2020-08-10, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ministryofdrugs
Hur kan polisen vara så dumma att de sätter ett knä i nacken på en invandrare, efter allt som har hänt?

Jag stödjer polisen men hur ska man kunna försvara dem när de gör sånt här? Även om Mohammed var våldsam så måste de förstå att detta är otroligt känsligt. Orkar inte mer kravaller och skit.

Achmed snackar garanterat skit. Vad polisen gjort är förmodligen att sätta ett knä mot baksidan av axeln, passar bra att komma dragandes med " knä mot nacke" i dessa tider. Undras just hur många fler kulturberikar som kommer köra med det?

Vad det kulturberikande elementet achmed har gjort är garanterat att han försökt smyga in en massa fler personer på rummet än tillåtet, när personalen ser detta reagerar dom såklart, dom blir achmed lite kränkt och vägrar lyssna, och så går det som det går.

" pratade lugnt"...? Jovisst, så ser det ju verkligen ut på videon
Citera
2020-08-10, 21:47
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Det handlar inte om privilegier, det handlar om polisens övervåld.
Aha, så du var på plats och har den fulla bilden av hur situationen utvecklade sig och hur stämningen var? Berätta mer! Så slipper vi gå på hörsägen från Muhammed som avsiktligt undanhåller ljudet från diskussionen med hotellpersonalen.
Citera
2020-08-10, 22:03
Medlem
datalogs avatar
Om Muhammed nu är oskyldig, varför visar de då inte hela klippet? Varför har de plockat bort ljudet? Kan det vara så att herr Muhammed står och vrålar att hon i receptionen är en mammaknullande hora, i vanlig ordning?

Låter som lögn rakt igenom.
Citera
2020-08-11, 00:02
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Om Muhammed nu är oskyldig, varför visar de då inte hela klippet? Varför har de plockat bort ljudet? Kan det vara så att herr Muhammed står och vrålar att hon i receptionen är en mammaknullande hora, i vanlig ordning?

Låter som lögn rakt igenom.
Så kan det naturligtvis vara, men åtminstone gissar jag att Muhammed är väldigt otrevlig eller hotfull. Varför skulle han annars klippa bort ljudet från diskussionen? Finns absolut ingen anledning.

Hoppas någon som känner personal på Scandic Kista läser tråden och kan ge oss fakta om hur Muhammed betedde sig innan polisen kom.
Citera
2020-08-11, 06:57
Bannlyst
Patetisk trams. En samling subversiva element på yttersta vänsterkanten kallar det för polisvåld. Man vägra att följa reglerna som finns på hotellet och man börja tjafsa. Att man använder en viss våld har sin skäl.

Det här part inslag. Importerat slödder som inte sköta sej och inte förstår hur man beter sej. Muhammed måste utvisa på livstid efter det här, och hans familj skall skickas hem där Muhammedaner bor det är inte Sverige.

Sedan tar man upp Osmo Vallo , som var en grovt förhärdad brottsling som var farlig för samhället. Vi skall vara tacksamma dom poliser som skyddade Svenska samhället emot Osmo Vallo.

När man kolla dom här som har skrivit under det här uppropet, så är det dömda brottslingar. Någon som har kollat upp Fritidsledaren Muhammed? Varför få vi inte veta efternamnet på den här kriminell varelse för? Slå vad om Muhammed är en dömd förhärdad brottsling.
Senast redigerad av JosephMcCarthy 2020-08-11 kl. 07:04.
Citera
2020-08-11, 08:10
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ministryofdrugs
De har väl pistoler? Batonger? Pepparspray? Vad som helst förutom ett knä i nacken.

Är du korkad?
Skall man börja batonga, pepparspraya, eller för all del dra pistol mot en Person, hellre än fasthållning?
Citera
2020-08-11, 08:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Kan ärligt inte få det till att polisen gör rätt nånstans. Att vi inte ser eller vet vad som hände innan kvittar, det vet inte polisen heller mer än vad de hört från personalen. Jag kan inte höra att Mohammed bråkar eller ens tjafsar med poliserna det enda de verkar irritera sig på är att de blir filmade.

Vidare är det förjävligt att förundersökningar ofta inte ens inleds med hänvisning att brott ej kan styrkas etc utan att målsäganden ens blivit förhörd. Det är inte omöjligt att polisen resonerat som många i tråden, då är det ofrånkomligt rasism det handlar om och det ska självklart inte accepteras inom polisen.

