2020-08-11, 16:35
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Inte speciellt orolig att den ändras.

Med tanke på vilka knallkorkar som sitter ute i domstolarna så kan han mycket väl bli helt frikänd.
Citera
2020-08-11, 16:44
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Japp, så blir det.
MEN! Jag hoppas verkligen att de Svenska myndigheterna (Polis, Förundersökningen och andra) kollar vad som detektiven allmänheten (FlashBack) skriver här inne de sista dagarna.
Kusinerna, elförbrukningen (El-en har varit upp här för länge sedan), tidsspannet med GPS och annat, Ljungskile resan, Alingsås resan, Donken, bilarna som har varit igång, den vita tvättkorgen, stegen i trappan, osv. osv.

Jag hoppas verkligen att Vi kan nita det där svinet som slaktade Wilma (ingen nämnd och ingen glömd)

Så att alla kan få lite lugn och ro. Speciellt Wilmas anhöriga som gå igenom ett mindre H-E just nu!!

Jo, jag hoppas på det också.
"Problemet" är väl att ingenting av det vi diskuterar och spekulerar kring idag har nånting med själva mordet att göra, det är ju mer vad som händer efteråt och hur Wilmas kropp bara kunde försvinna.
Tyvärr så tror jag inte att den biten intresserar vare polisen eller åklagaren så värst mkt..
Å andra sidan vet dom fan så mkt mer än vad vi vet så man kanske har kommit till vägs ände vad gäller alla trådar och spår?

Men så länge som kroppen inte har återfunnits, så kommer nog spekulationerna fortsätta här inne.
Citera
2020-08-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Med tanke på vilka knallkorkar som sitter ute i domstolarna så kan han mycket väl bli helt frikänd.
"Knallkorkarna" i tingsrätten dömde honom till livstid. Med tanke på bevisningen så lär det inte ändras i hovrätten.
Citera
2020-08-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Helt riktigt. Det är enbart spekulationer.
Elförbrukningen kan ju ligga på max samtidigt som lägenheten står tom och lägenhetsinnehavaren befinner sig på andra sidan jordklotet.

Det här är också bara spekulation; T är som mest aktiv när eneriförbrukningen är låg. Vargagsrummet är det som kräver mest uppstädning, och det är också kaminens vanliga plats, så den flyttas ut i köket och T svabbar golv och våttorkar med massor av vatten för att få bort så mycket som möjligt > låg elförbrukning.
Efteråt är den relativa luftfuktigheten i lägenheten 100 %, kaminen går på högvarv, samtidigt som han vädrar (enl. Ws mamma) för att torka upp golv och tapeter och eventuellt tvättade textilier > hög elförbrukning.
Använder han dammsugaren i ett eluttag som som ligger på samma säkring som kaminen, måste han nog stänga av den senare för att inte säkringen ska lösa ut (det kanske den gjort också). Det elektriska i gamla lägenheter brukar inte ha så hög kapacitet, men hur det är här vet jag inte. Det kan vara en förklaringer till kortare stunder med lägre energiförbrukning (korta pikar i förbrukningen syns inte i kurvorna).
Citera
2020-08-11, 17:05
Medlem
Nu överklagar alltså denna kuksugaren. Jag hoppas att om han blir frisläppt så kommer någon se till att han får det straff han egentligen förtjänar.
Citera
2020-08-11, 17:08
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Jo, jag hoppas på det också.
"Problemet" är väl att ingenting av det vi diskuterar och spekulerar kring idag har nånting med själva mordet att göra, det är ju mer vad som händer efteråt och hur Wilmas kropp bara kunde försvinna.
Tyvärr så tror jag inte att den biten intresserar vare polisen eller åklagaren så värst mkt..
Å andra sidan vet dom fan så mkt mer än vad vi vet så man kanske har kommit till vägs ände vad gäller alla trådar och spår?

Men så länge som kroppen inte har återfunnits, så kommer nog spekulationerna fortsätta här inne.

Ja Du har rätt till viss mån, känner jag.

