2020-08-08, 17:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Börjar nog kännas som det nästan är kutym, med de flesta prezz-kandidater de sista 20 åren..

(något sexuellt iallafall)

Jo kan hålla med, jag önskar att USA kunde göra en ren utrensning av sina politiker för det är så jävla mycket svin och äckelgubbar som utnyttjar sin maktposition där borta för att få ligga med unga kvinnor och män.

I ett drömscenario så skulle USA bli ett flerparti system där det är minst 3 partier i senat och representanthuset ovanpå att man gör mutor olagliga igen, samt att man slutar att fokusera på att gulla med kristna fanatiker på högerkanten och identitetspolitik på vänsterkanten.

Det är dags för USAs politiker att faktiskt fokusera på vad som är bäst för alla medborgare och inte vad donatorerna vill
2020-08-08, 17:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
De dispyter du har med andra användare får du hålla mig utanför. Det är inte jag som har påstått att Biden är en våldtäktsman - det är det hans offer som har gjort.

Och jag bad dig hänvisa till en källa som inte är en youtubekanal då du inte ens hänvisade till en källa utan påstod saker vilket ledde till att du vart emotionell och började gapa och skrika likt ett barn vars känslor som har blivit sårade.
2020-08-08, 17:34
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Arbetslöshet är 10,2%, och att såpass få fortfarande fått återgå till jobbet, det skulel jag inte vilja kalla mirakulös.
För det innebär att inga mer anställda återanställs, eller så förstår man inte ordet mirakel och mirakulöst.

Förresten vad var arbetslöshetssiffran för Obama när han lämnade över till trumpen?
Det är väl typ 5-6% ifrån

Att gömma sig som trumpen gör ifrån sitt federala ansvar för folket och dess medborgare som trumpen svor att vaka över och i COVID-19 krisen.
Den är är mycket uppenbar att trumpen skiter i dessa.

Arizona, Texas, Alabama, Florida och Mississippi där smittspridningen är enorm och okontrollerad, är alla efter trumpen pusha för öppna upp och vi fick svaret att det gick inte med amerikanarna.
Har samtliga republikanska guvernörer, verkar som du glömde av att tänka efter igen

Och vi ser vad det gjort med trumpens polls.

Så, vem bestämmer över vad delstaterna gör?
Trump eller delsternas ledning?
Senast redigerad av JetSociety 2020-08-08 kl. 18:05. Anledning: stavfel
2020-08-08, 17:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Så, vem bestämmer över vad delstaterna gör?
Trump eller delsternas leding?

Staterna till en viss nivå, men det finns även federala lagar och ordningar som sträcker sig över staterna, staterna är inte 100% autonoma.
2020-08-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och jag bad dig hänvisa till en källa som inte är en youtubekanal då du inte ens hänvisade till en källa utan påstod saker vilket ledde till att du vart emotionell och började gapa och skrika likt ett barn vars känslor som har blivit sårade.

Nej, du bad mig hänvisa till källor för påståenden som du tillskrivit mig, men som jag själv aldrig har kommit med. Men visst, det finns en hyfsat omfattande wikisida om Bidens vidrigheter:

https://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Biden_sexual_assault_allegation
2020-08-08, 17:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

I ett drömscenario så skulle USA bli ett flerparti system där det är minst 3 partier i senat och representanthuset ovanpå att man gör mutor olagliga igen, samt att man slutar att fokusera på att gulla med kristna fanatiker på högerkanten och identitetspolitik på vänsterkanten.

Jaa-a.., finns det en sak dems/rep verkar vara rörande överens om, så är att det inte behövs ett tredje parti !
2020-08-08, 18:08
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Staterna till en viss nivå, men det finns även federala lagar och ordningar som sträcker sig över staterna, staterna är inte 100% autonoma.

Dom tycks vara 100% självständiga när vänstern har upplopp, men när Corona härjar, då är allt 100% vita hustet Trumps fel
2020-08-08, 18:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jaa-a.., finns det en sak dems/rep verkar vara rörande överens om, så är att det inte behövs ett tredje parti !

