2020-08-11, 13:23
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Enligt dem själva var de hos T pappa på trestads center en stund, på dagen.. om jag inte missminner mig ca 30 minuter..

👍

nä deras historia känns skitskum.
Sen att de nämner just att, de åkt hela vägen utan att stanna !
varför nämner man det ?

Har inte polisen spårat deras mobiler borde det väl räknas som tjänstefel
Citera
2020-08-11, 13:43
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Du vet väl inte vad han tänker? han skriver "ni kommer aldrig lösa mordet"...dvs hitta henne ! är du tankeläsare/tolkare/? man får ju utgå att han kan viss svenska? han har ju trots allt gymnasiet!!

Som sagt, han har själv förklarat vad han menade med det han skrev. Hans förklaring var att mordet inte är löst bara för att man fängslat en gärningsman... Inget jag har "tankeläst", det är hans egna ord. Du däremot verkar ju veta att han menar "hitta henne"... Har du läst hans tankar?
Citera
2020-08-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
👍

nä deras historia känns skitskum.
Sen att de nämner just att, de åkt hela vägen utan att stanna !
varför nämner man det ?

Har inte polisen spårat deras mobiler borde det väl räknas som tjänstefel
Tycker oxå det är skumt både pappans och kusinernas berättelse..
blir inte förvånad om kusinerna även provkört någon bil på trestads center.. hämtat upp saker T gett dem sen dumpat. är lite för mkt tider som inte går ihop denna dagen, lika skum är lördagen 16/11
även om den 18/11 är skummast..
Citera
2020-08-11, 15:46
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
PRECIS. Sefin = Mr Carwash, Kadri = Däcklagret sen har vi Azad också? Vad han heter som har ngt bilgarage mittemot deras lgh heter?
Frun säger på sid 730: Gråter, ”Jag vet inte när han tog min bil, jag svär” syftar här på T uppfattade jag det som.
Sid 735 säger frun ”vet inte om Saed använt min bil d 16/11 lördag...

Azad = billackeringen.
Grannen mittemot.. kan det vara Hayder?
Citera
2020-08-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Tycker oxå det är skumt både pappans och kusinernas berättelse..
blir inte förvånad om kusinerna även provkört någon bil på trestads center.. hämtat upp saker T gett dem sen dumpat. är lite för mkt tider som inte går ihop denna dagen, lika skum är lördagen 16/11
även om den 18/11 är skummast..

Det sprutar konstigheter och lögner.

När kusinerna åker till Uddevalla är kl 14.00 och är då rimligtvis framme strax efter 15.
Dom är hos T:s pappa ca 30min. Då är klockan kanske 15.40 sen åker dom och hämtar T.
Då är klockan framåt 16. T har då slutat sitt jobb. Ändå pratas det om i förhören med kusinerna att T ljög, han sa att han va på jobb men var i själva verket hemma.. öh ja? Klockan va 16.39 när dom hämtade honom enligt T:s platstjänster.
Alltså så hade han slutat jobbet, men kusinerna vill ha det till att T ljög. Varför??

Konstigt nog så går inte resan till Torp förrän 16.39 enligt platstjänster.
Vilket ger kusinerna ett glapp på ca halvtimmen som dom inte förklarat.
Kan dom ha vart in till T iallafall?

När kusinerna är påväg till Uddevalla säger ena kusinen:
- JAG ringer T. Även hans pappa ringer T.
Den andra kusinen säger:
JAG ringer T.
Hmmm... Så vem ringer T? Är det så svårt att komma ihåg??
Och dom visste inget om W då, det berättade T:s pappa när dom kommer fram. Varför denna hysteri att t.o.m pappan till ena kusinen ska ha ringt.

Dom säger att dom inte visste något om att W försvunnit förrän dom kom till Uddevalla och T:s pappa berättade detta.
Så ingen av kusinerna har sett att T delade W:s systers efterlysning på Facebook????

