2020-08-09, 15:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vem är denne "ÅH"? Jag hittar inte någon som är förhörd med de initialerna? Och vad har denne person för involvering i ärendet?

Tyvärr har jag inte tillgång till FUP men det borde vara i de delar som innehåller messenger ( 168???).

Kanske ska rätta mig eftersom det var länge sedan jag läste det där.
Jag vet inte om mitt minne spelar mig ett spratt om det där med en ev fd fru. Kanske var det något jag tänkte själv, då jag minns något om att ÅH skrev något om att livet kändes så tomt efter någon händelse.

För mig finns det ingen logik att den här personen ska ha haft någon som helst koppling till mordet.

Varför skulle SD ljuga om blodigt sex, radera bilder. Skulle denne ÅH kunna komma in i Lenas konto. Inga sår efter ÅH (annan) vid DNA undersökningarna.

Det finns helt enkelt ingen annan som kan vara så slug att det raderas på Lenas konto efter döden.

”Nu ska allt bli så bra”

Visst tänker man så när ens bästa vän är saknad? Ingen idé att bekymra sig var hon är eftersom hon måste vara död eller kidnappad. Inte ens ringa till UW och fråga hur det har gått.

Till och med JG skriver ju att han kan inte tänka på något annat. Svårt att jobba.

Men SD är nöjd.
Senast redigerad av notknapparen 2020-08-09 kl. 15:46.
Citera
2020-08-09, 15:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Men mordhot är en brottslig handling, även om du anser att det inte behöver betyda någonting. Grovt mordhot kan ge upp till4 års fängelse. Om hotet är allvarligt menat men inte betraktat som grovt, kan det ge fängelse upp till ett år eller böter. Men SD inte bara mordhotade LW utan uttryckte "Hoppas din död blir plågsam och utdragen". Så rätt han fick.

Ja, om man ska tänka något om dessa mordhot, då är de så specificerade och inte allmänna.

Det är säkert extremt ovanligt att någon ens tänker tankar på det sättet. Ännu ovanligare att någon uttalar det. Särskilt ovanligt är det att mordhota inte bara den som man blir arg på utan dennes barn också.

Nä, med allt sammantaget så finns det inte någon annan. Det är för många saker som återkommer till en och samma person.

Inte att glömma 11-12 maj -18 heller.
Citera
2020-08-09, 15:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vad gäller den misstänktes uttalande och förklaringar i förhör kan det vara bra att läsa boken "Detta bör du veta om förhör" där författaren faktiskt tar upp problematiken med personer som pratar alltför mycket i förhör. Vissa personer i tråden håller hårt på principen att man som förhörd ska kunna minnas och även självmant återge varje exakt liten detalj. Verkligheten ser dock väldigt annorlunda ut, där även oskyldiga personer väljer att vara återhållsamma i sina utsagor.

Angående inloggningen på LWs konto vid 5-tiden finns i dagsläget inget som specifikt talar för att det är just SD som loggat in. Enligt FUP verkar det finnas fler i hennes krets som hade behörighet till dylika kontouppgifter, innefattande administratörsrättigheter.

Ok, tack för svar.
Nu kommer jag inte inom närmaste tiden ha möjlighet att läsa denna bok.

Kan du lite kort förklara vad du menar, varför SD som oskyldig skulle ljuga och ändra sin historia ännu.

Jag är ändå lite förvånad att du som är ganska logisk inte tror att SD är skyldig?

Med allt som vi vet nu och den infekterade relationen och med Lenas hot om att berätta. Och SDs önskan om att få tillbaka HD.

Allt känns som ett hopkok för ett dåligt slut när man läser deras otroligt knäppa diskussioner.

Och inloggningsuppgifterna känner knappt en handfull till. Knappast ÅH.

Det har ju obligata på flera konton dessutom och även i oktober- 18.
Citera
2020-08-09, 15:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror inte att att ÅH var gift då. Om jag inte missminner mig har jag läst vid något tillfälle att han var skild ( eller om hans fru avled???) och att han blev och kände sig ensam.

