2020-08-10, 19:10
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvordan valgte du å kommunisere teorien? Via tips-nettsiden til politiet?
Hvordan opplevde du forøvrig kommunikasjonen med politiet? Fikk du rask tilbakemelding?
Akkurat hvordan jeg har gjort det ønsker jeg ikke å kommentere
Citera
2020-08-10, 19:10
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Jeg synes at saken virker veldig spesiell fordi det er så mye staging og villedning rundt det hele. Det kan ikke være så enkelt for politiet heller ... ?
Jeg vet ikke hva politiet sitter på av øvrig informasjon, men de er uansett positiv til at publikum ønsker å hjelpe
Om jeg har rett eller feil vil tiden vise, samt om hypotese stemmer med øvrig informasjon politiet finner / sitter på

Tipper politiet har flere hypoteser
Vi får bare se hva høsten bringer
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-10 kl. 19:16.
Citera
2020-08-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Jeg synes at saken virker veldig spesiell fordi det er så mye staging og villedning rundt det hele. Det kan ikke være så enkelt for politiet heller ... ?
Du sier noe...
Citera
2020-08-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Du sier noe...

Ja. He-he
Citera
2020-08-10, 19:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Akkurat hvordan jeg har gjort det ønsker jeg ikke å kommentere

Det kunne jo være nyttig å vite for andre som eventuelt har lyst til å tipse politiet?

Følte du at de tok deg på alvor? Var det lett å komme i kontakt og å få snakke med de?
Citera
2020-08-10, 19:48
Medlem
Er det noen av dere som vet hvilket klokkeslett AE brukte å møte opp på Futurum på de dagene hun jobbet der?

Hvis hun f.eks hadde møtt opp på jobb på Futurum sammen med TH den morgenen, ville hun jo ikke ha vært hjemme på det tidspunktet da GM skulle utføre forbrytelsen i Sloraveien 4.

Anne-Elisabeth Hagen jobbet også ved Futurum og var på jobb enkelte dager i månedene helt frem til forsvinningsdagen. I den aktuelle samtalen med den ansatte skal Anne-Elisabeth ha vært tvilende til om hun kom på jobb den dagen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen
Citera
2020-08-10, 19:55
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det kunne jo være nyttig å vite for andre som eventuelt har lyst til å tipse politiet?

Følte du at de tok deg på alvor? Var det lett å komme i kontakt og å få snakke med de?
Det er absolutt ikke noe skummelt, og jeg oppfordrer alle som vet noe om å si ifra
Det er enkelt å kontakte dem. Bare å søke opp tips-siden deres på nettet.

- Det kan ringes en tipstelefon
- Det kan tipses på nettet
- Det kan også tipses anonym

Så blir det eventuelt opp til den enkelte å velge
Citera
2020-08-10, 19:58
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det er absolutt ikke noe skummelt, og jeg oppfordrer alle som vet noe om å si ifra

Hva valgte du da?
Citera
2020-08-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Eller at han var på vei for å dumpe noe han hadde i bagasjerommet?....Tror dette også er en del av villedningen, at han tilsynelatende løy og at politiet skulle mistenke at han kjørte AE mot Kvitfjell, mens hun trolig ble transportert i en trailer/ lastebil i sydlig retning.

Hvorfor tror du dette?
Citera
2020-08-10, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Jeg synes at det er mye som peker på at GM ønsket å rette søkelyset mot TH, men valg av virkemidler virker kaotisk og litt stakato (GM har prøvd for hardt).

Jeg tror ikke at GM kunne forutse at TH fikk alibi. Derfor tror jeg den ryggende bilen kl 09:05 er involvert, og at AEH ble overfalt straks etter TH forlot hjemmet (kl 09:05-09:17). Overfallet ble litt forsinket pga AEHs telefonsamtaler o.l.
Jeg tror tidspunktet var nøye planlagt nettopp fordi det ville bli vanskelig for TH å få alibi, hvis overfallet skjedde straks TH forlot hjemmet.

