• 4
  • 5
2020-08-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nu har jag ju bestämt för mig att du figurerar i åtskilliga liknande ämnen, där det alltid är kommentarer liknande att det är polisens fel, så att du tycker det är helt normalt att det även i ett läge där man inte vet vad som hänt, är polisens fel, är ju inte förvånande.

Jag skall bemöta själva filmen lite senare, vad som faktiskt sägs, för lämpligt/olämpligt/ och framför allt OTIPPAT nog är den givetvis klippt på 23 ställen 😆

Bara att han förväntar sig att personalen som ringt polisen på grund av sällskapet, På något sätt Skall intervenera i polisens arbete, på hans sida visar ju på den vanliga, heeeeelt verklighetsfrämmande världsuppfattningen som dylika rättshaverister brukar besitta 😂

Ja jävlar..

Då det framgår klart och tydligt i klippen att personen som möter upp läggs ner fysiskt vid polisens ankomst utan att göra något annat än att verbalt ifrågasätta detta samt att polisen personligen kommenterar varför så ser jag fram emot din filmrecension.

Att en anmälan mot tjänsteman läggs ner utan granskning finner jag anmärkningsvärt speciellt när det är rutin inom polisväsendet.

Om det gör mig till rättshaverist eller polishatare i dina ögon så får jag väl leva med det, personligen så är jag av åsikten att det är extra viktigt att de som upprätthåller lagen även följer den.

Och nej jag är inte speciellt nöjd med Svenska polisens arbetssätt och är av uppfattningen att jag ej är ensam om detta.
Citera
2020-08-11, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Det är här våra åsikter delas. Självklart ska polisen ingripa. Dock hör det inte till polisen jobb att bruka övervåld.

De ska inte lägga fokus på vad jag som eventuell inringade säger, de ska utvärdera situationen på plats och agera objektivt.

Som jag ser det är polisen aggressiva från första sekund, bara en idiot kan påstå att Mohammed är speciellt stökig.

Vidare hör vi polisen gnälla över filmandet, vilket i sig inte är olagligt.

Så som sagt, polisen ska agera.. Dock inom lagens råmärken.

Kulturberikarna var uppenbarligen inte välkomna på hotellet, men vägrade lämna, då ringer personal polis. Fortfarande vägrar kulturberikarachmed att lyssna. Dom tar då tag i honom för att föra honom ut, då börjar idioten streta emot, han läggs ned, han beläggs med handfängsel.

Har du gått någon kurs hos den där flumfarbrorn från danmark som predikar " lågaffektivt bemötande"...som att man skall sitta ned och titta bort och annat trams?

Någon annan förklaring kan jag inte se till hur man kan se det som hitills framgått som övervåld( en rubricering som fö inte ens existerar).
Citera
2020-08-11, 21:29
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FornarRuniR
Kulturberikarna var uppenbarligen inte välkomna på hotellet, men vägrade lämna, då ringer personal polis. Fortfarande vägrar kulturberikarachmed att lyssna. Dom tar då tag i honom för att föra honom ut, då börjar idioten streta emot, han läggs ned, han beläggs med handfängsel.

Har du gått någon kurs hos den där flumfarbrorn från danmark som predikar " lågaffektivt bemötande"...som att man skall sitta ned och titta bort och annat trams?

Någon annan förklaring kan jag inte se till hur man kan se det som hitills framgått som övervåld( en rubricering som fö inte ens existerar).

Jaja, du var ju där och vet....
Citera
2020-08-11, 22:16
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Jaja, du var ju där och vet....

Men det spelar ju ingen roll om man varken var där innan, eller vet?
Citat:
” Jag utgår från det jag kan se i klippet. Att diskutera vad som eventuellt hänt innan blir ointressant.”
Citera
2020-08-11, 22:22
Medlem
Citat:
Men det spelar ju ingen roll om man varken var där innan, eller vet?

Väntar vi med filmrecensionen tills i morgon?
Citera
2020-08-11, 22:23
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Väntar vi med filmrecensionen tills i morgon?
Ja det tänker jag.
Runt 04-05 om det går för dig?
Citera
2020-08-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ja det tänker jag.
Runt 04-05 om det går för dig?

Ser fram emot den till frukost,ha en trevlig natt.
Citera
2020-08-12, 04:22
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Ser fram emot den till frukost,ha en trevlig natt.

Ja, jag hoppar över den inledande presentationen av att dom skulle åka ut och käka och allting sådant.
småsyskonen hade haft vänner över på rummet.
och vad mer?, gäster på sitt hotellrum brukar man ju visst få ha..

Mohammed diskuterar nu med personalen i över en kvart, vilka nu ändrar sig och även beslutar sig att slänga ut Mohamed och hans vän
Om Mohamed och hans vän var dom enda vuxna i sällskapet så finns det nog inte så många alternativ, surt, men hotellet bestämmer vem som får vara där.

