2020-08-11, 16:00
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Så lenge du fortsatt har AE som den kriminelle og TH som offer, er den ikke særlig logisk.

Har du imidlertid byttet AE med TH og resten av familien fortsatt som medspillere, snakker vi Slettsnok-teori.
Du vet ikke hva teorien min går ut på
Har du endret på Slettesnok teorien eller er den like usannsynlig som før?
Citera
2020-08-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hva mener du?

Hva med alibiet til TH, han var beviselig på Futurum 9.15. Eller er teorien din at andre er GM?
Citera
2020-08-11, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Mener ikke dere i TT at de overvåket huset? Da burde de visst TH sine rutiner. De valgte et tidspunkt med masse aktivitet. Hvor TH fikk alibi. Ordentlig uflaks. Nesten ikke til å tro.
I hvilken grad ekteparet ble overvåket vet jeg ikke, men i en viss grad må de ha blitt det.
Likevel så var det umulig å forutse AEHs mobilaktivitet den morgenen.
Det er denne aktiviteten som gjorde at det gikk galt, hvis GM hadde et hevnmotiv. Det var viktig at AEH ikke fikk muligheten til å varsle - enten fordi hun kjente GM eller fordi GM trengte tid på åstedet og flukten. GM kunne ikke angripe før AEH hadde lagt fra seg mobilen (evt kunne ikke GM vente lenger - AEH ble angrepet mens hun hadde mobilen i hånden, og slik kan mobilens raske bevegelser også forklares.

Hvis ikke det fantes et hevnmotiv, så var det ikke en del av planen at TH ikke skulle få alibi. Hvorvidt TH hadde alibi ville kanskje i såfall være uvesentlig og tilfeldig.
Enten en kidnapping som gikk galt, slik at AEH ble drept - eller at drapet faktisk var en del av planen, fordi kidnapperne ikke hadde ressurser til å holde offeret levende (kidnapping utført av amatører).

En viss risiko må GM ta. AEH er borte og TH har alibi.

AEH kunne hatt en avtale på kveldstid, f.eks. barnevakt, hyttetur, what ever.

Mulig telefonene var overvåket, men det vet vi ikke.
Citera
2020-08-11, 16:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Du vet ikke hva teorien min går ut på
Har du endret på Slettesnok teorien eller er den like usannsynlig som før?
Hehe, det eneste du ikke får til å stemme er sms 0910 og TH’s motstrid om denne. Svaret vet bare de som deltok, men de har trolig oppnådd det de ville med den, å villede, skape usikkerhet.

Slettsnok-teorien står seg: Familien hjalp TH «to get away with a murder of their Zero», men de greide det bare nesten.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-11 kl. 16:17.
Citera
2020-08-11, 16:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Hva med alibiet til TH, han var beviselig på Futurum 9.15. Eller er teorien din at andre er GM?
Han ble fanget opp på video ved Futurum
Retten mente han hadde alibi
Dette er tatt hensyn til i teori
Citera
2020-08-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Jeg har lest gjennom alle dine innlegg her på forumet, og det virker som du dessverre ikke er informert godt nok til å være så konsekvent i din kritikk av teoriene i retning av ektemannen.

Greit nok at du tror det er amatør- kriminelle i retning av sønnens bekjentskapskrets, men da kunne du kanskje argumentert bedre for DIN teori og ikke brukt unødig plass på å bare kritisere andres?

Jeg har nok lest det meste, men jeg har ikke bokmerket, og kan sikkert glemme en del.

Jeg har ikke en teori jeg er overbevist om, men det du nevner er den det i mine øyne er mest sannsynlig.

Det er en ting jeg ikke har klart nok for meg, og heller ikke får klart nok for meg, som kanskje noen kan avklare, som er god på avisartikler. Disse slettede anropene.

Jeg ser det er relativt nye artikler om at TH ikke vedkjente seg disse. Jeg mener bestemt å huske at når opplysningene om de slettede anrop ble offentlig, ble det også sagt at TH vedkjente seg disse.

Lurer på om noen husker dette bedre enn meg, og kan si noe om at han vedkjenteseg anropene, men benektet sletting?
Citera
2020-08-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg har nok lest det meste, men jeg har ikke bokmerket, og kan sikkert glemme en del.

Jeg har ikke en teori jeg er overbevist om, men det du nevner er den det i mine øyne er mest sannsynlig.

Det er en ting jeg ikke har klart nok for meg, og heller ikke får klart nok for meg, som kanskje noen kan avklare, som er god på avisartikler. Disse slettede anropene.

Jeg ser det er relativt nye artikler om at TH ikke vedkjente seg disse. Jeg mener bestemt å huske at når opplysningene om de slettede anrop ble offentlig, ble det også sagt at TH vedkjente seg disse.

Lurer på om noen husker dette bedre enn meg, og kan si noe om at han vedkjenteseg anropene, men benektet sletting?
Her kom z-z-z- meg i forkjøpet og svarte deg grundig med de fleste artiklene om det temaet. Det virker som om du vet svaret allikevel?
Citera
2020-08-11, 16:19
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hehe, det eneste du ikke får til å stemme er sms 0910 og TH’s motstrid om denne. Svaret vet bare de som deltok, men de har trolig oppnådd det de ville med den, å villede, skape usikkerhet.

Slettsnok-teorien står seg: Familien hjalp TH «to get away with a murder of their Zero», men de greide det bare nesten.
Den SMS'en er akkurat hva du ikke får til å stemme med teorien din, samt TH's forklaring.
Den må forklares
Citera
2020-08-11, 16:20
Medlem
Citat:
Jeg har ikke endret på teorien
Løsningen basert på alle brikker
Løsningen er logisk og enkel

Vet du hvem som har kontroll på overvåkningskameraet på Futurum-bygget? Er det TH og hans firma eller noen andre?
Citera
2020-08-11, 16:28
Medlem
(11.08.2020) Dommeren i Nedre Romerike tingrett ønsker å snakke med aktørene i saken før retten avgjør om Tom Hagen får lov til å flytte hjem eller ikke.
Rettsmøtet er etter det NRK får opplyst planlagt torsdag morgen, men ikke endelig berammet.

https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-dommeren-vil-ha-mote-om-hagens-hus-1.15118893
Citera
2020-08-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Men AE sa til økonomiansvarlig at hun skulle på hytten på tlf. Noen min senere sender hun sms at den er avlyst eller utsatt. TH skulle på møte. Hvorfor skiftet hun til avlyst. Var det ikke sannsynlig at TH sa det før han gikk at han måtte på møte? Hvorfor skulle hun ellers skifte utsagn. Går ut fra at det ikke var hun som bestemte møte for TH. Hvorfof skulle han i det hele tatt ringe hjem. De var jo ferdig avtalt.

Det er jo fint mulig at en mormor får en SMS av datteren sin om forespørsel om å sitte barnevakt.

- Og deretter skriver beskjed tilbake om at dette går fint, med forklaring om å utsette hytteturen sin.

Dette er jo et helt naturlig scenario som skjer ofte. Bestemødre prioriterer pass av barnebarn, når de selv har mulighet til å være fleksible om sine egne planer.
Citera
2020-08-11, 16:39
Medlem
Sms 9.10 og telefonsamtale 9.14 (og innholdet i disse) kan ha vært utført kun for at mottakerne ikke skulle bli bekymret for AE og komme til huset mens GM var i huset. GM trengte tid i huset til å plante spor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in