2020-08-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Gud är med oss.

Vilka är oss?

Vilka tillhör den vita rasen?
Kan du räkna upp de länder? (förutom Tyskland och England)

Gud älskar oss alla. Svarta som vita.
Desto fortare du lär dig det, desto bättre för dig min lilla kulturnationalist
Citera
2020-08-08, 00:01
Medlem
LadySwedens avatar
[quote=Daniel501|72520125]Fortsättning på mitt förra inlägg.

Runt 30 e.Kr;

Herren vår Skapare sände hans enda son Jesus för att försöka rädda de Israeliter som kunde räddas, Jesus visste mycket väl vem som var en sann Israelit och vem som var en Edomit

Johannes 8
21 Än en gång sade Jesus till dem: "Jag går bort, och ni kommer att söka efter mig, men ni kommer att dö i er synd. Dit jag går kan ni inte komma."
22 Då sade judarna: "Tänker han ta sitt liv, eftersom han säger: Dit jag går kan ni inte komma?"
23 Han sade till dem: "Ni är nerifrån, jag är ovanifrån. Ni är av den här världen, jag är inte av den här världen.
24 Därför sade jag till er att ni kommer att dö i era synder. Ty om ni inte tror att Jag Är, skall ni dö i era synder."
25 De frågade: "Vem är du då?" Jesus svarade: "Begynnelsen, något som jag också har sagt er.
26 Mycket har jag att säga om er och döma er för. Han som har sänt mig är trovärdig, och det jag har hört av honom förkunnar jag för världen."

Att vara ovanifrån betyder att man är skapad i Guds avbild, man är skapad, likt Adam, med den heliga anden, alla som inte är skapade av Herren är från jorden, endast Adam, Jesus och alla andra Israeliter är skapade av Herren.

QUOTE]
Nej Daniel, HERREN har skapat precis allting, synligt som osynligt.

Jeremia 10:
" 11. Så skolen I säga till dem: De gudar som icke hava gjort himmel och jord, de skola utrotas från jorden och ej få finnas under himmelen. 12. Han har gjort jorden genom sin kraft, han har berett jordens krets genom sin vishet, och genom sitt förstånd har han utspänt himmelen. 13. När han vill låta höra sin röst, då brusa himmelens vatten, då låter han regnskyar stiga upp från jordens ända; han låter ljungeldar komma med regn och för vinden ut ur dess förvaringsrum. 14. Såsom dårar stå då alla människor där och begripa intet; guldsmederna komma då alla på skam med sina beläten, ty deras gjutna beläten äro lögn, och ingen ande är i dem. 15. De äro fåfänglighet, en tillverkning att le åt; när hemsökelsen kommer över dem, måste de förgås. 16. Men sådan är icke han som är Jakobs del; nej, det är han som har skapat allt, och Israel är hans arvedels stam. HERREN Sebaot är hans namn."
(Jeremia 10)
Citera
2020-08-08, 00:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Vilka är oss?

Vilka tillhör den vita rasen?
Kan du räkna upp de länder? (förutom Tyskland och England)

Gud älskar oss alla. Svarta som vita.
Desto fortare du lär dig det, desto bättre för dig min lilla kulturnationalist
Den enklaste att definiera är denna stam:
" Spiran skall icke vika ifrån Juda, icke härskarstaven ifrån hans fötter, till dess Silo kommer (/ till dess han kommer till Silo) och folken bliva honom hörsamma."
(1 Mose 49:10)

Ordet här är "shevot", dvs identitet som "gud" (= mottagit Guds ord= Israel), dvs Juda stam behåller sin identitet tills Messias kommer OCH tills Juda kommer till Messias.
Citera
2020-08-08, 00:49
Medlem
Daniel501s avatar
[quote=LadySweden|72520515]
Citat:
Fortsättning på mitt förra inlägg.

