2020-08-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Förklara varför idioter gör idiotiska saker?
För att de är idioter, naturligtvis.
Precis som QAnons och deras weirdofantasier om avrättningar etc.
Och med liknande utfall, kan man anta.

"Det bidde en tumme."

Ja visst är det idiotiskt att gräva i att man har presenterar vittnesuppgifter i en domstol som inte stämmer överens med vad källan har sagt i tillägg till massa andra felaktigheter av lika allvarlig karaktär? Varför ha ett rättssystem överhuvudtaget liksom, är det så du tänker?

Ligger nog nånting i det du säger iaf ang idioter som gör idiotiska saker
Citera
2020-08-11, 19:41
Medlem
Sammanfattning för er som inte är insatta i caset som pågår just nu mot Flynn:

Det amerikanska justitieministeriet släppte sina anklagelser mot general Flynn för månader sedan. Men den korrupta domare Emmet Sullivan vägrade att släppa ärendet mot den tidigare generalen. Anledningen till varför beskrivs bra här (vet att det inte är NYT direkt): https://dailypostsusa.com/index.php/2020/08/10/biden-and-obama-might-be-in-hot-water-new-evidence-places-them-in-the-room-during-flynn-discussion/

Det är rätt mycket som står på spel idag. Frias Flynn vilket jag inte tror efter att ha hört flera timmar av dagens hearing, är Barack Obama och Joe Biden rejält illa ute då Michael Flynn vet lite för mycket om deras affärer och han är en utav huvudnycklarna till Obamagate. Därav fortsätter man att tysta honom genom att skjuta upp beslutet och använda komplexa lagrum (äckligt vassa jurister och domare) för detta istället för att skipa rättvisa. Förmodligen hoppas man på att Trump ska förlora valet, så man kan begrava dessa hemligheter långt ner under marken.

Edit: Nu blev det precis klart att man skjuter upp beslutet ytterligare en gång till den 9/9 ”Court has adjourned the case until Sept, 9th at 9:30 am”.

Samma dag som Hillary ska höras va?
Senast redigerad av LebronJames23 2020-08-11 kl. 19:56.
Citera
2020-08-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Notera väl att det Horowitz-rapporten säger att det var lite väl lättvindigt som man gav stånd till att fortsätta övervaka Page, rapporten fastslår att övervakningen inleddes på goda grunder (dvs tillräckligt med indicier) men att den borde avbrytits efter ett tag (min tolkning mellan sex och tolv månader) när man inte fått konkreta bevis utan fortfarande bara har indicier.

Citera vart rapporten fastslår att övervakningen inleddes på goda grunder för du sitter väl inte och ljuger, eller jo förresten det gör du ju för Horowitz fastslår nämligen att en utredning kan man alltid starta det är inga problem. Det är när man börjar ta action som te.x övervakning som det kan uppstå problem vilket det gjorde denna gång.

Rapporten fastslår nämligen att man har ändrat innehållet i ett mail från CIA från att Page skulle haft kontakt med ryssarna till att han inte skulle ha det så sjäääälvklart inleddes den inte på goda grunder, den inleddes på fabricerad bevisning som man uppenbarligen visste var fabricerad iom att man själva hade utfört handlingen. Sluta ljug är du gullig.
Citera
2020-08-12, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Förstår du skillnaden på "populär" och "mycket googlad"?
Om du anser att du förstår det så vill jag fortfarande ha din källa på att Qanon är populärare än någonsin.

Vidare - förstår du skillnaden på "än någonsin" och "sedan tidigt 2020"? Jo det gör du nog...

Och så där kan vi ju hålla på Snake

Du tillhör väl ändå sidan som från början ansett att Q varit "ett par killar i mammas källare"?
När General Flynn nu öppet bekänt sig till Q rök det all världens väg.
Och det faktum att du har republikanska kandidater till kongress och senat, eller vilken av dom det nu var, som går till val på Q gör det också lite mer "officiellt" än vad du känt att det borde ha varit.

Jag har haft åsikten att Q varit en reklamkampanj för Trump och R, det har inte kraschat helt ännu men det verkar vara lite mer än så.

