2020-08-12, 00:49
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Nej. Självförsörjningsgraden inrikesfödda eller de från Norden ligger på 89%. När det gäller personer från Afrika är det dock bara 56% och för de från Mellanöstern 63%. Detta enligt den rapport som finns här.
Du menar väl 38% respektive 36%?
Över hälften verkar lite optimistiskt...

Vad tycker du Jeff? Går dessa publicerade siffror ihop med din verklighetsuppfattning?
Citera
2020-08-12, 00:50
Avslutad
1. Svensken förtjänar det
2. Svensken kommer inte göra något åt saken
3. Sverige är redan kört
Citera
2020-08-12, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Vad fan skulle judarna ha med saken att göra dina jävla arabnazist?

Det var en jude vid namn David Schwarz som fick regeringen att rösta för att Sverige skulle bli en mångkultur, och det är judiskt ägda medier som dagligen propagerar för att Sverige skall förbli det.

Idiot, det är dags att vakna nu..
Citera
2020-08-12, 01:59
Medlem
hydrols avatar
Utfallet hänger på tre faktorer om jag får tjejgissa.

Antalet invandrare som flyttar in och blir till här

Hur många ångar etniska svenskarna vågar skaffa när det känns otroligt otrygt i samhället
Och slutligen

Vad som blir netto invandring när landet går dåligt

Här på sista punkten är relativt osäkert. Svenskarna står för fiolerna. En dag har svenskarna gett upp och vänt blad på annan ort. Sverige är nu Somalia fast kallt. Invandrarna vänder nu blad. En ny generation bygger upp landet på nytt med mer hållbar politik.
Citera
2020-08-12, 02:19
Medlem
Till alla självhatande svenskar som säger svenskar förtjänar detta: Ja det gör dom, men jag skiter i dom. Skulle flytta direkt om det inte vore för att det finns en yngre generation svenskar som aldrig röstat för detta utan får ta vä rsta smällen. det är flr dom ni borde byta ståndpunkt. Men eftersom svenskar inte längre skaffar barn så antar jag många av er skiter i det å
Citera
2020-08-12, 02:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Utfallet hänger på tre faktorer om jag får tjejgissa.

Antalet invandrare som flyttar in och blir till här

Hur många ångar etniska svenskarna vågar skaffa när det känns otroligt otrygt i samhället
Och slutligen

Vad som blir netto invandring när landet går dåligt

Här på sista punkten är relativt osäkert. Svenskarna står för fiolerna. En dag har svenskarna gett upp och vänt blad på annan ort. Sverige är nu Somalia fast kallt. Invandrarna vänder nu blad. En ny generation bygger upp landet på nytt med mer hållbar politik.
Delvis har du rätt.

Men för att göra det klart och tydligt så hänger allting på detta.

1. Hur lång tid det tar tills så gott som alla 30/40/50-talister är döda då den etniskt svenska befolkningen är väldigt åldrande. (Inom 10 år är dom flesta döda, definitivt döda om 20 år).

2. Huruvida invandringen fortsätter i samma takt. (Asyl, anhörig, arbete)

3. Nativitet bland svenskar. (För närvarande väldigt låg och under 2.1)

4. Nativitet bland invandrare. (För närvarande högre än svenskarnas och över 2.1)

5. Det faktum att tredje generationens invandrare fortfarande räknas som svenskar i statistiken. (Siffran över utländsk bakgrund är alltså i realiteten högre).

6. Huruvida rasblandningen kommer tillta. (Svenska kvinnor rasblandar allt mer. Tendenser till ökad rasblandning ses främst hos den generation som är född under 2000-talet.

Av dagens 10,3 miljoner i Sverige så är det klarlagt att per den 31 december 2018 (SCB) hade 3 311 312 invånare i landet utländsk bakgrund enligt ovanstående definition motsvarande 32,37% av den svenska totalbefolkningen. Dock är inte tredjegenerationarna med i statistiken vilket gör att siffran är något högre än en tredjedel.

Av denna tredjedel av alla invånare i landet har majoriteten numera bakgrund utanför Europa och västvärlden och andelen s k synliga minoritetsinvånare utifrån definitionen att ha någon form av bakgrund i Afrika, Asien, Latinamerika, Karibien, Oceanien och Sydöstra Europa uppgår idag till över 20% av samtliga invånare i landet (och återigen inräknat både de utrikes födda, de adopterade, den så kallade andra generationen och de s k blandade). Tredjegenerationare är inte med i statistiken här heller, vilket innebär att siffran kan vara nära en fjärdedel av befolkningen.

andel invånare med utländsk bakgrund i ålderskategorin:

0-4 år: 39,02% (och varav den absoluta majoriteten har ursprung utanför västvärlden)

5-14 år: 37,28% (och varav den absoluta majoriteten har ursprung utanför västvärlden)

15-24 år: 37,87% (och varav den absoluta majoriteten har ursprung utanför västvärlden)

