2020-08-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
de andra fruktar gnaget helt enkelt det e det som menas

Hm. Startar jag ett gäng ska vi ha slogan: må det icke blott vara de som blott vara utan mål i framtid och vare allena.

Det betyder att alla fruktar oss.
Citera
2020-08-10, 12:48
Medlem
jtds avatar
Aldrig sett charmen med sånt här, är det tonårshormoner som spelar över för dessa pojkar? Ta upp en sport eller nåt och gör av med lite energi.
Citera
2020-08-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Lite rasism till husbehov är bara hälsosamt. Vi kommer ändå aldrig i närheten av det rashat som de utomeuropeiska invandrarna hyser mot oss.

Jag anser att det är självklart att vi inte skall beasta skattebetalarna med kostnaderna för den kriminelle. Blir de dömda skall deras familj belastas med kostnaderna för kriminalvården såvida de inte klarar av det hela själva. Det strider naturligtvis mot principen att när man avtjänat ett straff är man fri och blir en sorts dubbelbestraffning att komma ut med skulder. Rehabiliteringen är därmed lönlös.

Nåväl, låt huliganerna betala för sin egen sjukvård om de nu tycker att den formen av underhållning är det som är intressant. Det strider inte mot någon rättsprincip. Det är inte ett straff utan ett eget val.

Vad tror du kostar mest för sjukvården, cyklister eller huliganfighter? Ska cyklister få betala sin egna vård med?
Citera
2020-08-10, 13:46
Medlem
Dogshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Undrar då vad du tycker om BLM rörelsen där folk slåss utan anledning och slår sönder städer och även mördar folk🙂

Visst, in med en rassekommentar på första sidan! Tjena Flashback …

Huliganer är får som följer en get. Att slåss för att man gillar ett annat fotbollslag, hahaha. 10 års utvisning till valfri obebodd ö utan möjligheter att ta sig till fastlandet. Dessa idioter slår sönder barer och restauranger över halva Sverige när de ser "motståndarna" sitta och dricka bärs. Pack.
Citera
2020-08-10, 13:58
Medlem
halaltarzans avatar
Men det här med tomma läktare är väl egentligen rätt bra, hur många poliser och OV var inkallade igår jämfört med ett derby med fulla läktare?

De som bråkar gör det ju ändå och där har polisen naturligtvis att göra men den stora kommenderingen som är till för att avskilja klackarna som bara vill skrika av sig lite och där folk står på varsin sida och gör sin röst mörk och skriker "kom då din jävla horunge" slipper man ju.
Citera
2020-08-10, 13:58
Medlem
När var det här egentligen?

Det hade samlats ett större antal personer vid "Kontoret Bar & Matsal" på Östermalmsgatan ca kl 16.00. Det var huvudsakligen Svenska män i 20-årsåldern, men de såg inte ut att höra hemma på Östermalm. Jag tänkte fotbollshuliganer, men det verkar ju meningslöst att samlas när man ändå inte kan se matchen på plats. ("Ett större antal" är bara ett par dussin här, för Kontoret är ett litet ställe. Det kanske var fler inomhus.)
Citera
2020-08-10, 14:06
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogshit
Visst, in med en rassekommentar på första sidan! Tjena Flashback …

Huliganer är får som följer en get. Att slåss för att man gillar ett annat fotbollslag, hahaha. 10 års utvisning till valfri obebodd ö utan möjligheter att ta sig till fastlandet. Dessa idioter slår sönder barer och restauranger över halva Sverige när de ser "motståndarna" sitta och dricka bärs. Pack.
Hur exakt var hans kommentar rasistisk? BLM är väl ändå ett solklart exempel på Huliganer och huliganism, politisk huliganism skulle jag vilja påstå, fast dom nöjer sig inte bara med att slåss, dom bränner ner hela städer och dödar folk fast svarta kan ju inte vara rasister såklart, deras hudfärg är en gyllene offerkofta och symbol för den vita djävulens förtryck
Citera
2020-08-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagaceae
När var det här egentligen?

Det hade samlats ett större antal personer vid "Kontoret Bar & Matsal" på Östermalmsgatan ca kl 16.00. Det var huvudsakligen Svenska män i 20-årsåldern, men de såg inte ut att höra hemma på Östermalm. Jag tänkte fotbollshuliganer, men det verkar ju meningslöst att samlas när man ändå inte kan se matchen på plats. ("Ett större antal" är bara ett par dussin här, för Kontoret är ett litet ställe. Det kanske var fler inomhus.)

Såg de också. Polisen också på plats. Säkert DY
Citera
2020-08-10, 14:50
Medlem
Dogshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Hur exakt var hans kommentar rasistisk? BLM är väl ändå ett solklart exempel på Huliganer och huliganism, politisk huliganism skulle jag vilja påstå, fast dom nöjer sig inte bara med att slåss, dom bränner ner hela städer och dödar folk fast svarta kan ju inte vara rasister såklart, deras hudfärg är en gyllene offerkofta och symbol för den vita djävulens förtryck

BLM-rörelsen består till 99.X% av välmenande människor. Huliganer hör du ju på ordet att de inte är välmenande någonstans, därav påpekade jag offerkoftan den där huliganhyllaren tillika rasisten drog på sig.

Direkt från Svenka Akademins Ordböcker ( https://svenska.se/tre/?sok=huligan&pz=1 ):
"huliga´n substantiv ~en ~er hulig·an·en ● person som hänsynslöst sätter sig över alla (ordnings)normer och t.ex. ställer till bråk och vandaliserar JFR ligist, roligan"
Citera
2020-08-10, 14:54
Medlem
DIF mot Bajen ca 35vs35, mest yngre.
Citera
2020-08-10, 19:15
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogshit
BLM-rörelsen består till 99.X% av välmenande människor. Huliganer hör du ju på ordet att de inte är välmenande någonstans, därav påpekade jag offerkoftan den där huliganhyllaren tillika rasisten drog på sig.

Direkt från Svenka Akademins Ordböcker ( https://svenska.se/tre/?sok=huligan&pz=1 ):
"huliga´n substantiv ~en ~er hulig·an·en ● person som hänsynslöst sätter sig över alla (ordnings)normer och t.ex. ställer till bråk och vandaliserar JFR ligist, roligan"

100% av BLM-ligisterna vill att svenskarna förlorar sitt land vilket innebär att de utrotas.
Hur får du det till "välmenande" din rasist.
Citera
2020-08-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoVay8/stort-slagsmal-i-centrala-stockholm

fotbollshuliganer som började slåss mitt på gatorna.

Äckliga WT-idioter som skämmer ut Sverige. Fan ta dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in