Mitt stalltips är att Q kommer gå stort så här innan valet och att det kommer ge viss draghjälp till Trump.
Citera
2020-08-12, 07:27
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Rapporten fastslår nämligen att man har ändrat innehållet i ett mail från CIA från att Page skulle haft kontakt med ryssarna till att han inte skulle ha det
Det var mycket värre än så. CIA tillfrågades om Carter Page var hemlig rysslandsinformatör åt CIA. CIA svarade att Page arbetade åt CIA som hemlig informatör. Med den vetskapen måste utredningen mot Page läggas ned. Så man ändrade helt enkelt svaret från CIA till att Page inte var informatör.
Citera
2020-08-12, 07:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Och så där kan vi ju hålla på Snake
Ja eller så kan du svara på frågan och förklara vad du grundar ditt påstående på, men istället flyter du som så många andra ut i helt andra frågeställningar... som nedan:

Citat:
Du tillhör väl ändå sidan som från början ansett att Q varit "ett par killar i mammas källare"?
Jag har mer varit inne på att det handlar om en utländsk påverkansoperation (främst rysk). Hade Q varit vad han/hon/de utger sig för att vara är det rätt ologiskt med alla felaktiga påståenden, skiftning av tonalitet, alla tidiga misslyckade försök att etablera sig under andra ”anon”-signaturer osv. Och inte minst eftersom fenomenet främst polariserat sina följare från övriga världen ytterligare.

Citat:
När General Flynn nu öppet bekänt sig till Q rök det all världens väg.
Varför det? Hur tänker du då? Om det räcker med att Flynn säger wwg1 för att Q ska bli äkta så är det väl närmast att betrakta som magi - men tänk vad fantastiskt om det vore så - då hoppas jag Flynn blir president istället för Trump så vi slipper höra fler lögner från presidentämbetet..

Citat:
Och det faktum att du har republikanska kandidater till kongress och senat, eller vilken av dom det nu var, som går till val på Q gör det också lite mer "officiellt" än vad du känt att det borde ha varit.
Nej varför det? Jag tycker snarare det är väldigt underligt att så få amerikaner känner till Q och Qanon - men det kanske beror på att jag hänger på, och jämför med, sådana här ställen..

Citat:
Jag har haft åsikten att Q varit en reklamkampanj för Trump och R, det har inte kraschat helt ännu men det verkar vara lite mer än så.

Mitt stalltips är att Q kommer gå stort så här innan valet och att det kommer ge viss draghjälp till Trump.
Hur skulle Q ”gå stort” menar du? Kommer han träda fram ur anonymiteten? Eller kommer han bara bli ännu mer ”populär” än vad du tycker att han redan är?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-08-12 kl. 07:54.
Citera
2020-08-12, 09:02
Medlem
Citat:
SnakePlisssken Ja eller så kan du svara på frågan och förklara vad du grundar ditt påstående på, men istället flyter du som så många andra ut i helt andra frågeställningar... som nedan:
Visst

Citat:
Jag har mer varit inne på att det handlar om en utländsk påverkansoperation (främst rysk). Hade Q varit vad han/hon/de utger sig för att vara är det rätt ologiskt med alla felaktiga påståenden, skiftning av tonalitet, alla tidiga misslyckade försök att etablera sig under andra ”anon”-signaturer osv. Och inte minst eftersom fenomenet främst polariserat sina följare från övriga världen ytterligare.
Kan du presentera någon typ av bevis eller substantiellt information för att Q skulle vara en rysk påverkansoperation?
för min del är det nog det sista jag tror Q är.

Citat:
Varför det? Hur tänker du då? Om det räcker med att Flynn säger wwg1 för att Q ska bli äkta så är det väl närmast att betrakta som magi - men tänk vad fantastiskt om det vore så - då hoppas jag Flynn blir president istället för Trump så vi slipper höra fler lögner från presidentämbetet..
Nu menar jag från ett par killar i en källare som var en populär teori rätt länge till att ett femtiotal politiker bekänner sig till Q + generaler.

Citat:
Nej varför det? Jag tycker snarare det är väldigt underligt att så få amerikaner känner till Q och Qanon - men det kanske beror på att jag hänger på, och jämför med, sådana här ställen..
Efter en poll?

Lite olika bud på detta,
https://www.washingtonpost.com/politics/2020/08/03/who-supports-qanon-heres-what-our-new-poll-finds/

https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/qanon-groups-have-millions-members-facebook-documents-show-n1236317

https://www.forbes.com/sites/sethcohen/2020/07/03/qanon-is-disrupting-america/#74c1eaa434a1

Sen verkar ju bara 59% av amerikanerna veta att Joe Biden varit Vice President.
https://www.washingtonpost.com/

Och det verkar ju vara lite så där med att veta var länder ligger,
https://edition.cnn.com/2006/EDUCATION/05/02/geog.test/

Citat:
Hur skulle Q ”gå stort” menar du? Kommer han träda fram ur anonymiteten? Eller kommer han bara bli ännu mer ”populär” än vad du tycker att han redan är?
Nej men att han börjar kampanja som han gjorde till midterms.
Citera
2020-08-12, 09:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Visst
Toppen - gör det då: Vad fick dig att påstå att Qanon är populärare än någonsin?

