2020-08-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Jeg vet som sagt ikke. Er han på frifot var det neppe 10 kg heroin Poenget var at han kunne ha vært innblandet i noe annet. Har han dame, kunne det vært ei elskerinne han ikke ville innrømme med en gang. Etc
Det var kun spekulasjon
Eller at han var på vei for å dumpe noe han hadde i bagasjerommet?....Tror dette også er en del av villedningen, at han tilsynelatende løy og at politiet skulle mistenke at han kjørte AE mot Kvitfjell, mens hun trolig ble transportert i en trailer/ lastebil i sydlig retning.
Citera
2020-08-09, 12:17
Medlem
Finnes det en link på lydopptak av stemmen til Anne Elisabeth Falkevik Hagen ?
Citera
2020-08-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Enig. Politiet har en lang indisierekke og de kan og vil ikke stoppe nå. De mangler det helt avgjørende bevis, men indisierekken er så lang at den burde holde til påfølgende rettsak.

Før den tid, bør media ligge lavt, slik at ikke det blir et tema for Holden & co.
Rettssaken vil bli et mediesirkus uten sidestykke, antar jeg.

TH har selv valgt å legge opp til enorm medieoppmerksomhet ved å først iscenesette en falsk kidnapping og deretter har TH valgt å fortsette skuespillet. Hverken politi eller medier kan anklages, eller kan ha noe slags skyld for, å ha trodd på deler av dekkhistorien til TH.

Hverken politi eller medier kan lastes for informasjon som Team Tom har lekket til mediene.

Svein Holden tok nylig politiets beslag i eiendommen S4 til rettslig vurdering. Når kjennelse foreligger vil vi få en pekepinn på bevisverdien av de nyere funn politiet har gjort i S4. Finner politiet fellende beviser mot TH, skal TH dømmes for drap. Vurderinger rundt eventuell forhåndsdømming i mediene vil da ikke kunne få noen betydning annet enn ved straffeutmålingen. Jeg mener bestemt at det i denne saken ikke har vært noen form for forhåndsdømming i mediene.

Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
Finnes det en link på lydopptak av stemmen til Anne Elisabeth Falkevik Hagen ?

Det kan jeg ikke tenke meg. Hvis det noensinne har ligget slike klipp ute på nettet, er de fjernet. Pga faren for misbruk.
Senast redigerad av kornblomst 2020-08-09 kl. 13:09. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-08-09, 15:29
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det var en annen i huset etter TH dro på jobb. For mobilen hennes var i bevegelse til 10.07, husker ikke på minuttet. Det var på gang da, eller utført. Og en bil på stien 9.05.

Så det ser ut til at en annen gjorde jobben. Og det stemmer med at TH ikke virket som nyslått morder der han kom gående inn på jobben. Tror i alle fall venninnen på jobben ville rapportert til politiet om han virket skrudd når hun senere fikk vite at AEH ikke var å finne noen steder.

Men på ordre fra hvem.
Resten av det han gjorde den dagen henger ikke i hop med det han fortalte politiet. Og det han senere har sagt om konemor, gir meg frysninger. Egentlig synes jeg det synes på ansiktet hennes. Gamle bilder også. En nydelig vakker dame som mister gnisten på en måte. Det er nå bare sånn jeg tolker bildene. Det kan være langt fra sannheten selvfølgelig.

Hun var visst svært vakker som ung ... Jeg føler sånn med henne. Hvor er hun? Hun må bli funnet! Det handler om hennes verdighet ... Håper at hennes barn, barnebarn, venninner og kolleger får et sted å gå til. For å minnes. Et gravsted.
Citera
2020-08-09, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det var en annen i huset etter TH dro på jobb. For mobilen hennes var i bevegelse til 10.07, husker ikke på minuttet. Det var på gang da, eller utført. Og en bil på stien 9.05.

Så det ser ut til at en annen gjorde jobben. Og det stemmer med at TH ikke virket som nyslått morder der han kom gående inn på jobben. Tror i alle fall venninnen på jobben ville rapportert til politiet om han virket skrudd når hun senere fikk vite at AEH ikke var å finne noen steder.

Men på ordre fra hvem.
Resten av det han gjorde den dagen henger ikke i hop med det han fortalte politiet. Og det han senere har sagt om konemor, gir meg frysninger. Egentlig synes jeg det synes på ansiktet hennes. Gamle bilder også. En nydelig vakker dame som mister gnisten på en måte. Det er nå bare sånn jeg tolker bildene. Det kan være langt fra sannheten selvfølgelig.