Runt 30 e.Kr;

Herren vår Skapare sände hans enda son Jesus för att försöka rädda de Israeliter som kunde räddas, Jesus visste mycket väl vem som var en sann Israelit och vem som var en Edomit

Johannes 8
21 Än en gång sade Jesus till dem: "Jag går bort, och ni kommer att söka efter mig, men ni kommer att dö i er synd. Dit jag går kan ni inte komma."
22 Då sade judarna: "Tänker han ta sitt liv, eftersom han säger: Dit jag går kan ni inte komma?"
23 Han sade till dem: "Ni är nerifrån, jag är ovanifrån. Ni är av den här världen, jag är inte av den här världen.
24 Därför sade jag till er att ni kommer att dö i era synder. Ty om ni inte tror att Jag Är, skall ni dö i era synder."
25 De frågade: "Vem är du då?" Jesus svarade: "Begynnelsen, något som jag också har sagt er.
26 Mycket har jag att säga om er och döma er för. Han som har sänt mig är trovärdig, och det jag har hört av honom förkunnar jag för världen."

Att vara ovanifrån betyder att man är skapad i Guds avbild, man är skapad, likt Adam, med den heliga anden, alla som inte är skapade av Herren är från jorden, endast Adam, Jesus och alla andra Israeliter är skapade av Herren.

QUOTE]
Nej Daniel, HERREN har skapat precis allting, synligt som osynligt.

Jeremia 10:
" 11. Så skolen I säga till dem: De gudar som icke hava gjort himmel och jord, de skola utrotas från jorden och ej få finnas under himmelen. 12. Han har gjort jorden genom sin kraft, han har berett jordens krets genom sin vishet, och genom sitt förstånd har han utspänt himmelen. 13. När han vill låta höra sin röst, då brusa himmelens vatten, då låter han regnskyar stiga upp från jordens ända; han låter ljungeldar komma med regn och för vinden ut ur dess förvaringsrum. 14. Såsom dårar stå då alla människor där och begripa intet; guldsmederna komma då alla på skam med sina beläten, ty deras gjutna beläten äro lögn, och ingen ande är i dem. 15. De äro fåfänglighet, en tillverkning att le åt; när hemsökelsen kommer över dem, måste de förgås. 16. Men sådan är icke han som är Jakobs del; nej, det är han som har skapat allt, och Israel är hans arvedels stam. HERREN Sebaot är hans namn."
(Jeremia 10)

Det stämmer, Satan kan ej skapa något, endast korrumpera.

Samma Jeremia 4;

23 Jag såg på jorden,
och den var öde och tom,
upp mot himlen,
och där fanns inget ljus.
24 Jag såg på bergen, och de bävade
och alla höjder vacklade.
25 Jag såg mig om,
och där fanns ingen människa,
himlens alla fåglar hade flytt.
26 Jag såg mig om,
och det bördiga landet
var en öken,
alla dess städer var ödelagda
inför Herrens ansikte,
för hans brinnande vrede.

Det fanns "människor" på jorden långt långt innan Adam skapades (runt 6000 år sedan), vissa utgrävningar sträcker sig upp emot 250.000 år gamla. Dessa "människor" straffades av Yahweh, Bibelns gud och deras städer revs ned. Vad straffades de för? De korrumperades av Satan likt han korrumperade Eva och Kain blev resultatet.

Idag blir vi straffade av Yahweh, vi har bjudit in Satan att styra över oss.

Uppenbarelseboken 18
Sedan såg jag en annan ängel komma ner från himlen med stor makt, och jorden lystes upp av hans härlighet.
2 Och han ropade med stark röst: "Fallet, fallet är det stora Babylon! Det har blivit en boning för onda andar, ett tillhåll för alla orena andar, ett näste för alla orena och avskyvärda fåglar.
3 Alla folk har druckit av hennes otukts vredesvin, och jordens kungar har horat med henne, och jordens köpmän har blivit rika av hennes omåttliga lyx.

4 Och jag hörde en annan röst från himlen: "Gå ut från henne, mitt folk, så att ni inte deltar i hennes synder och drabbas av hennes plågor.
Citera
2020-08-08, 01:04
Medlem
[quote=Daniel501|72521007]
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Samma Jeremia 4;

Det fanns "människor" på jorden långt långt innan Adam skapades (runt 6000 år sedan), vissa utgrävningar sträcker sig upp emot 250.000 år gamla.

Nice try!
Jeremia 4 handlar om Juda och Israel, de två judiska staterna, handlar inte ej om dagarna innan Adam & Eva
Citera
2020-08-08, 09:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Det stämmer, Satan kan ej skapa något, endast korrumpera.