Citat:
Kan du presentera någon typ av bevis eller substantiellt information för att Q skulle vara en rysk påverkansoperation?
Nej. Jag skrev vad jag tror och varför - hade jag bevis så hade jag givetvis redan presenterat dessa.

Citat:
för min del är det nog det sista jag tror Q är.[

Nu menar jag från ett par killar i en källare som var en populär teori rätt länge till att ett femtiotal politiker bekänner sig till Q + generaler.
Jag förstod det - frågan var varför du tycker det bekräftar att Q skulle vara det han utgett sig för?

Citat:
Efter en poll?

Lite olika bud på detta,
https://www.washingtonpost.com/politics/2020/08/03/who-supports-qanon-heres-what-our-new-poll-finds/

https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/qanon-groups-have-millions-members-facebook-documents-show-n1236317

https://www.forbes.com/sites/sethcohen/2020/07/03/qanon-is-disrupting-america/#74c1eaa434a1

Sen verkar ju bara 59% av amerikanerna veta att Joe Biden varit Vice President.
https://www.washingtonpost.com/

Och det verkar ju vara lite så där med att veta var länder ligger,
https://edition.cnn.com/2006/EDUCATION/05/02/geog.test/
Vad i detta motsäger att endast 3% av amerikanerna känner väl till vad Q är? Menar du att den uppgiften skulle vara felaktig?

Citat:
Nej men att han börjar kampanja som han gjorde till midterms.
Ok,
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-08-12 kl. 09:42.
Citera
2020-08-12, 11:16
Medlem
Citat:
Citera vart rapporten fastslår att övervakningen inleddes på goda grunder för du sitter väl inte och ljuger, eller jo förresten det gör du ju för Horowitz fastslår nämligen att en utredning kan man alltid starta det är inga problem. Det är när man börjar ta action som te.x övervakning som det kan uppstå problem vilket det gjorde denna gång.

Se exempelvis:

Citat:
Från Oversight and Review Division 20-012 (2019), "Review of Four FISA Applications and Other Aspects of the FBI’s Crossfire Hurricane Investigation"
(p. ii)
Although not mentioned in the EC, at the time, FBI officials involved in opening the investigation had reason to believe t hat Russia may have been connected to the Wikileaks disclosures that occurred earlier in July 2016, and were aware of information regarding Russia's efforts to interfere with the 2016 U.S. elections. These officials, though, did not become aware of Steele's election reporting until weeks later and we therefore determined that Steele's reports played no role in the Crossfire Hurricane opening.

Citat:
(p. iii)
This information provided the FBI with an articulable factual basis that, if t rue, reasonably indicated activity constituting either a federal crime or a threat to national security, or both, may have occurred or may be occurring. For similar reasons, as we detail in Chapter Three, we concluded that the quantum of information articulated by the FBI to open the individual investigations on Papadopoulos, Page, Flynn, and Manafort in August 2016 was sufficient to satisfy the
low threshold established by the Department and the FBI.

Citat:
(p. iv)
We did not find documentary or testimonial evidence that political bias or improper motivation influenced the decisions to open the four individual investigations.

Citat:
Rapporten fastslår nämligen att man har ändrat innehållet i ett mail från CIA från att Page skulle haft kontakt med ryssarna till att han inte skulle ha det så sjäääälvklart inleddes den inte på goda grunder, den inleddes på fabricerad bevisning som man uppenbarligen visste var fabricerad iom att man själva hade utfört handlingen. Sluta ljug är du gullig.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det var mycket värre än så. CIA tillfrågades om Carter Page var hemlig rysslandsinformatör åt CIA. CIA svarade att Page arbetade åt CIA som hemlig informatör. Med den vetskapen måste utredningen mot Page läggas ned. Så man ändrade helt enkelt svaret från CIA till att Page inte var informatör.

