2020-08-10, 15:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Da må du passe på hva du skriver da.

Jeg har hele tiden ment at det er juks med livsbevis- og alibisamtaler.

Det er godt mulig at MB trodde eller tror at hun hørte AEH i bakgrunnen under lønningssamtalen. Det er mulig at MB tror eller trodde at hun nesten snakker sant når hun vitner om å ha snakket med AEH direkte. Eller at hun ihvertfall ikke lyver om at hun trodde AEH var i live.

Jeg har aldri trodd eller ment eller skrevet at TEH har vært direkte medhjelper. Men vitner kan lyve, de kan oppfatte ting feil, de kan huske ting feil. Eller de kan være presset eller truet til å lyve.

Jeg har ikke noen interesse av å diskutere detalj ditt eller detalj datt i dette skuespilleriet. Ikke før det blir klart hva slags detaljer som er sanne, hva som er dekkhistorie, hva som er politiets mediestrategi, hva som er lekkasjer fra Team Tom. Osv.
Ok, du mener i dag at du ikke har interesse av å diskutere i detalj hva som skjedde. Det er opp til deg hva du mener
Citera
2020-08-10, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg tror det er noen som ønsker å ramme TH.
Jeg har ikke fulgt tråden så nøye den senere tid - har du forandret syn på saken? Eller tror du fremdeles at barna har hjulpet sin mor med å flykte fra TH?
Citera
2020-08-10, 15:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har ikke fulgt tråden så nøye den senere tid - har du forandret syn på saken? Eller tror du fremdeles at barna har hjulpet sin mor med å flykte fra TH?
Jeg la den teorien bort. Har kommunisert med politiet om en annen teori jeg mener stemmer mye bedre. Ønsker ikke å gå ut med den. Men det er en løsning som det virker som ingen har tenkt på. Der alt stemmer og er logisk
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-10 kl. 15:58.
Citera
2020-08-10, 16:30
Medlem
Citat:
Jeg la den teorien bort. Har kommunisert med politiet om en annen teori jeg mener stemmer mye bedre. Ønsker ikke å gå ut med den. Men det er en løsning som det virker som ingen har tenkt på. Der alt stemmer og er logisk

Du er ihvertfall engasjert ...
Citera
2020-08-10, 16:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Du er ihvertfall engasjert ...
Sikkert flere enn meg som er engasjert
Alle som mener de har funnet ut noe om denne saken kan hjelpe politiet og si ifra

Det gjelder deg også, samt alle andre
Citera
2020-08-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Meget mulig. Enten det, eller HVIS det stemmer at det heller ikke er THs skoavtrykk i de områder der man tar av seg sko, må han ha tatt av seg skoene på utsiden av huset. De fleste mennesker tar av seg seg sko når de er kommet innenfor døren, ikke utenfor. Hvis han var svært bekymret for AE, er det en unaturlig handling å ta av seg yttersko på utsiden av huset.
Manglende skoavtrykk etter TH i det området man tar på/av seg yttersko, indikerer også at yttergang er vasket etter at TH gikk på jobb, eller han «vasket seg ut døra», eller alternativt av en annen GM. Uansett er det unaturlig å ta av seg sko på utsiden av huset hvis man har skyndet seg hjem for å sjekke om det har skjedd noe alvorlig med kona.

Men da må alle disse andre menneskene de faktisk fant skoavtrykk etter, ha vært der etter det ble vasket.

Det finnes flere skoavtrykk som ikke er identifiserbare. Det er vel ikke helt usannsynlig at TH har avsatt noen av disse?
Citera
2020-08-10, 17:15
Medlem
Citat:
Alle som mener de har funnet ut noe om denne saken kan hjelpe politiet og si ifra

Jada, jeg spekulerer også på hva som kan ha skjedd i denne saken, men følger med på avstand.
Citera
2020-08-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Da må du passe på hva du skriver da.

Jeg har hele tiden ment at det er juks med livsbevis- og alibisamtaler.

Det er godt mulig at MB trodde eller tror at hun hørte AEH i bakgrunnen under lønningssamtalen. Det er mulig at MB tror eller trodde at hun nesten snakker sant når hun vitner om å ha snakket med AEH direkte. Eller at hun ihvertfall ikke lyver om at hun trodde AEH var i live.