Samma Jeremia 4;

23 Jag såg på jorden,
och den var öde och tom,
upp mot himlen,
och där fanns inget ljus.
24 Jag såg på bergen, och de bävade
och alla höjder vacklade.
25 Jag såg mig om,
och där fanns ingen människa,
himlens alla fåglar hade flytt.
26 Jag såg mig om,
och det bördiga landet
var en öken,
alla dess städer var ödelagda
inför Herrens ansikte,
för hans brinnande vrede.

Det fanns "människor" på jorden långt långt innan Adam skapades (runt 6000 år sedan), vissa utgrävningar sträcker sig upp emot 250.000 år gamla. Dessa "människor" straffades av Yahweh, Bibelns gud och deras städer revs ned. Vad straffades de för? De korrumperades av Satan likt han korrumperade Eva och Kain blev resultatet.

Idag blir vi straffade av Yahweh, vi har bjudit in Satan att styra över oss.

Uppenbarelseboken 18
Sedan såg jag en annan ängel komma ner från himlen med stor makt, och jorden lystes upp av hans härlighet.
2 Och han ropade med stark röst: "Fallet, fallet är det stora Babylon! Det har blivit en boning för onda andar, ett tillhåll för alla orena andar, ett näste för alla orena och avskyvärda fåglar.
3 Alla folk har druckit av hennes otukts vredesvin, och jordens kungar har horat med henne, och jordens köpmän har blivit rika av hennes omåttliga lyx.

4 Och jag hörde en annan röst från himlen: "Gå ut från henne, mitt folk, så att ni inte deltar i hennes synder och drabbas av hennes plågor.
Ormens säd kan inte vara bokstavlig, och Guds säd är knappast bokstavlig.

" Och mannen kände sin hustru Eva, och hon blev havande och födde Kain; då sade hon: »Jag har fött[1] en man genom HERRENS hjälp.»" (1 Mose 4:1)

Kain var alltså Adams son.
Citera
2020-08-08, 16:56
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ormens säd kan inte vara bokstavlig, och Guds säd är knappast bokstavlig.

" Och mannen kände sin hustru Eva, och hon blev havande och födde Kain; då sade hon: »Jag har fött[1] en man genom HERRENS hjälp.»" (1 Mose 4:1)

Kain var alltså Adams son.

Jag vet att du inte tar skapelsen bokstavlig;

1 Mosebok 3
13 Då sade Herren Gud till kvinnan: "Vad är det du har gjort?" Kvinnan svarade: "Ormen förledde mig och jag åt."

Ordet ormen i dess ursprungliga paleo-Hebreiska form är "נָחַשׁ" - nachash, (Strongs H5172) och som översätts till;

"נָחַשׁ nâchash, naw-khash'; a primitive root; properly, to hiss, i.e. whisper a (magic) spell; generally, to prognosticate:—× certainly, divine, enchanter, (use) × enchantment, learn by experience, × indeed, diligently observe."

Igen, "förledde"
1 Mosebok 3
13 Då sade Herren Gud till kvinnan: "Vad är det du har gjort?" Kvinnan svarade: "Ormen förledde mig och jag åt."

"Förledde" i dess ursprungliga paleo-Hebreiska form är "nasha' "(Strong's H5377) och betyder;

נָשָׁא nâshâʼ, naw-shaw'; a primitive root; to lead astray, i.e. (mentally) to delude, or (morally) to seduce:—beguile, deceive, × greatly, × utterly.

Kain var resultatet, Bibeln använder "födde en son" nästan monotont i Skapelseboken. Första gången Adam "födde en son" är 1 Mosebok 5:3, när han redan var 130 år gammal. Detta var Set.

För att försöka få dig att förstå bättre, Jesus och liknelsen om ogräset;

36 Sedan lämnade Jesus folkskaran och gick hem. Hans lärjungar kom då fram till honom och sade: "Förklara för oss liknelsen om ogräset i åkern."
37 Han svarade: "Den som sår den goda säden är Människosonen.
38 Åkern är världen. Den goda säden är rikets barn, ogräset är den ondes barn.
39 Ovännen som sådde det är djävulen. Skördetiden är tidsålderns slut, och skördemännen är änglar.
40 Som när ogräset samlas ihop och bränns upp i eld, skall det vara vid tidsålderns slut.
41 Människosonen skall sända ut sina änglar, och de skall samla ihop och föra bort ur hans rike alla som blir andra till fall och lever i laglöshet,
42 och de skall kasta dem i den brinnande ugnen. Där skall man gråta och skära tänder.
43 Då skall de rättfärdiga lysa som solen, i sin Faders rike. Hör, du som har öron att höra med!

