2020-08-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror den förhandlingen blir väldigt kort. Typ två dagar. Max.
Kan vara komiskt att höra hans nya alibi
Citera
2020-08-11, 23:09
Medlem
Vet att detta diskuterats förut, men jag är också fundersam på sista samtalet mellan W och hennes mamma 14/11 kl 17.03
Mamman är hela tiden osäker om dom verkligen pratat då. Hon säger också i förhör att på sista tiden ringde W bara när hon va själv hemma. Men just denna dag, 14/11 kommer T hem 14.32 enligt platstjänster.
Vad är det som gör att W ringer sin mamma nu när T är hemma?? Och mamman är väldigt osäker på detta samtal.

Ur förhör:

"Jag och Wilma pratades vid senast i torsdags (191114 kl 14:42), hon ringde då från dolt nummer, Wilma visste inte varför det syntes som numret var dolt. Wilma skulle till tandläkaren på fredag men kom inte dit då Marcus fått samtal om detta."

"Linda tror att samtalet kl 17 var att Wilma skulle tacka för pengarna samt att Tishko skulle komma hem. Det kan även handla om att de talade om Tishkos mamma. De hade talat om att Wilma skulle berätta för mamman om Tishkos missbruk"

"Sista samtalet från Wilma, vad minns du av det?
Det är oklart men jag tror jag satt i bilen. Jag kan ha varit på väg hem och skulle in på Ica Kvantum. Hon kan ha tackat för pengar jag skickat henne eller något om att hon skulle till tandläkaren men jag vet inte säkert. Det kan ha blivit kort för att hon hörde Tishko komma för då brukade hon avsluta samtalen men jag vet inte. Den senaste tiden svarade hon bara i telefonen när hon var själv hemma."

Känns lite skumt???
Citera
2020-08-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Kan vara komiskt att höra hans nya alibi
Han lär inte säga så mycket. Det handlar om att lyssna och se på band. Kanske ställa några frågor. I värsta fall en helt ny huvudförhandlingar med alla kostnader det innebär - men jag äter upp min hatt om det blir så.

Nå - vi får se.

Nu. Godnatt.
Citera
2020-08-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Vet att detta diskuterats förut, men jag är också fundersam på sista samtalet mellan W och hennes mamma 14/11 kl 17.03
Mamman är hela tiden osäker om dom verkligen pratat då. Hon säger också i förhör att på sista tiden ringde W bara när hon va själv hemma. Men just denna dag, 14/11 kommer T hem 14.32 enligt platstjänster.
Vad är det som gör att W ringer sin mamma nu när T är hemma?? Och mamman är väldigt osäker på detta samtal.

Ur förhör:

"Jag och Wilma pratades vid senast i torsdags (191114 kl 14:42), hon ringde då från dolt nummer, Wilma visste inte varför det syntes som numret var dolt. Wilma skulle till tandläkaren på fredag men kom inte dit då Marcus fått samtal om detta."

"Linda tror att samtalet kl 17 var att Wilma skulle tacka för pengarna samt att Tishko skulle komma hem. Det kan även handla om att de talade om Tishkos mamma. De hade talat om att Wilma skulle berätta för mamman om Tishkos missbruk"

Det är oklart men jag tror jag satt i bilen. Jag kan ha varit på väg hem och skulle in på Ica Kvantum. Hon kan ha tackat för pengar jag skickat henne eller något om att hon skulle till tandläkaren men jag vet inte säkert. Det kan ha blivit kort för att hon hörde Tishko komma för då brukade hon avsluta samtalen men jag vet inte. Den senaste tiden svarade hon bara i telefonen när hon var själv hemma."

Känns lite skumt???

Vilken tid var T och handlade cig. med Wilmas kort? Kommer inte ihåg nu men var det ca 14 ??
Citera
2020-08-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Så som du resonerar, borde det isf vara ett planerat mord. W pratar med sin mamma 17 tiden, de lägger på för T kommer hem från jobb. Vid 18.30 tiden är han ute ur lgh. Han måste ha fått dit en medbrottsling jävligt fort du. Nä du detta va inte planerat, och det var ett aggressions mord i stundens hetta av T. OM han haft hjälp, är det isf med kroppen. Men han är mördaren.

Kan vara han men det kan också vara hans bekanta

krävs: Nu är jag inte jurist men jag antar att livstid får man om man begått synnerligen grovt brott
utan hänsyn för BO. Men det kan lika gärna vara så att det ej va uppsåt? Det är mycket i lagen som måste styrka. Själva lagboken i Sverige är inte ens heller så tydlig så vette fan..
Citera
2020-08-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Men du kan väl inte mena att du vill han ska ta livet av sig?

Varför inte? Får fanskapet ett tidsbegränsat straff så är han i drygt min ålder när han kommer ut. Ungefär. Jättemycket liv kvar att leva m a o.
Tar han livet av sig så betyder det åtminstone att han 1) har mått riktigt jävla dåligt (för det antar jag att alla gör som tar livet av sig) och 2) att vi slipper att nånsin ha ut honom i samhället igen.
Citera
2020-08-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Vilken tid var T och handlade cig. med Wilmas kort? Kommer inte ihåg nu men var det ca 14 ??

14.30
14.32 kom han hem enligt hans platstjänster på telefonen.
Citera
2020-08-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det hade ett viss underhållningsvärde att höra tönten berätta om sin hasch / marijuana-packing.

Folie!? Jadu, den var ny.
Han bara hittar på. Det finns ingen idiot som sparar cannabis i aluminium folie. Den blir torr som fan och går inte att röka.
Citera
2020-08-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA

Ur förhör:

Känns lite skumt???

Menar du att linda är precis i området strax innan mordet?? Är det så du tolkar det?
Citera
2020-08-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det hade ett viss underhållningsvärde att höra tönten berätta om sin hasch / marijuana-packing.

Folie!? Jadu, den var ny.
Han bara hittar på. Det finns ingen idiot som sparar cannabis i aluminium folie. Den blir torr som fan och går inte att röka.
Citera
2020-08-12, 00:28
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

60 meter dessutom!!
Blir han sugen på att röka så lär det ta en timma att packa upp paketen.
Ska han ha med paketet ut på stan så får han bära runt på det i en ryggsäck!
Citera
2020-08-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Menar du att linda är precis i området strax innan mordet?? Är det så du tolkar det?

Men nej! Vart ser du den tolkningen????????
Läs vad jag skriver!!! Jag skriver om telefonsamtal!!!
Mamman är osäker på samtalet, W brukar inte ringa när T är hemma.
Samtalet låg på 1.28 , dvs knappt någonting.
Jag funderar om T kan ligga bakom samtalet.
Inga tolkningar, bara funderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in