2020-08-08, 16:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vi är nu i Augusti och USA ligger nu under 10% arbetslöshet. Du syftar till Juli månad resultat om 10.2%. Med den takt företagen nu sparkar igång tror jag vi kan se nivåer om 5-6% till November, McDonalds skulle anställa 300.000pees läste jag. Dina likar gör sitt bästa i att sätta städer i brand, sparka och slåss, men detta har redan enbart slagit emot Demokraterna som nu inser detta och försöker distansera sig, men många har redan sett detta inte minst svarta och latinos som är särskilt drabbade.

Fortsätter denna återhämtning är det en i det närmast mirakulös återhärtning som bara visar att Trump är jämställd med "Jobs Jobs Jobs".
Arbetslöshet är 10,2%, och att såpass få fortfarande fått återgå till jobbet, det skulel jag inte vilja kalla mirakulös.
För det innebär att inga mer anställda återanställs, eller så förstår man inte ordet mirakel och mirakulöst.

Förresten vad var arbetslöshetssiffran för Obama när han lämnade över till trumpen?
Det är väl typ 5-6% ifrån
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Min kära spann vatten.
Det är lätt att sitta i en källare eller bakom en datorskärm och vara Bror duktig.
Det finns ingenting som säger att en galjonsfigur som biden hade kunnat göra annorlunda vid en kris dom denna, kolla på Stefan Löfven.
Kolla på de demokratiskt styrda delstaterna i USA och se om dom hanterat Corona bättre än någon annan.
Om du skall bedöma trumps politik får du kolla innan Corona, allt efter det är ett jävla lotteri.
Att gömma sig som trumpen gör ifrån sitt federala ansvar för folket och dess medborgare som trumpen svor att vaka över och i COVID-19 krisen.
Den är är mycket uppenbar att trumpen skiter i dessa.

Arizona, Texas, Alabama, Florida och Mississippi där smittspridningen är enorm och okontrollerad, är alla efter trumpen pusha för öppna upp och vi fick svaret att det gick inte med amerikanarna.
Har samtliga republikanska guvernörer, verkar som du glömde av att tänka efter igen

Och vi ser vad det gjort med trumpens polls.
2020-08-08, 16:38
Bannlyst
Är det här en känsla du har eller något som grundar sig på fakta?
För Trumps approval rating just nu är bara 38-39% medan Biden snittar 50% i Fox och övriga mätningar
https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/joe_biden_favorableunfavorable-6677.html

(jag är tvungen att nämna Fox därför att det finns de som inte godtar några andra undersökningar än FOX,Rasmussen,osv.

Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Joe Biden är ute ur leken. Han blir aldrig president, oavsett vilka som vinner valet.

Dessutom är det inte alls Trumps förträfflighet som kommer att ge honom segern, utan det faktum att många amerikaner känner att dom inte har något annat val än att lägga sin röst på honom. Många demokrater kommer att rösta på Trump. En vanlig mening från gamla demokrater:

"I have not left the Democrats. They have left me." Man känner inte igen sitt gamla parti längre. Inte alls.

Därför kommer demokrater att rösta på Trump, inte för att man börjat älska Trump, utan för att man börjat hata Biden och Demokraterna. Man vill ge "Basement Biden", och de blåa, en fet smäll på käften, helt enkelt. Genom att rösta på Trump.
2020-08-08, 16:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Är det här en känsla du har eller något som grundar sig på fakta?
För Trumps approval rating just nu är bara 38-39% medan Biden snittar 50% i Fox och övriga mätningar
https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/joe_biden_favorableunfavorable-6677.html

(jag är tvungen att nämna Fox därför att det finns de som inte godtar några andra undersökningar än FOX,Rasmussen,osv.

Det är fortfarande för tidigt, Biden har en tendens att kasta ur sig grodor så även om han leder enormt nu så är vi inte i november månad ännu.
2020-08-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är fortfarande för tidigt, Biden har en tendens att kasta ur sig grodor så även om han leder enormt nu så är vi inte i november månad ännu.

Sant. Vi vet inte hur dåligt Biden fungerar riktigt. Förmodligen inte alltför väl, annars skulle han vara ute och prata mer. Förstår inte varför inget av partierna klarar av att få fram en hyfsat normal person i en ålder under 70 i alla fall. Kanye finns ju, han är yngre men han är ju tredje sidan mycket psykiskt sjuk med enorma skov. Så det är tre kandidater som är of the scale liksom.
2020-08-08, 17:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Sant. Vi vet inte hur dåligt Biden fungerar riktigt. Förmodligen inte alltför väl, annars skulle han vara ute och prata mer. Förstår inte varför inget av partierna klarar av att få fram en hyfsat normal person i en ålder under 70 i alla fall. Kanye finns ju, han är yngre men han är ju tredje sidan mycket psykiskt sjuk med enorma skov. Så det är tre kandidater som är of the scale liksom.

