2020-08-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för det. Det behövs frisk luft för att vädra ut det unkna hyckleriet om och runt Lena.

Då var alltså ÅH en av dom otrogna gifta männen Lena digital-sög av..

Lite mer om P*ontus G*unnarsson vilken är nästa präst som även han lockades till att svika sin tro och trolovade av Lenas oemotståndliga "charm".

Han har också varit med om att bygga upp ”Grön kraft”. Ett framgångsrikt koncept där församlingen samverkar med flera aktörer för att rehabilitera personer med psykisk och fysisk ohälsa.
https://www.svenskakyrkan.se/vasterasstift/ny-forestandare-pa-stiftsgarden-i-rattvik-vill-utveckla-med-varsamhet

Det är väl inte osannolikt Lena initialt fick rådet att kontakta honom som oprofessionell kåt själavårdare eftersom det förbyttes till vaginavårdare.

Då har vi en pastor och en präst som varit otrogna sina fruar med Lena.

Eftersom det inte finns logik i att SD skulle ha exklusivtet över Lenas bipolaritet så infinner sig frågan om Lena gav sig på någon av dom nu avslöjades fruar på liknade sätt hon gav sig på HD?

Är det så breddas presumtiva GM/K betänkligt.

Man blir liiite nyfiken på vad Åkl valt att "lägga" slasken.

Var dessa män gifta under tiden de hade kontakt med LW så säger det mer om dem än om LW! Kyrkofolk är inte bättre än andra, snarare tvärtemot vilket vissa trådskrivare visat exempel på i tråden.

Kan du ta fram uppgifter på om dessa var gifta vid tiden... förresten var det fler än en som hade den "trevliga" nattkontakten med LW? Aktnr?
Citera
2020-08-09, 13:17
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så är det naturligtvis... men vad tycker du är troligast?
Någon som hotat att ta LW/sonen dessutom sin egen familj av daga eller någon som haft en chattkontakt med LW?

SD som dessutom vill ha mer än 100% kontroll på vad LW tänkte/gjorde? Usch och fy... vilken kontrollmänniska.
Jag vet att det inte är till mig men jag kan svaret.
Den frun som tog mest illa vid sig av otroheten eller den man som blev sviken av henne.

Vem kontrollerar SD?Kontrollera han skilsmässan och sillen?Ja usch fy på SD
Citera
2020-08-09, 13:21
Medlem
Citat:
Var dessa män gifta under tiden de hade kontakt med LW så säger det mer om dem än om LW! Kyrkofolk är inte bättre än andra, snarare tvärtemot vilket vissa trådskrivare visat exempel på i tråden.

Kan du ta fram uppgifter på om dessa var gifta vid tiden... förresten var det fler än en som hade den "trevliga" nattkontakten med LW? Aktnr?
Ja männen var svin och LW den mysiga men fruarna valde kanske att slå ihjäl LW ist för den äkta mannen.
Behövs inte ta fram några aktnr för det
Citera
2020-08-09, 13:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Inlägg 2018-06-06 12.58 sid 603

Vilket tänkbart inlägg från dig!

Vad tänker du nu ang vad som skrivs i tråden ang LW?
Tycker du att hon hade rätt att ha olika/flera älskare i vuxen ålder som ensamstående?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fantastiskt inlägg för att komma från dig Snoris från juni 2018. Ja, det hade väl varit en lisa för själen om man sluppit allt det du kräker ur dig ovan. Eller hur? Då hade man kunnat fokusera på topic istället. Om du lagt alla de timmar du granskat LWs sexliv och trosor, på att istället fundera på mördaren... då hade du nog ensam lyckats sätta dit SD med en bevisföring som slagit rätten med häpnad.

Mitt inlägg drygt två veckor efter att BO hittades avsåg skvallerkärringarnas tramsiga "könshårsräknande" i SD s skrev vilket kontrasterar stark till vad som nu vederlagts i FUP. Det står envar fritt att klicka tillbaka på diskussionskedjan för att visa det.

