2020-08-11, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Fotboll hade inte ens varit intressant om man inte kunde finna gemenskap och ett vi och dom -tänk som följare. Det lockar till sig horder med människor med för mycket tid och för lite intelligens. Personer som tar ut sin frustration på detta sätt. Det handlar om sällskap och spänning, att strida för sina bröder och finna mening och vinna respekt.
Tror du inte att spelarna kan umgås på fritiden eller varför inte i olika landslag och liknande? Den som är motståndare ena dagen är rent ut av lagkompis nästa. Man gör upp på planen och endast där såvida man inte är svagbegåvad för då tar man till knytnävarna istället!

Som om en som jobbar på Ica inte kan umgås med en som jobbar på Konsum eller ännu värre för att de handlar i olika butiker. Väx upp!!
Citera
2020-08-11, 10:53
Medlem
Dogshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
100% av BLM-ligisterna vill att svenskarna förlorar sitt land vilket innebär att de utrotas.
Hur får du det till "välmenande" din rasist.

Du projicerar dina egna tankar på mig nu. Jag är svensk och står med BLM, vill inte att svenskarna ska förlora sitt land. Sluta hitta på saker.
Citera
2020-08-11, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dogshit
Du projicerar dina egna tankar på mig nu. Jag är svensk och står med BLM, vill inte att svenskarna ska förlora sitt land. Sluta hitta på saker.
Svenskarna har inget land enligt nämnda gruppering. Svenskarna är kolonisatörer och Sverige tillhör inte svensken. Om du "står med BLM" så säger det en hel del om dig. Om du dessutom vill att svenskarna skall få ha kvar sitt hem så säger det än mer om dig.
Citera
2020-08-11, 11:16
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakelgalten
Amen, broder.

Men om det fortfarande finns några av oss som fortfarande är i skick att slåss, så förstår jag inte varför dessa "firmor" inte enas om att i stället röja stadskärnorna på sådant som gör livet otryggt för unga kvinnor, gamla tanter och halvinvalidiserade gubbjävlar som jag?

Varför slåss internt?
Det finns annat att ta tag i.
Djurgårdarna och AIKarna gjorde väl just det för nåt år sedan vid centralstationen i Stockholm (Hammarbyarna har tyvärr för många vänsterextremister i sina huliganled för att vilja vara med på något sådant) och resultatet blev ju att snuten satte in alla tänkbara resurser för att skydda de stackars ensamkommande våldtäktsmännen.
Ur statens och de Södertörnutbildade hensnutarnas synvinkel så finns det inget värre brott än att utmana statens våldsmonopol och rättsskipning.

On topic så är det nostalgiskt att läsa om slagsmål som inte spårar ur i knivmord. Det är sjukt hur mycket blodigare våldet har blivit på bara några få decennier tack vare svartskalleimporten så det är skönt att se att huliganerna oftast enbart kör knytnävar och dojor vid sina uppgörelser.
Senast redigerad av pertinacious 2020-08-11 kl. 11:21.
Citera
2020-08-11, 11:39
Medlem
StefanDavidssons avatar
Finns det någon video?
Citera
2020-08-11, 14:20
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Djurgårdarna och AIKarna gjorde väl just det för nåt år sedan vid centralstationen i Stockholm (Hammarbyarna har tyvärr för många vänsterextremister i sina huliganled för att vilja vara med på något sådant) och resultatet blev ju att snuten satte in alla tänkbara resurser för att skydda de stackars ensamkommande våldtäktsmännen.
Ur statens och de Södertörnutbildade hensnutarnas synvinkel så finns det inget värre brott än att utmana statens våldsmonopol och rättsskipning.

On topic så är det nostalgiskt att läsa om slagsmål som inte spårar ur i knivmord. Det är sjukt hur mycket blodigare våldet har blivit på bara några få decennier tack vare svartskalleimporten så det är skönt att se att huliganerna oftast enbart kör knytnävar och dojor vid sina uppgörelser.

