2020-08-08, 22:59
Medlem
723184 döda i världen nu av Corona
8 mars 3826 döda
8 april 93361 döda
8 maj 278350 döda
8 juni 413945 döda
8 juli 555946 döda
8 augusti 723184 döda
Ökar snabbare än jag trodde blir nog 1 miljon döda redan i början av oktober?
Citera
2020-08-08, 23:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Och det är exakt vad som hänt. Folk har tagit det och dött. Mångsidigt fler än föregående år.
Jag tror att folk överlag överskattar toxiciteten i Hydroxychloroquine. De flesta studier visar på mycket små nivåer efter flera års bruk. Flera ÅR.

Vad jag däremot är ganska övertygad om är att folk överlag är ganska dumma och precis som vänsterblivna journalister (och oupplysta fb-debattörer) helt enkelt inte begripit skillnaden mellan de två läkemedlen och köpt fel (Chloroquine går alldeles utmärkt att köpa på nätet). Det skulle man kunna anklaga Trump för att ha satt igång, men jag är som sagt MYCKET tveksam till uppgifterna att någon skulle ha dött efter att ha ätit Hydroxychloroquine under ett par månader. Chloroquine däremot...

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK537086/
Citera
2020-08-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Sluta snacka skit. Jag har aldrig varit en lockdownförespråkare, du kanske antar det men då har du fel. Alla normalbegåvade fattar att det självklart uppstår nya smittor efter en nedstängning, precis som det uppstår nya småbränder efter en skogsbrand men de är naturligtvis lättare att hantera och således medräknade i kalkylerna.

Du är emot alla förbyggande initiativ som en obstinat skitunge, ”alla vill ha kul”... Vad är det för jävla mongoargument? Vem vill inte ha kul? Det finns dock en tid och plats för allt, men det verkar inte gälla dig.

Du vet inget om mig. Jag tycker folk på badstränder och krogar är idioter.

Jag svarade, som sagt, på en användare som hånade Agnes Wold. Det är väl inget fel att håna henne, det bryr jag mig inte om över huvud taget, men det var det idiotiska i hans hån jag reagerade på. Han tror uppenbarligen att det bara är svenska experter som anser att folket "ska ha kul" och har helt missat att hela världen har öppnat för att "ha kul" trots uppenbar smittorisk.
Citera
2020-08-08, 23:04
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag tror att folk överlag överskattar toxiciteten i Hydroxychloroquine. De flesta studier visar på mycket små nivåer efter flera års bruk. Flera ÅR.

Vad jag däremot är ganska övertygad om är att folk överlag är ganska dumma och precis som vänsterblivna journalister (och oupplysta fb-debattörer) helt enkelt inte begripit skillnaden mellan de två läkemedlen och köpt fel (Chloroquine går alldeles utmärkt att köpa på nätet). Det skulle man kunna anklaga Trump för att ha satt igång, men jag är som sagt MYCKET tveksam till uppgifterna att någon skulle ha dött efter att ha ätit Hydroxychloroquine under ett par månader. Chloroquine däremot...

Man kan inte lasta Trump för vad idioter gör. Vill minnas att det var ett par som tyckte det var en utmärkt idé att blanda grogg på akvarierengöringsmedel, det hette ju ”kloronånting”... Snubben dog, kärringen blev mordmisstänkt.
Citera
2020-08-08, 23:06
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Du vet inget om mig. Jag tycker folk på badstränder och krogar är idioter.

Jag svarade, som sagt, på en användare som hånade Agnes Wold. Det är väl inget fel att håna henne, det bryr jag mig inte om över huvud taget, men det var det idiotiska i hans hån jag reagerade på. Han tror uppenbarligen att det bara är svenska experter som anser att folket "ska ha kul" och har helt missat att hela världen har öppnat för att "ha kul" trots uppenbar smittorisk.
Okej, bra där.
Citera
2020-08-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Varför det? Jag ville bara påvisa att vi inte kan styra över vår ekonomi så mycket som vore önskvärt.

Vi är i högsta grad beroende av att mer drabbade länder får ordning på sitt coronaskit, så sluta att dra iväg på nya stickspår varenda gång man besvarar dig.