Den där Tishko (Slisko) grabben nekar ju hela tiden.
Men då är ju frågan:
Vem gjorde det, och varför?
Vem styckade Wilma?
Varför städade han undan, blod och annat som han inte ens har sett?
Vem lade huvudet i hans sovrum?
Vem förde bort kroppen?
Var lade man kroppen?

Han är stenkörd! Hoppas att vi inte har några korkskallar (knallkorkar som någon uttryckte det) i HR.

Jag får hoppas att han öppnar foderluckan i HR och berättar, för annars kommer han att torska en gång till med livstid.

Hoppas jag i alla fall.
Citera
2020-08-11, 17:21
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7gbQ9/23-aringen-overklagar-domen-i-wilmafallet

Det var väl inte oväntat men ändå hade man hoppats på att de skulle låta bli att överklaga.

Tishko påminner mig om en person jag hade oturen att lära känna en gång i tiden.
Vi kan kalla den personen för X. X hade som utgångspunkt att om man inte erkänner så har det inte hänt. Han höll på med massa skit och han ljög om allt, t om sådant som han inte behövde ljuga om. Jag tänker på honom när jag lyssnar på Tishko och andra som vittnar om honom
X var sjuk i huvudet och det tror jag att Tishko också är. (Kanske inte sjuk enl stora sinnesundersökningen, men sjuk enl alla andra normala mått mätt..) Jag är fullt övertygad om att Tishko vet att det är han som har gjort det, på ett rent intellektuellt plan, men att han ändå övertygar sig själv med samma idéer som X hade, d v s så länge man inte erkänner så har det inte hänt.

X tog livet av sig till slut, sägs det, vi kan väl iallafall hoppas att Tishko också hittar den utvägen så småningom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ja Du har rätt till viss mån, känner jag.

Den där Tishko (Slisko) grabben nekar ju hela tiden.
Men då är ju frågan:
Vem gjorde det, och varför?
Vem styckade Wilma?
Varför städade han undan, blod och annat som han inte ens har sett?
Vem lade huvudet i hans sovrum?
Vem förde bort kroppen?
Var lade man kroppen?

Han är stenkörd! Hoppas att vi inte har några korkskallar (knallkorkar som någon uttryckte det) i HR.

Jag får hoppas att han öppnar foderluckan i HR och berättar, för annars kommer han att torska en gång till med livstid.

Hoppas jag i alla fall.

T gör nog en riskutvärdering, fortsätt på den inslagna linjen och riskera spikad livstid mot chansen att få tidsbestämt då ingen bestämd dödsorsak finns, eller att komma med en historia (sann eller inte), som med större sannolikhet kan ge ett lägre straff (om någon tror på den).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Det sprutar konstigheter och lögner.

När kusinerna åker till Uddevalla är kl 14.00 och är då rimligtvis framme strax efter 15.
Dom är hos T:s pappa ca 30min. Då är klockan kanske 15.40 sen åker dom och hämtar T.
Då är klockan framåt 16. T har då slutat sitt jobb. Ändå pratas det om i förhören med kusinerna att T ljög, han sa att han va på jobb men var i själva verket hemma.. öh ja? Klockan va 16.39 när dom hämtade honom enligt T:s platstjänster.
Alltså så hade han slutat jobbet, men kusinerna vill ha det till att T ljög. Varför??

Konstigt nog så går inte resan till Torp förrän 16.39 enligt platstjänster.
Vilket ger kusinerna ett glapp på ca halvtimmen som dom inte förklarat.
Kan dom ha vart in till T iallafall?

När kusinerna är påväg till Uddevalla säger ena kusinen:
- JAG ringer T. Även hans pappa ringer T.
Den andra kusinen säger:
JAG ringer T.
Hmmm... Så vem ringer T? Är det så svårt att komma ihåg??
Och dom visste inget om W då, det berättade T:s pappa när dom kommer fram. Varför denna hysteri att t.o.m pappan till ena kusinen ska ha ringt.

Dom säger att dom inte visste något om att W försvunnit förrän dom kom till Uddevalla och T:s pappa berättade detta.
Så ingen av kusinerna har sett att T delade W:s systers efterlysning på Facebook????