Löst skvaller bör inte blandas ihop med fakta.
Det första skräpar ner ABoK trådar emedan fakta är dess livsnerv.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-09 kl. 14:21.
Citera
2020-08-09, 13:33
Medlem
Citat:
Du som säger dig ha svaret... har du kontaktat polisen?
Finns nog många fruar/svikna män att välja emellan och polisen kan inte låsa in hela bunten.
Så nej,finns ingen anledning för mig att ringa.Har du ringt polisen?
Citera
2020-08-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det behöver knappast betyda någonting. En person som uttalat mordhot behöver inte per definition vara mördare. Omvänt behöver inte heller en mördare ha uttalat ett mordhot innan gärningen.

Men mordhot är en brottslig handling, även om du anser att det inte behöver betyda någonting. Grovt mordhot kan ge upp till4 års fängelse. Om hotet är allvarligt menat men inte betraktat som grovt, kan det ge fängelse upp till ett år eller böter. Men SD inte bara mordhotade LW utan uttryckte "Hoppas din död blir plågsam och utdragen". Så rätt han fick.
Citera
2020-08-09, 14:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Så är det naturligtvis... men vad tycker du är troligast?
Någon som hotat att ta LW/sonen dessutom sin egen familj av daga eller någon som haft en chattkontakt med LW?

SD som dessutom vill ha mer än 100% kontroll på vad LW tänkte/gjorde? Usch och fy... vilken kontrollmänniska.

Eller en tredje kategori: någon som stört sig på LWs många - och inte helt okomplicerade - relationer.

Och till detta kan skälen vara flera - alltifrån svartsjuka, avundsjuka, rädsla för upptäckt av olämplig relation, känslan att LWs alla relationer medförde komplikationer inom hennes vardagliga/familjerelaterade ansvarsområden, yrkes- och eller kyrkoetiska motsättningar etc etc.

Av FUP att döma fanns uppenbarligen ett antal faktorer som inte nödvändigtvis låg inom "gängse mall" över hur man traditionellt förväntar sig att en frånskild trebarnsmor tillika frikyrkopastor bosatt i ett medelklass villaområde förväntas bete sig. Jag säger inte att alla människor i samhället hade svårt att acceptera hennes livsstil, men det räcker att en person inte accepterade den.
Citera
2020-08-09, 14:45
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Eller en tredje kategori: någon som stört sig på LWs många - och inte helt okomplicerade - relationer.

Och till detta kan skälen vara flera - alltifrån svartsjuka, avundsjuka, rädsla för upptäckt av olämplig relation, känslan att LWs alla relationer medförde komplikationer inom hennes vardagliga/familjerelaterade ansvarsområden, yrkes- och eller kyrkoetiska motsättningar etc etc.

Av FUP att döma fanns uppenbarligen ett antal faktorer som inte nödvändigtvis låg inom "gängse mall" över hur man traditionellt förväntar sig att en frånskild trebarnsmor tillika frikyrkopastor bosatt i ett medelklass villaområde förväntas bete sig. Jag säger inte att alla människor i samhället hade svårt att acceptera hennes livsstil, men det räcker att en person inte accepterade den.
Nej, det är inte rimligt och andra är dessutom uteslutna. Det är därför det bara är Stefan Davidsson som fortfarande är misstänkt mördare, såhär drygt 2 år senare.

Allt pekar på honom, inget pekar på någon annan.
Citera
2020-08-09, 14:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för det. Det behövs frisk luft för att vädra ut det unkna hyckleriet om och runt Lena.

Då var alltså ÅH en av dom otrogna gifta männen Lena digital-sög av..

Lite mer om P*ontus G*unnarsson vilken är nästa präst som även han lockades till att svika sin tro och trolovade av Lenas oemotståndliga "charm".