Får också för mig att han bodde långt bort från Örebro (Göteborg??).
/.../
Utifrån uppgiften du nyss har läst om att HÅ hade varit på möte i sin BRF fram till ca: 21:30 är det kanske inte konstigt att du nu gärna vill få för dig att han bodde i Göteborg. På det viset kan du ju utesluta honom som gm eftersom han knappast skulle ha kunnat köra därifrån till Örebro på två timmar. Säger inte att jag misstänker HÅ, men vill peka på att våra föreställningar om olika sakomständigheter lätt kan påverkas av förutfattade uppfattningar i skuldfrågan.
Senast redigerad av Draifos 2020-08-09 kl. 15:56.
Citera
2020-08-09, 16:06
Medlem
Som sagt så är sanningen inte särdeles prioriterad av många i tråden. Att Henrik Å lever i Uppsala är inte direkt något man kan ha andra åsikter om.
Citera
2020-08-09, 16:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Utifrån uppgiften du nyss har läst om att HÅ hade varit på möte i sin BRF fram till ca: 21:30 är det kanske inte konstigt att du nu gärna vill få för dig att han bodde i Göteborg. På det viset kan du ju utesluta honom som gm eftersom han knappast skulle ha kunnat köra därifrån till Örebro på två timmar. Säger inte att jag misstänker HÅ, men vill peka på att våra föreställningar om olika sakomständigheter lätt kan påverkas av förutfattade uppfattningar i skuldfrågan.

Det var ett tag sedan jag läste det där. Jag skrev att jag kunde minnas fel. Många frågetecken efter.
Citera
2020-08-09, 16:12
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Nej, det är inte rimligt och andra är dessutom uteslutna. Det är därför det bara är Stefan Davidsson som fortfarande är misstänkt mördare, såhär drygt 2 år senare.

Allt pekar på honom, inget pekar på någon annan.

Självklart är det SD. Med ren inblandning/skydd av åtminstone HD och skydd och lögner från JG och SOA. Inget nytt under solen. Det finns inte det minsta lilla som tyder på något annat.

Draifos spånade häromdagen om det snart vore dags för häktningssommar 3 för SD. Låt oss hoppas att han har rätt. Det skulle lätta upp livet för både LW´s barn, diverse grannar och kollegor. Åklagaren och polisen jobbar vidare, så snart är det kanske dags?

SD stoppade nyss in nytt foto på HD och daterar det 2019-08-23 på Geo-sidan. "En söt Obelix", eller dylikt kallar han sin lilla Partner in Crime....?

https://forumbilder.com/i/rX9D

Inte heller på en knappt två månader gammal bild ser HD direkt deppig ut, utan snarast nykär.

https://forumbilder.com/i/rXuH

Självklart ser Polisen och åklagaren allt detta med...

Tyvärr klarade inte en viss person denna kommentar:

"Ha så kul i USA när ni börjar om.
Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet
Bestämt igår
Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu
Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre
Jag har stannat för att jag vill
"

Det blev spiken i kistan efter många år med hot våld, dominans och hot mot LW och hennes barn. Och det vet de som jobbar med detta säkerligen. Det vet grannarna i Lilla Hjärsta. Det vet kollegorna. Och det vet också de vänner, som numera gör sig onåbara.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-08-09 kl. 16:48.
Citera
2020-08-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Självklart är det SD. Med ren inblandning/skydd av åtminstone HD och skydd och lögner från JG och SOA. Inget nytt under solen. Det finns inte det minsta lilla som tyder på något annat.

Draifos spånade häromdagen om det snart vore dags för häktningssommar 3 för SD. Låt oss hoppas att han har rätt. Det skulle lätta upp livet för både LW´s barn, grannar och kollegor. Åklagaren och polisen jobbar vidare, så snart är det kanske dags?

SD stoppade nyss in nytt foto på HD och daterar det 2019-08-23 på Geo-sidan. "En söt Obelix", eller dylikt kallar han sin lilla Partner in Crime....?

ALLA har ju klart för sig vem/vilka som är skyldiga i målet. Lite trist bara att HD, som troligen är lika skyldig till mordet som SD, så lätt släpptes. Hon är untouchable om man inte hittar något nytt på henne. Men SD skall upp i HR igen - så än är ju inte loppet kört. Vi får hålla tummarna. Jag sätter min tilltro till utredarna som klart och tydligt sa att man definitivt inte minskat ner utredningen.
Citera
2020-08-09, 17:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
ALLA har ju klart för sig vem/vilka som är skyldiga i målet. Lite trist bara att HD, som troligen är lika skyldig till mordet som SD, så lätt släpptes. Hon är untouchable om man inte hittar något nytt på henne. Men SD skall upp i HR igen - så än är ju inte loppet kört. Vi får hålla tummarna. Jag sätter min tilltro till utredarna som klart och tydligt sa att man definitivt inte minskat ner utredningen.

