2020-08-12, 03:22
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Är inte Thomas Gur själv SD?

Inte då i alla fall. Han var med i en panel som var emot SD och talade sig varm för mångkultur.
Citera
2020-08-12, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det där var ju en icke-förklaring. Berätta exakt vad som skiljer en somalier och en svensk - när det gäller generna.

Du trollar. Först ditt förbannade skitprat att du alltid frågat vad som avgör vilket folk man tillhör. Du har säkert fått svaret flera gånger men fortsätter med detta oförskämda påstående.

Din dryga djävla moderator-mupp!

Jag behöver förstås inte nämna somaliern, som är en negertyp. Jag kan lika gärna ta en finne och en svensk. Skillnaden är generna där också. Rätt så självklart och lika självklart.

Är du förresten helt obildad? Du fattar inte detta själv? Svaret är att det handlar om de rena raserna och inte om korsningar/rasblandningar.
Senast redigerad av Mertillen 2020-08-12 kl. 07:12.
Citera
2020-08-12, 07:12
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Att kalla en folkgrupp adel låter inte särskilt seriöst.

Hej, det är ett vedertaget begrepp att kalla Vänsterns ekonomiska flyktingar som försörjs av Svensson på tre trappor för "den nya adeln". Det är i huvudsak en omskrivning av "nysvenskar" i en sorts tragisk ironi över Sveriges framtid. De går före oss och våra barn i bostadskön, de har ekonomiska privilegium utan motkrav osv, man kan säga att de är privilegierade, men naturligtvis inte som den gamla adelns privilegium.

Ett språk är i ständig utveckling, så även svenskan, precis som Södertörns Högskolas alldeles eget seriösa genusförvirrade "hen", eller den nya adelns diverse uttryck: sho bre (tjena), svennehora (en svensk tjej som genom våldtäkt ska idkas samlag med), horunge (svensk), Ska bazza din mamma (invandraren menar där att han ska knulla din mamma), döda mamma (den nya adeln menar att de svär på sin döda mamma att narkotikan är av bästa kvalitet), beshlik (5 gram), Ska cutta dej (de skall med detta uttryck förklara för dig att du skall bli huggen med en kniv), Guzzens beshik ( svennehorans hallick), Skägg (rättrogen muslim) mecka (rulla en joint) osv.

Det är inte alltid lätt att hänga med i integrationens nysvenska och tvivelsutan är det en parentes i den svenska språkhistorien på samma sätt som svenska men ett säkert kort är att lära dig arabiska, vilket är kalifatets nationalspråk inom hundra år. Då är förvisso både du och jag döda och allt vad vi önskade våra barns framtid ett minne blott. Jag vill bara påminna dig om att helvetet knackade på din port för länge sedan och du kanske var med och öppnade den. Inte jag.
Senast redigerad av Whitfields 2020-08-12 kl. 07:33.
Citera
2020-08-12, 07:20
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du trollar. Först ditt förbannade skitprat att du alltid frågat vad som avgör vilket folk man tillhör. Du har säkert fått svaret flera gånger men fortsätter med detta oförskämda påstående.

Din dryga djävla moderator-mupp!

Jag behöver förstås inte nämna somaliern, som är en negertyp. Jag kan lika gärna ta en finne och en svensk. Skillnaden är generna där också. Rätt så självklart och lika självklart.

Är du förresten helt obildad? Du fattar inte detta själv? Svaret är att det handlar om de rena raserna och inte om korsningar/rasblandningar.

Jaha, varför sa du inte det från början?

Att du är idiot, alltså.

"negertyp" -

I din lilla skalle kanske ras är ett gångbart begrepp, men ute i världen, där man använder gener, så betyder det inte ett skit.

Med andra ord - du vet inte heller.
Citera
2020-08-12, 07:24
Bannlyst
Citat:

Att du är idiot, alltså.

"negertyp" -

I din lilla skalle kanske ras är ett gångbart begrepp, men ute i världen, där man använder gener, så betyder det inte ett skit.

Raser finns, herr moderator-mupp. Generna avgör. Generna löper parallellt mellan raserna i generation efter generation. Därför har du sådana olikheter bland folk. Försök få in det i din trångsynta politiskt korrekta lilla skalle.
Citera
2020-08-12, 07:32
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:

Att du är idiot, alltså.

"negertyp" -

Vad vi vet är att varje individ är olik den andre ner på molekylnivå, men att det finns ett däggdjur som kallas homo sapiens är inget vi behöver tvista om. Rasist och rasbegreppet är förlegade begrepp (men begrepp som vi ändå förstår trots den grundläggande faktamissen) då det endast finns en ras, och skillnaderna mellan oss är ytterst små beroende på vilka gener som dominerar av de människovarianter som vi är byggda av.