Grävde lite och fick fram det här (bland annat, var tvungen att klippa för att komma ner till 10 000 tecken för FB):

Citat:
Från Oversight and Review Division 20-012 (2019), "Review of Four FISA Applications and Other Aspects of the FBI’s Crossfire Hurricane Investigation"
(p. viii)
Omitted information the FBI had obtained from another U.S. government agency detailing its prior relationship with Page, including that Page had been approved as an "operational contact" for the other agency from 2008 to 2013, and that Page had provided information to the other agency concerning his prior contacts with certain
Russian intelligence officers, one of which overlapped with facts asserted in the FISA application;

Citat:
(p. ix)
In response to that inquiry, the case agent advised the OI Attorney that Page's relationship was "dated" (claiming it was when Page lived in Moscow in 2004-2007) and "outside scope." This representation, however, was contrary to information that the other agency had provided to the FBI in August 2016, which stated that Page was approved as an "operational contact" of the other agency from 2008 to 2013 (after Page had left Moscow). Moreover, rather than being "outside scope," Page's status with the other agency overlapped in time with some of the interactions between Page and known Russian intell igence officers that were relied upon in the FISA applications to establish probable cause.

Citat:
(p. 5-6)
However, the application, as well as the renewal applications, did not include significant relevant information, and contained inaccurate and incomplete information, that was known to the Crossfire Hurricane team at the time but that it did not share with NSD attorneys. For example, when asked by an NSD attorney who was involved in helping to draft the first FISA application whether Page had provided information to another U.S. government agency or was a source for that other agency, a Crossfire Hurricane agent incorrectly told the NSD attorney that Page's contact with the other U.S. government agency was "dated" and "outside scope." The Crossfire Hurricane agent made this statement despite the fact that the Crossfire Hurricane team had been told by the other agency in a written memorandum that Page had been approved as an operational contact for the other agency from 2008 to 2013 and that Page had provided information to the other agency that was relevant to the FISA application.

Citat:
(p. 79)
As we describe in Chapter Five, on or about August 17, 2016, the Crossfire Hurricane team received information from another U.S. government agency advising the team that Carter Page had been approved as an operational contact for the other agency from 2008 to 2013 and detailing information that Page had provided to the other agency regarding Page's past contacts with certain Russian intelligence officers. However, this information was not provided to NSD attorneys and was not included in any of the FISA applications. We also found no evidence that the Crossfire Hurricane team requested additional information from the other agency prior to submission of the first FISA application in order to deconflict on issues that were relevant to the FISA application.

Citat:
(p. 157)
However, the information Case Agent 1 provided to the OI Attorney was inaccurate. As described in the August 17 Memorandum from the other U.S. government agency to the FBI, Page first met with the other agency in April 2008,
after he left Moscow (Page had lived in Moscow from 2004 to 2007), and he had been approved as an operational contact for the other agency from 2008 to 2013. Additionally, rather than being outside the scope of the FISA application, the FISA application included allegations about meetings that Page had with Russian intelligence officers that Page had disclosed to the other agency.

Citat:
(p. 247-248)
As noted in Chapter Five, on or about August 17, 2016, while early FISA discussions were ongoing, the Crossfire Hurricane team received a memorandum (August 17 Memorandum) from another U.S. government agency relating to Page's prior relationship with that agency, including that Page had been approved for operational contact from 2008 to 2013. The information also described Page's prior interactions with Russian intelligence officers about which the agency was aware, including contacts Page had with a Russian intelligence officer (Intelligence Officer 1), which were among the historical connections to Russian intelligence officers that the FBI later relied upon in the first FISA application (and subsequent renewal applications) to help support probable cause. We found that, although this information was highly relevant to the FISA application, the Crossfire Hurricane team did not engage with the other agency regarding this information. In addition, in response to a question from the QI Attorney in September 2016 as to whether Carter Page had a current or prior relationship with the other agency, Case Agent 1 provided the OI Attorney with inaccurate information that failed to disclose the extent and nature of Page's relationship with that agency. As a result, the first FISA application, and FISA Renewal Application Nos. 1 and 2, contained no information regarding Page's relationship with the other U.S. government agency, and did not reveal that his relationship with the other agency overlapped in part with facts asserted in the application regarding Page's ties to particular Russian intelligence officers.

Citat:
(p. 364)
Omitted information from another U.S. government agency detailing its prior relationship with Page, including that Page had been approved as an operational contact for the other agency from 2008 to 2013, and that Page had provided information to the other agency concerning his prior contacts with certain Russian intelligence officers, one of which overlapped with facts asserted in the FISA application;

Citat:
(p. 413)
All of the applications also omitted information the FBI had obtained from another U.S. government agency detailing
its prior relationship with Page, including that Page had been approved as an operational contact for the other agency from 2008 to 2013, and that Page had provided information to the other agency concerning his prior contacts with certain Russian intelligence officers, one of which overlapped with facts asserted in the FISA application.