Pappan säger att T och kusinerna va hemma hos honom när han kommer hem från arbetet. Han säger själv att han är hemma vid 16.30 på dagarna...
Det går ju inte för enligt platstjänster är åker T och kusinerna till Torp 16.39

Det märkliga här blir att enligt T och kusinerna så skulle dom enbart äta på donken som ligger i Torp, enligtT:s mobils platstjänster så åker dom till Torp 16.39 och åker hem till T:s pappa 17.25
Totalt OMÖJLIGT!!!
T och kusinerna va på donken i Torp 18.00 enligt övervakning. Enligt personalen diffar filmen endast på 2 min.
Men mobilen åkte kanske med någon annan tidigare från Torp?
Då har man ganska många fina minuter som inte förklarats.
(Detta skrev jag för flera dagar sen i denna tråd, skönt att fler tar upp det, för det ÄR konstigt)

Kl 19.23 är T hemma igen.
Kusinerna åker hem till Alingsås påstår dom.
Kl 22.46 ringer ena kusinen till W på Messenger (Facebook)

Det att kusinen ringer W den 18/11 är en historia för sig också.
Han påstår till polisen att han ringde upp W när hon bad honom den 12/11 men det gjorde han inte.
Han ringde den 18/11.
Varför ljuga om detta?
(S. 655 Fup, polisen knäpper kort på kusinens Messenger 23/11 där det tydligt står att han ringde W i MÅNDAGS.)
Konstigt nog verkar polisen missa detta då inga följdfrågor kommer varför han inte berättar att han ringde W den 18/11

Samma kusin får frågan om W och han haft kontakt innan 31/10 (chatten börjar då)
Det tror kusinen att dom haft men att hans konto blev kapat och han raderade då alla konversationer, och den andra kusinen hjälpte honom att skaffa ett nytt fb konto.
Totalt skitsnack.
På hans Facebook står: gick med i mars 2012.
Citera
2020-08-11, 16:01
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Förbrukning under tid säger inget om vad T sysslar med, bara att kaminen är igång. Sover, städar, gått ut eller vad som helst, är kaminen igång så drar den sina ca 2 kW.

Helt riktigt. Det är enbart spekulationer.
Elförbrukningen kan ju ligga på max samtidigt som lägenheten står tom och lägenhetsinnehavaren befinner sig på andra sidan jordklotet.
Citera
2020-08-11, 16:03
Medlem
K.Blomkvists avatar
Wilmas mördare kommer att överklaga domen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/wilmas-mordare-kommer-att-overklaga-domen

"Wilmas ex-pojkvän som dömdes till livstids fängelse för mord och brott mot griftefriden kommer att överklaga domen. – Vi har tagit det beslutet och överklagan kommer snart att skickas in, säger Peter Olsson, en av försvaradvokaterna."
Citera
2020-08-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/wilmas-mordare-kommer-att-overklaga-domen

"Wilmas ex-pojkvän som dömdes till livstids fängelse för mord och brott mot griftefriden kommer att överklaga domen. – Vi har tagit det beslutet och överklagan kommer snart att skickas in, säger Peter Olsson, en av försvaradvokaterna."
Då blir det ny huvudförhandling i Hovrätten för Västra Sverige då.
Förhandlingen i hovrätten lär bli i september.
Citera
2020-08-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

Inte speciellt orolig att den ändras.
Citera
2020-08-11, 16:19
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Bra jobbat
Finns det vittnes uppgifter från 18/11 kl 16.39 ?
Borde inte vara helt enkelt att vara osynlig vid den tiden och kanske lasta in div påsar m.m i bilen, dessutom så är ju W efterlyst vid denna tidpunkt.

T mördade W i lgh det är klart men hur kan t ta in folk i lgh efter detta om det inte var för att få hjälp

Ja jast det T var ju hemma med jobb bilen 5 ggr under dagen 18/11 undra om kusinerna var i lgh då eller när kom de ?

Det enda vi vet är att Tishkos mobiltelefon börjar röra sig ut mot Torp 16:39.
Vem som har den i sin ägo då har vi ingen aning om, fritt fram att spekulera.
Citera
2020-08-11, 16:28
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Då blir det ny huvudförhandling i Hovrätten för Västra Sverige då.
Förhandlingen i hovrätten lär bli i september.

Japp, så blir det.
MEN! Jag hoppas verkligen att de Svenska myndigheterna (Polis, Förundersökningen och andra) kollar vad som detektiven allmänheten (FlashBack) skriver här inne de sista dagarna.
Kusinerna, elförbrukningen (El-en har varit upp här för länge sedan), tidsspannet med GPS och annat, Ljungskile resan, Alingsås resan, Donken, bilarna som har varit igång, den vita tvättkorgen, stegen i trappan, osv. osv.