Vi svenskar har ofta ganska moderna inslag av afrikan har det visat sig (ca 1300 til 1000 år tillbaka), då vikingarnas främsta handelsvara var slavar. Favoritslavar togs med hem, och ättlingar till slavar som fötts på andra geografiska platser kunde följa med. Förvisso är vi etniska svenskar ytterst utblandade, men jag rekommenderar alla att låta analysera sitt DNA, vi har släktingar som vi inte kände till. Det är mkt intressant. Jag hittade tex en kvinna i Karelen som är ytterst lik min syster utseendemässigt. Mig veterligen har vi inga finska inslag, så hur det gick till är en välbevarad hemlighet.
Senast redigerad av Whitfields 2020-08-12 kl. 07:36.
Citera
2020-08-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Är det inte jävligt bra om man länkar till studien då, förslagsvis i TS, så att man kan ta del av helheten och inte bara lyssna på random potatis på YT?

Citerar mig själv men väntar fortfarande på att få studien länkad.

Obs detta är inte retoriskt
Citera
2020-08-12, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Du menar väl 38% respektive 36%?
Över hälften verkar lite optimistiskt...

Jag var trött och tittade på sysselsättningsgraden. Ja, det är enbart 38 respektive 36 som faktiskt är självförstörjande. En siffra som för inrikesfödda eller nordbor ligger på 73%.
Citera
2020-08-12, 07:51
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Vad vi vet är att varje individ är olik den andre ner på molekylnivå, men att det finns ett däggdjur som kallas homo sapiens är inget vi behöver tvista om. Rasist och rasbegreppet är förlegade begrepp (men begrepp som vi ändå förstår trots den grundläggande faktamissen) då det endast finns en ras, och skillnaderna mellan oss är ytterst små beroende på vilka gener som dominerar av de människovarianter som vi är byggda av.

Vi svenskar har ofta ganska moderna inslag av afrikan har det visat sig (ca 1300 til 1000 år tillbaka), då vikingarnas främsta handelsvara var slavar. Favoritslavar togs med hem, och ättlingar till slavar som fötts på andra geografiska platser kunde följa med. Förvisso är vi etniska svenskar ytterst utblandade, men jag rekommenderar alla att låta analysera sitt DNA, vi har släktingar som vi inte kände till. Det är mkt intressant. Jag hittade tex en kvinna i Karelen som är ytterst lik min syster utseendemässigt. Mig veterligen har vi inga finska inslag, så hur det gick till är en välbevarad hemlighet.

Visst, det finns genetiska skillnader mellan populationer. Jag har också gjort sånt test, tydligen har jag 1% gener från östasien.

Poängen, som den gode Mertillen totalt missar, är att det omöjligen går att skilja mellan nationer, alltså är gener totalt oanvändbara om man skall avgöra om någon är svensk eller inte.

Trådens fråga var ju om svensken är på väg att bli en minoritet i sitt eget land inom några år. Vet man då inte vad en svensk är och inte kan skilja mellan svenskar och ickesvenskar - hur kan man då avgöra om svensken är en minoritet eller inte?
Citera
2020-08-12, 08:08
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Till alla självhatande svenskar som säger svenskar förtjänar detta: Ja det gör dom, men jag skiter i dom. Skulle flytta direkt om det inte vore för att det finns en yngre generation svenskar som aldrig röstat för detta utan får ta vä rsta smällen. det är flr dom ni borde byta ståndpunkt. Men eftersom svenskar inte längre skaffar barn så antar jag många av er skiter i det å

Det handlar aldrig om vem som skaffar flest barn.
Vi kan inte knulla ikapp Sub-saharas befolkning.
Det handlar om sammanhållning och gemenskap.
Svenskar har den absolut sämsta sammanhållning bland jordens alla befolkningsgrupper.
Danskar, norrmän och finnar upplevs som mycket mer ett folk, ett land.
Medans vi svenskar inte verkar gilla varandra om jag skall vara ärlig.

https://www.friatider.se/helt-ok-att-svenskar-blir-en-minoritet-i-sverige

Det handlar inte heller om någon nationell sammanhållning där svensken sluter upp bakom kung och fosterland.

Utan det handlar om lokal sammanhållning.
Våldtäkter och mord i Malmö, Gbg och Malmö är förståeligt.
Massor med blattar och en anonym svensk befolkning. I större städer är man anonym. Man är student, eller karriärist inflyttad från landsbygden.
Men i mindre orter? Att vi ofta läser om våldtäkter, mord och rån i mindre orter visar på elefanten i rummet;

Svenskens totala brist på sammanhållning.

Varför utför inte svenskar i mindre orter hämnd för det de utsätts för?
Varför sluter inga manliga släktingar och vänner upp för de offrens familjer som de känner?

