2020-08-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Vad tror du kostar mest för sjukvården, cyklister eller huliganfighter? Ska cyklister få betala sin egna vård med?

Snygg tankevurpa du gör här.

Skillnad är att cyklister är ganska ofta på väg till jobbet, så dom betalar redan för både sina eventuella cykelvurpor och dessa amöbors eventuella sjukvård efter ett slagsmål.

99,999999% är helt okej med att gemensamt betala för cykelolyckor. Inte fullt lika stor andel skattebetalare är okej med att betala för att lappa ihop dessa klossmongos självförvållade skador. Det vågar jag med säkerhet påstå utan att jag behöver backa upp påståendet med en SIFO-undersökning.
Citera
2020-08-10, 19:46
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
DIF mot Bajen ca 35vs35, mest yngre.
Jävlar vad Djurgårn sprang.

Påminner om hur WM brukar jaga bort Firman i Stockholm på deras egen hemmaplan.
Citera
2020-08-10, 20:09
Medlem
Inga genuina supporters slåss, detta är grottmänniskor som låtsas hålla på ett lag. De är mest ute för att hata och supa. Sthlms-whitetrash i sin tydligaste skepnad
Citera
2020-08-10, 20:39
Medlem
526s avatar
Bra att huligankulturen lever. Svenska killar behöver visa balls.
Citera
2020-08-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Bra att huligankulturen lever. Svenska killar behöver visa balls.

Amen, broder.

Men om det fortfarande finns några av oss som fortfarande är i skick att slåss, så förstår jag inte varför dessa "firmor" inte enas om att i stället röja stadskärnorna på sådant som gör livet otryggt för unga kvinnor, gamla tanter och halvinvalidiserade gubbjävlar som jag?

Varför slåss internt?
Det finns annat att ta tag i.
Citera
2020-08-10, 20:59
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Vad tror du kostar mest för sjukvården, cyklister eller huliganfighter? Ska cyklister få betala sin egna vård med?

Jag resonerade fritt utifrån det argumentet och fann att cykla inte är ett brott. Cykelolyckor kostar med stor sannolikhet mer för oss skattebetalare än huliganskador, men det är en möjlig princip att kriminella skall stå för sina egna kostnader. Däremot kostar bevakningen av matcher oss skattebetalare alldeles för mkt, men man kan inte lasta föreningarna att slöddret söker sig till fotbollen tex.

Jag resonerade även över andra detaljer såsom att kriminella skall betala för sina egna straff, men det strider mot principen att när man avtjänat sitt straff har man avtjänat sin skuld till samhället och är en fri man. Jag tror inte på att dömda skall komma ut till ett liv med skulder och att aldrig ha en chans att skaffa sig ett normalt liv. Hursomhaver är det kanske ingen större idé att diskutera något eftersom inget kommer att leda till någon förändring ändå.
Citera
2020-08-10, 21:28
Medlem
gunnarks avatar
Om dom vill slåss så låt dom slåss!

Dock kommer Tegnell använda detta som exempel på att det inte går släppa in publik på matcherna än!

Sen spelar det ingen roll om dom hade slagits inne,strax utan eller 1000 mil ifrån arenan,för Svenska polisen vill inte ha dit publiken,dom har fullt upp med annat
jaga pensionärer på nätet samt trimmade mopeder,och inte glömma bort få sitta och äta Wienerbröd
Citera
2020-08-10, 21:36
Medlem
Gör som i andra länder. Identifiera dessa huliganer och spärra dem i all framtid.
Citera
2020-08-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför slåss för att man gillar olika fotbollslag, förstår det inte? Det är väl bra att alla lag har supportrar, även de som inte är så bra på fotboll. Men ni slipper ju att titta på dem nu!

Fotboll hade inte ens varit intressant om man inte kunde finna gemenskap och ett vi och dom -tänk som följare. Det lockar till sig horder med människor med för mycket tid och för lite intelligens. Personer som tar ut sin frustration på detta sätt. Det handlar om sällskap och spänning, att strida för sina bröder och finna mening och vinna respekt.
Citera
2020-08-10, 23:16
Bannlyst
Här ser vi ett fullödigt bevis för att klassiska/etniska (eller nu vad ni vill kalla dem) svenskar ingår i storslagsmål!
Citera
2020-08-10, 23:42
Medlem
Frittframigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakelgalten
Amen, broder.

Men om det fortfarande finns några av oss som fortfarande är i skick att slåss, så förstår jag inte varför dessa "firmor" inte enas om att i stället röja stadskärnorna på sådant som gör livet otryggt för unga kvinnor, gamla tanter och halvinvalidiserade gubbjävlar som jag?

Varför slåss internt?
Det finns annat att ta tag i.

Va? Vadå internt? Då förstår du inte passion för fotboll och politik hör inte hemma i fotbollsvärlden, ring och fråga Odins hjältar eller vad dom hette och be om hjälp.
Citera
2020-08-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frittframigen
Va? Vadå internt? Då förstår du inte passion för fotboll och politik hör inte hemma i fotbollsvärlden, ring och fråga Odins hjältar eller vad dom hette och be om hjälp.

Ah, ok, sorry, jag visste inte att passion för fotboll innebar att slå andra på käften.
Men tack för ditt tips. Har du deras telefonnummer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in