårt att få med sig arbetande amerikaner (där många känner uppskattning till Trump, oavsett hudfärg).

Usa är större än silicon valley och cnn's kontor, till new york times förtret.

Det kanske stämmer, jag skulle dock inte bli förvånad om valresultatet blir annorlunda i år.
Visserligen har vänsterblivna saboterat för sig själva genom dessa kravaller och upplopp. Fast det innebär dock inte en garanterad vinst för Trump. Det återstår att se hur det slutar.
2020-08-12, 08:36
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/fFFUjALWKpw

Följ denna kanal om ni vill hålla er uppdaterade kring valet 2020. Älskar podcasten och man får sig en hel del skratt.

Adam i showen är en hippie vegan som blev Trump supporter när han läste på och fick reda på hur mycket media verkligen ljuger och hur mycket bra Trump egentligen gjort för t.ex. svarta med policies som First Step act.

Kan också rekommendera hemsidan thedonald.win för riktigt bra memes

Trump 2020!
2020-08-12, 09:23
Medlem
Tsarevitjs avatar
Skönt att Sleepy Joe valde denna kvinna till sin vicepresidentkandidat. Nu är jag helt säker på att få igen den tusenlapp jag satsat på att Donald ska vinna. Amerikaner är i grunden ganska konservativa. Man vill se en man som president och risken att en kvinna med svart bakgrund skulle ta över i Vita Huset gör att de kommer att välja Trump. Donald är som han är men tillsammans med Mike Pence kommer han att krossa Biden och Harris och jag kan kvittera ut 2 500 kr i november.
2020-08-12, 09:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Skönt att Sleepy Joe valde denna kvinna till sin vicepresidentkandidat. Nu är jag helt säker på att få igen den tusenlapp jag satsat på att Donald ska vinna. Amerikaner är i grunden ganska konservativa. Man vill se en man som president och risken att en kvinna med svart bakgrund skulle ta över i Vita Huset gör att de kommer att välja Trump. Donald är som han är men tillsammans med Mike Pence kommer han att krossa Biden och Harris och jag kan kvittera ut 2 500 kr i november.

Jag tror du överskattar Pence, han är blek och tråkig redan nu, och jämfört med Harris när debatterna väl ska börja så är risken allt för stor att han blir sedd som ännu blekare och tråkigare.
2020-08-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror du överskattar Pence, han är blek och tråkig redan nu, och jämfört med Harris när debatterna väl ska börja så är risken allt för stor att han blir sedd som ännu blekare och tråkigare.

Pence är lite trög. Och en man som tror att Gud skapade världen och att evolutionen är ett påhitt.

Harris pratar lite för fort och använder många ord, men hon nu startar träningen av henne och hur hon ter sig återstår att se. Pence är ju beprövad i fyra år och hans sätt att vara kommer inte att förändras. Hans sätt att prata är omständligt och han är inte särskilt inspirerande att lyssna på.
2020-08-12, 10:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Pence är lite trög. Och en man som tror att Gud skapade världen och att evolutionen är ett påhitt.

Harris pratar lite för fort och använder många ord, men hon nu startar träningen av henne och hur hon ter sig återstår att se. Pence är ju beprövad i fyra år och hans sätt att vara kommer inte att förändras. Hans sätt att prata är omständligt och han är inte särskilt inspirerande att lyssna på.

Hon kan komma att dra nytta av det dock, Pence är tråkig att lyssna på och han är ganska monoton i mitt tycke, med andra ord i mitt tycke en väldigt dålig talare.

Man lyssnar hellre på en energisk talare än ett sömnpiller.
2020-08-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj

nu har jag inte hängt med i svängarna så möjligt att fru clinton har tackat nej?

men vad var annars anledningen till att man inte valde henne? som möjlig vp?

är det någon form av diskriminering?
2020-08-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hon kan komma att dra nytta av det dock, Pence är tråkig att lyssna på och han är ganska monoton i mitt tycke, med andra ord i mitt tycke en väldigt dålig talare.

Man lyssnar hellre på en energisk talare än ett sömnpiller.

Hon kan ju genom sin utbildning och de jobb hon haft fokusera på ämnet också. Pence försöker gärna prata om något annat. Varken Trump eller Pence är särskilt fokuserade på frågor som folk vill ha svar på. Trump smiter ju numera alltid iväg från frågor med svampen mellan benen. Det är en brist att hos presidenten att inte klara av att svara. Pence törs väl knappast svara på frågor, skulle han mot förmodan göra det bra blir ju Trump tokig på honom. Så de två är rätt låsta in standpoint av manöverutrymme.

Harris är ju en väldigt energisk person så hon kommer att hinna vara med överallt för att svara på frågor.

Och jag har svårt att tro att folk tycker det är bättre med Trump/Pence som inte svarar på något alls.
2020-08-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
nu har jag inte hängt med i svängarna så möjligt att fru clinton har tackat nej?

men vad var annars anledningen till att man inte valde henne? som möjlig vp?

är det någon form av diskriminering?
Menar du att det är diskriminering att inte återigen förbise en färgad kvinna?
Clinton vill knappast vara någons vice nu. Det är hon för prestigefull för.
Hon har väl dessutom aldrig ens varit med i de centrala diskussionerna kring posten?
2020-08-12, 10:33
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Hon kan ju genom sin utbildning och de jobb hon haft fokusera på ämnet också. Pence försöker gärna prata om något annat. Varken Trump eller Pence är särskilt fokuserade på frågor som folk vill ha svar på. Trump smiter ju numera alltid iväg från frågor med svampen mellan benen. Det är en brist att hos presidenten att inte klara av att svara. Pence törs väl knappast svara på frågor, skulle han mot förmodan göra det bra blir ju Trump tokig på honom. Så de två är rätt låsta in standpoint av manöverutrymme.

Harris är ju en väldigt energisk person så hon kommer att hinna vara med överallt för att svara på frågor.

Och jag har svårt att tro att folk tycker det är bättre med Trump/Pence som inte svarar på något alls.

Härligt objektiva analyser Ni kör. Not.

Försök nu sätta Er in i en vanlig väljares tankar. Notera att vi är inte i Kalifornien eller NY. Därefter dra en konklusion. Valet av Harris känns fel om vi tittar till möjligheterna att ta över stater som Arizona, Texas osv. Detta spelar Republikanerna i händerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in