Citat:
Ursprungligen postat av
LisaLucky
Inne på min femte vecka med PCT (Nolva 20 mg, Clomid 50 mg) . Samt innan dessa intogs. Så användes HCG 2000 units varannan dag i 4 veckors tid.
Känner mig risigare nu än jag gjorde efter jag gick av kuren. Mår så in i helvete dåligt psykiskt så det finns inga ord att beskriva det.
Tappat 10 kg kroppsvikt sedan jag slutade med mitt sista injekt (testo E 400 mg) den 17 juni.
Sover max 2 timmar i stöten sedan vaknar jag. Gråter typ varje dag. Folk där jag tränar säger dem kan se på min kropp jag har gått ner mig totalt.
Ansiktet, axlarna. allt jag har byggt upp under min tid på gymmet är som borta.
Skulle inte PCT det motverka sådant?- vilket fall som helst så verkar det inte hjälpt mig ett enda dugg utan snarare tvärtom. Kört nonstop steroider i 7 års tid.Kanske haft under den tiden ett uppehåll på max 3 månader. Annars kört nonstop - Tren, testo, susta, HGH, Ryssar, Turinabol, Winnar med mera.
Läkare har skrivit ut 2 antidepressiva och sedan tid till endokrinolog i höst.
Just nu går tankarna på jag faktiskt kliver av resterande vecka PCT.
Vad tycker expertisen om det här inne (som jag vet är mycket kunniga)??
Slopa sista veckan Nolva och kanske börja köra en månad till med HCG innan det är dags för läkarbesök i Sverige?
Tack
Tycker du haft ett bra PCT-upplägg med fyra veckor HCG innan fem veckor med både Nolva och Clomid.
Efter en normal kur på 10-14 veckor skulle du redan nu börja känna dig återhämtad om du fått rätt doserade grejer.
En sak man måste komma ihåg med både Clomid och Nolva är att de har en lång halveringstid på 5-7 dagar så blodnivån tar fler veckor att nå steady state om du inte frontar första par dagarna.
Själv brukar jag använda 4-5 gånger dosen av båda två de första två dagarna för att snabbare komma upp i en stabil blodnivå av preparaten.
Problemet är att du kört så länge så du är ordentligt nerstängd då jag antar du kört höga doser och fler prepp samtidigt?
Beroende på hur dåligt du mår är alternativen att antingen försöka härda ut någon vecka till och hoppas att kroppen börjar svara på SERM-doserna eller köra igång med lågdos testo men stacka med HCG för att åtminstone hålla igång testosteronproduktionen.
Kan vara att det inte bara är testiklarna som är atrofierade men även din hypofys och hypotalamus efter så lång tid på.