2020-08-08, 16:01
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag är bara ute efter sanningen.

EDIT: För övrigt använder jag alltid munskydd när jag är i offentliga inomhusmiljöer av typ livsmedelsaffärer, etc.

Visst men man får inte vara bortskämd med information när det gått så här kort tid förlöpt under pandemin eller hur? Även om det bara skulle vara 50% skulle det fortfarande röra sig om en betydande del av befolkningen. Sen ska vi givetvis lägga till allt som vi fortfarande inte vet som kan dyka upp många år senare som bältros och dylikt.
Citera
2020-08-08, 16:02
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Se mitt svar angående varför Danmark inte bör skickas till Haag.
Kanske inte Danmark men svenska FHM, MSB och Socialstyrelsen bör definitivt bli det. Deras nonchalans inför verkligheten är makalös.
Citera
2020-08-08, 16:03
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och hur vet du att de inte hade odiagnosticerade hjartskador redan innan? Det är ju mest de med underliggande tillstånd, kända eller okända, som drabbas hårt. Du måste lära dig tänka lite kritiskt!

Du menar att du tänker kritiskt nu när du insinuerar att det är rimligare att 78% av de drabbade hade ickediagnosticerade hjärtskador efter att ha blivit drabbade av ett nytt virus som attackerar alla organ i kroppen? Och att det är en anledning att inte använda munskydd?
Citera
2020-08-08, 16:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Kanske inte Danmark men svenska FHM, MSB och Socialstyrelsen bör definitivt bli det. Deras nonchalans inför verkligheten är makalös.
Ja, jag håller med dig, fullständigt galet.
Citera
2020-08-08, 16:05
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Varför nämner du danskarna?
1 meter.
Citera
2020-08-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Visst men man får inte vara bortskämd med information när det gått så här kort tid förlöpt under pandemin eller hur? Även om det bara skulle vara 50% skulle det fortfarande röra sig om en betydande del av befolkningen. Sen ska vi givetvis lägga till allt som vi fortfarande inte vet som kan dyka upp många år senare som bältros och dylikt.
Jo det var kanske dumt av mig att lägga till det där om peer-review men jag undrade mest hur man kommit fram till 90%.
Citera
2020-08-08, 16:07
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ja, munskydden är slut överallt. Kravet kom ju plötsligt under en förmiddag.
Risken är ju då att folk använder samma skydd en längre tid.
Citera
2020-08-08, 16:08
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Jo det var kanske dumt av mig att lägga till det där om peer-review men jag undrade mest hur man kommit fram till 90%.

Med tanke på att det var kinesiska studier så kommer vi nog aldrig få reda på det heller. Däremot finns det tyska studier med liknande resultat.
Citera
2020-08-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Man ska hålla ett avstånd på cirka 1,5 meter till andra sällskap. Var i bilden tycker du att man inte håller det? Hur tror du bilden skulle se ut uppifrån? Det är sällan man ligger precis bredvid andra okända människor så "packade som sillar" är nog en medial överdrift.
Folk som är där varnar för att det är för mycket folk, hundratals under flera timmar på mindre yta, så sprids Corona lätt tyvärr.
Citat:
Men läsarbilder från playan vittnar om ett närmast obefintligt avstånd mellan semesterfirarna.
– Folk låg på varandra som packade sillar, berättar studenten Karin.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8bpd9/har-flockas-semesterfirarna-pa-den-skanska-sommarstranden

Även på andra ställen i Sverige samma oroande utveckling.
Citat:
Trängsellarm på stränder: ”Extremt mycket folk”
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/trangsellarm-pa-strander-extremt-mycket-folk/
Citera
2020-08-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Folk som är där varnar för att det är för mycket folk, hundratals under flera timmar på mindre yta, så sprids Corona lätt tyvärr.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8bpd9/har-flockas-semesterfirarna-pa-den-skanska-sommarstranden

Även på andra ställen i Sverige samma oroande utveckling.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/trangsellarm-pa-strander-extremt-mycket-folk/
Vad är det för fel på folk?
Citera
2020-08-08, 16:20
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Samtliga luftvägsvirus har problem med spridningen vid den här årstiden. Men lugn, det brukar ordna sig när virussäsongen infaller.

Och nej, vi bor inte i Amerika så det behöver du inte upplysa om.

Skarp analys. Verkligen.
Citera
2020-08-08, 16:26
Medlem
Citat:
Vad är det för fel på folk?

Det är sjukt att vilja ligga och trängas på en badstrand.

Pandemi eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in