2020-08-07, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Det är bara du och din andra kompis i tråden som tycker hon är underbar. Jag tror jag fattar varför.. Jag skulle mer än gärna vilja ha denna kines inlåst på ett mentalsjukhus, bältad på en brits med elchocker 3 ggr/dag i resten av sitt liv. Men jag nöjer mig med att hon blir inlåst 15-18 år. Du inser inte hur farlig hon är förrän du också blir inlåst med en kniv i hjärtat. Idiot!

Hon kommer inte att bli dömd till långt fängelsestraff . Däremot blir hon dömd till 2.5 års fängelse och torken i ett års tid.
Sköter hon sig och inte blir arg , så kan det hända att hon blir helt fri efter dessa år. Vad hon behöver just nu är människor som bryr sig om henne , människor som ser vad hon varit med om och som vill hjälpa henne på fötterna igen.

Något som är oerhört viktigt i denna tragiska situation hon befinner sig i.
Det är inte sagt att det blir lätt för henne att återgå till ett mer lungt och fridfullt leverne , men hon ska veta att människor som är rätt för henne , det är vänner för all framtid. Vänner som hon kan bolla sina egna tankar med .. och få råd utan att kräva något , låta henne få bestämma vad hon vill göra.
Senast redigerad av Massonite 2020-08-07 kl. 00:13.
Citera
2020-08-07, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Har redan förstått att du jagar..
Kanske får du veta var hon hamnar, kanske inte? Blir säkert Hinseberg. Du får hitta nån ny. Jag önskar dig lycka till! 🖐️
Ja Hinsebergs anstalten är för kvinnor som ska avtjäna ett fängelsestraff på minst 2 år.
Där på Hinseberg görs en undersökning som tar 6 veckor , sedan avgörs på vilken anstalt man kommer till eller om man blir kvar där... det är inget konstigt med att män har Kumla som första instans... och kvinnor har Hinseberg som första instans. Frågor på det?
Citera
2020-08-07, 00:44
Medlem
Shit alltså... Hur funtad e människor? Hon mörda han, klart slut....
Citera
2020-08-07, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iamnotnice
Shit alltså... Hur funtad e människor? Hon mörda han, klart slut....
Nej jag tror inte hon har menat att skada någon.
Citera
2020-08-07, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Och du tror verkligen att man behöver en större kraft för att ett hugg skall penetrera mellan muskler , nej detta handlar om ett misshandelsfall som gått sämre.. pga kniven .. (det är inte svårt att hugga någon , det är som att skära i mjukt smör). Så någon direkt kraft med 2 händer behövs inte ..

Det handlar om en stickskada på säkert 15cm djupt. Inte en stickskada som satt sig en muskel muskel. Hon har bonnat den kniven i honom, en brödkniv.
Han har legat på sidan med armen om sitt huvud och hon har stått bredvid försökt avrätta honom i sömnen.
Citera
2020-08-07, 10:51
Medlem
5549s avatar
Fiddleback och Lovebananaskids det var längesedan man hörde från er nu i tråden. Håller ni med Massonite?
Citera
2020-08-10, 11:15
Medlem
Baeverhojtaas avatar
23-årig kvinna döms för mord
Den 23-åriga kvinnan misstänktes ha mördat sin 25-åriga pojkvän med en rosa brödkniv i Landskrona i slutet av april. Flera knivhugg, varav ett i hjärtat, ska ha lett till sambons död. Kvinnan erkände redan i larmsamtalet till SOS att hon huggit pojkvännen med kniv.

I dag föll domen mot kvinnan i Lunds tingsrätt. Kvinnan döms till 16 års fängelse för mord. Kvinnan är tidigare ostraffad. I domen står det att rätten finner det klarlagt att kvinnan orsakat mannens död genom förblödning, genom ett knivhugg i hans vänstra överarm samt ett knivhugg i den vänstra delen av hans bröstkorg, vilket skadat hans vänstra lunga och hjärta.

Landskrona

Så, 16 år blev det.
Citera
2020-08-10, 11:20
Medlem
5549s avatar
Med länk:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lApdOo/23-arig-kvinna-doms-for-mord

Bra nyheter! Väntat av alla såklart.
Citera
2020-08-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Nej jag tror inte hon har menat att skada någon.

Du måste vara riktigt jävla tom i huvudet, det har varit rätt klar bild redan från början om vad som har hänt, du och din inavel till polare fiddleback kan ju ta och läsa allt som står efter rättegången och försöka ta in det i huvudet istället. Sluta måla upp en så skev bild av den sjuka H*ran.
Läs och återkom sen med era försök till att försvara henne igen.
Citera
2020-08-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotsaren14
Du måste vara riktigt jävla tom i huvudet, det har varit rätt klar bild redan från början om vad som har hänt, du och din inavel till polare fiddleback kan ju ta och läsa allt som står efter rättegången och försöka ta in det i huvudet istället. Sluta måla upp en så skev bild av den sjuka H*ran.

Som jag skrev jag har träffat hon här hemma hos mig när hon va knarkad, hon e typisk kvinna som ska hållas i ett rum o aldrig släppas ut!
Jag skrev straffet hamnar mellan 12/16 år hon fick 16 hon e ute efter 12,13 år sen gör nåt igen o går tillbaka där hon ska vara på 8 kvadrat
Citera
2020-08-10, 11:46
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotsaren14
Ha ha, dom kan läsa men inte återkomma. DEN personen är borta, änterligen! Hade ändå varit kul att höra, som var så säker på att koreanska skulle få 2,5 år? Det hade hon redan fått veta inne i häktet? Jag är iaf sjukt nöjd med domen, nu är hon i Johanna Möllers händer, härligt! 😊 🙌
Citera
2020-08-10, 11:48
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Som jag skrev jag har träffat hon här hemma hos mig när hon va knarkad, hon e typisk kvinna som ska hållas i ett rum o aldrig släppas ut!
Jag skrev straffet hamnar mellan 12/16 år hon fick 16 hon e ute efter 12,13 år sen gör nåt igen o går tillbaka där hon ska vara på 8 kvadrat
Visst blev det bra? 👏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in