2020-08-10, 23:16
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
är han född i sverige?
pratar ju som en svenne

Nope.
Ja, språket behärskar han bra.
Citera
2020-08-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ!!!!!!!!! Sluta skapa onödiga trådsanningar!

T skrev "ni kommer aldrig LÖSA mordet på W"
Hans förklaring till detta var vid senare tillfälle att mordet inte är löst bara för att man fängslat en gärningsman.
Han har inte yttrat någonting om huruvida hon kommer bli hittad eller ej. Möjligt att det var det han menade, men det var INTE det ha skrev.

Du vet väl inte vad han tänker? han skriver "ni kommer aldrig lösa mordet"...dvs hitta henne ! är du tankeläsare/tolkare/? man får ju utgå att han kan viss svenska? han har ju trots allt gymnasiet!!
Citera
2020-08-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Som sagt, inte helt enkelt att läsa av diagrammet.

Det ser ju ut som han sover som en gris under fredagen iaf. (12 tim med låg förbrukning)
Man kanske blir trött av att mörda och stycka folk?

Lördag och söndag hög förbrukning mest hela tiden med ett par korta dippar under söndag.
(08:30-10:00 och 19:30-20:30)
Här går han nog på högvarv.
Förmodligen så är han nog vaken från 18:00 på fredag fram till på söndag förmiddag.
Första dippen där (08:30) så slocknar han nog en stund. ("Stackarn")
Andra dippen 19:30 mer svårtolkad.. dippen är dock väldigt kortvarig så det kan ju räcka att han stänger av värmekaminen en stund.

På måndag är det sammanlagt tre dippar. 03:30-05:00, 07:30-14:00, 17:00-20:00
Mellan 07:30-14:00 vet vi ju att han jobbar, men dom andra två dipparna, vad händer där?
Han kan ju ha slocknat framför tv;n på söndagskvällen, sen vaknat upp vid tretiden på natten och då stängt av tv;n och värmekaminen och gått och lagt sig. Han behövde nog lite sömn.

Det är ju ganska strongt av honom att gå och jobba den här måndagen efter allt han har varit med om, jag hade nog sjukskrivit mig.
Å andra sidan kanske han inte kunde det, han var ju i skriande behov av en bil så att han kunde göra sig av med W kropp.

Sista dippen på måndagen 17:00-20:00 så borde han väl sova, jag hade definitivt gjort det.
Men det vet vi att han inte gjorde!
Han satt ju ute vid Torp och käkade hamburgare samtidigt som hans mobiltelefon befann sig i pappa Saeds bostad.

Om han nu gjorde sig av med kroppen under förmiddagen varför då hålla på med dribblandet på eftermiddagen?

Mnja, jag tror nog mer på att det är under eftermiddagen som det händer grejer..

Bra att fylla i:
T:s mobil följde först med ut på torp, sen åkte den på något konstigt vis hem till T:s pappa en bra stund innan dom käkade på donken som ligger på torp.

Alltså:
Mobilen följer med till Torp - mobilen åker till T:s pappa fast T och kusinerna är kvar på torp ca en timme - sen åker dom till T:s pappa...

Ett glapp dom inte har förklarat...
Citera
2020-08-11, 00:17
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Bra att fylla i:
T:s mobil följde först med ut på torp, sen åkte den på något konstigt vis hem till T:s pappa en bra stund innan dom käkade på donken som ligger på torp.

Alltså:
Mobilen följer med till Torp - mobilen åker till T:s pappa fast T och kusinerna är kvar på torp ca en timme - sen åker dom till T:s pappa...

Ett glapp dom inte har förklarat...

Ja, måndagen är en märklig dag.
Utgår man från att allt i FUP;en stämmer, så kan vi med 100% säkerhet slå fast att Tishko INTE har mobiltelefon just när han käkar hamburhare på McDonalds.
Och just där och då borde han väl velat ha haft den!
Citera
2020-08-11, 01:59
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Visst är det nåt lurt när nån kan slå fast att en bil står i garaget samtidigt som man inte har varit där på hela dagen.
Jag tolkar dock hennes svar som att hon vet när Wilma transporterades bort från lägenheten och det var inte på lördagen. Därmed är Kugan iskall på lördag.