Jo men exakt, tänk bara hur mycket bättre USA skulle må om deras politiska syn faktiskt skulle växa upp och bli inte bara nyanserad men även vuxen där det inte bara är "Konservativa" Vs "Liberaler" utan det är faktiska riktiga konservativa, liberaler, miljöpolitiker, kommunister, reaktionärer och gudarna vet bara vad som faktiskt får sina röster hörda och som kan representera sina väljare.

För ingen seriös individ kan påstå att Republikanerna är konservativa idag lika så att man inte kan påstå att demokraterna är liberala, partierna är så jävla utsmetade med allt och inget att det är samma skit idag som lossas slåss fram tills de råkar sätta fel individ i vita huset
2020-08-08, 18:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Nej, jag konstaterar bara att det sprids så jävla mycket konspirationsteorier och skit här på Flashback och speciellt här i utrikespolitiska forumet, påstår man att Biden är en våldtäktsman så bör man backa upp det.

Jag kan hålla med om att han är obehaglig och gaggig men till min vetskap så står han inte anklagad för våldtäkt, att du sedan drar till med offerkoftan trots att det var du själv som påstod att Biden är en våldtäktsman (för jag tror knappast du menar att Kanye är det).

Säger personen som sänder ut följande:

"Trump är starkt misstänkt för skattebrott och korruptionsbrott ovanpå att han har anklagats för våldtäkt och sexuellt"

Backa upp det nu. Tölp.
2020-08-08, 18:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Dom tycks vara 100% självständiga när vänstern har upplopp, men när Corona härjar, då är allt 100% vita hustet Trumps fel

Fast nja, staten får inte gå in och röra runt i staterna hur som helst, det finns lagar och regler kring detta, precis som den federala staten skall hjälpa staterna när det är kristider.

Så som den federala staten agerar kring Covid-19 så skulle man kunna tro att USA snarare är som EU än som en funktionell federation.
2020-08-08, 18:11
Avslutad
Citat:
Nej, jag konstaterar bara att det sprids så jävla mycket konspirationsteorier och skit här på Flashback och speciellt här i utrikespolitiska forumet, påstår man att Biden är en våldtäktsman så bör man backa upp det.

Jag kan hålla med om att han är obehaglig och gaggig men till min vetskap så står han inte anklagad för våldtäkt, att du sedan drar till med offerkoftan trots att det var du själv som påstod att Biden är en våldtäktsman (för jag tror knappast du menar att Kanye är det).

Jag har svårt att tro att du inte känner till vad Tara Reade anklagat honom för.
put his hand under her skirt, penetrated her with his fingers
Definitionen av våldtäkt:
Rape in the United States is defined by the Department of Justice as "Penetration, no matter how slight, of the vagina or anus with any body part or object, or oral penetration by a sex organ of another person, without the consent of the victim."
QED.

Du har trots allt skrivit en del matnyttigt i den här tråden, så det är rätt svårt för mig att tro att du på något sätt förträngt detta. Kanske har du förletts av att media väldigt ofta pratar om "sexual assault", men det är alltså solklart att vad det handlar om här är våldtäkt.

Citat:
du vart emotionell och började gapa och skrika likt ett barn vars känslor som har blivit sårade.

Hon blev visst inte emotionell, det var du som från början var aggressiv. Tagga ner lite.
2020-08-08, 18:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Säger personen som sänder ut följande:

"Trump är starkt misstänkt för skattebrott och korruptionsbrott ovanpå att han har anklagats för våldtäkt och sexuellt"

Backa upp det nu. Tölp.

New York utreder honom för skattebrott, Trump är impeched för korruptionsmisstankar, en viss svenska ska tydligen ha anklagat honom för att ha haft sex med henne när hon var 13 år gammal ovanpå att det faktiskt kom in anklagelser under 2015 och 2016.

Har du legat under en sten de senaste 4 åren?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in