Tar vi det på engelska så får vi;

Matthew 13
39 The enemy that sowed them is the devil; the harvest is the end of the world; and the reapers are the angels.

Johannes 6
70 Jesus svarade dem: "Har jag inte själv valt ut er tolv? Och en av er är en djävul!" 71 Han menade Judas, Simon Iskariots son. Det var han som skulle förråda honom, och han var en av de tolv.

Vad sa Jesus till Edomiterna nu igen?

Johannes 8
44 Ni har djävulen till er fader. Och vad er fader har begär till, det vill ni göra. Han har varit en mördare från början och har aldrig stått på sanningens sida, eftersom sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.

Vem var den förste mördaren?

Matteus 3
7 Men när han såg att många fariseer och sadduceer kom för att bli döpta av honom, sade han till dem: "Ni huggormsyngel, vem har fått er att tro att ni kan fly undan den kommande vredesdomen?"
Citera
2020-08-08, 17:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

1 Mosebok 3

Ordet ormen i dess ursprungliga paleo-Hebreiska form är "נָחַשׁ" - nachash, (Strongs H5172) och som översätts till;

"נָחַשׁ nâchash, naw-khash'; a primitive root; properly, to hiss, i.e. whisper a (magic) spell; generally, to prognosticate:—× certainly, divine, enchanter, (use) × enchantment, learn by experience, × indeed, diligently observe."

Igen, "förledde"
1 Mosebok 3

"Förledde" i dess ursprungliga paleo-Hebreiska form är "nasha' "(Strong's H5377) och betyder;

נָשָׁא nâshâʼ, naw-shaw'; a primitive root; to lead astray, i.e. (mentally) to delude, or (morally) to seduce:—beguile, deceive, × greatly, × utterly.

Kain var resultatet, Bibeln använder "födde en son" nästan monotont i Skapelseboken. Första gången Adam "födde en son" är 1 Mosebok 5:3, när han redan var 130 år gammal. Detta var Set.

36 Sedan lämnade Jesus folkskaran och gick hem. Hans lärjungar kom då fram till honom och sade: "Förklara för oss liknelsen om ogräset i åkern."
39 Ovännen som sådde det är djävulen. Skördetiden är tidsålderns slut, och skördemännen är änglar.
40 Som när ogräset samlas ihop och bränns upp i eld, skall det vara vid tidsålderns slut.
41 Människosonen skall sända ut sina änglar, och de skall samla ihop och föra bort ur hans rike alla som blir andra till fall och lever i laglöshet,
42 och de skall kasta dem i den brinnande ugnen. Där skall man gråta och skära tänder.
43 Då skall de rättfärdiga lysa som solen, i sin Faders rike. Hör, du som har öron att höra med!

Matthew 13
39 The enemy that sowed them is the devil; the harvest is the end of the world; and the reapers are the angels.

Johannes 6
70 Jesus svarade dem: "Har jag inte själv valt ut er tolv? Och en av er är en djävul!" 71 Han menade Judas, Simon Iskariots son. Det var han som skulle förråda honom, och han var en av de tolv.

Johannes 8
44 Ni har djävulen till er fader. Och vad er fader har begär till, det vill ni göra. Han har varit en mördare från början och har aldrig stått på sanningens sida, eftersom sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.

Matteus 3
7 Men när han såg att många fariseer och sadduceer kom för att bli döpta av honom, sade han till dem: "Ni huggormsyngel, vem har fått er att tro att ni kan fly undan den kommande vredesdomen?"
Om vi till att börja med håller oss till Genesis:
Mannen kände sin hustru, hon blev havande och födde Kain.

Eva var Adams hustru, inte ormens hustru.

Ett annat problem är att även Adam åt den förbjudna frukten, även om Adam till skillnad från Eva visste vad han gjorde. Idkade Adam då homosex, eller hur ska vi läsa det?
Citera
2020-08-08, 17:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

1 Mosebok 3

Igen, "förledde"
1 Mosebok 3

Matthew 13

Johannes 6

Johannes 8

Matteus 3

Ett annat problem är att även Adam åt den förbjudna frukten, även om Adam till skillnad från Eva visste vad han gjorde. Idkade Adam då homosex, eller hur ska vi läsa det?
Citera
2020-08-08, 17:41
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:

Rent tekniskt så hade både Adam OCH Satan sex med Eva;

https://en.wikipedia.org/wiki/Superfecundation

"Superfecundation is the fertilization of two or more ova from the same cycle by sperm from separate acts of sexual intercourse, which can lead to twin babies from two separate biological fathers."

