2020-08-08, 06:22
Bannlyst
Det fanns säkert negrer i 60 talet Sverige, men det var desertörer ifrån USA frihets krig i Vietnam. Det vara desertörer som tog hit det tunga knarket till Sverige LSD, Crack osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja negern i Amazonen är fullständigt ohistorisk och inte representativt för Sverige på 60-talet!
Citera
2020-08-08, 20:06
Medlem
OdCaBos avatar
Herregud vilken jävla tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Det fanns säkert negrer i 60 talet Sverige, men det var desertörer ifrån USA frihets krig i Vietnam. Det vara desertörer som tog hit det tunga knarket till Sverige LSD, Crack osv.

"Det tunga knarket för dig" är alltså en av minst farliga drogerna och en av de farligaste. LSD är sjukt säkert. Crack är nästan lika farligt som alkohol. Crack hade knappt uppfunnits då ens. Några decennier tidigare kunde du köpa kokain på apoteket.

Dags för en verklighetskoll känner jag.

https://www.economist.com/sites/default/files/images/2019/06/articles/main/20190629_woc294.png
Senast redigerad av OdCaBo 2020-08-08 kl. 20:09.
Citera
2020-08-08, 20:10
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Varför måste det vara så och vem bestämmer att det måste petas in någon svart person i varenda reklam, eller möjligen någon asiat eller annan med tydlig utländsk härkomst?
T o m i den ganska svenska familjen som äter potatisgratäng så måste dottern se ut som ett rumänskt zigenarbarn.
Som protest köper jag bara varor med bara svenskar i reklamen.
Röd och gul och vit, gör detsamma har Han sagt. Jesus älskar alla barnen på vår joooord! Vad är det som du har missat?
Vi bor på planeten Tellus och folk ser olika ut vettu. Skaffa dig ett liv så slipper du reta upp dig.
Citera
2020-08-08, 20:11
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja negern i Amazonen är fullständigt ohistorisk och inte representativt för Sverige på 60-talet!
Var du född på 60-talet?
Citera
2020-08-10, 12:29
Medlem
Sqeptisks avatar
"Tvångsmässig" vet jag inte. Reklam bör ju rikta sig till en så stor marknad som möjligt. Inte speciellt effektivt å utesluta "mångkultur" i så fall
Citera
2020-08-11, 15:02
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
"Tvångsmässig" vet jag inte. Reklam bör ju rikta sig till en så stor marknad som möjligt. Inte speciellt effektivt å utesluta "mångkultur" i så fall
Svensk reklam bör väl ändå rikta sig mot svenskar eller har jag missat något?
Citera
2020-08-11, 15:12
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Svensk reklam bör väl ändå rikta sig mot svenskar eller har jag missat något?

Vad sa han som får dig att skriva den kommentaren? Den riktar sig till svenskar?

Varför låtsas "ni" som att ni är representativa för svenskarna när ni vet att ni inte är det?
Citera
2020-08-11, 15:24
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Vad sa han som får dig att skriva den kommentaren? Den riktar sig till svenskar?

Varför låtsas "ni" som att ni är representativa för svenskarna när ni vet att ni inte är det?

Har ingen aning om vad ditt inlägg har med trådens ämne att göra, men enligt afrosvenskarnas riksförbund så är cirka 2% av Sveriges befolkning svarta så det känns väl rimligt att 2% av människorna i reklamen är svarta också. Det är ju det som representation handlar om, t.ex. när man grinar om att det inte finns 50% kvinnor i ett företags styrelse.
Citera
2020-08-11, 15:40
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Vilka är ni? Och vilka tillhör då du samt vilka andra finns det?
Citera
2020-08-11, 16:45
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Har ingen aning om vad ditt inlägg har med trådens ämne att göra, men enligt afrosvenskarnas riksförbund så är cirka 2% av Sveriges befolkning svarta så det känns väl rimligt att 2% av människorna i reklamen är svarta också. Det är ju det som representation handlar om, t.ex. när man grinar om att det inte finns 50% kvinnor i ett företags styrelse.

Den har med din kommentar att göra som ju byggde på en felaktig grundtes, så jag informerade dig om detta.

Det du skriver har ingenting med någonting att göra däremot. Vi pratade om vilka reklamen riktar sig till - svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilka är ni? Och vilka tillhör då du samt vilka andra finns det?

De rasister/Sverigedemokrater här som lever i sin egen lilla värld naturligtvis. De som tycker att det är "tvångsmässig mångkultur" i tv-reklamen "nuförtiden" och slänger sig med begrepp som "zigenarbarn". Läs kommentarerna så begriper du.

Jag representerar i den här diskussionen normala svenskar. "Ni" en liten grupp rasister med vanföreställningar som svenskarna hatar.
Citera
2020-08-11, 16:53
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Den har med din kommentar att göra som ju byggde på en felaktig grundtes, så jag informerade dig om detta.

Det du skriver har ingenting med någonting att göra däremot. Vi pratade om vilka reklamen riktar sig till - svenskar.

De rasister/Sverigedemokrater här som lever i sin egen lilla värld naturligtvis. De som tycker att det är "tvångsmässig mångkultur" i tv-reklamen "nuförtiden" och slänger sig med begrepp som "zigenarbarn". Läs kommentarerna så begriper du.

Jag representerar i den här diskussionen normala svenskar. "Ni" en liten grupp rasister med vanföreställningar som svenskarna hatar.

Nej, det gör du inte. Ingen har bett dig om att göra det och ingen bryr sig om dig. De flesta svenskar gillar inte påtvingad mångkultur, det ser vi på hur de flesta bor och lever. De normala svenskar du tror att du företräder är NIMBY-anhängare. De firar jul utan Mohammed inbjuden och midsommar i skärgården, helt fritt från somalier.

Du är grundlurad. Av dig själv.
Citera
2020-08-11, 18:44
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:

Nej, nu kommer du med ett off-topic inlägg igen som inte har med trådens ämne, dvs varför svensk reklam tvångskvoterar in icke-svenskar.
Tydligen gör mångårigt droganvändande att hjärnan inte klarar av att föra en normal konversation, så jag vill inte sparka neråt genom att fortsätta den här diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej, det gör du inte. Ingen har bett dig om att göra det och ingen bryr sig om dig. De flesta svenskar gillar inte påtvingad mångkultur, det ser vi på hur de flesta bor och lever. De normala svenskar du tror att du företräder är NIMBY-anhängare. De firar jul utan Mohammed inbjuden och midsommar i skärgården, helt fritt från somalier.

Du är grundlurad. Av dig själv.

Det svaret är nog det närmaste vi kommer till TS ursprungliga fråga. Många svenskar tycker icke-svenskar är exotiska och ser gärna en reklam med "Khattuggande i Bregottfabriken", så länge det inte blir "Somaliespringande i trappuppgången".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in