Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Hans far och styvmor satt inne ett gäng dagar. Kan tänka att man gått igenom deras mobiler för att se var dessa mobiler varit. Så rent fysiskt kanske det tyvärr är så att ingen av dessa två pappenheimare varit i Ts bostad kring mordet. Eller kan pappa varit så smart att han lämnat mobilen hemma? JAG tror inte det. Men jag har haft fel förr.
Jag har med funderat på det där.
Frågan är om polisen har någon rätt att gå igenom deras mobiltelefoner för ett så "ringa brott" som brott mot griftefriden? Eller om nån måste bli åtalad först? Jag kan inte dom där reglerna..
Svenska regelverk brukar ju sätta kämpar i hjulen på dom mest märkliga vis..
I förhör med med styvmamman och pappan så får man ju inte direkt intrycket av att polisen vet var dom har varit direkt. Enda gången dom visar att dom vet nåt är väl då pappan fyllde på adblue i låneaudin, och det har dom väl sett på övervakningsfilm.
Är man så dum att man mördar någon hemma i sin egen lägenhet samtidigt som man inte har en egen bil att kunna forsla bort kroppen i, då måste man ju på något vis be någon som har en bil om hjälp.
Nu öppnas ju en möjlighet här iom att får tillgång till en bil på måndag morgon när han börjar jobba.
Men jag tror allt att hade hade hjälp. Sällan invandrare gör något helt på egen hand.