#Gripet
ena Polisen går direkt in och tar ett grepp, men det är uppenbart att M gör motsånd, på det sättet den andra polisen också går in, och nu blir det nedläggning.

Ropar till personalen att den skall hjälpa honom då det är han som ringt på polisen.
Rullas över på magen.

Nu blir M chockad över att han får ett knä på nacken,
han får också handfängsel på, "och nu pratar dom och försöker lösa situationen".

Detta är inget konstigt, han blir säkrad.
Knäet på nacken? om du säger det så.

Hela denna händelsen har min kompis lillebror sett,
Ja tråkigt, men var han med i receptionen så.

annat barn springer till hotellet från parkeringen, och denne och en till i bilen anmodas att visa händerna.denne 16-åring börjar gråta.
Uppenbarligen händer det en del grejjor, med tonåringar springande fram och åter, tråkigt han börjar gråta, men det är inte hela världen att visa händerna för polisen, hur fan skall det annars gå till?

"Två tankar:
Jag kommer få tvärmycket stryk

det fick han inte.
"jag hoppas jag inte får stryk framför mina syskon"
det fick du inte heller

Här kommer ett klipp där mohamed och polisen säger att om han hade varit som sin vän, så hade det inte hänt, men att mohamed står och filmar, M frågar "Får man inte filma?"
här är det avklippt, man har ingen aning om vad som händer, eller vad svaret blir.
Varför?

#Polisen tar mohamed till bilen, medans vännen ligger kvar inne i foaje´n.

"Mohamed berättar om hur hans vänner säger att det var tur Mohamed inte fick stryk, eller blev utkörd i skogen, Mohamed säger att detta blivit en vana (att Gripa Utrikesfödda helt utan anledning?)
Tunnt som fan.
han fick inte stryk.

Mohamed polisanmäler den 11:e, den 14:e är fallet nedlagt, "Utan att Mohamed eller hans vänner hörts, eller filmerna beskådats.
Jag antar dom har sett polisens egna Bodycams, och tagit ett beslut utifrån detta.
Mohameds filmer (det som inte är bortklippt) visar enligt mig inte något märkligt.
ALLS.

Mohamed kan gott posta mer av det som är bortklippt, man får filma om det inte råder fotoförbud, att Mohamed och hans vän blir avvisade också, är Oavsett eventuellt tjafsande självklart om dessa var dom enda vuxna, så fort Mohamed börjar kränga med kroppen (när första polisen tar i honom) så blir det "Våldsamt motstånd".
Fallet är nedlagt, och det är nog faktiskt tur för Mohamed, om han inte kan visa något filmmaterial som påvisar någonting annat än just det som styrker våldsamt motstånd.

Senast redigerad av scoremax 2020-08-12 kl. 04:34.
Citera
2020-08-12, 14:10
Medlem
StefanDavidssons avatar
Bara en efterbliven svartskalle kan släppa en så sönderklippt video och söka sympatier. Han säger ju för fan emot sig själv det första han gör.

- Vi skulle ut och fixa mat. Ungarna väntade på hotellet

...

- Ungarna hade shorts och t-shirt men vi skulle ju ut och äta så det var konstigt

(Lite fritt citerat)

Som sagt, efterbliven svartskalle bara. Nothing to see here!
Citera
2020-08-12, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Bara en efterbliven svartskalle kan släppa en så sönderklippt video och söka sympatier. Han säger ju för fan emot sig själv det första han gör.

- Vi skulle ut och fixa mat. Ungarna väntade på hotellet

...

- Ungarna hade shorts och t-shirt men vi skulle ju ut och äta så det var konstigt

(Lite fritt citerat)

Som sagt, efterbliven svartskalle bara. Nothing to see here!

Det råder ingen tvekan om att kulturberikarachmed ljuger.

Han hade helt enkelt tänkt köra en "smoothoperator" och klämma in halva släkten i två rum, den jävla parasiten, vilket hotellpersonalen inte gick med på av helt förståeliga skäl.

När kulturberikarachmed då blir högljudd och gapar som kulturberikare tydligen alltid gör i deras konversationer och dessutom börjar bli hotfull så ber personalen att han går, det vägrar han , då ringer han polis . När polis försöker föra bort honom så börjar han bråka.

Är kulturberikaren anmäld för våldsamt motstånd?

Om inte så är det lite underbetyg till polisen där, idioter som bråkar( räcker med om dom kränger lite med kroppen) ska man alltid anmäla för våldsamt motstånd, det borde vara något man lär sig på PHS, särskilt om det är en kulturberikare för anmäler dom dig och anklagar dig för att vara rasist, då ligger du jävligt illa till om det inte finns en anmälan.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in