2020-08-10, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Kusinerna bodde under samma tak i Alingsås.

Men det kommer mer konstigt.

Sid 648 i Fup.

Ur förhör med ena kusinen:
Flickvännen hade skickat sms till dig sa du? När var det?
Peshtiuan visar sin mobil. I tisdags tog polis kort på detta. Nya foton tas på Peshtiuans mobil.
Det är från Messenger. En konversation från den 31 oktober. Den 1 nov ringde han till henne. Hon svarade inte men Peshtiuan fick sms. Sista meddelandet har han fått den 12 november. Jag såg inte det meddelandet och svarade inte. Sen ringde Peshtiuan den 12 november. Jag har visat detta för polis tidigare.

Kusinen säger att han ringde W 12/11.

Vi vet här att kusinen förhördes den 23/11 en lördag.
På tisdagen den 19/11 tar polisen kort på kusinens telefon (Messenger) när polisen kommer till T:s pappa (kusinerna hämtade här bilen påstår dom)

Där står det tydligt på Messenger, Fup s.655 att kusinen ringde W i måndags kl. 22.46, vilket blir måndagen innan den 23 och 19/11 vilket blir den 18/11
(Det kan absolut inte vara måndagen veckan innan då W skrev till honom den 12/11 och då var det tisdag)

Alltså ringde kusinen W den 18/11 kl 22.46 men säger inte detta till polisen utan säger att detta skett den 12/11.
VARFÖR hävdar kusinen så starkt att han ringde W den 12/11?
VARFÖR berättar han inte till polisen att han ringde W den 18/11??
Och VARFÖR frågar inte polisen om detta?
Det står att flickvännen hade skickat sms till kusinen. Är flickvännen lika med W? Varför hade W kontakt med Ts kusin? Kunde inte T sköta den kontakten själv? Av vilken anledning skickar W sms till kusinen? Det undrar man.
Citera
2020-08-10, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
NORRLAND ? sagt med en lite nedlåtande tonfall?? Detta är ju lite offtopik.men vi i Norrland har verkligen inte lust att vara storstadsghettons avdumningsplats please respekt!
Förstår er till 100%. Men nu har ju detta utspelat sig i Uddevalla. Räknas Uddevalla till storstäderna? Tycker mer det låter som en småstad. Men förstår vad du menar iallafall. Skiten ska inte dumpas i Norrland. Den ska dumpas utanför Sveriges gränser.
Citera
2020-08-10, 03:48
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Detta var oerhört bra tänkt,skrivet.SMART..ALLT stämmer ju med dina tankar tidsangivelser.!!SMART CLEVER.. jag liksom åklare polis har missat detta!! Ps. studera till advokat..du är ju fckkn skitsmart!!!

Hur vet du att jag inte är advokat?
Kan väl erkänna att min lönespec skvallrar om nåt helt annat än advokat, dessvärre.

Det mest troliga scenariot är väl att Tishko gjorde sig av med Wilma under måndag förmiddag och att hon då via diverse soprum runt omkring i Uddevalla till slut har hamnat i värmeverket.
Vi är nog många som vill hitta ett rimligt alternativ till det.

Leif GW Persson trodde ju att hon var dumpad i skogen eller i havet, så jag hoppas att han har rätt när det gäller skogen och att Wilma till slut hittas.

Jag tror att hon finns i nåt litet vattendrag uppe på Herrestadsfjället.
Citera
2020-08-10, 09:33
Medlem
Citat:
Detta var oerhört bra tänkt,skrivet.SMART..ALLT stämmer ju med dina tankar tidsangivelser.!!SMART CLEVER.. jag liksom åklare polis har missat detta!! Ps. studera till advokat..du är ju fckkn skitsmart!!!
Vad ska man ha polis och åklagare till!
Här kan man nåde lösa mord och kartlägga aktiviteterna runtomkring i minsta detalj :-)
Det enda som saknas här är att Ts mamma serverade bort henne under en grillfest där hela tjocka släkten var bjudna.
Då har man fått ihop alla smarta lösningar i en och samma tråd !
Citera
2020-08-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det står att flickvännen hade skickat sms till kusinen. Är flickvännen lika med W? Varför hade W kontakt med Ts kusin? Kunde inte T sköta den kontakten själv? Av vilken anledning skickar W sms till kusinen? Det undrar man.

Ja dom menar W.
Tydligen fick denna kusin medla ibland mellan T och W (enligt honom) vid bråk, så W och denna kusin hade lite kontakt.
Deras ord med sms menas Messenger.