Abel var Adams och Kain var Satans.
Citera
2020-08-08, 17:45
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Den som har läst hela Bibeln förstår att skriften enbart handlar om relationen mellan ett enda folk, judarna, och deras Gud Elohim/Jahve. Gud hade enbart ett förbund med Israels folk och enbart de fick lagar och föreskrifter som de skulle följa. Genom Gamla Testamentet får vi dock veta att Israel begick stora synder och bröt mot förbundet många gånger. Och med synd så menas det att de bröt mot de 613 judiska lagarna och dyrkade andra Gudar. Elohim/Jahve lovade dock Israels folk att han skulle sluta ett nytt förbund med dem och sända sin son/messias som offerlamm så att Guds utvalda folk skulle kunna få evigt liv genom honom.

The days are coming," declares the LORD, "when I will make a new covenant with the people of Israel and with the people of Judah. (Jeremiah 31:31)

But Israel will be saved by the LORD with an everlasting salvation; you will never be put to shame or disgraced, to ages everlasting. (Isaiah 45:17)

När vi kommer till Nya Testamentet så påstår dock de kristna globalisterna att Elohim/Yeshua ville frälsa hela världen, bryta upp förbundet med Guds utvalda folk och sjunga "We shall overcome". Deras favoritcitat är:

For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life. (John 3:16)

Elohim älskade alltså hela världen så mycket att han sände sin ende son för att rädda den. Det låter så fint, gulligt och mångkulturellt att tårarna bara sprutar ut ur ögonen på de mångkulturalistiska rasblandarna. Men vad betyder egentligen hela världen i den versen och hela Johannesevangeliet? För oss vanliga dödliga som inte kan grekiska och läser en dålig svensk/engelsk globalistisk översättning så får vi uppfattningen om att det rör sig om hela världen, allt från asiater, afrikaner och pygméer. Om man läser hela evangeliet och tar hänsyn till vad ordet som översatts till "världen" betyder så förstår man att ordet har en helt annan innebörd än den som vi får lära oss av kristna mångkulturalister och skolor. Ordet som används är grekiskans "kosmos" (används idag för universum) och det kan betyda:

1. Den fysiska världen.
2. Israel som guds utvalda folk
3. judar/judéer

I slutet av Johannesevangeliet säger Jesus till en anklagande judisk överstepräst:

Jesus answered him, I spake openly to the world; I ever taught in the synagogue, and in the temple, whither the Jews always resort; and in secret have I said nothing. (Joh 18:20).

Det som menas med "hela världen" här och i övriga evangelier är alltså Guds utvalda folk. Och i vilken kontext yttrades orden i kapitel 3 av Jesus? Om man läser hela kapitlet så förstår man att Jesus pratar om Israels folk och deras frälsning med den högt ansedde rabbinen Nikodemus:

And as Moses lifted up the serpent in the wilderness, even so must the Son of man be lifted up:
That whosoever believeth in him should not perish, but have eternal life. For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. For God sent not his Son into the world to condemn the world; but that the world through him might be saved.
(Joh 3:14-17)

Vad var det Moses gjorde och vilket folk var det som räddades när Moses lyfte upp ormen på en påle ute i vildmarken? Elohim sände ut giftiga ormar bland judarna när de klagade genom vandringen till det förlovade landet:

And the LORD sent fiery serpents among the people, and they bit the people; and much people of Israel died. (Number 21:6)

Moses fick sedan uppgiften att be för Israels folk så att de som hade blivit bitna skulle överleva och fick även denna uppgiften av Elohim:

And the LORD said unto Moses, Make thee a fiery serpent, and set it upon a pole: and it shall come to pass, that every one that is bitten, when he looketh upon it, shall live. And Moses made a serpent of brass, and put it upon a pole, and it came to pass, that if a serpent had bitten any man, when he beheld the serpent of brass, he lived. (Numbers 21:8-9)

Precis som Moses lyfte upp ormen på en påle i öknen för Israels folk så måste Elohims son lyftas upp för att Israels folk ska få evigt liv.