Fast du besvarar ju inte mig. Du om någon drar iväg när du blir ställd och du verkar inte inse hur exportekonomier fungerar. Sverige har nu klara fördelar jämfört med många andra länder eftersom vi kan leverera och våra industrier rullar på till skilnad mot i många andra länder där det stängs ned och öppnas upp fram och tillbaks. Vi kan alltså ta ytterligare marknadsandelar i många länder!
Citera
2020-08-08, 23:09
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Den inkompetente gubbgissaren Johan "Alla andra länder gör fel" Giesecke är tillbaka och skämmer ut sig igen

Gieseckes återkomst är ett dåligt omen för svenska folket. När medier slutade att använda sig av galningens felaktiga gissningar började coronasituationen ljusna något i Sverige. Betyder Gieseckes återkomst att smittspridningen nu kommer att ta fart på allvar?

Vad tycker norrmännen om att en nolla som Giesecke sågar deras strategi?

Giesecke sågar Norges strategi: ”Blir förvirrade”
Citat:
Norge har senaste veckan upplevt en ökning av coronafallen för första gången sedan i mars.
Förre statsepidemiologen och Folkhälsomyndighetens expertrådgivare, Johan Giesecke, riktar nu kritik mot grannlandets hanterande av restriktioner.
– Man kan inte hålla på med restriktioner fram och tillbaka hur mycket som helst
Citera
2020-08-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
723184 döda i världen nu av Corona
?
Med Corona är mer korrekt. Lite galet att räkna med de som skjutits ihjäl och dött av hög ålder m.m. Som fleralet länder gjort.
Citera
2020-08-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
[b]Den inkompetente gubbgissaren Johan "Alla andra länder gör fel" Giesecke är tillbaka och skämmer ut sig igen
Skämmer ut sig? Han har ju haft rätt om det mesta.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast du besvarar ju inte mig. Du om någon drar iväg när du blir ställd och du verkar inte inse hur exportekonomier fungerar. Sverige har nu klara fördelar jämfört med många andra länder eftersom vi kan leverera och våra industrier rullar på till skilnad mot i många andra länder där det stängs ned och öppnas upp fram och tillbaks. Vi kan alltså ta ytterligare marknadsandelar i många länder!
Men LYSSNA nu. Oavsett vad man skriver till dig och vill ha svar på klipper du bort det och öppnar ett nytt ärende om något helt annat som man sedan förväntas ”motbevisa”. Du är över hela spelplanen, hela tiden och jävligt tröttsam att ta på allvar. Jag försökte men det var lönlöst. Du behöver inte citera mig fler gånger, det är slöseri med tid eftersom jag inte kan rucka på din tvångstanke överhuvudtaget. Ett svenskt ekonomiskt försprång spelar i praktiken ingen roll om det förvaltas av idioter.

Du. Ska. Dock. Ha. Rätt. även när du inte har en susning om vad du pratar om.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-08-08 kl. 23:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
nej, hon har lagt av pga skadorna som följde med covid-19

tove har visst lagt av, efter skadorna hon fick på hjärtat av covid-19

Du framstår ännu mer oseriös än tidigare när du med säkerhet slår fast vad andra inte ens själva vet om att de varit drabbade av!
Är herrn möjligtvis synsk?
Citera
2020-08-08, 23:14
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang

https://www.lakemedelsverket.se/sv/nyheter/paminnelse-om-riskerna-med-klorokin-och-hydroxiklorokin-vid-behandling-av-covid-19

Där kan du läsa Läkemedelsverkets syn på saken. Dom likställer i princip båda preparaten.

Problemet är att folk med okända och även kända hjärtproblem fått tag i skiten efter Trumps mass-hausse om läkemedlet. Det är hans uttalanden och vurmande för Hydroxiklorokin (redan i våras) jag har problem med. Skillnader mellan Hydroxiklorokin och Klorokin är inte det jag pratar om. Folk har ju uppenbarligen dragit i sig av båda, och säkerligen överdoserat friskt också. Till följd av Trumpens uttalanden under väldigt många presskonferenser i våras. Det är åt helvete.

Någon medicinteknisk diskussion om skillnad mellan Hydroxiklorokin och Klorokin är överhuvudtaget inte min poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in