2020-08-09, 11:54
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tror snarare att alarmisterna kommer få spel om skolorna skall hållas öppna..

Nejdå. Inte om man stänger ner icke nödvändiga verksamheter och håller smittspridningen nere på det viset istället.

Ingen smitta, inga problem.
Frustrerade barflanörer, absolut inte mitt problem.
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-08-09 kl. 12:04.
Citera
2020-08-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Otroligt tjockt med folk på stränderna, fy FAN, här utvecklas flockimmunitet eller?

Hur som helst, platz.se redovisade +1 avliden igår och står då i 5781 avlidna. Det innebär att gapet ökade till 18 personer.

Det är inget stort gap och dödligheten är låg. Vi bör koncentrera oss på smittan istället för att snacka dödlighet. Platz.se anger också att endast 29 personer är på IVA, en uppgift jag inte tror är korrekt.

Stränder är med stor sannolikhet inte en smittspridare. Utomhus, ofta 1-2 m ifrån varandra, solljus (uv-strålning).
Senast redigerad av Neverever31 2020-08-09 kl. 12:01.
Citera
2020-08-09, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Själland och Mittjylland har haft negativ utveckling och kan nog bli satta i karantän av Norge om man ska tro på VGs uppföljning av smittoläget i Norden.

https://www.vg.no/spesial/2020/corona/reise/#reise-gjeldende-og-forventede-reiserad

Du vill antagligen att Norge hade gjort Tegnell till kung även där och låtit viruset härja fritt och ha ihjäl tusentals. Även i Sverige har det funnits folk som främst varit rädda för sin egen plånbok, som haggan Hessius, som krävt ännu mindre restriktioner under den värsta tiden i våras.

Vi har en mycket stark flockimmunitetslobby här som inte bryr sig om hur många som dör. Det värsta är att ledande myndigheten för folkhälsan med Tegnell i spetsen driver flockimmunitetsidén.

Våra grannländer har valt att skydda sin befolkning med framgång i jämförelse hur det är här. Jag har tappat tron på våra myndigheter och vår regering. De hade räknat med tusentals döda, det sa Löfven, och våra grannländer är väl räknekunniga de också och såg massdöd framför sig om de inte vidtog åtgärder.

Vi kan inte lita på något av våra partier. Först tillät man massinvandring och nu abdikerade alla och tillät regeringen och FHM ratta oss mot massdöd. De visste redan i januari vilka som låg pyrt till så jag tror att de helt kallt räknade med att bli av med tusentals gamla som de ser som en kostnad, inte som människor.

I Libanon ber en del att Frankrike tar över eftersom deras system inte fungerat i decennier. Det är likadant här och det är kanske bäst att våra nordiska grannar blir förmyndare för Sverige tills vi reparerar vårt system.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-08-07-over-60000-libanesere-kraever-fransk-styre
Ungefär som du hade önskat att Nya Zeeland hade gjort Mette Fredriksson till kung och låtit viruset härja fritt och ha ihjäl hundratals?
Citera
2020-08-09, 12:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Dom har fortfarande haft fall.
Lycka till.
De har inte haft någon inhemsk, samhällsspridning. Fallen de har nu är importerade från inresande till NZ.
Citera
2020-08-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Stränder är med all sannolikhet inte en smittspridare. Utomhus, ofta 1-2 m ifrån varandra, solljus (uv-strålning).

Jag hoppas du har rätt. Solstrålningen kan vara en positiv faktor. Bara inte folksamlingar sedan går in på en "gay-bar" efteråt. Ja jag skojar med anledning av Lars Wiljks. Se tråden om Paludan och Park.

Restaurangerna är säkert större smittokällor och alla Waynes Coffe och Expresso Houses.
Citera
2020-08-09, 12:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Borre Johnson tycker det är en "moralisk skyldighet" att döda så många äldre som möjligt genom att öppna smittmotorn skolorna. Häng honom!
Han säger att de måste stänga pubar och restauranger för att de ska kunna öppna skolorna.
Citera
2020-08-09, 12:08
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
"De kommer bara att fråga varför jag inte gjorde någonting."

Det är i det läget man brukar bli av med jobbet, för lite, för sent.
Ja, i något annat land än Sverige.
Citera
2020-08-09, 12:09
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han säger att de måste stänga pubar och restauranger för att de ska kunna öppna skolorna.

Om det hjälper tycker jag det låter helt ok.

Den stora massan lagar sin egen mat.
Pub och utekäk är ren lyxkonsumtion som kan undvaras utan bekymmer.
Citera
2020-08-09, 12:19
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jo, men om det dränerar resurser utan resultat så kan man undra om det finns annat som är mer effektivt. Att många matbutiker installerat tvättat i entrén tycker jag är utmärkt. Man kan tvätta händerna både när man går in och när man går därifrån. Det får de gärna ha kvar även efter pandemin.
Handfat att tvätta sig vid är bra i butiker, och fanns även tidigare ofta vid pantmaskinerna. Något jag hoppas blir bättre är på resturanger där man måste gå in på en äcklig toalett för att tvätta av sig gatudammet, helt obegripligt att schyssta mathak inte mer uppmuntrat rena händer vid bordet tidigare.
Citera
2020-08-09, 12:20
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Otroligt tjockt med folk på stränderna, fy FAN, här utvecklas flockimmunitet eller?

Hur som helst, platz.se redovisade +1 avliden igår och står då i 5781 avlidna. Det innebär att gapet ökade till 18 personer.

Det är inget stort gap och dödligheten är låg. Vi bör koncentrera oss på smittan istället för att snacka dödlighet. Platz.se anger också att endast 29 personer är på IVA, en uppgift jag inte tror är korrekt.

Nä. Det är ungefär 35-40.

Det är taskig uppdatering på helger, idag står det 37.
Citera
2020-08-09, 12:21
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Om det hjälper tycker jag det låter helt ok.

Den stora massan lagar sin egen mat.
Pub och utekäk är ren lyxkonsumtion som kan undvaras utan bekymmer.
Ja, utbildning framför utfodring. Helt klart.
Citera
2020-08-09, 12:22
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De har inte haft någon inhemsk, samhällsspridning. Fallen de har nu är importerade från inresande till NZ.

Vi får se. Tror nog dom kan ha smitta på ön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in