2020-08-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja och det sjuka är att de flesta inte ens testat sig en enda gång. Än mindre en gång i veckan.
Tänker man lite läbgre så är det inte svårt att fatta att väldigt många av dessa redan har haft Corona.
Citera
2020-08-10, 22:16
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Än en gång visar du att du inte har koll. klippet jag länkade med talar om dom här problemen.

https://www.expressen.se/nyheter/storbritanniens-vandning-efter-felaktiga-siffrorna/

men du kanske inte förstår engelska så länkar med samma sak på svenska istället.
Jag arbetar med detta i England och engelska är mitt modersmål...

Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Visst.

2.Introduction
This bulletin contains detailed analysis of all deaths that occurred in England and Wales between 1 March and 31 May 2020, registered up to 6 June 2020, where the coronavirus (COVID-19) was involved. There are breakdowns by age and sex and the causes of death mentioned on the death certificate.

The information used to produce these statistics is based on details collected when certified deaths are registered with the local registration office. In England and Wales, deaths should be registered within five days of the death occurring, but there are some situations that result in the registration of the death being delayed. For example, when a death needs to be investigated by a coroner. Therefore, there may be some deaths involving COVID-19 that occurred between March and May but are yet to be registered, meaning they will not be included in this analysis.
https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/bulletins/deathsinvolvingcovid19englandandwales/deathsoccurringinmay2020

Fler frågor?
Citera
2020-08-10, 22:16
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Yrken som träffar väldigt många människor skulle kunna testa sig regelbundet,

tandläkare, optiker, massör, kiropraktor, lärare, dagisfröken, hemtjänsten, taxichaufförer osv osv

varje eller varannan vecka t ex?

Kan vi släppa hyckleriet nu? Alla vet. Skulle vi testa de du föreslår hade Sverige rödmarkerats imorgon av samtliga länder och svenskar inte blivit insläppta någonstans.
Citera
2020-08-10, 22:17
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tänker man lite läbgre så är det inte svårt att fatta att väldigt många av dessa redan har haft Corona.
Ja, det är rimligen så.
Citera
2020-08-10, 22:18
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Beslutet var känslomässigt, hur vill du beskriva det svenska beslutet!
Det var inte känslomässigt då man bedömde tilljängligt fakta om viruset och tog ett logiskt beslut baserat på tilljänglig information. Som jag skrev i tidigare inlägg är att svetiges beslut var mycket lättare att ta och FHM skulle bevisa sin inkompetens om man föreslog en lockdown då man bara någon veck tidigare jämfört detta virus med säsongsinfluensa och att trodde att det aldrig skulle komna till sverige.
Citera
2020-08-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Massmördarna Tegnell och Giesecke diskuterar om att "signalera ljusning" till svenska folket mitt i eskalerande pandemi

Precis som alla redan vet så är massmördarna Tegnell och Giesecke inte intresserade av svenska folkets hälsa utan deras uppgift enbart sprida falsk information och "signalera ljusning".

När ska massmördarna ställas till svars?

Mejl mellan Folkhälsomyndighetens toppar visar hur diskussionerna om den svenska strategin fördes

källa expressen

NEJ,

DOM diskuterade inte det.
Det var vad Gisecke föreslog. Tegnell svarade inte ens på det mailet, och som alla märkte så genomfördes det inte heller..
Citera
2020-08-10, 22:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
"Om den nya modelleringen stämmer skulle det kunna innebära att Stockholm kan nå flockimmunitet i mitten av juni, enligt Britton.

Anders Tegnell säger att det är fullt möjligt att så är fallet.
Folkhälsomyndigheten gör själva en studie som kommer att bli klar i nästa vecka, och därefter kan man vara mer säker."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/tegnell-flockimmunitet-betyder-inte-att-faran-ar-over/

Vad vill du ha sagt 🤔?

Jag har inte förnekat att företrädare för FHM talat om flockimmunitet. Det kan ju inte undgått någon att de pratat om flockimmunitet många gånger.
Jag berättade om ett av dessa tillfällen en stund innan du postade ovanstående. Du är tyvärr sist på bollen

Citat:
Naturligtvis har FHM talat om flockimmunitet och också spekulerat kring när vi kan tänkas uppnå flockimmunitet.
Här är ett exempel från den 18 april:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...flockimmunitet

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-08-10, 22:26
Medlem
Citat:

Fler frågor?

https://unherd.com/thepost/prof-carl-heneghan-can-we-trust-the-covid-19-death-numbers/

Citat:
Key quotes:

There was “massive confusion” about different Covid data between England’s health bodies. “Public Health England figures are about double the ONS figures because PHE are reporting anybody who has had a positive Covid death in the past… This will get increasingly confusing as we go into the next Winter because there could be a new outbreak and new deaths while also still reporting on historical deaths… This is a problem for epidemiologists and media… ”

förvånats värt lite koll om du nu verkligen jobbar med det här..
Citera
2020-08-10, 22:27
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Fler frågor?

Jag har missat er diskussion. Men förstår jag dig rätt så är denna artikel helt fel:
https://www.telegraph.co.uk/politics/2020/08/09/daily-covid-death-count-could-scrapped/
Citera
2020-08-10, 22:31
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
https://unherd.com/thepost/prof-carl-heneghan-can-we-trust-the-covid-19-death-numbers/

förvånats värt lite koll om du nu verkligen jobbar med det här..
Återigen, det är inte PHE som är ansvariga för statistiken. Att skrika om att de har fel statistik är helt onödigt då de inte publicerar någon officiell statistik.

Jag har förklarat i detaljerade ordalag hur vi samlar och analyserar data som sedan resulterar i den officiella statistiken för döda i COVID-19.

Återigen, PHE har inget uppdrag att publicera någon officiell statistik.

Jag hoppas att du nu förstår det när jag förklarat det ett par gånger?
Senast redigerad av Takadongtakadang 2020-08-10 kl. 22:37.
Citera
2020-08-10, 22:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag har missat er diskussion. Men förstår jag dig rätt så är denna artikel helt fel:
https://www.telegraph.co.uk/politics/2020/08/09/daily-covid-death-count-could-scrapped/
Jag har flera gånger sagt att PHEs siffror kan mycket väl vara fel, men då PHE inte har något officiellt uppdrag att producera och publicera officiell statistik förstår jag inte hur någon kan uppröras över att deras datasystem inkorrekt pekar ut folk som avlidna i COVID-19.

Den officiella statistiken över avlidna i COVID-19 i UK innehåller INGEN som inte avlidit i sviterna av COVID-19 och därför inte har COVID-19 angivet på dödsattesten. Vi drar INGEN data från PHE när vi sammanställer statistiken
Citera
2020-08-10, 22:37
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Yrken som träffar väldigt många människor skulle kunna testa sig regelbundet,

tandläkare, optiker, massör, kiropraktor, lärare, dagisfröken, hemtjänsten, taxichaufförer osv osv

varje eller varannan vecka t ex?

Med tvång? Eller tror du det räcker med en uppmaningskampanj?

Förstå mig rätt, jag vill gärna att vi testar allt och alla. Men hur får vi människor att vilja testa sig även om man inte har symptom? Jag vill tro att de allra flesta som upplever symptom testar sig nu.

Andra länder lyckas ju få väldigt många att testa sig, även symptomfria. Man kan testa sig symptomfri i Sverige också, det enda vi saknar är drive-through, man måste ringa ett samtal eller använda en app beroende på var man är i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in