Jag hoppas verkligen att Vi kan nita det där svinet som slaktade Wilma (ingen nämnd och ingen glömd)

Så att alla kan få lite lugn och ro. Speciellt Wilmas anhöriga som gå igenom ett mindre H-E just nu!!
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-08-11 kl. 16:35. Anledning: Missade en del ord, jag var nog något affekterad, tror jag.
Citera
2020-08-11, 16:34
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Det sprutar konstigheter och lögner.

När kusinerna åker till Uddevalla är kl 14.00 och är då rimligtvis framme strax efter 15.
Dom är hos T:s pappa ca 30min. Då är klockan kanske 15.40 sen åker dom och hämtar T.
Då är klockan framåt 16. T har då slutat sitt jobb. Ändå pratas det om i förhören med kusinerna att T ljög, han sa att han va på jobb men var i själva verket hemma.. öh ja? Klockan va 16.39 när dom hämtade honom enligt T:s platstjänster.
Alltså så hade han slutat jobbet, men kusinerna vill ha det till att T ljög. Varför??

Konstigt nog så går inte resan till Torp förrän 16.39 enligt platstjänster.
Vilket ger kusinerna ett glapp på ca halvtimmen som dom inte förklarat.
Kan dom ha vart in till T iallafall?

När kusinerna är påväg till Uddevalla säger ena kusinen:
- JAG ringer T. Även hans pappa ringer T.
Den andra kusinen säger:
JAG ringer T.
Hmmm... Så vem ringer T? Är det så svårt att komma ihåg??
Och dom visste inget om W då, det berättade T:s pappa när dom kommer fram. Varför denna hysteri att t.o.m pappan till ena kusinen ska ha ringt.

Dom säger att dom inte visste något om att W försvunnit förrän dom kom till Uddevalla och T:s pappa berättade detta.
Så ingen av kusinerna har sett att T delade W:s systers efterlysning på Facebook????

Pappan säger att T och kusinerna va hemma hos honom när han kommer hem från arbetet. Han säger själv att han är hemma vid 16.30 på dagarna...
Det går ju inte för enligt platstjänster är åker T och kusinerna till Torp 16.39

Det märkliga här blir att enligt T och kusinerna så skulle dom enbart äta på donken som ligger i Torp, enligtT:s mobils platstjänster så åker dom till Torp 16.39 och åker hem till T:s pappa 17.25
Totalt OMÖJLIGT!!!
T och kusinerna va på donken i Torp 18.00 enligt övervakning. Enligt personalen diffar filmen endast på 2 min.
Men mobilen åkte kanske med någon annan tidigare från Torp?
Då har man ganska många fina minuter som inte förklarats.
(Detta skrev jag för flera dagar sen i denna tråd, skönt att fler tar upp det, för det ÄR konstigt)

Kl 19.23 är T hemma igen.
Kusinerna åker hem till Alingsås påstår dom.
Kl 22.46 ringer ena kusinen till W på Messenger (Facebook)

Det att kusinen ringer W den 18/11 är en historia för sig också.
Han påstår till polisen att han ringde upp W när hon bad honom den 12/11 men det gjorde han inte.
Han ringde den 18/11.
Varför ljuga om detta?
(S. 655 Fup, polisen knäpper kort på kusinens Messenger 23/11 där det tydligt står att han ringde W i MÅNDAGS.)
Konstigt nog verkar polisen missa detta då inga följdfrågor kommer varför han inte berättar att han ringde W den 18/11

Samma kusin får frågan om W och han haft kontakt innan 31/10 (chatten börjar då)
Det tror kusinen att dom haft men att hans konto blev kapat och han raderade då alla konversationer, och den andra kusinen hjälpte honom att skaffa ett nytt fb konto.
Totalt skitsnack.
På hans Facebook står: gick med i mars 2012.

Visst finns det tid att både lasta i en kropp i bilen och besöka Tishkos lägenhet på måndagseftermiddagen.

Alla (Tishko, båda kusinerna, styvmamman och pappan) hävdar att Tishko och båda kusinerna befann sig hemma hos pappan när pappan kom hem.
Och ingenting pekar på att han skulle ha kommit hem sent där här dagen.
Så nä, det är helknasigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in