Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Norska FHI och dess regering har fullständigt dribblat bort sig själva i sina försök att hålla smittan utanför landet. Tänker främst på öppningar och stängningar av regioner och länder men även det du länkade. D.vs förbud utan en tanke på att folk tröttnat på förbud och kommer missköta inskränkningar på den personliga friheten.
Angående karantänsplikt så undrar jag också varför Själland och Mittjylland i Danmark tillåts ligga över gränsen men ändå inte bli flaggad som en röd zon. Nä, förvirringen som råder är total i vårt västra grannland.
Själland och Mittjylland har haft negativ utveckling och kan nog bli satta i karantän av Norge om man ska tro på VGs uppföljning av smittoläget i Norden.
https://www.vg.no/spesial/2020/corona/reise/#reise-gjeldende-og-forventede-reiserad
Du vill antagligen att Norge hade gjort Tegnell till kung även där och låtit viruset härja fritt och ha ihjäl tusentals. Även i Sverige har det funnits folk som främst varit rädda för sin egen plånbok, som haggan Hessius, som krävt ännu mindre restriktioner under den värsta tiden i våras.
Vi har en mycket stark flockimmunitetslobby här som inte bryr sig om hur många som dör. Det värsta är att ledande myndigheten för folkhälsan med Tegnell i spetsen driver flockimmunitetsidén.
Våra grannländer har valt att skydda sin befolkning med framgång i jämförelse hur det är här. Jag har tappat tron på våra myndigheter och vår regering. De hade räknat med tusentals döda, det sa Löfven, och våra grannländer är väl räknekunniga de också och såg massdöd framför sig om de inte vidtog åtgärder.
Vi kan inte lita på något av våra partier. Först tillät man massinvandring och nu abdikerade alla och tillät regeringen och FHM ratta oss mot massdöd. De visste redan i januari vilka som låg pyrt till så jag tror att de helt kallt räknade med att bli av med tusentals gamla som de ser som en kostnad, inte som människor.
I Libanon ber en del att Frankrike tar över eftersom deras system inte fungerat i decennier. Det är likadant här och det är kanske bäst att våra nordiska grannar blir förmyndare för Sverige tills vi reparerar vårt system.
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-08-07-over-60000-libanesere-kraever-fransk-styre