Med tanke på hans idiotiska kommentar om Latinos kontra Afro-Amerikaner så skulle jag säga att vi lär få se ett tight race i november om det fortsätter såhär.
2020-08-08, 17:13
Medlem
Citat:
Med tanke på hans idiotiska kommentar om Latinos kontra Afro-Amerikaner så skulle jag säga att vi lär få se ett tight race i november om det fortsätter såhär.

Jo, det kan bli så att Trump vinner valet. Då fortsätter cirkusen ett tag till. Men förlorar han så kommer det att bli en helvetisk cirkus tills den 20 januari då han ska ut ur vita huset.
2020-08-08, 17:17
Medlem
Förra valet hette det att man var rädd för Trump för att han tar kvinnor på fittan. Det här valet heter det att man hellre har en våldtäktsman som president än Trump. Demokrater klarar inte av oliktänkare. Så enkelt är det.
2020-08-08, 17:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Förra valet hette det att man var rädd för Trump för att han tar kvinnor på fittan. Det här valet heter det att man hellre har en våldtäktsman som president än Trump. Demokrater klarar inte av oliktänkare. Så enkelt är det.

Trump är starkt misstänkt för skattebrott och korruptionsbrott ovanpå att han har anklagats för våldtäkt och sexuellt utnyttjande av ett flertal kvinnor från innan han vart president.

Vet inte om man ska prata om våldtäktsmän speciellt inte då till min vetskap så står inte Biden anklagad för våldtäkt och nej jag tänker inte acceptera youtubelänkar som leder till konspirationsteorier.
2020-08-08, 17:25
Medlem
Citat:
Trump är starkt misstänkt för skattebrott och korruptionsbrott ovanpå att han har anklagats för våldtäkt och sexuellt utnyttjande av ett flertal kvinnor från innan han vart president.

Vet inte om man ska prata om våldtäktsmän speciellt inte då till min vetskap så står inte Biden anklagad för våldtäkt och nej jag tänker inte acceptera youtubelänkar som leder till konspirationsteorier.

Du tycks skriva i affekt. Jag påpekade hur tongångarna gick angående Trump under förra valet, jämfört med hur man talar om Biden nu. Jag har inte skrivit något om vad som har sagts under Trumps tid som president, så anklagelserna om konspirationsteorier får du rikta mot dig själv.

Lättkränkthet är vänsterns snuttefilt.
2020-08-08, 17:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Börjar nog kännas som det nästan är kutym, med de flesta prezz-kandidater de sista 20 åren..

(något sexuellt iallafall)
2020-08-08, 17:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du tycks skriva i affekt. Jag påpekade hur tongångarna gick angående Trump under förra valet, jämfört med hur man talar om Biden nu. Jag har inte skrivit något om vad som har sagts under Trumps tid som president, så anklagelserna om konspirationsteorier får du rikta mot dig själv.

Lättkränkthet är vänsterns snuttefilt.

Nej, jag konstaterar bara att det sprids så jävla mycket konspirationsteorier och skit här på Flashback och speciellt här i utrikespolitiska forumet, påstår man att Biden är en våldtäktsman så bör man backa upp det.

Jag kan hålla med om att han är obehaglig och gaggig men till min vetskap så står han inte anklagad för våldtäkt, att du sedan drar till med offerkoftan trots att det var du själv som påstod att Biden är en våldtäktsman (för jag tror knappast du menar att Kanye är det).
2020-08-08, 17:29
Medlem
Citat:
Nej, jag konstaterar bara att det sprids så jävla mycket konspirationsteorier och skit här på Flashback och speciellt här i utrikespolitiska forumet, påstår man att Biden är en våldtäktsman så bör man backa upp det.

Jag kan hålla med om att han är obehaglig och gaggig men till min vetskap så står han inte anklagad för våldtäkt, att du sedan drar till med offerkoftan trots att det var du själv som påstod att Biden är en våldtäktsman (för jag tror knappast du menar att Kanye är det).

De dispyter du har med andra användare får du hålla mig utanför. Det är inte jag som har påstått att Biden är en våldtäktsman - det är det hans offer som har gjort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in