Bildene fra senere år viser en stram overleppe og trist/tomt blikk. Samt skader på hendene og hovent øyelokk. Helt enig.
Citera
2020-08-09, 16:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Bildene fra senere år viser en stram overleppe og trist/tomt blikk. Samt skader på hendene og hovent øyelokk. Helt enig.
Har sett på bildene som er tilgjengelig av henne i kronologisk rekkefølge fra hun er ung til hun blir eldre. Er enig i hva du beskriver. De seneste bildene synes jeg viser en person som lider. Trist til sinns. På bilder bøyer hun seg også fysisk mer og mer bort fra sin ektemann. Å vise dette med kroppen kan være en ubevisst måte å "fortelle" hva hun tenker.
Citera
2020-08-09, 17:11
Medlem
Citat:
Jeg har aldri sagt at alle barna er med eller har et motiv. Motivet til TH kan være noe vi aldri fullt kan forstå. Motivet til barna kan være noe så simpelt som at de blir gjort arveløse. Pappa testamenter hele formen til et senter for hjemløse katter om de ikke blir med på dette her.
Vetta faen jeg, men en ekte patriark og psykopat er det ingen som sier imot, om de kjenner ham.

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene? Du forklarte heldigvis hva et alibi er, og at det ikke er norsk. Men, hvorfor er ikke en samtale med en lys levende AEH i hennes eget hjem med sønnen i hans eget hjem, samtidig med at bilen til TH ankommer Futurum, et alibi for at han ikke drepe henne før han dro?
Svarer du ikke skikkelig på det, så kan du la være å svare.

Var sønnen der? det er vel ingen som tror han drepte henne? det er jo ikke tid til det. det kom en hettemann, han kan ha hatt med det brettede brevet. Vi vet ikke hvem av barna som arver annet enn at en av døtrene skal ta over etter TH etter hva jeg vet da. Barn har kun krav på å arve 1 mill per forelder, det skal snart økes til 1.5 mill mener jeg.
Citera
2020-08-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Var sønnen der? det er vel ingen som tror han drepte henne? det er jo ikke tid til det. det kom en hettemann, han kan ha hatt med det brettede brevet. Vi vet ikke hvem av barna som arver annet enn at en av døtrene skal ta over etter TH etter hva jeg vet da. Barn har kun krav på å arve 1 mill per forelder, det skal snart økes til 1.5 mill mener jeg.
Vi vet ikke hvem som var der. Spor etter TH var det visst ikke. Jeg bare poengterer at det er to av barna, og de to alene, som kan bevitne at AEH var i live mens bilen til TH ble fanget opp på jobb. I tillegg gikk det hele 3 avhør før sønnen husket noe av innholdet i sin siste samtale med sin avdøde mor.
Det kan ikke ignoreres!
Edit: Det betyr selvfølgelig ikke at sønnen drepe henne, men som sagt tidligere så seiler de opp som gode kandidater som medhjelpere.
Senast redigerad av Lurenskog 2020-08-09 kl. 18:10.
Citera
2020-08-09, 18:50
Medlem
Citat:
Vi vet ikke hvem som var der. Spor etter TH var det visst ikke. Jeg bare poengterer at det er to av barna, og de to alene, som kan bevitne at AEH var i live mens bilen til TH ble fanget opp på jobb. I tillegg gikk det hele 3 avhør før sønnen husket noe av innholdet i sin siste samtale med sin avdøde mor.
Det kan ikke ignoreres!
Edit: Det betyr selvfølgelig ikke at sønnen drepe henne, men som sagt tidligere så seiler de opp som gode kandidater som medhjelpere.

Det var et avbrutt anrop til HHB1 kl 09:06, og en sms til HHB1 kl 09:10. Det betyr ikke at datter HHB1 kan bevitne at AEH var i live. Hvem som helst kan ha brukt AEHs telefon til å ringe et avbrutt anrop og å sende en sms.

Som du nevner selv, sønnen måtte i tre avhør før han greide å forklare seg om hva oppringingen fra AEH handlet om. Samtalen varte i 90 sekunder, fra 09:14 til 09:16. Sønnens vitneprov om at han snakket med moren, har politiet omtalt som siste sikre livsbevis, siste livstegn eller lignende.