Saed är inte alldeles enkel att kartlägga..

Det här med Wilmas blod i kugan, var det bara på solskyddet som man kunde konstatera att det kom ifrån henne?
Har fått för mig att det var några tveksamheter kring det blodet som hittades i bagaget, eller har jag fått allt om bakfoten?
Jag har för mig att blodet var på solskyddet, passagerarsidan endast. Sen var d ngn här som talade om en kvist ljung i bagaget, dom hade en ljungkruka f IKEA Calluna Vulgaris heter den, stod på köksbordet. Sedan undrar jag varför inga förhör finns med kompisen som har ett garage mittemot deras lgh? Lörd skulle han ha varit där innan gästerna kom, frun ringde efter honom 16.30. Då gästerna var på väg. Sedan var det han som har Mr Carwash o Däcklagret dit han brukar åka o dricka kaffe o snacka på lördagar- hittar inga förhör m dessa. Minns ej nu vad dom heter. Återkommer m det imorgon!
Citera
2020-08-11, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Jag har för mig att blodet var på solskyddet, passagerarsidan endast. Sen var d ngn här som talade om en kvist ljung i bagaget, dom hade en ljungkruka f IKEA Calluna Vulgaris heter den, stod på köksbordet. Sedan undrar jag varför inga förhör finns med kompisen som har ett garage mittemot deras lgh? Lörd skulle han ha varit där innan gästerna kom, frun ringde efter honom 16.30. Då gästerna var på väg. Sedan var det han som har Mr Carwash o Däcklagret dit han brukar åka o dricka kaffe o snacka på lördagar- hittar inga förhör m dessa. Minns ej nu vad dom heter. Återkommer m det imorgon!
Har funderat jag med varför inga förhör med Pappan´s kompisar och varför inga förhör med pappans kollegor? Har han ett så tätt "alibi" det borde verkligen kollas upp! Kvitto på fjädrarna han bytte eller stötdämpare vilket det nu va..båda det ena och det andra nämns i FUP.. sen tillbringar han första lediga helgen efter att fru och son kommit hem efter en lång resa med sina kompisar ist för att äta frukost med dem, äter han ägg och tomat med polarna .. Han som anser sig vara bra för familjen, är narcissism ett släkt drag? han kommer hem först efter att gästerna anlänt enligt styvmor vad kan vara viktigare än att vara ren och fin och på plats när gästerna anländer.. denna fantastiske familjefadern verkar umgås med allt annat än sin familj iaf.
Citera
2020-08-11, 09:39
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Har funderat jag med varför inga förhör med Pappan´s kompisar och varför inga förhör med pappans kollegor? Har han ett så tätt "alibi" det borde verkligen kollas upp! Kvitto på fjädrarna han bytte eller stötdämpare vilket det nu va..båda det ena och det andra nämns i FUP.. sen tillbringar han första lediga helgen efter att fru och son kommit hem efter en lång resa med sina kompisar ist för att äta frukost med dem, äter han ägg och tomat med polarna .. Han som anser sig vara bra för familjen, är narcissism ett släkt drag? han kommer hem först efter att gästerna anlänt enligt styvmor vad kan vara viktigare än att vara ren och fin och på plats när gästerna anländer.. denna fantastiske familjefadern verkar umgås med allt annat än sin familj iaf.
PRECIS. Sefin = Mr Carwash, Kadri = Däcklagret sen har vi Azad också? Vad han heter som har ngt bilgarage mittemot deras lgh heter?
Frun säger på sid 730: Gråter, ”Jag vet inte när han tog min bil, jag svär” syftar här på T uppfattade jag det som.
Sid 735 säger frun ”vet inte om Saed använt min bil d 16/11 lördag...
Citera
2020-08-11, 09:48
Medlem
Citat:
Som sagt, inte helt enkelt att läsa av diagrammet.

Det ser ju ut som han sover som en gris under fredagen iaf. (12 tim med låg förbrukning)
Man kanske blir trött av att mörda och stycka folk?