Sista gången W skickade till kusinen va vid bråket den 12/11 då W frågade T om han vart otrogen då folk tryckt på det enligt henne. T ignorerade W totalt och jobbade kväll. Det enda han svarade va något om duschen.
W skrev till kusinen och ville att han skulle ringa upp vilket han aldrig gjorde. Han ringde istället den 18/11 märkligt nog...
Citera
2020-08-10, 11:35
Medlem
Novotars avatar
Styvmor Aziz vaknar 9-10 lörd 16/11 då är inte Saed hemma?
Hon ringer honom 16.30 för deras middagsgäster är på väg, han är tvärs över gatan hos bilkompis. Hon säger att han inte har SUVn den står i garaget. Hur vet du det, tittade du? Nej men jag vet att han inte hade den... SUVn som hade W blod i.
SAED kan inte svara på mkt mest tror... minns inte typ, Var hos ”Sefin” däremot svarar AZIZ en massa om vad hon, dom gjorde, klart o tydligt. Ngn som reagerade på detta?
Senast redigerad av Novotar 2020-08-10 kl. 12:35. Anledning: Felstav
Citera
2020-08-10, 12:39
Medlem
Förhör med kusinen s.648

"Har ni haft tidigare kontakt på Messenger än 31 oktober?
Jag tror det funnits tidigare konversation men mitt Facebook konto hackades och Lanko
hjälpte mig att skaffa nytt. Jag raderade allt på mitt Messenger, alla mina vänner.
När var det som du raderade?
Typ ett år sen. Mitt Facebook hackades. Men vi har inte skrivits förrän oktober."

Hoppsan. Vilken osis att han haft samma Facebook sen 2012. Alltså kan han ha raderat Messenger och skyllt på att hans Facebook blivit kapad. Det hade vart ganska enkelt för polisen att syna detta.

Det är för mycket frågetecken i deras utsagor.
Citera
2020-08-10, 14:54
Medlem
lennythekings avatar
Det här elförbrukningsdiagramet i FUP;en, hur tolkar ni det?
Går det att dra några slutsatser?
Citera
2020-08-10, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Det här elförbrukningsdiagramet i FUP;en, hur tolkar ni det?
Går det att dra några slutsatser?
Normalt går elförbrukningen ner nattetid. Men inte mellan 14 och 17 nov. Alltså - där var han uppe på nätterna, lampor tända, elkaminen på, styckning natten mellan 14-15 nov, i övrigt städ och annat skumt pyssel. Han sa till sina kusiner att han inte sovit på fyra dygn vilket nog stämmer. Han kom hem tisdag morgon efter 2 timmars jobb och lade sig att sova - och då greps han av polisen. Ungefär så.

Edit:

Elförbrukning, ungefärliga tider. Lite svårt att läsa ut av diagrammet.

Torsdag:
14/11 01.00-0600 Låg (nattsömn)
14/11 06.00-07.00 Hög (vakna, T går till jobb)

14/11 07.00-12.00 Låg (T på jobb)
14/11 12.00 (Wilma i bostaden)
14/11 12.00-24.00 hög

Fredag:

15/11 24.00-04.00 hög
15/11 05.00-17.00 låg
15/11 17.00 – 24,00 hög

Lördag

16/11 24.00-24.00 Hög

Söndag

16/11 24.00-08.00 Hög
16/11 9.00-10.00 Låg
Senast redigerad av Picasso2 2020-08-10 kl. 15:27.
Citera
2020-08-10, 15:32
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Styvmor Aziz vaknar 9-10 lörd 16/11 då är inte Saed hemma?
Hon ringer honom 16.30 för deras middagsgäster är på väg, han är tvärs över gatan hos bilkompis. Hon säger att han inte har SUVn den står i garaget. Hur vet du det, tittade du? Nej men jag vet att han inte hade den... SUVn som hade W blod i.
SAED kan inte svara på mkt mest tror... minns inte typ, Var hos ”Sefin” däremot svarar AZIZ en massa om vad hon, dom gjorde, klart o tydligt. Ngn som reagerade på detta?

Visst är det nåt lurt när nån kan slå fast att en bil står i garaget samtidigt som man inte har varit där på hela dagen.
Jag tolkar dock hennes svar som att hon vet när Wilma transporterades bort från lägenheten och det var inte på lördagen. Därmed är Kugan iskall på lördag.

Saed är inte alldeles enkel att kartlägga..

Det här med Wilmas blod i kugan, var det bara på solskyddet som man kunde konstatera att det kom ifrån henne?
Har fått för mig att det var några tveksamheter kring det blodet som hittades i bagaget, eller har jag fått allt om bakfoten?
Citera
2020-08-10, 16:21
Medlem
Bambambis avatar
Tittar på dr Phil där ett fall med en man som mördat sin gravida hustru samt deras två barn.
Förklaringar och kännetecken för narcissistiska drag beskrivs, denna mannen är visserligen psykopat också men det finns ändå liknelser.
Citera
2020-08-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Tittar på dr Phil där ett fall med en man som mördat sin gravida hustru samt deras två barn.
Förklaringar och kännetecken för narcissistiska drag beskrivs, denna mannen är visserligen psykopat också men det finns ändå liknelser.
Jag ser den nu. En av de mer intressanta sittningarna med Dr Phil faktiskt. Tishko är även han narcissist - precis som denne man som programmet visas nu. Arrogansen påminner mycket om varandra - "ingen jävel kan sätta dit mig". Men som du säger så är inte Tishko psykopat - T känner. Han kan inte hantera sin ilska riktigt. Jag tror narcissistiska psykopater är kallare än enbart de som är narcissister. Men jag har inte koll på det - ren gissning. Men båda är arroganta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in