De to vitnene som bekrefter at AEH var i live på morgenen forsvinningsdagen, er lønningsdamen MB som angivelig snakket med AEH 08:45 til 08:56, og så anropet til sønnen 09:14 til 09:16.
Citera
2020-08-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Så bra! Det er best at du holder kortene tett til brystet. Har du vurdert å kommunisere dine tanker også til Svein Holden?

Legopus: hvorfor fortelle A, men ikke B her inne? når skal vi få høre den? det må ha med familien å gjøre ettersom vi ikke vet hvem som ellers kan ha deltatt, vi vet jo ikke hvem futurum-mennene eller hettemannen er. Kanskje du er synsk? kanskje SH råder Hagens til å få egen etterforsker som kan ettersøke sporene deres. Det har jo kommet over 100 tips. Vet noen om politiet prioriterer de eller kjører de bare sin egen etterforskning? Gleder meg til sommerferien er over, for da kommer det kanskje flere podcaster. Det har jo kommet frem en del i løpet av sommerferien, og jeg er spent på de sporene folk forteller om. Håper Milli lager podcast igjen. VG har dekket saken svakt i sommerferien og jeg har ikke sett at de har vært tidlig ute med nyheter slik de skryter av at de bruker ressurser på at journalister kun skal fokusere på denne saken, må jeg si det er rart. De har vel ikke 2 mnd. ferie ... Selvskryt er det sjeldent noe hold i.
Citera
2020-08-09, 19:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det var et avbrutt anrop til HHB1 kl 09:06, og en sms til HHB1 kl 09:10. Det betyr ikke at datter HHB1 kan bevitne at AEH var i live. Hvem som helst kan ha brukt AEHs telefon til å ringe et avbrutt anrop og å sende en sms.

Som du nevner selv, sønnen måtte i tre avhør før han greide å forklare seg om hva oppringingen fra AEH handlet om. Samtalen varte i 90 sekunder, fra 09:14 til 09:16. Sønnens vitneprov om at han snakket med moren, har politiet omtalt som siste sikre livsbevis, siste livstegn eller lignende.

De to vitnene som bekrefter at AEH var i live på morgenen forsvinningsdagen, er lønningsdamen MB som angivelig snakket med AEH 08:45 til 08:56, og så anropet til sønnen 09:14 til 09:16.
1. Det står i VG artikkel at sønnen ble vekket av samtalen etter en dårlig natt, og derfor ikke veldig pratsom. Han sier at han var lei seg for at han var sur og grinete.

Selv om sønnen var uklar i de to første avhørene så forklarte han seg i tråd med hva AEH snakket med lønnsansvarlig om tidligere den dagen, samt hva AEH sendte i SMS til datteren. AEH og sønn snakket om lønnsutbetalinger i tillegg dreide deler av samtalen seg om at AEH skulle sitte barnevakt senere på dagen.

Det står at politiet har gransket samtalene nøye og at de mener AEH var aktiv i disse samtalene - sønn kunne ikke ha vært i Sloraveien forsvinigstidspunktet.

2. Det ble sendt SMS til datter fra AEH's telefon om at hytteturen var avlyst, hun kunne sitte barnevakt. TH forklarte i avhør at hytteturen ikke var avlyst. Dette gjør at det er usannsynlig at datter og TH samarbeider i plottet.
Citera
2020-08-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
1. Det står i VG artikkel at sønnen ble vekket av samtalen etter en dårlig natt, og derfor ikke veldig pratsom. Han sier at han var lei seg for at han var sur og grinete.

Selv om sønnen var uklar i de to første avhørene så forklarte han seg i tråd med hva AEH snakket med lønnsansvarlig om tidligere den dagen, samt hva AEH sendte i SMS til datteren. AEH og sønn snakket om lønnsutbetalinger i tillegg dreide deler av samtalen seg om at AEH skulle sitte barnevakt senere på dagen.

Det står at politiet har gransket samtalene nøye og at de mener AEH var aktiv i disse samtalene - sønn kunne ikke ha vært i Sloraveien forsvinigstidspunktet.

2. Det ble sendt SMS til datter fra AEH's telefon om at hytteturen var avlyst, hun kunne sitte barnevakt. TH forklarte i avhør at hytteturen ikke var avlyst. Dette gjør at det er usannsynlig at datter og TH samarbeider i plottet.

Omstendighetene svekker bevisverdien av begge vitneprovene.

TH var hjemme under hele angivelige samtalen mellom AEH og MB. Og at sønnen trengte tre forklaringer for å redegjøre for innholdet i sin angivelig samtale med AEH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in