Lördag och söndag hög förbrukning mest hela tiden med ett par korta dippar under söndag.
(08:30-10:00 och 19:30-20:30)
Här går han nog på högvarv.
Förmodligen så är han nog vaken från 18:00 på fredag fram till på söndag förmiddag.
Första dippen där (08:30) så slocknar han nog en stund. ("Stackarn")
Andra dippen 19:30 mer svårtolkad.. dippen är dock väldigt kortvarig så det kan ju räcka att han stänger av värmekaminen en stund.

På måndag är det sammanlagt tre dippar. 03:30-05:00, 07:30-14:00, 17:00-20:00
Mellan 07:30-14:00 vet vi ju att han jobbar, men dom andra två dipparna, vad händer där?
Han kan ju ha slocknat framför tv;n på söndagskvällen, sen vaknat upp vid tretiden på natten och då stängt av tv;n och värmekaminen och gått och lagt sig. Han behövde nog lite sömn.

Det är ju ganska strongt av honom att gå och jobba den här måndagen efter allt han har varit med om, jag hade nog sjukskrivit mig.
Å andra sidan kanske han inte kunde det, han var ju i skriande behov av en bil så att han kunde göra sig av med W kropp.

Sista dippen på måndagen 17:00-20:00 så borde han väl sova, jag hade definitivt gjort det.
Men det vet vi att han inte gjorde!
Han satt ju ute vid Torp och käkade hamburgare samtidigt som hans mobiltelefon befann sig i pappa Saeds bostad.

Om han nu gjorde sig av med kroppen under förmiddagen varför då hålla på med dribblandet på eftermiddagen?

Mnja, jag tror nog mer på att det är under eftermiddagen som det händer grejer..

Förbrukning under tid säger inget om vad T sysslar med, bara att kaminen är igång. Sover, städar, gått ut eller vad som helst, är kaminen igång så drar den sina ca 2 kW.
Citera
2020-08-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Förbrukning under tid säger inget om vad T sysslar med, bara att kaminen är igång. Sover, städar, gått ut eller vad som helst, är kaminen igång så drar den sina ca 2 kW.
Det är synd att vi inte ser hela råmaterialet. Då hade man kunnat se hur vanorna såg ut. Jag kan tänka mig att man inte hade kaminen igång nattetid - det hade nog blivit för varmt med täcke också, när man ligger och sover. Men som sagt, det finns i sidomaterialet.
Citera
2020-08-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lariko
Och varför inte? Livstidsdömda flyttas mellan klass 1 anstalterna. Till en början blir det Kumla och riksmottagningen.

Klass 1: Kumla, Hall, Saltvik, Hällby, Norrtälje, Tidaholm, Salberga.

Men lär väl hamna så småningom på RO 2 avdelningen på Tidaholm där kan han sitta med Anders Eklund som är lika störd som tishko!!

.

det jag menade att han inte kommer sitta på hall nu i början senare kanske, kumla blir det nog först.
Citera
2020-08-11, 12:35
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Fan, kan inte släppa det här..
Alltså, måndag 18 nov kl 16:39 så åker Tishko tillsammans med sina kusiner ifrån Tishkos lägenhet inne i Uddevalla.

17:06 så kommer dom fram till Torps köpcentrum. (McDonalds)
17:25 så åker dom därifrån.

17:48 kommer dom fram till Tishkos pappas hus i norra delen av Uddevalla.
19:13 åker dom därifrån.

19:23 är man tillbaks hemma vid Tishkos lägenhet igen.

Allt enligt Platstjänster sid 161-162 i FUP;en.

Men mellan 18:00 och 18:24 befinner sig bevisligen Tishko och hans kusiner på McDonalds. (fångas på övervakningsfilm)
Sid 52-55 i FUP;en.

Så vad händer här? Och varför?