Jeg har aldri trodd eller ment eller skrevet at TEH har vært direkte medhjelper. Men vitner kan lyve, de kan oppfatte ting feil, de kan huske ting feil. Eller de kan være presset eller truet til å lyve.

Jeg har ikke noen interesse av å diskutere detalj ditt eller detalj datt i dette skuespilleriet. Ikke før det blir klart hva slags detaljer som er sanne, hva som er dekkhistorie, hva som er politiets mediestrategi, hva som er lekkasjer fra Team Tom. Osv.
Detalj meg her eller der, kan vi ikke vite, helt enig . Men en kan spekulere...
Jeg vet du er overbevist om at mordet har skjedd sent på kvelden/natta, men i mine øyne er det noe risky å presse/overtale/true en "utenforstående" til å lyve om den samtalen.
Jeg lurer på om det er nok tid, om samtalen med MB er ekte, til å ta AEH av dage før (bilen) han(s) måtte være på jobb. Og om det er mulig at TH hadde så jerngrep på familien at han kunne overtale sønnen til å lyve om hvem som ringte til ham med AEHs mobil på den korte tiden TEH var der før politiet ble kontaktet. Og senere fore ham med info han overhørte fra samtalen mellom AEH og MB.
Det enkleste er som regel det beste... Prestedattera kunne surret rundt i huset med mobilen til AEH i lomma fram til 10:06 for å vise aktivitet en periode for å forvirre forsvinning/dødstidspunkt, samtidig som at hun ryddet/vasket litt og staget stedet etter at TH hadde gjort udåden.
Sms sendt av presten fra AEHs mobil til sin egen (som da sannsynligvis lå hjemme) forvirrer fælt, og det er nok meningen også.
Husker jeg feil, eller ble ikke møtet på Kvitfjell utsatt en dag? I en rettssak kan vel isåfall dette bortforklares med noe så enkelt som autokorreksjon, og at AEH sannsynligvis mente å skrive at turen var utsatt, ikke avlyst, men la ikke merke til autokorreksjonen. (Det skjer stadig vekk at jeg får noen merkelige forslag på min iPhone, og jeg må ofte lese korrektur på autokorrigeringen.) Alt er jo bare villedning og blindspor i denne saken...

Dette er selvfølgelig bare spekulasjoner. Vet vi egentlig noe om alibiet til presten denne dagen?
Citera
2020-08-10, 17:33
Medlem
Citat:

Hvordan valgte du å kommunisere teorien? Via tips-nettsiden til politiet?
Hvordan opplevde du forøvrig kommunikasjonen med politiet? Fikk du rask tilbakemelding?
Citera
2020-08-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Enn du da? Tror du fremdeles på ditt eget utsagn om at det var viktig for GM, som ville frame TH, lot AEH gjøre seg ferdig med samtalene som gir TH alibi?
Eller vil du fremdeles bare svare med stillhet, eller kjerringprat og hersketeknikker?
Citera
2020-08-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Hvis hans DNA er spredd utover begge sålene på innsiden, ja. Med mindre han er en cross dresser.

Vi bor i enebolig, det hender at mannen setter sine tær innni mine sandaler, crocs ol, om han bare skal rett ut i oppkjørselen, hente noe i bilen, ut med bosset, hente posten el.
Eller jeg i hans, eller i ungene sine. At slike sko ikke passer perfekt er ikke noen grunn til at man ikke stikker beina nedi, om man vil ha en sko såle for ikke å bli kald, våt eller få vondt.

Det er så dumt at det i denne saken blir uthevet som merkelig, unormalt og mistenkelig, alle mulige hverdags ting som man gjør daglig.

Samme med dette å ringe opp to ganger på rappen om man har ring til mobilsvar slår inn. Det er bare noe man gjør automatisk.
Citera
2020-08-10, 17:57
Medlem
Citat:

Jeg synes at saken virker veldig spesiell fordi det er så mye staging og villedning rundt det hele. Det kan ikke være så enkelt for politiet heller ... ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in