Som någon nämnt, kika på hur somliga poliser beter sig på fotbollsmatcher. Många är de gånger oskyldiga supportrar drabbats av polisens våld, allmänheten blundar, polisen blundar och allt skylls på huliganism. Oavsett grupp ska vi kunna lita på att polisen är objektiva och gör sitt jobb.

Intressant inställning.
Om du inte ser eller vet vad som hände innan kan du ju knappast göra en bedömning heller.
Citera
2020-08-11, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Intressant inställning.
Om du inte ser eller vet vad som hände innan kan du ju knappast göra en bedömning heller.

Ganska korrekt inställning.

Polisens våldsagerande är baserat på att han ej uppskattar att han blir filmad att han dessutom verbalt kommenterar det i filmen får personen till att framstå som svagbegåvad, det tråkiga är att han kan fortsätta agera på detta sättet då klagomålet ej utreds.

Vi har alla lagar och regler att följa och att enskilda poliser anser sig stå över detta är ingen nyhet.
Citera
2020-08-11, 12:45
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Ganska korrekt inställning.

Polisens våldsagerande är baserat på att han ej uppskattar att han blir filmad att han dessutom verbalt kommenterar det i filmen får personen till att framstå som svagbegåvad, det tråkiga är att han kan fortsätta agera på detta sättet då klagomålet ej utreds.

Vi har alla lagar och regler att följa och att enskilda poliser anser sig stå över detta är ingen nyhet.

Nu har jag ju bestämt för mig att du figurerar i åtskilliga liknande ämnen, där det alltid är kommentarer liknande att det är polisens fel, så att du tycker det är helt normalt att det även i ett läge där man inte vet vad som hänt, är polisens fel, är ju inte förvånande.

Jag skall bemöta själva filmen lite senare, vad som faktiskt sägs, för lämpligt/olämpligt/ och framför allt OTIPPAT nog är den givetvis klippt på 23 ställen 😆

Bara att han förväntar sig att personalen som ringt polisen på grund av sällskapet, På något sätt Skall intervenera i polisens arbete, på hans sida visar ju på den vanliga, heeeeelt verklighetsfrämmande världsuppfattningen som dylika rättshaverister brukar besitta 😂

Ja jävlar..
Senast redigerad av scoremax 2020-08-11 kl. 12:49.
Citera
2020-08-11, 17:03
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Intressant inställning.

Jag utgår från det jag kan se i klippet. Att diskutera vad som eventuellt hänt innan blir ointressant. Polisen ska agera opartiskt och är inte en dömande instans.
Citera
2020-08-11, 18:06
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Jag utgår från det jag kan se i klippet. Att diskutera vad som eventuellt hänt innan blir ointressant. Polisen ska agera opartiskt och är inte en dömande instans.

Märkligt resonemang.

Det är inte en dömande instans nej, men om du ringer in polisen på grund av valfri anledning (Bråkande personer i detta fall) så skall inte polisen göra någonting åt det?
Om någon stökar och behöver omhändertas/gripas så gör man naturligtvis detta.

Edit:

Det Blir ganska tydligt varför en del individer har sådan jävla otur att just dom råkar ut för både ordningsvakter, poliser, och häktespersonal, och alla beter dom sig grisigt mot dom stackars oskyldiga lammen, som bara trodde att det var öppet för diskussion och att det är frivilligt om man blir gripen eller ej.
Senast redigerad av scoremax 2020-08-11 kl. 18:11.
Citera
2020-08-11, 20:02
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Det är inte en dömande instans nej, men om du ringer in polisen på grund av valfri anledning (Bråkande personer i detta fall) så skall inte polisen göra någonting åt det?
Om någon stökar och behöver omhändertas/gripas så gör man naturligtvis.

Det är här våra åsikter delas. Självklart ska polisen ingripa. Dock hör det inte till polisen jobb att bruka övervåld.

De ska inte lägga fokus på vad jag som eventuell inringade säger, de ska utvärdera situationen på plats och agera objektivt.

Som jag ser det är polisen aggressiva från första sekund, bara en idiot kan påstå att Mohammed är speciellt stökig.

Vidare hör vi polisen gnälla över filmandet, vilket i sig inte är olagligt.

Så som sagt, polisen ska agera.. Dock inom lagens råmärken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in