Han har också varit med om att bygga upp ”Grön kraft”. Ett framgångsrikt koncept där församlingen samverkar med flera aktörer för att rehabilitera personer med psykisk och fysisk ohälsa.
https://www.svenskakyrkan.se/vasterasstift/ny-forestandare-pa-stiftsgarden-i-rattvik-vill-utveckla-med-varsamhet

Det är väl inte osannolikt Lena initialt fick rådet att kontakta honom som oprofessionell kåt själavårdare eftersom det förbyttes till vaginavårdare.

Då har vi en pastor och en präst som varit otrogna sina fruar med Lena.

Eftersom det inte finns logik i att SD skulle ha exklusivtet över Lenas bipolaritet så infinner sig frågan om Lena gav sig på någon av dom nu avslöjades fruar på liknade sätt hon gav sig på HD?

Är det så breddas presumtiva GM/K betänkligt.

Man blir liiite nyfiken på vad Åkl valt att "lägga" slasken.

Tror inte att att ÅH var gift då. Om jag inte missminner mig har jag läst vid något tillfälle att han var skild ( eller om hans fru avled???) och att han blev och kände sig ensam.

Får också för mig att han bodde långt bort från Örebro (Göteborg??).

Tror du verkligen att man har med människor i FUP som Lena har haft kontakt ned på det här sätter utan att man har kollat dom?

Nu kan jag inte läsa FUP, men du kan ju uppenbarligen det. Varför inte läsa det som finns där istället för att sprida felaktiga uppgifter om och om igen.
Citera
2020-08-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror inte att att ÅH var gift då. Om jag inte missminner mig har jag läst vid något tillfälle att han var skild ( eller om hans fru avled???) och att han blev och kände sig ensam.

Får också för mig att han bodde långt bort från Örebro (Göteborg??).

Tror du verkligen att man har med människor i FUP som Lena har haft kontakt ned på det här sätter utan att man har kollat dom?

Nu kan jag inte läsa FUP, men du kan ju uppenbarligen det. Varför inte läsa det som finns där istället för att sprida felaktiga uppgifter om och om igen.
Vem är denne "ÅH"? Jag hittar inte någon som är förhörd med de initialerna? Och vad har denne person för involvering i ärendet?
Citera
2020-08-09, 14:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Absolut, så kan det vara.

Men det känns ganska ologiskt att en oskyldig sitter och ljuger i två års tid och inget minns utom när han läser i FUP.

Inte heller tycker jag att det är logiskt med raderingarna från mobilen och de krystade förklaringar han har till dom.

Det är väl knappast en slump att någon går in på Lenas konto vid 05 på morgonen bara timmar efter mordet?

Hur tänker du runt det här?
Citera
2020-08-09, 15:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Absolut, så kan det vara.

Men det känns ganska ologiskt att en oskyldig sitter och ljuger i två års tid och inget minns utom när han läser i FUP.

Inte heller tycker jag att det är logiskt med raderingarna från mobilen och de krystade förklaringar han har till dom.

Det är väl knappast en slump att någon går in på Lenas konto vid 05 på morgonen bara timmar efter mordet?

Hur tänker du runt det här?

Vad gäller den misstänktes uttalande och förklaringar i förhör kan det vara bra att läsa boken "Detta bör du veta om förhör" där författaren faktiskt tar upp problematiken med personer som pratar alltför mycket i förhör. Vissa personer i tråden håller hårt på principen att man som förhörd ska kunna minnas och även självmant återge varje exakt liten detalj. Verkligheten ser dock väldigt annorlunda ut, där även oskyldiga personer väljer att vara återhållsamma i sina utsagor.

Angående inloggningen på LWs konto vid 5-tiden finns i dagsläget inget som specifikt talar för att det är just SD som loggat in. Enligt FUP verkar det finnas fler i hennes krets som hade behörighet till dylika kontouppgifter, innefattande administratörsrättigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in