25-34 år: 39,34%

35-44 år: 40,35%

Källa: Tobias Hübinette

2058 är alltså överdrivet optimistiskt. Sanningen är att vi kommer att ha personer med utländsk bakgrund i majoritet definitivt inom 20 år om det fortsätter i dagens takt. Troligen mellan 15-20 år då gamlingarna är döda och invandrarna lyckats avla mer och mer under tiden samtidigt som införseln av nya invandrare fortsätter som vanligt och rasblandningen tilltar.
Citera
2020-08-12, 02:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Tomas Gur sade i en debatt i början av 90-talet, att Sverige har två miljoner människor födda utanför Europa.
Detta var då. Så siffrorna nu måste vara minst fyra miljoner, men förmodligen fler.

Så för typ 25-30 år sedan hade Sverige - enligt TG - redan två miljoner utomeuropéer. Även om man räknar in mindre grupper/raser som inte hörs/syns som de värsta lär majoriteten av de som TG syftade på vara av muslimsk, afrikansk och arabisk grund. Han sade det i en moraliserande ton i en debatt med en SD-person. Därför kan man anta att det var Mena och Afrika han ville framhäva för SD:s hemska främlingsfientlighet; att vi har redan så många och du vill alltså skicka ut dem.
I så fall ljög han.

Det är snarare nu som vi har drygt 2 miljoner människor i Sverige som är synliga minoriteter (med bakgrund i länder utanför västvärlden och europa) och då gäller det inte bara födda utrikes, utan även andragenerationen, adopterade och blandade.

Början av 90-talet är det helt omöjligt att Sverige hade 2 miljoner (av 8 då) som var födda utanför Europa. Skitsnack rakt av. Sverige var fortsatt väldigt homogent inpå 90-talet.
Citera
2020-08-12, 02:34
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
I så fall ljög han.

Det är snarare nu som vi har drygt 2 miljoner människor i Sverige som är synliga minoriteter (med bakgrund i länder utanför västvärlden och europa) och då gäller det inte bara födda utrikes, utan även andragenerationen, adopterade och blandade.

Början av 90-talet är det helt omöjligt att Sverige hade 2 miljoner (av 8 då) som var födda utanför Europa. Skitsnack rakt av. Sverige var fortsatt väldigt homogent inpå 90-talet.

Njae. Väldigt homogent skulle jag inte kalla det. Det var väldigt blattigt på sina ställen. Det vet jag av egen erfarenhet.

Och jag tror definitivt att Sverige har fler än två miljoner i dag.
Citera
2020-08-12, 02:47
Medlem
-GGs avatar
Citat:
I så fall ljög han.

Jag ska dock skicka in en reservation; att han kan ha sagt en miljon och jag minns fel.
Men en miljon utomeuropéer för 25 år sedan låter också väldigt mycket. Jag vet att han sade ordet miljon. Han läxade upp en SD-person.

Om någon vill, kan jag lokalisera klippet, förutsatt att det inte har raderats av YT.
Citera
2020-08-12, 03:18
Bannlyst
Citat:
Njae. Väldigt homogent skulle jag inte kalla det. Det var väldigt blattigt på sina ställen. Det vet jag av egen erfarenhet.

Och jag tror definitivt att Sverige har fler än två miljoner i dag.
Totalt finns 3,3 miljoner med utländsk bakgrund i Sverige. Men då inbegriper det finnar, danskar och andra västerländska invandrare.

Synliga minoriteter uppgår till 2,3 miljoner. Lägg till några tiotusen för tredjegenerationare med bakgrund utanför europa.

Litar du inte på officiell statistik?

Möjligen att slutet på 90-talet var blattigt, men början av 90talet? Visst fanns miljonprogram och sånt men i det stora hela var det inte så stort inslag i Sverige.
Citera
2020-08-12, 03:19
Bannlyst
Citat:
Jag ska dock skicka in en reservation; att han kan ha sagt en miljon och jag minns fel.
Men en miljon utomeuropéer för 25 år sedan låter också väldigt mycket. Jag vet att han sade ordet miljon. Han läxade upp en SD-person.

Om någon vill, kan jag lokalisera klippet, förutsatt att det inte har raderats av YT.
Är inte Thomas Gur själv SD?
Citera
2020-08-12, 03:20
Medlem
Citat:
Totalt finns 3,3 miljoner med utländsk bakgrund i Sverige. Men då inbegriper det finnar, danskar och andra västerländska invandrare.

Synliga minoriteter uppgår till 2,3 miljoner. Lägg till några tiotusen för tredjegenerationare med bakgrund utanför europa.

Litar du inte på officiell statistik?

Möjligen att slutet på 90-talet var blattigt, men början av 90talet? Visst fanns miljonprogram och sånt men i det stora hela var det inte så stort inslag i Sverige.
Säkert 5-10% icke folkbokförda blattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in