Jesus var alltså enbart sänd till judarna så att de skulle kunna få evigt liv och ett nytt förbund med Elohim genom hans son. Inte bara genom Johannesevangeliet får vi veta att Jesus enbart var sänd till judarna, de andra evangelierna säger exakt samma saker:

And she shall bring forth a son, and thou shalt call his name JESUS: for he shall save his people from their sins. (Matthew 1:21)

Hans folk? Vilka är Elohims utvalda folk? De som läst hela Bibeln förstår att det enbart inkluderar det judiska folket.

Vilka ville Jesus att hans apostlar skulle predika till?:

These twelve Jesus sent out after instructing them: "Do not go in the way of the Gentiles, and do not enter any city of the Samaritans; but rather go to the lost sheep of the house of Israel. (Matthew 10:5-7)

Jesus said to them, "Truly I tell you, at the renewal of all things, when the Son of Man sits on his glorious throne, you who have followed me will also sit on twelve thrones, judging the twelve tribes of Israel. (Matthew 19:28)

Vad sa Jesus till en hednisk shiksa som ville att han skulle hela hennes dotter?:

And, behold, a woman of Canaan came out of the same coasts, and cried unto him, saying, Have mercy on me, O Lord, thou Son of David; my daughter is grievously vexed with a devil.
But he answered her not a word. And his disciples came and besought him, saying, Send her away; for she crieth after us.But he answered and said, I am not sent but unto the lost sheep of the house of Israel.Then came she and worshipped him, saying, Lord, help me.
But he answered and said, It is not meet to take the children's bread, and to cast it to dogs.
And she said, Truth, Lord: yet the dogs eat of the crumbs which fall from their masters' table.
Then Jesus answered and said unto her, O woman, great is thy faith: be it unto thee even as thou wilt. And her daughter was made whole from that very hour.
(Matthew 15:22-28)

Jesus jämför alltså den icke-judiska kvinnan med en familjehund som äter resterna från ägarnas bord. Snacka om etnisk chauvinism! Visserligen helar han hennes dotter, men enbart efter att hon erkänt sig lika underlägsen Israels folk som en hund.

Men universala kristna förklarar alltid bort dessa verser och hänvisar till det stora "missionärsbudet":

Then the eleven disciples went to Galilee, to the mountain where Jesus had told them to go. When they saw him, they worshiped him; but some doubted. Then Jesus came to them and said, “All authority in heaven and on earth has been given to me. Therefore go and make disciples of all nations, baptizing them in the name of the Father and of the Son and of the Holy Spirit, and teaching them to obey everything I have commanded you. And surely I am with you always, to the very end of the age. (Matthew 28:16-20)
Det beror både på att det är de israeliska traditionerna som bevarat de profetiska budskapet och på att dessa traditioner fokuserar på dem själva.
Citera
2020-08-08, 18:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Rent tekniskt så hade både Adam OCH Satan sex med Eva;

https://en.wikipedia.org/wiki/Superfecundation

"Superfecundation is the fertilization of two or more ova from the same cycle by sperm from separate acts of sexual intercourse, which can lead to twin babies from two separate biological fathers."

Abel var Adams och Kain var Satans.
Så Adam och Eva fick äta av alla andra träd, men endast sex med kunskapens träd var förbjuden?

Eva blev förförd då av satan, men Adam visste vad han gjorde (1 tim
2:14)?
I Adam dö alla, hur? Om det nu var Eva som födde avkomma åt ormen ("jag har fött en man").

För ja:
Det är genom förskingrandet av Israel och allt annat HERRENS verk hela skapelsen kommer till Guds barns härlighet, men att uttyda Genesis som att tex Guds söner i Genesis ska vara tex Set har sina problem (och Kains söner skulle då tolkas som ormens säd).

Kvinnans säd är det, dessutom, som skulle krossa ormens huvud-
inte mannens säd.

Endast Noa var obefläckad (genetiskt, eller iaf "via arv") vid tiden för floden. Dock tycks problemet ha varit att "Guds söner gick in till människornas döttrar, och dessa födde barn åt dem"), dvs Adams döttrar.
Dessutom säger Skriften att Set var son till Adam som var son till Gud, indikerande att tex Set inte var Guds son.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in