Jag talar inte om några politiska grupperingar med rakade skallar i fackeltåg och plastsköldar.

Jag talar släktingar och vänner.

När en tjetjensk kvinna i maj i år i en mindre ort i Franrike blev våldtagen av nordafrikaner. åkte tusentals tjetjener från hela Franrike för att hämnas.
Hela staden blev ett slagfält.

Det är så man visar styrka.

Svensken med sin passivitet inför sitt eget lands befolkgningsutbyte visar på svaghet, egoism, naivitet, blind tro på Staten och feghet.

Det är endast Sverige som har ordspråket ”Ensam är stark”

Om ni tror att SD eller AFS kommer medföra någon förändring så förtjänar ni allt som komma skall.

”-Men jag röstade på SD. Jag är emot befolkningsutbytet. Jävla Löfven. Jävla Reknfeldt. Jävla politiker i Sthlm.”

Säger Göran 51 år och hans son Tommy 29 år i Mållila.
Samtidigt driver det runt hazarer på det lilla torget i Mållila.
Görans barnbarn Emilia blir sexuellt trakasserad varje vecka i skolan och hans andra barnbarn Johan blev rånad på mobil och värdesaker för två veckor sedan.
Förövarna sitter på det lilla torget. Alla vet vem dem är. Göran, hans som Tommy och alla släktingar och vänner vet vilka det är.

Men Göran och Tommy har röstat på SD.
De har gjort sitt.
Det är Staten(polisen) som skall ta fast bråkmakarna i lilla Mållilla. Samma stat som öppnat sina gränser och byter ut sin egen befolkning.

Nej, förändring kommer aldrig ske via röstsedeln. Förändring börjar med lokal sammanhållning, släkt, vänner och grannar.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2020-08-12 kl. 08:29.
Citera
2020-08-12, 08:17
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leira
Man kan leva här i 5000 år utan att bli svensk.. det är genetiskt.

Nej det är kulturellt. Visst utseende är viktigt för att bli accepterad (då menar jag inte nödvändigtvis att man ska vara blond med blåa ögon, även fast det hjälper), men den viktigaste egenskapen för att bli ansedd som svensk är svenska beteenden och kulturella egenheter så som 1. Jante. 2. Självhat. 3. Misstänksamhet. 4. Förakt för rika. 5. Allt är pinsamt. 6. Inte föra väsen av sig. 7. Älska svenskar utomlands när man är på semester men hata varandra inom landet (dvs svenskar acceptera varandra när de är utomlands men kommer en skåning till Stockholm så glöm att du blir accepterad i ett inbitet sthlms gäng). 8. Status betyder allt och har du inte rätt kläder, prylar, pratar på rätt sätt så är du utanför gruppen, och INGEN vill vara utanför gruppen. 9. Du måste vara extremt PK i grupp men du får gehör om du är extrem SD 1 mot 1 med någon inom gruppen. 10. Knyt näven i fickan även om din dotter blir våldtagen av 10 Muhammeds. 11. Klaga på allt konstant men gör aldrig något åt saken. 12. Titta på idol och ät tacos på fredag. 13. Sup bort din lön på helgen och lev alltid paycheck to paycheck. 14. Tjafsa med folk aggressivt på Flashback men våga aldrig säga något offentligt då du är rädd för att förlora ditt jobb.

Typ så.

/C
Citera
2020-08-12, 08:23
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Nej det är kulturellt. Visst utseende är viktigt för att bli accepterad (då menar jag inte nödvändigtvis att man ska vara blond med blåa ögon, även fast det hjälper), men den viktigaste egenskapen för att bli ansedd som svensk är svenska beteenden och kulturella egenheter så som 1. Jante. 2. Självhat. 3. Misstänksamhet. 4. Förakt för rika. 5. Allt är pinsamt. 6. Inte föra väsen av sig. 7. Älska svenskar utomlands när man är på semester men hata varandra inom landet (dvs svenskar acceptera varandra när de är utomlands men kommer en skåning till Stockholm så glöm att du blir accepterad i ett inbitet sthlms gäng). 8. Status betyder allt och har du inte rätt kläder, prylar, pratar på rätt sätt så är du utanför gruppen, och INGEN vill vara utanför gruppen. 9. Du måste vara extremt PK i grupp men du får gehör om du är extrem SD 1 mot 1 med någon inom gruppen. 10. Knyt näven i fickan även om din dotter blir våldtagen av 10 Muhammeds. 11. Klaga på allt konstant men gör aldrig något åt saken. 12. Titta på idol och ät tacos på fredag. 13. Sup bort din lön på helgen och lev alltid paycheck to paycheck. 14. Tjafsa med folk aggressivt på Flashback men våga aldrig säga något offentligt då du är rädd för att förlora ditt jobb.

Typ så.

/C

Idiot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in