Dvs FISA-ansökan innehöll inte information om att Page informerat "den andra myndigheten" (CIA?) om vad ryssarna höll på med under en period på fem år ca tre år innan ansökan. Och att en av ryssarna som Page hade haft kontakt med var en av dem som den andra myndigheten var intresserad av.

Är det olämpligt, ja, men det är inte riktigt Watergate?
Citera
2020-08-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad i detta motsäger att endast 3% av amerikanerna känner väl till vad Q är? Menar du att den uppgiften skulle vara felaktig?

Frågan är väl snarare varför du menar på att denna poll har rätt om att 23% av amerikanerna känner till Qanon trots all censur och menar du att 23% med all censur skulle vara en liten siffra?
Citera
2020-08-12, 11:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Frågan är väl snarare varför du menar på att denna poll har rätt om att 23% av amerikanerna känner till Qanon trots all censur och menar du att 23% med all censur skulle vara en liten siffra?

Trots all censur? Nä, jag tror tvärtom att censuren kan ha gjort att fler känner till Q nu. Det vore ju konstigt om inte siffran 20% som ens hört talas om Q har stigit i alla fall lite sen censuren och msm's bevakning av detta. Siffran 3% för de som är väl pålästa om Q kanske inte har påverkats dock.

Pollen gjordes i februari/mars i år – dvs innan sociala medier hade börjat rensa bland Qanons inlägg och påverkades alltså inte av censuren...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-08-12 kl. 11:24.
Citera
2020-08-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Se exempelvis:

Grävde lite och fick fram det här (bland annat, var tvungen att klippa för att komma ner till 10 000 tecken för FB):

Dvs FISA-ansökan innehöll inte information om att Page informerat "den andra myndigheten" (CIA?) om vad ryssarna höll på med under en period på fem år ca tre år innan ansökan. Och att en av ryssarna som Page hade haft kontakt med var en av dem som den andra myndigheten var intresserad av.

Är det olämpligt, ja, men det är inte riktigt Watergate?

Som jag sa har dom fabricerat bevisningen i frågan, att presentera falska bevis i en domstol är allvarligt vare sig du vill tro det eller inte, när det dessutom görs mot en folkvald president där man sedan skriker om hans avgång är ett hot mot hela landets demokrati.

Precis som jag sa att starta undersökningar kan man nästan alltid göra det är inga problem men du sa " rapporten fastslår att övervakningen inleddes på goda grunder" och det du har dragit fram här säger nånting annat.

"the Crossfire Hurricane
team discussed the possible use of FISA-authorized
electronic surveillance targeting Page, which is among
the most sensitive and intrusive investigative
techniques.
As we describe in Chapter Five, the FBI
ultimately did not seek a FISA order at that time
because OGC, NSD's Office of I ntelligence (OI), or both
determined that more information was needed to
support probable cause that Page was an agent of a
foreign power. However, immediately after the
Crossfire Hurricane team received Steele's election
reporting on September 19, the team reinitiat ed their
discussions with OI and their efforts to obtain FISA
surveillance authority for Page, which they received
from the FISC on October 21.

The decision to seek to use this highly intrusive
invest igative technique was known and approved at
multiple levels of the Department, including by then
DAG Yates for the initial FISA application and first
renewal, and by t hen Acting Attorney General Boente
and then DAG Rosenstein for the second and third
renewals, respectively. However, as we explain later,
the Crossfire Hurricane team failed to inform
Department officials of significant information that was
available to the team at the time that the FISA
applications were drafted and fi led. Much of that
informat ion was inconsistent with, or undercut, the
assertions contained in the FISA applications that were
used to support probable cause and, in some instances,
resulted in inaccurate information being included in the
applications.
While we do not speculate whether
Department officials would have authorized the FBI to
seek to use FISA authority had they been made aware
of all releva nt information, it was clearly the
responsibility of Crossfire Hurricane team members to
advise them of such critical information so that they
could make a fu lly informed decision.
"

Detta i tillägg till att man ändrade i ett mail från CIA om att Page var informatör till att han inte var informatör får ju ditt påstående om att övervakningen var befogad att framstå som att du inte är läskunnig.
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-08-12 kl. 12:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in