Ännu märkligare blir det när man läser på nedre delen på sidan 672 i FUP;en.
(Förhör med Tishkos pappa Saed)
Han jobbar vid trestad center och slutar för dagen kl 16:00.
Därifrån och hem till Uddevalla bör det inte ta mer än ca 30 minuter.
I förhöret hävdar Saed att Tishko och hans kusiner befinner sig hemma hos honom när han anländer.
Det är omöjligt!
Tishko och hans kusiner har ju inte ens påbörjat resan ut mot Torp då. (enligt Platstjänster, det görs ju först vid 16:39)

Fan, rent tidsmässigt så kan det ju faktiskt vara som så att pappan i direkt anslutning till jobbet åker och plockar upp Tishkos mobiltelefon i t.ex en buske utanför lägenheten och sen åker han en runda ut till Torp innan han beger sig hemåt.
Då skulle ju Tishko tillsammans med sina kusiner ha spenderat flera timmar åt att dumpa/bränna/gräva ner Wilma på nåt lämpligt ställe innan dom tar vägen förbi McDonalds för en bukfylla innan dom åker hem till farsan och hämtar upp Tishkos telefon någon gång vid 19:00.

Har polisen rätt att kolla kusinernas telefoner och se var dom har befunnit sig?
Det hade varit klockrent!
Brott mot griftefriden borde väl vara ett tillräckligt starkt skäl, eller?

Det hade ju varit så skönt för dom anhöriga om Wilmas kropp kunde hittas.

Det börjar bli sent och kanske lite rörigt och osammanhängande nu..
Men jag tänkte som så, vill man verkligen köra runt med ett lik i bagaget och "skita ner" sin egen bil?
Tillåt mig tvivla.
Därför tror jag inte att det var Audin med det trasiga avgasröret Tishko och grabbarna körde runt med.
OM det nu var något fel på avgasröret så hade den ju dragit till sig alldeles för mkt uppmärksamhet.
Istället tror jag att man bytte bil vid trestads center.
Och bilen man fick istället var den Audi;n som Saed åkte runt med i Uddevalla under söndagseftermiddagen. (Saed;s kompis Azad;s bil.)
Sidan 692 i FUP;en.

Så..
På måndag morgon när Saed åker till jobbet så kör han INTE Ford utan Audi.
Vid lunchtid dyker kusinerna upp i sin Audi med det trasigt avgasröret.
Dom lämnar den där vid trestads center och hoppar sen in i Azad;s Audi och åker till Uddevalla och hämtar upp Tishko (och Wilma), sen bär det av ut till skogen.

Efter jobbet tar Saed Audin med det trasiga avgasröret (vem vet, det kanske t.o.m är fixat nu?) och åker via Tishkos lägenhet och plockar upp telefonen ur nån buske och åker sen en lite runda innan han beger sig hem.
Vid 19:00 sammanstrålar gänget hos farsan och ännu ett bilbyte sker.
Kusinerna får tillbaks sin bil och åker tillbaks till Alingsås efter att ha släppt av Tishko vid sin lägenhet.
Och Saed tar den andra Audin (nu med lite likdoft i bagaget) och åker till sin gode vän Azad och klappar om honom och säger: -Due fin bil har.
Azad svarar: -Due köpa den? Due extra fint pris få kompies.
Saed skakar på huvudet. Inte vill han ha en bil med likdoft i. Men det säger han inte.

Blir lite osäker nu om båda Alingsåskillarna var kusiner med Tishko eller om det bara var en av dom?
Och orkar inte kolla nu. Får kika på det imorgon.

Bra jobbat
Finns det vittnes uppgifter från 18/11 kl 16.39 ?
Borde inte vara helt enkelt att vara osynlig vid den tiden och kanske lasta in div påsar m.m i bilen, dessutom så är ju W efterlyst vid denna tidpunkt.

T mördade W i lgh det är klart men hur kan t ta in folk i lgh efter detta om det inte var för att få hjälp

Ja jast det T var ju hemma med jobb bilen 5 ggr under dagen 18/11 undra om kusinerna var i lgh då eller när kom de ?
Citera
2020-08-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Bra jobbat
Finns det vittnes uppgifter från 18/11 kl 16.39 ?
Borde inte vara helt enkelt att vara osynlig vid den tiden och kanske lasta in div påsar m.m i bilen, dessutom så är ju W efterlyst vid denna tidpunkt.

T mördade W i lgh det är klart men hur kan t ta in folk i lgh efter detta om det inte var för att få hjälp

Ja jast det T var ju hemma med jobb bilen 5 ggr under dagen 18/11 undra om kusinerna var i lgh då eller när kom de ?
Enligt dem själva var de hos T pappa på trestads center en stund, på dagen.. om jag inte missminner mig ca 30 minuter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in