2020-08-10, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Hur vet du att jag inte är advokat?
Kan väl erkänna att min lönespec skvallrar om nåt helt annat än advokat, dessvärre.

Det mest troliga scenariot är väl att Tishko gjorde sig av med Wilma under måndag förmiddag och att hon då via diverse soprum runt omkring i Uddevalla till slut har hamnat i värmeverket.
Vi är nog många som vill hitta ett rimligt alternativ till det.

Leif GW Persson trodde ju att hon var dumpad i skogen eller i havet, så jag hoppas att han har rätt när det gäller skogen och att Wilma till slut hittas.

Jag tror att hon finns i nåt litet vattendrag uppe på Herrestadsfjället.

Tishko skriver:"Ni kommer ALDRIG hitta henne/hur kan han vara så säker?/.. med tanke på allt blod är hon ganska troligt verkligen styckad...han har även troligen haft medhjälpare...och det lättaste ,snabbaste är nog att dumpa delarna diverse soptunnor.....
Citera
2020-08-10, 16:48
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag ser den nu. En av de mer intressanta sittningarna med Dr Phil faktiskt. Tishko är även han narcissist - precis som denne man som programmet visas nu. Arrogansen påminner mycket om varandra - "ingen jävel kan sätta dit mig". Men som du säger så är inte Tishko psykopat - T känner. Han kan inte hantera sin ilska riktigt. Jag tror narcissistiska psykopater är kallare än enbart de som är narcissister. Men jag har inte koll på det - ren gissning. Men båda är arroganta.
Ja det blev en aha upplevelse att få det berättat så, flinandet och känslolösheten gällande de/den som mördats.
Citera
2020-08-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Tishko skriver:"Ni kommer ALDRIG hitta henne/hur kan han vara så säker?/.. med tanke på allt blod är hon ganska troligt verkligen styckad...han har även troligen haft medhjälpare...och det lättaste ,snabbaste är nog att dumpa delarna diverse soptunnor.....
Hans far och styvmor satt inne ett gäng dagar. Kan tänka att man gått igenom deras mobiler för att se var dessa mobiler varit. Så rent fysiskt kanske det tyvärr är så att ingen av dessa två pappenheimare varit i Ts bostad kring mordet. Eller kan pappa varit så smart att han lämnat mobilen hemma? JAG tror inte det. Men jag har haft fel förr.
Citera
2020-08-10, 18:26
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur

Frågan är om han verkligen var så säker?
Skälet till att skilja huvudet från kroppen är ju för att försvåra identifiering för polisen om kroppen återfinns. Skulle han vara säker på att kroppen aldrig hittas så fanns det ju inga skäl till skilja huvudet från kroppen.
Precis som du säger så är det väl, tyvärr, via dom där soptunnorna som är det mest troliga sättet som hon har försvunnit på.
Frågan är bara varför huvudet blev kvar i lägenheten..
Citera
2020-08-10, 18:32
Medlem
Citat:
Frågan är om han verkligen var så säker?
Skälet till att skilja huvudet från kroppen är ju för att försvåra identifiering för polisen om kroppen återfinns. Skulle han vara säker på att kroppen aldrig hittas så fanns det ju inga skäl till skilja huvudet från kroppen.
Precis som du säger så är det väl, tyvärr, via dom där soptunnorna som är det mest troliga sättet som hon har försvunnit på.
Frågan är bara varför huvudet blev kvar i lägenheten..
Det jag fetat. Han kan säga så därför att han själv vet var han har gjort av kroppen. Han är så arrogant att det är hejdlöst. Och han skrattar åt utredarna. "Ni bygger en hel utredning på en telefon". Ja, idag kan man bygga en hel del på en mobil, men det begriper inte den där lille lusen. Nå, nu sitter han länge. Tvivlar starkt på att någon hovrätt kommer göra annat än fastställa livstidsstraffet.
Citera
2020-08-10, 18:49
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lariko
Det man kan använda till att gräva med. Folk har sett han tvätta händerna i Ljungskile. Något har han uppenbarligen gjort sig av med. Han går ju utan jacka på motorvägen vid den tidpunkten på året.Tågvärdarna såg att kläderna såg byllsiga ut på vägen ner. Sen går han tillbaka...väldigt skumt. Och kläder fattas ju! något har han gjort på den rundan det kan vi nog vara överens om.

Jag skulle kunna tänka mig att Wilmas telefon försvann iom den trippen.
Citera
2020-08-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Jag skulle kunna tänka mig att Wilmas telefon försvann iom den trippen.
Tror jag inte. Den stängdes av manuellt fred 15 nov. Och han var i Ljungskile torsdag 14 nov. Tänk lite nu.
Citera
2020-08-10, 18:52
Medlem
Citat:
Normalt går elförbrukningen ner nattetid. Men inte mellan 14 och 17 nov. Alltså - där var han uppe på nätterna, lampor tända, elkaminen på, styckning natten mellan 14-15 nov, i övrigt städ och annat skumt pyssel. Han sa till sina kusiner att han inte sovit på fyra dygn vilket nog stämmer. Han kom hem tisdag morgon efter 2 timmars jobb och lade sig att sova - och då greps han av polisen. Ungefär så.

