2020-08-12, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Demokraterna har helhjärtat gått in för identitetspolitik de senaste åren så att Biden skulle välja en kvinna samt icke-vit som vicepresidentkandidat var nog ingen större överraskning för någon. Frågan var nog snarast vem av dessa Biden skulle välja. Och Harris var den de flesta tippade på.

Hon var det minst kontroversiella valet om man ville ha en svart kvinna och hon verkade fatta det själv eftersom hon hoppade av sin egen presidentkampanj innan det första primärvalet för att maximera sina chanser.

Citat:
Svarta likväl som alla andra grupper består trots allt av individer och långt ifrån all dessa är förtjusta i identitetspolitik. Dessutom är många svarta fullständigt vansinniga på BLM och deras framfart och vill för allt i världen inte sammanblandas med dem.

Tror du att det i en ökande mängd föredrar ett parti som består nästan uteslutande av vita män? är det inte identitetspolitik när Trumps kabinett om 16 positioner består av 13 vita män, en svart man samt två kvinnor varav en är asiat?

Citat:
Det finns flera o.u. på senare tid som visat att många svarta bytt från Demokraterna till Republikanerna. Även om svarta fortfarande klart oftare sympatiserar med Demokraterna så har åtminstone tydliga väljarströmmar konstaterats. Och det behövs trots allt inte alltid att så många byter parti för att en delstat skall tippa över till det andra partiet.

Du får gärna länka dess "flera O.U.", vill minnas att det fanns någon skev poll för ett tag sedan som gav Trump 40% Approval hos svarta, vilket ju är befängt. Men du har rätt att kan Trump öka sitt stöd hos svarta med bara några procent kan det hjälpa honom att vinna då D annars har ett järngrepp om denna demografi. Han hade 8% förra gången, kan han nå några punkter över 10% är det starkt men det tror jag när jag ser det.

Citat:
Dock leder trots allt Demokraterna tydligt i o.u., men sådant kan fort ändras. Och frågan är om Harris kommer hjälpa eller stjälpa?

Tror hon var ett relativt "safe" val, svårt att se att hon kommer göra jättestor skillnad varken på plus eller minus.
Citera
2020-08-12, 04:35
Medlem
Sarah Palin ger råd till Kamala Harris:

Citat:
“Congrats to the democrat VP pick! Climb upon Geraldine Ferraro’s and my shoulders, and from the most amazing view in your life consider lessons we learned,” began Palin’s post.

Part of Palin’s message took the form of cautionary advice.

“Out of the chute trust no one new,” wrote Palin, who had some well-publicized disagreements with members of McCain’s staff.

“Don’t get muzzled — connect with media and voters in your own unique way,“ she wrote, an allusion perhaps to complaints from McCain’s staff that she sometimes went off-message. “Some yahoos running campaigns will suffocate you with their own self-centered agenda so remember YOU were chosen for who YOU are.“

https://www.politico.com/news/2020/08/11/kamala-harris-sarah-palin-393918

Hoppas inte Harris lär sig för mycket av Palins fantastiska VP-kampanj.
Citera
2020-08-12, 06:49
Medlem
Jag tycker än så länge ingenting. Jag vill se och höra henne nu när hon blivit VP-kandidat och göra ett bedömande utifrån det. Jag skrev att hon är vältaligt i gruppen av de i toppen, alltså Biden, Trump och Pence. Pence är särskilt mycket tråkig. Och hans smörande för Trump i fem minuter innan han törs säga något är riktigt löjligt.

Men jag tycker att hon varit duktig senator i utfrågningar av olika personer. Hon gillar inte nonsens utan vill gå på det väsentliga.

Men som sagt, hur hon tar sig ut som VP-kandidat väntar jag med att tycka något om.
Citera
2020-08-12, 07:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Att Demokraterna väljer Kamela Harris till VP-kandidat, låter ungefär lika smart som när brittiska Labour valde den extreme Corbyn till partiledare.

Väljer man kandidater som är för extrema för genomsnittsväljarna, så kommer de att fly från partiet, och rösta för motståndarpartiet istället.

Harris kommer från ultraliberala Kalifornien. Hur tror demokraterna att detta ska kunna locka marginalväljare i de konservativa vågmästarstaterna i Mellanvästern?

Identitetsvänstern har fått för stort inflytande inom demokraterna, och detta är anledningen till att demokraterna förlorar mot republikanerna.

Det var anledningen till att Trump vann förra gången. Nu har han gjort bort sig ordentligt med Covid och en del annat, men samtidigt fortsätter Biden med identitetsvänster och det är inte populärt. Och de har varit handlingsförlamade inför plundring och oroligheter pga BLM, så det kan bli ett spännande val.

För min del är det pest eller kolera, men eftersom jag är för internationella samarbeten så håller jag på Biden.
Citera
2020-08-12, 07:21
Bannlyst
Dag Blanck (aldrig hört talas om honom tidigare) påstår att:

"- För Demokraterna är den svarta väljargruppen en viktig grupp, det här är en signal till dem att man tar dem på allvar, fortsätter Dag Blanck."