Lutade väl mer åt att det var mest nationalistiska grupperingar som stod bakom det och inte firmor? Troligen var flertalet grabbar med men att dom skulle ta ställning på så sätt och att det finns så många i firmorna som tar en politisk ståndpunkt tvekar jag på, såklart bortsett från bajen som bara består av vänstern och blattar.
Citera
2020-08-11, 16:14
Medlem
Bitchinnas avatar
Jag undrar precis som StefanDavidsson

Finns det ingen som filmat detta???

Idag när alla har sina mobiltelefoner och filmar precis ALLT så ser jag det som mycket märkligt att det inte dykt upp någon film på detta stora slagsmål

Ok jag ser att tidningen har lagt upp en läsarfilm som visar från en hög höjd men där syns inte så mycket av vilka det är som bråkar
Senast redigerad av Bitchinna 2020-08-11 kl. 16:22.
Citera
2020-08-11, 18:16
Medlem
G-punktens avatar
Finns flera klipp från detta på Instagram.

GruppaOF
Thetroublemakingvikings
Citera
2020-08-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tror du inte att spelarna kan umgås på fritiden eller varför inte i olika landslag och liknande? Den som är motståndare ena dagen är rent ut av lagkompis nästa. Man gör upp på planen och endast där såvida man inte är svagbegåvad för då tar man till knytnävarna istället!

Som om en som jobbar på Ica inte kan umgås med en som jobbar på Konsum eller ännu värre för att de handlar i olika butiker. Väx upp!!

Men, du tror väl inte att jag syftade på spelarna!? Det är inte dom själva som är huliganer. Och det är inte spelarna själva som skapar kamrat-andan eller intresset för att skapa tillhörighet och gemenskap (vi och dom).

Spelarna har inget med detta att göra, och självklart kan dom umgås och vara vänner även om vissa av deras fans (huliganerna/brödraskapen) älskar att hata varandra och kriga.
Citera
2020-08-12, 00:05
Medlem
LaLocas avatar
Jag har aldrig sett svensk huligan i aktion. Hur gamla är individerna i sådana här herrklubbar? Är det som i de där brittiska filmerna som var så populära för några år sedan?

Så långt ifrån mina ideal jag kan tänka mig att hålla på sådär. Så jävla töntigt kickersskit borde försvunnit för länge sen.

Nä, lås in kräken i skogen eller utvisa dem till den djupa skogen. Ta deras droger, sprit och cigaretter, ta deras skor, ta allt, ta deras mössa, ta tändare, och ut med dem i skogen. Kallt som fan ska de va. Låt dem leva på svamp och blåbär. Låt dem som he mens använda mossa som på Ronja Rövardotters tid. Låt dem tämja sina egna hästar om de ska komma fram till något varmare ställe.

För jävligt. Skäms att vara samma art som dessa.
Citera
2020-08-12, 01:56
Medlem
90-95% av de som är inblandade i sånt här har ingen eftergymnasial utbildning. jag skulle tro att en stor del inte ens har gymnasieutbildning. flertalet fullständigt talanglösa, även inom sport lustigt nog. många av dem kan skulle nog inte ens platsa i ett korpenlag. de sitter fast på något riktigt tråkigt lånlönekneg om de nu ens har ett jobb. det enda som ger deras liv någon mening i stort sett är att dricka öl (i vissa fall tyngre droger), och deras lilla töntiga supporterklubb där de får känna sig tuffa tillsammans med "grabbarna" när de går på derby. det riktigt tragiska är att många av dem är familjefarsor, vissa av dem nästan medelålders. om ändå det här packet kunde hållas isolerade på någon ö så skulle resten av samhället må mycket bättre.
Senast redigerad av EnormBalle 2020-08-12 kl. 01:59.
Citera
2020-08-12, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frittframigen
Va? och politik hör inte hemma i fotbollsvärlden, .

Är du historielös?

13:e maj 1990 var det en match mellan Dinamo Zagreb och Röda Stjärnan
Arkan var en av ledarna inom Röda Stjärnans supportrar. Matchen ses på av många som startskottet till balkankriget. RS:ans firmor var flera Arkans lakejer.

Så att säga att politik & fotboll inte hör ihop visar att du totalt saknar vett

https://www.youtube.com/watch?v=En6wViD1jtY

https://www.youtube.com/watch?v=AFGI7m7_SMM
Senast redigerad av AllanBalle 2020-08-12 kl. 08:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in