Pappan säger att T och kusinerna va hemma hos honom när han kommer hem från arbetet. Han säger själv att han är hemma vid 16.30 på dagarna...
Det går ju inte för enligt platstjänster är åker T och kusinerna till Torp 16.39

Det märkliga här blir att enligt T och kusinerna så skulle dom enbart äta på donken som ligger i Torp, enligtT:s mobils platstjänster så åker dom till Torp 16.39 och åker hem till T:s pappa 17.25
Totalt OMÖJLIGT!!!
T och kusinerna va på donken i Torp 18.00 enligt övervakning. Enligt personalen diffar filmen endast på 2 min.
Men mobilen åkte kanske med någon annan tidigare från Torp?
Då har man ganska många fina minuter som inte förklarats.
(Detta skrev jag för flera dagar sen i denna tråd, skönt att fler tar upp det, för det ÄR konstigt)

Kl 19.23 är T hemma igen.
Kusinerna åker hem till Alingsås påstår dom.
Kl 22.46 ringer ena kusinen till W på Messenger (Facebook)

Det att kusinen ringer W den 18/11 är en historia för sig också.
Han påstår till polisen att han ringde upp W när hon bad honom den 12/11 men det gjorde han inte.
Han ringde den 18/11.
Varför ljuga om detta?
(S. 655 Fup, polisen knäpper kort på kusinens Messenger 23/11 där det tydligt står att han ringde W i MÅNDAGS.)
Konstigt nog verkar polisen missa detta då inga följdfrågor kommer varför han inte berättar att han ringde W den 18/11

Samma kusin får frågan om W och han haft kontakt innan 31/10 (chatten börjar då)
Det tror kusinen att dom haft men att hans konto blev kapat och han raderade då alla konversationer, och den andra kusinen hjälpte honom att skaffa ett nytt fb konto.
Totalt skitsnack.
På hans Facebook står: gick med i mars 2012.

Skarpt!!!! Marre A,,, verkligen skarpt redogörelse.....Vilken enormt bra redogörelse!! Har åklagaren, samt polis,,och även försvarsadvokater MISSAT detta.????....Denna tidslinje är ju utom rimligt tvivel starka BEVIS ..på att inblandade ljuger,ÄR INBLANDADE och då kommer ju automatiskt följd frågan varför?
Citera
2020-08-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Som sagt, han har själv förklarat vad han menade med det han skrev. Hans förklaring var att mordet inte är löst bara för att man fängslat en gärningsman... Inget jag har "tankeläst", det är hans egna ord. Du däremot verkar ju veta att han menar "hitta henne"... Har du läst hans tankar?

Sluta nu för h-e..Detta leder inte någonvart!!!!! "Hans" egna ord har ju ingen som helst trovärdighet!!!(För att lösa mordet ,fastställa dödsorsak,måste man hitta henne!) Gärningsmannen ,dock,är fängslad,samt dömd!
Citera
2020-08-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7gbQ9/23-aringen-overklagar-domen-i-wilmafallet

Det var väl inte oväntat men ändå hade man hoppats på att de skulle låta bli att överklaga.

Tishko påminner mig om en person jag hade oturen att lära känna en gång i tiden.
Vi kan kalla den personen för X. X hade som utgångspunkt att om man inte erkänner så har det inte hänt. Han höll på med massa skit och han ljög om allt, t om sådant som han inte behövde ljuga om. Jag tänker på honom när jag lyssnar på Tishko och andra som vittnar om honom
X var sjuk i huvudet och det tror jag att Tishko också är. (Kanske inte sjuk enl stora sinnesundersökningen, men sjuk enl alla andra normala mått mätt..) Jag är fullt övertygad om att Tishko vet att det är han som har gjort det, på ett rent intellektuellt plan, men att han ändå övertygar sig själv med samma idéer som X hade, d v s så länge man inte erkänner så har det inte hänt.

X tog livet av sig till slut, sägs det, vi kan väl iallafall hoppas att Tishko också hittar den utvägen så småningom.
....... NEJ NEJ...hoppas han ruttnar i fängelset....20 år bortkastade av sitt usla liv.. är en lagom human påföljd i ett civiliserat samhälle...
Citera
2020-08-11, 17:39
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans

Men du kan väl inte mena att du vill han ska ta livet av sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in