Fan trött jag blir på sådan här idioti eller är negrerna inte en viktig väljargrupp även för republikanerna? De utgör ju en befolkning på 30-40 miljoner.

Dag Blanck. Ytterligare en svensk vänstermupp.
Citera
2020-08-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det här var ju en lågoddsare deluxe. Gav knappt pengarna tillbaka sist jag kollade.

Det innebär att om Biden vinner så har USA snart en kvinnlig president. Tror inte Biden lever fyra år till. Definitivt inte åtta.

Tror inte det påverkar Bidens chanser varken upp eller ner, då det var så väntat.

Var tvungen att snabbt kolla Wikipedia-sidan om smeknamn som används av Trump. Tydligen finns inte Kamala Harris med där. Men i skrivande stund dyker det nog upp ett på twitter..

Inte så säker på att Biden kommer gå bort men
undrar om hans mentala prestanda däremot.
Trump framgår riktigt skarp jämförelsevis.
Varit här I 30 år men inte medborgare än så inget röstande.
Citera
2020-08-12, 07:53
Medlem
RedXs avatar
Jag tror att hon i sig är en relativt bra kandidat. Synd bara att media alltid ska hålla på med identitetsnonsenset. Skit samma om hon är svart eller vit eller man eller kvinna. Man vill ju veta vad hon står för, men det är ju svårt för den måttligt intresserade att avgöra när...

1) 90% av bevakningen fokuserar på hennes hudfärg och könstillhörighet, och...

2) Hennes hudfärg och kön (och partitillhörighet) gör att hon inte bevakas kritiskt. Kolla exempelvis NY Times förstasida idag och jämför den med den de körde när Mike Pence blev utsedd till Trumps VP-kandidat...

Det kommer förhoppningsvis att ligga demokraterna i fatet att de först gick ut med vilken hudfärg och vilket kön VP’n skulle ha och först därefter började leta kandidater. Det är rasistiskt, sexistiskt och inte värdigt en demokratisk process.
Citera
2020-08-12, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Dag Blanck (aldrig hört talas om honom tidigare) påstår att:

"- För Demokraterna är den svarta väljargruppen en viktig grupp, det här är en signal till dem att man tar dem på allvar, fortsätter Dag Blanck."

Fan trött jag blir på sådan här idioti eller är negrerna inte en viktig väljargrupp även för republikanerna? De utgör ju en befolkning på 30-40 miljoner.

Dag Blanck. Ytterligare en svensk vänstermupp.

Kort svar: Nej, svarta är inte en viktig väljargrupp för republikanerna. Ca 90% av den svarta befolkningen röstar demokratiskt och därför är det bättre för republikanerna ju färre svarta som röstar.
Citera
2020-08-12, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Kort svar: Nej, svarta är inte en viktig väljargrupp för republikanerna. Ca 90% av den svarta befolkningen röstar demokratiskt och därför är det bättre för republikanerna ju färre svarta som röstar.

Jag vet det där. Det betyder att det finns stor potential bland negrerna, inte sant? Ja så är det förstås.
Citera
2020-08-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag vet det där. Det betyder att det finns stor potential bland negrerna, inte sant? Ja så är det förstås.

Tyvärr kan du inte formulera dig tillräckligt bra för att jag ska fatta vad du försöker säga. Du menar att R har potential att växa bland svarta röstare? Tja, visst men det har man varit oförmögna att göra tidigare och jag har inte sett någon orsak till varöfr man skulle lyckas 2020 när Trump fick starka 8% 2016 och nu har en pandemi och ekonomisk kris som drabbar minoriteter hårdare än andra på halsen. Nej jag tror man vill hålla ner valdeltagandet så gott det går denna gången med.
Citera
2020-08-12, 08:11
Medlem
Sarah Palin, Condoleezza Rice, Hillary, indian Kamala ... har dom inga kvinnor bara könlösa med tuttar? Kolla på vad som väntar i Ankeborg innan ljuset släcks. Idag bara början ...
Citera
2020-08-12, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Tyvärr kan du inte formulera dig tillräckligt bra för att jag ska fatta vad du försöker säga. Du menar att R har potential att växa bland svarta röstare? Tja, visst men det har man varit oförmögna att göra tidigare och jag har inte sett någon orsak till varöfr man skulle lyckas 2020 när Trump fick starka 8% 2016 och nu har en pandemi och ekonomisk kris som drabbar minoriteter hårdare än andra på halsen.

Jag formulerar mig utmärkt. Vad du tycker skiter jag i. Jag lägger förstås märke till att du använder dig av det påtvingade ordet "svart" och det får du göra då du inte brytt dig om att tänka efter, är medlöpartypen eller vad fan ditt problem nu är.

Ja det är klart att republikanerna kan vinna på negrerna. Det har man redan gjort bland de bildade sådana. Thomas Sowell är ett solklart exempel. Sedan finns den stora massan kvar som inte vinner någonting på Demokrater och vänstersvängar.

Skillnaden är respekten. Republikaner respekterar negrerna som människor. Demokraterna i vanlig ordning betraktar desamma som barn som är i behov av hjälp här i livet. Hjälp utan slut. Men aldrig att man ger dem egenmakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in