Citat:
Det står att flickvännen hade skickat sms till kusinen. Är flickvännen lika med W? Varför hade W kontakt med Ts kusin? Kunde inte T sköta den kontakten själv? Av vilken anledning skickar W sms till kusinen? Det undrar man.
Kusinerna bodde under samma tak i Alingsås.
Men det kommer mer konstigt.
Sid 648 i Fup.
Ur förhör med ena kusinen:
Flickvännen hade skickat sms till dig sa du? När var det?
Peshtiuan visar sin mobil. I tisdags tog polis kort på detta. Nya foton tas på Peshtiuans mobil.
Det är från Messenger. En konversation från den 31 oktober. Den 1 nov ringde han till henne. Hon svarade inte men Peshtiuan fick sms. Sista meddelandet har han fått den 12 november. Jag såg inte det meddelandet och svarade inte. Sen ringde Peshtiuan den 12 november. Jag har visat detta för polis tidigare.
Kusinen säger att han ringde W 12/11.
Vi vet här att kusinen förhördes den 23/11 en lördag.
På tisdagen den 19/11 tar polisen kort på kusinens telefon (Messenger) när polisen kommer till T:s pappa (kusinerna hämtade här bilen påstår dom)
Där står det tydligt på Messenger, Fup s.655 att kusinen ringde W i måndags kl. 22.46, vilket blir måndagen innan den 23 och 19/11 vilket blir den 18/11
(Det kan absolut inte vara måndagen veckan innan då W skrev till honom den 12/11 och då var det tisdag)
Alltså ringde kusinen W den 18/11 kl 22.46 men säger inte detta till polisen utan säger att detta skett den 12/11.
VARFÖR hävdar kusinen så starkt att han ringde W den 12/11?
VARFÖR berättar han inte till polisen att han ringde W den 18/11??
Och VARFÖR frågar inte polisen om detta?
Men det kommer mer konstigt.
Sid 648 i Fup.
Ur förhör med ena kusinen:
Flickvännen hade skickat sms till dig sa du? När var det?
Peshtiuan visar sin mobil. I tisdags tog polis kort på detta. Nya foton tas på Peshtiuans mobil.
Det är från Messenger. En konversation från den 31 oktober. Den 1 nov ringde han till henne. Hon svarade inte men Peshtiuan fick sms. Sista meddelandet har han fått den 12 november. Jag såg inte det meddelandet och svarade inte. Sen ringde Peshtiuan den 12 november. Jag har visat detta för polis tidigare.
Kusinen säger att han ringde W 12/11.
Vi vet här att kusinen förhördes den 23/11 en lördag.
På tisdagen den 19/11 tar polisen kort på kusinens telefon (Messenger) när polisen kommer till T:s pappa (kusinerna hämtade här bilen påstår dom)
Där står det tydligt på Messenger, Fup s.655 att kusinen ringde W i måndags kl. 22.46, vilket blir måndagen innan den 23 och 19/11 vilket blir den 18/11
(Det kan absolut inte vara måndagen veckan innan då W skrev till honom den 12/11 och då var det tisdag)
Alltså ringde kusinen W den 18/11 kl 22.46 men säger inte detta till polisen utan säger att detta skett den 12/11.
VARFÖR hävdar kusinen så starkt att han ringde W den 12/11?
VARFÖR berättar han inte till polisen att han ringde W den 18/11??
Och VARFÖR frågar inte polisen om detta?