Jag har inte gett upp hoppet om att HD och även ljugarna granskas i detta nu. Det var en allvarlig häktning gällande HD och jag har inte hört att de misstankarna är helt borta. Det var nog bara brist på bevis. För tillfället. Men det är inget som säger att de bevisen inte kan dyka upp...

Ler- och långhalmsparet kanske åker i kurran båda två framöver. Dessutom tvekar jag att HD kan leva upp till SD´s avancerade sexönskemål framöver. Och jag tror inte att SD kommer ha någon större lycka hos någon annan. Men väl i fängelset, kan han säkert få många anbud av trasiga kvinnor (och män?).

Över två år utan det minsta lilla tecken på - eller skvaller om - att han har lyckats få sex med fler än HD och LW i hela sitt sprättiga liv.

Och ingen i hela SD´s familj, har visat några som helst tecken på att de tror han är oskyldig.

Men allt det där kan väl SD sälja i sin artikel till NA.se, som han hotade med... ...om de vill ha en sådan, vill säga?

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-08-09 kl. 17:11.
Citera
2020-08-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag har inte gett upp hoppet om att HD och även ljugarna granskas i detta nu. Det var en allvarlig häktning gällande HD och jag har inte hört att de misstankarna är helt borta. Det var nog bara brist på bevis. För tillfället. Men det är inget som säger att de bevisen inte kan dyka upp...

Ler- och långhalmsparet kanske åker i kurran båda två framöver. Dessutom tvekar jag att HD kan leva upp till SD´s avancerade sexönskemål framöver. Och jag tror inte att SD kommer ha någon större lycka hos någon annan. Men väl i fängelset, kan han säkert få många anbud av trasiga kvinnor (och män?).

Över två år utan det minsta lilla tecken på - eller skvaller om - att han har lyckats få sex med fler än HD och LW i hela sitt sprättiga liv.

Och ingen i hela SD´s familj, har visat några som helst tecken på att de tror han är oskyldig.

Men allt det där kan väl SD sälja i sin artikel till NA.se, som han hotade med... ...om de vill ha en sådan, vill säga?

#TeamÅsaHiding
Det var väl dessutom så att han faktiskt limmat på en hel del damer där samtliga tyckte det var obehagligt när han började tafsa, skicka sms ang vissa inviter som inte var speciellt fina? Nej, han kommer nog vara en av få mördare som INTE får en massa kvinnliga mördargroupies efter sig när han väl sitter inne.
Citera
2020-08-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Föv, finns det skäl att ifrågasätta behandlingen med Mitrazepin mot depression, Imovane mot insomnia och Oxicodon för värk. Antidepressiva läkemedel passar inte för personer som lider av bipolär sjukdom utan riskerar förvärra sjukdomen.
Det finns fog att fråga sig om inte eskaleringen av Lenas bipolaritet fom, hösten 2017 berodde på fel medicinering.
Med tanke på Lenas springade mellan själavårdare och terapeuter bör tilläggas att Bipolär sjukdom inte botas med hjälp av psykoterapi eftersom den är ärftlig och inte förvärvad.

Med det finns tillräckligt stöd för att med sorg påstå att Lena inte fick den hjälp hon behövt. Det fanns dom som fragmentariskt försökte men ingen hade tillräcklig kunskap och den empati som hade behövts för att se helheten.

Finns det en diagnos för bipolär sjukdom hos LW? För övrigt verkar det som LW ev tog medicin i anslutning till benskadan. Inte annars. Det skulle inte stämma med hennes beteende nämligen.

Eftersom du hämtat information från polisens förundersökning är det "inget nytt under solen" för dem.
Senast redigerad av Remark 2020-08-09 kl. 18:39.
Citera
2020-08-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack för svar.
Nu kommer jag inte inom närmaste tiden ha möjlighet att läsa denna bok.

Kan du lite kort förklara vad du menar, varför SD som oskyldig skulle ljuga och ändra sin historia ännu.

Jag är ändå lite förvånad att du som är ganska logisk inte tror att SD är skyldig?

Med allt som vi vet nu och den infekterade relationen och med Lenas hot om att berätta. Och SDs önskan om att få tillbaka HD.

Allt känns som ett hopkok för ett dåligt slut när man läser deras otroligt knäppa diskussioner.

Och inloggningsuppgifterna känner knappt en handfull till. Knappast ÅH.

Det har ju obligata på flera konton dessutom och även i oktober- 18.
Medulla oblongata sjukdomen som ger porfyri, och konstig röst som SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in