GM kunne ikke forutse AEHs samtale med kontordamen like før TH dro på jobb den morgenen - eller samtalen med sønnen og sms til datteren.
Jeg tror GM måtte vente til AEH hadde lagt ifra seg mobilen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Velkommen tilbake
Tror du GM er datteren som ikke har ringt/sms? Kanskje hun passet og leverte valpen. (Selv om en troverdig bruker her sier det var TEH) Du utelukker alle andre i familien som naturlig kunne ha vært til stede, og vite at samtalene var over. Og at de var viktige. Men de var viktige for alibiet til TH!? Så det kan ikke ha vært noen som visste hva samtalene dreide seg om. En person som allerede var til stede ville visst at TH hadde sterk alibi. (Hvis det er han som sitter i bilen på Futurum videon da, men det vil ikke politiet oppklare for publikum.)
Eller tror du GM sto å kikka inn i vinduene? Det er litt risky business... Og hvordan skulle (relativt) ukjent GM vite at det var den siste samtalen på en liten stund...? Og at et at AEH hadde fått beskjed om å ringe TEH akkurat denne dagen, og gjør det etter at bilen til TH har passert kamera til Futurum, så samtalen med lønn verifiseres? Det er jo griseflaks ikke bare at de ikke ble oppdaget luskende i buskene, men at de ventet til så viktig tlf aktivitet var utført og ferdig er for utrolig til å være sant. Det er bedre enn å vinne førstepremie i lotto hundre ganger på rad... For TH altså!

Du har forøvrig helt rett i at ingen kunne forutse at TH fikk alibi på denne måten, (med mindre det var planlagt) men hvis GM ventet til AEH la fra seg telefonen rundt 09:15:30 så burde de ha skjønt at nå har TH sannsynligvis ankommet Futurum, og avbrutt og utsatt aksjonen Ingen lovbrudd var vel utført på det tidspunktet? Hvis meningen var å frame TH. Uten livsbeviset som verifiseres etter at bilen til TH har ankommet jobb hadde han sittet i varetekt nå.

Men hvem tror du er GM? Og hvorfor var det egentlig viktig at AEH hadde lagt fra seg telefonen?
Citat:
Eller tror du GM sto å kikka inn i vinduene? Det er litt risky business... Og hvordan skulle (relativt) ukjent GM vite at det var den siste samtalen på en liten stund...? Og at et at AEH hadde fått beskjed om å ringe TEH akkurat denne dagen, og gjør det etter at bilen til TH har passert kamera til Futurum, så samtalen med lønn verifiseres?
Jeg tror GM kunne ta den risikoen - det er lite innsyn på den siden av eiendommen som vender mot vannet.
Det var mitt poeng at GM ikke kunne forutse AEHs mobilaktivitet så tidlig på morgenen.

GM ville selvsagt ikke gi TH alibi.
Jeg tror at planen var å angripe AEH straks TH forlot hjemmet - på den måten ville ikke TH hatt alibi.

Men noe gikk galt - GM kunne ikke angripe AEH så lenge hun var aktiv med mobilen.

Kanskje fordi AEH kjente GM? Eller bare fordi GM trengte tid på åstedet, og ønsket derfor ikke å gi AEH mulighet til å varsle.
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Enn du da? Tror du fremdeles på ditt eget utsagn om at det var viktig for GM, som ville frame TH, lot AEH gjøre seg ferdig med samtalene som gir TH alibi?
Eller vil du fremdeles bare svare med stillhet, eller kjerringprat og hersketeknikker?
Ja Lurenskog, jeg har fremdeles tro på det jeg skrev.

Jeg svarte ikke på innlegget du siterte meg i fordi du misforsto tankerekken min helt. Og siden jeg var/er på ferie og var opptatt med andre ting, ville jeg ikke bruke mer tid på det.
Jeg mente ikke så mye mer enn det jeg skrev.

Citat:
Du utelukker alle andre i familien som naturlig kunne ha vært til stede, og vite at samtalene var over.
Jeg har ikke låst meg til noen spesiell hypotese (men ja, jeg har liten tro på at familien er involvert, hvis gjerningen var planlagt).
Jeg har foreslått at flere i familien kan være involvert hvis drapet ble gjort i affekt.

Men nå har du avslørt at du synes at det jeg skriver er kjerringpreik, så hvorfor spør du?
Nyt stillheten - ingenting varer evig!
Senast redigerad av Havhest 2020-08-10 kl. 21:15.
Citera
2020-08-10, 21:26
Medlem
Citat:

Så du har tipsat om en hypotes som du har kommit på?
Citera
2020-08-10, 21:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Det er vel ingen som stusser over at det bare er belønning for funn av AE som gjelder?

TH må føle seg 100% sikker på at ingen finner AE, det sier litt om hva som kan ha skjedd henne.

At han ikke selv ser at dette vil bli brukt mot han er meg en gåte.

Som det står i trusselbrevet «..VI TAR NED RISIKO VED DREPE OG KVITTES MED KROPP TIL ANNE-ELISABETH OG FORSVINNE».

Kroppen eksisterer neppe.

https://www.vg.no/i/e83lv9
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-10 kl. 22:28. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in