Edit:

Elförbrukning, ungefärliga tider. Lite svårt att läsa ut av diagrammet.

Torsdag:
14/11 01.00-0600 Låg (nattsömn)
14/11 06.00-07.00 Hög (vakna, T går till jobb)

14/11 07.00-12.00 Låg (T på jobb)
14/11 12.00 (Wilma i bostaden)
14/11 12.00-24.00 hög

Fredag:

15/11 24.00-04.00 hög
15/11 05.00-17.00 låg
15/11 17.00 – 24,00 hög

Lördag

16/11 24.00-24.00 Hög

Söndag

16/11 24.00-08.00 Hög
16/11 9.00-10.00 Låg

Det är kaninen och/eller ugnen som är igång. Belysningens strömförbrukning är försumbar. Han har väl blaskat med massa vatten under uppröjningen och kör max värme för att det ska torka upp.
Citera
2020-08-10, 18:53
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Hans far och styvmor satt inne ett gäng dagar. Kan tänka att man gått igenom deras mobiler för att se var dessa mobiler varit. Så rent fysiskt kanske det tyvärr är så att ingen av dessa två pappenheimare varit i Ts bostad kring mordet. Eller kan pappa varit så smart att han lämnat mobilen hemma? JAG tror inte det. Men jag har haft fel förr.

Jag har med funderat på det där.
Frågan är om polisen har någon rätt att gå igenom deras mobiltelefoner för ett så "ringa brott" som brott mot griftefriden? Eller om nån måste bli åtalad först? Jag kan inte dom där reglerna..
Svenska regelverk brukar ju sätta kämpar i hjulen på dom mest märkliga vis..

I förhör med med styvmamman och pappan så får man ju inte direkt intrycket av att polisen vet var dom har varit direkt. Enda gången dom visar att dom vet nåt är väl då pappan fyllde på adblue i låneaudin, och det har dom väl sett på övervakningsfilm.

Är man så dum att man mördar någon hemma i sin egen lägenhet samtidigt som man inte har en egen bil att kunna forsla bort kroppen i, då måste man ju på något vis be någon som har en bil om hjälp.
Nu öppnas ju en möjlighet här iom att får tillgång till en bil på måndag morgon när han börjar jobba.

Men jag tror allt att hade hade hjälp. Sällan invandrare gör något helt på egen hand.
Citera
2020-08-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det är kaninen och/eller ugnen som är igång. Belysningens strömförbrukning är försumbar. Han har väl blaskat med massa vatten under uppröjningen och kör max värme för att det ska torka upp.
Kaninen?

Ja, det finns en del som normalt inte är igång nattetid. Då sover man. Men det har han inte gjort.
Citera
2020-08-10, 18:57
Medlem
Citat:
Jag har med funderat på det där.
Frågan är om polisen har någon rätt att gå igenom deras mobiltelefoner för ett så "ringa brott" som brott mot griftefriden? Eller om nån måste bli åtalad först? Jag kan inte dom där reglerna..
Svenska regelverk brukar ju sätta kämpar i hjulen på dom mest märkliga vis..

I förhör med med styvmamman och pappan så får man ju inte direkt intrycket av att polisen vet var dom har varit direkt. Enda gången dom visar att dom vet nåt är väl då pappan fyllde på adblue i låneaudin, och det har dom väl sett på övervakningsfilm.

Är man så dum att man mördar någon hemma i sin egen lägenhet samtidigt som man inte har en egen bil att kunna forsla bort kroppen i, då måste man ju på något vis be någon som har en bil om hjälp.
Nu öppnas ju en möjlighet här iom att får tillgång till en bil på måndag morgon när han börjar jobba.

Men jag tror allt att hade hade hjälp. Sällan invandrare gör något helt på egen hand.
Man har en förundersökning innan åtal. Där ingår masttömningar, mobiler som blir beslagtagna etc etc. Man gör husrannsakningar (det gjorde man också hos pappa och styvmor). Men vi lär inte få veta vad som egentligen gjorts eftersom de blev frisläppta. Misstanke kvarstod länge - kanske fortfarande. Det har jag glömt tyvärr.

Ja, jag tror han hade hjälp. Men hur såg den hjälpen ut...
Citera
2020-08-10, 18:58
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Det jag fetat. Han kan säga så därför att han själv vet var han har gjort av kroppen. Han är så arrogant att det är hejdlöst. Och han skrattar åt utredarna. "Ni bygger en hel utredning på en telefon". Ja, idag kan man bygga en hel del på en mobil, men det begriper inte den där lille lusen. Nå, nu sitter han länge. Tvivlar starkt på att någon hovrätt kommer göra annat än fastställa livstidsstraffet.

Nädå, fanskapet sitter där han sitter, och han kommer att göra det länge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in