Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Du har gode poeng og du har rett i at det er mange spørsmål som det hadde vært interessant å vite svaret på.
Kanskje GM kom så brått på henne slik at hun ikke rakk å reagere eller rope? GM kan feks ha stått skjult og ventet på at hun skulle avslutte 9.14-samtalen. Kanskje hun la fra seg telefonen og gikk for å gjøre noe i huset og GM listet seg etter henne?
Noen skrev noe slikt som at GM kan ha lurt AE til å gå opp i 2. etasje og at GM deretter angrep AE i 2. etasje og på vei ned trappen. Kanskje GM var ute og satte opp stigen og klatret opp og tok seg inn i et rom gjennom altandøren og AE gikk opp i 2. etasje for å sjekke hva som skjedde da hun hørte lydene fra stigen som ble satt opp? (GM kan på forhånd ha sørget for at den altandøren var ulåst).
Edit: Det siste ville vel vært for risikabelt for GM, fordi AE kunne ha rukket å ringt etter hjelp? Hvis GM ikke hadde med seg et apparat som forhindret oppringninger.
Det startet oppe og det tror jeg er med hensikt. Ingen kunne se inn. De som kunne gå inn på soverommene der er nær familie og nærmeste venninner. En bekjent eller fremmed ville vekket mistenksomhet. Kanskje innbrudd og hun ville løpt ut mens han løp opp. Så det slår jeg fra meg.
Han måtte benyttet stigen. (vel da har vi ikke bruk for GM i kjelleren) Og her er et tricky punkt, altandøren måtte være åpen. Hvem? TH kan gjøre det helt ubemerket. Hun ville lurt på hvem som helst andre som på død og liv skulle på soverommet og låse opp altandøren. Så der havner jeg nok en gang på TH.
Nær familie kunne kommet på besøk og pratet og fulgt et etter henne opp for å holde praten i gang.
Så blir hun angrepet og ryker "på hodet ned " trappen. Hun ender på badet. Er hun skadet, må hun dras. Men slepesporene var i gangen. Skulle hun gå dit, så måtte hun trues synes jeg. For hvorfor gå på badet når en kan løpe ut fra stuen. Og hun tok neppe av seg klærne frivillig, og la seg på gulvet for å bli kvelt. Hun ble kanskje slått ned og så kvalt.
Og spørsmål, hva må til for at du kler din gamle mor naken? Sønnen, ville han vridd seg av ideen og sagt at der går grensen. Måten dette er gjort på er langt over grensen for mange. Det må være vanvittig viktig at klærene må av. Tror dere barna hadde gjort dette?
Men men, så kommer sproxmann med sine tre skritt inn, tre skritt for å få grep om henne og tre ut igjen. Alt dette mens noen vokter veien. Så da er hun på vei. En går inn og vasker blod og legger mobilen på bordet og trusselbrevet på stolen. Mens de holdt på har elektrikeren ringt henne.
Og nytt mysterium er skoavtrykk. Ingen fremmede utenom sprox, ingen TH. Sånn som de har herjet og trakket!