Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-08-11, 12:16
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Startade FF och det kom upp en ruta där jag fick välja att starta i felsäkert läge eller återställa.
Valde återställa, då det i alla andra program innebär typ att återställa till senast fungerade config.

Men så kom en ruta upp där det stod att "nu har vi raderat alla dina add-on". Tack....de kanske ska vara lite tydligare med att de raderar allt manuellt uppsätt dessa addons kräver...

Finns det något sätt att få tillbaka dessa på än att försöka minnas vilka addons som gjorde vad, installera dessa, sedan försöka minnas vilka inställningar man hade, och ställa in dessa manuellt?

Kan tillägga att jag kopierat in allt i gamla profilen i den nya profilen som skapades, men inga addons kom upp.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-08-11 kl. 12:42.
Citera
2020-08-11, 14:14
Medlem
Du kanske ska googla på definitionen av att återställa. Skapade du en tråd för att du måste lägga max 4 minuter på att installera allt igen? 4 minuter alltså om man förutsätter att du bär ögonbindel, handbojor och styr datorn med armbågarna?
Citera
2020-08-11, 14:47
Medlem
brianmolkos avatar
Finns det ingen synk i FF ?
Citera
2020-08-11, 15:45
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko

Jodå det finns, men man behöver ett firefox konto för den funktionen (behövdes senast jag intallerade FF iaf)
Citera
2020-08-11, 16:52
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACatsABeautiful
Du kanske ska googla på definitionen av att återställa. Skapade du en tråd för att du måste lägga max 4 minuter på att installera allt igen? 4 minuter alltså om man förutsätter att du bär ögonbindel, handbojor och styr datorn med armbågarna?
Du spenderade just ett par minuter på att svara i en frågetråd utan att ha en aning om svaret. Alla har inte den tiden. Eller dokumentationen för den delen.

Sen är den gamla profilen som sagt lagd in i den nya som skapades, utan att några addons kom tillbaka, heller inte i listan.

Aka. Piss the fuck off om du inte har svar din jävla posthora. Laidback och PM kommer vänta på dina kvalitetsinlägg utan att du skräpar ner forumet med avföring.

Citat:
Det finns synk mot FF-molnet om man önskar det. Men har FF istället för Chrome just för att inte ha saker synkade till tredjepart.
Vet inte om det gäller add-ons dock. Man tycker ju de ska ligga i profilen lokalt, vilket de inte verkar gjort, alternativt verkar blivit raderade där ifrån också.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-08-11 kl. 16:54.
Citera
2020-08-11, 19:10
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Du spenderade just ett par minuter på att svara i en frågetråd utan att ha en aning om svaret. Alla har inte den tiden. Eller dokumentationen för den delen.

Sen är den gamla profilen som sagt lagd in i den nya som skapades, utan att några addons kom tillbaka, heller inte i listan.

Aka. Piss the fuck off om du inte har svar din jävla posthora. Laidback och PM kommer vänta på dina kvalitetsinlägg utan att du skräpar ner forumet med avföring.

Det finns synk mot FF-molnet om man önskar det. Men har FF istället för Chrome just för att inte ha saker synkade till tredjepart.
Vet inte om det gäller add-ons dock. Man tycker ju de ska ligga i profilen lokalt, vilket de inte verkar gjort, alternativt verkar blivit raderade där ifrån också.

OK, ibland kan ju add-ons bli avaktiverade pga för gamla eller de innehåller något dåligt
Men kanske inte så
Citera
2020-08-11, 19:16
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
OK, ibland kan ju add-ons bli avaktiverade pga för gamla eller de innehåller något dåligt
Men kanske inte så
Citat:
Men kanske inte så
Ja, de har försvunnit från addon-listan också där de kan avaktiveras och aktiveras - vilket man tycker borde vara det rimliga beteendet från firefox vid en felstart. Men nej, de raderade allt - verkar det som.

Gräver vidare medan tråden fortgår.
Citera
2020-08-11, 19:18
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ja, de har försvunnit från addon-listan också där de kan avaktiveras och aktiveras - vilket man tycker borde vara det rimliga beteendet från firefox vid en felstart. Men nej, de raderade allt - verkar det som.

Gräver vidare medan tråden fortgår.

Hade du många ?
Citera
2020-08-11, 19:29
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Hade du många ?
Vet inte. 15+ i alla fall. Men hade de inte dokumenterade mer än i själva Firefox.
Några är ju lätta att ersätta, de man märker av direkt, som ublock.

Resterande kommer vara sånt som stör senare, de flesta som bara agerar i bakgrunden utan någon ikon.
Kan säga att jag är glad att jag flyttat bort mina ethereum från MetaMask.
Citera
2020-08-11, 19:42
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Spellcheck har också försvunnit märker jag nu.
Citera
2020-08-12, 06:16
Medlem
Hur lyckas man ens installera 15st addons? Du kan omöjligt motivera att ha så många.
Citera
2020-08-14, 04:07
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Startade FF och det kom upp en ruta där jag fick välja att starta i felsäkert läge eller återställa.
Valde återställa, då det i alla andra program innebär typ att återställa till senast fungerade config.

Men så kom en ruta upp där det stod att "nu har vi raderat alla dina add-on". Tack....de kanske ska vara lite tydligare med att de raderar allt manuellt uppsätt dessa addons kräver...

Finns det något sätt att få tillbaka dessa på än att försöka minnas vilka addons som gjorde vad, installera dessa, sedan försöka minnas vilka inställningar man hade, och ställa in dessa manuellt?

Kan tillägga att jag kopierat in allt i gamla profilen i den nya profilen som skapades, men inga addons kom upp.
Detta hände mig också men som tur var hade jag en backup profil som jag kopiera tillbaka, dvs jag tog bort den nya profil mappen som skapades och la in min backup och allt var som frid och fröjd igen.

Pröva de se om de hjälper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in