2020-08-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Min uppfattning är att rapporterna om att folk ligger "som packade sillar" på badstränderna är väldigt överdrivna och alarmistiska. Det rekommenderade avståndet är 1,5 meter. Visa en enda bild där folk verkligen ligger som packade sillar där det inte är några meter mellan sällskapen så tror jag dig. Inge lägger sig en halvmeter från okända människor. Det funkar inte så.

Det är nog bara ett uttryck för frustration över trängseln snarare än det faktiskt sker i verkligheten.
Förövrigt blir jag allt mer förtjust i Sveriges linje kring viruset, åtminstone i detta nu, självklart är dödstalen alldeles för höga per capita i Sverige totalt dock.
Sverige känns som en högborg av lugn och rationalitet kontra hysterin som sprider sig i Europa.
Citera
2020-08-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ahhha, du tänker på den studien där FHM fyndigt nog hämtade in sparat blod som till stor del kom från registrerade Corona-patienter?

Mig veterligen har vi ingen studie som visat på en högre antikropp-förekomst än 7 procent, vilket var på random stockholmare. I övriga riket är det rimligen lägre än så.
Du säger 7 procent men tänker uppenbarligen inte på att det smittats en hel del sedan den undersökningen genomfördes och som sagts tusentals gånger antikroppar är inte alltid så lätta att detektera ett tag efter infektionen.
Som jag sagt tidigare så är det ganska troligt att mellan 2-3 miljoner svenskar har eller har haft C19.
Citera
2020-08-08, 20:44
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Men hela världen har öppnat "kul".
Och det funkar som önskat tycker du? Smittan ökar överallt.
Citera
2020-08-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du säger 7 procent men tänker uppenbarligen inte på att det smittats en hel del sedan den undersökningen genomfördes och som sagts tusentals gånger antikroppar är inte alltid så lätta att detektera ett tag efter infektionen.
Som jag sagt tidigare så är det ganska troligt att mellan 2-3 miljoner svenskar har eller har haft C19.
Det är konstigt att inte alla fattar det.
De som är mottagliga har haft smittan nu och till övervägande andel överlevt.
Resten av befolkningen biter det inte på.
Så det är klart nu.
Citera
2020-08-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Så långe få insjuknar eller dör så spelar det ingen större roll för andra än alarmister som nyss kommit på att det finns smittsamma sjukdomar man kan bli sjuk av.Vi andra har känt till detta en längre tid typ forever.
Citera
2020-08-08, 20:49
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Troligen inte, var har du källorna på 10 repektive 78 procent? Du sitter väl inte och jämför dåligt utförda undersökningar med solida sådana?

78% kommer studien som länkats till sedan två veckor som du säkert känner till eftersom du bor i den här forumtråden.

10% för influensa är bara en googling bort.

Men det spelar ingen roll för du tillhör den lilla klicken i tråden som saknar liv och får sin torftiga dos mänskliga kontakt genom att käbbla i den här tråden.
Citera
2020-08-08, 20:51
Medlem
Citat:

Nej. Jag har skrivit i månader att jag tror exakt detta kommer ske medan du och andra idioter sagt emot att den minsann aldrig kommer öka i de "ansvarsfulla" länderna, bara i Sverige.

Jag påpekade bara för den andra idioten som trodde att det bara är svenska experter som tycker att ungdomar ska ha kul att samma sak minsann gäller i varenda land i hela jävla världen.
Citera
2020-08-08, 20:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Nog fan ser det tillräckligt trångt ut på våra stränder utan att det ska behöva landa i en löjlig debatt om måttband eller lömska kameraobjektiv. Svenska badare beter sig som om pandemin inte existerar överhuvudtaget.

https://mvt.se/bli-prenumerant/artikel/8j8zxnmj

https://www.expressen.se/kvallsposten/trangt-pa-stranderna-i-varmen-inget-avstand-/
Om du "tycker" att det ser trångt ut på badstränderna är ju egentligen fullständigt ointressant. Varför försökte du inte ens fundera över rimligheten i att folk ligger "packade som sillar" någon halvmeter från varandra? Håller folk en distans på minst en och en halv meter mellan sällskapen så är det väl inga problem även om det finns de som "tycker" att det verkar trångt. Jag gissar att det är mer trångt på Ullared än på en helt vanlig svensk badstrand. Personligen skulle jag ändå inte besöka en badstrand om man inte kan hålla minst 7 till 8 meter mellan sällskapen, men det har inte med corona att göra.
Citera
2020-08-08, 20:55
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
"Höhö, vad fan snackar du om"

Jag behöver inte veta vilka restriktioner ni infört för att kritisera dem ni INTE infört.

Det jag t.ex. är kritiskt mot är avsaknaden på munskyddskrav i kollektivtrafiken. Också kritisk mot att restauranger och barer tillåtits vara öppna. Kritisk mot att gym tillåtits vara öppna (dock känns det logiskt att de är öppna nu när smittspridningen är nere på de nivåer de är nu).

Nu gör du våld på citattecknen. Jag skrev inte ”...Höhö..”
Skärpning!

Klart du måste veta vad vi infört för att veta vad vi inte infört. Det är ju ganska självklart. Du kritiserar inte vårt förbud mot folksamlingar eftersom du känner till det.
Citera
2020-08-08, 20:56
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Alltså en som själv haft covid och hade hjärtproblem redan innan och dessutom låg det i släkten. Inte skyller hon allt på covid utan undrar hur mycket som hade att göra med anlag och tidigare egna problem med hjärtat.

Så visst förstår du att de 78 %en får tas med en nypa salt. Kritiskt tänkande är bra.

Du tror att det var en person från studien som postade om det? När studien påstod att de screenat för bakomliggande orsaker?
Citera
2020-08-08, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det gäller inte bara munskydd, det bör vara en rad åtgärder.
Jo men så länge du inte vet vilka åtgärder som de som den brottsliga underlåtenheten gäller så har du inget case.
Citera
2020-08-08, 20:58
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det var två influgna från UK, så det räknas nog inte eftersom de inte antas ha smittats i NZ. De skulle sitta i karantän i 2v men fick dispens att lämna lite tidigare på grund av döende familjemedlem.

Det är fler.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/new-zealand/

Titta under source under graferna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in